D5 o 2 litry vyšší spotřeba

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od videoice »

Mám 2.4D/D5 motor a zatím jsem nenašel odpověď na zvýšenou spotřebu nafty. Proto otevírám nové vlákno.

Symptomy:
- motor bere okolo 10l ve městě, okolo 8l na okreskách (~80 km/h) a 9l na dálnici (~150 km/h)
- motor bere cca 0.2l oleje na tisíc km
- mám ST1 čip od D5T5 a EGR off (spotřeba byla vyšší i před čipem)
- výkon po čipu se mi nezdá o moc lepší (120 kW -> 150 kW rozdíl bych čekal citelnější), auto jede na rovině max. 195 km/h, od 180 km/h skoro nezrychluje
- ujel jsem cca 10 tis. km a spotřeba je vyšší a +- stejná od koupě
- DPF pálí, vypaluje každých cca 200 - 300 km, rozdílový tlak v klidu okolo 5 - 15 hPa
- palubák podměřuje o 0.3 l/100km, jinak se ale na něj dá spolehnout
- bez bufíku (vyndaná pojistka) a AC
- ložiska vypadají v pohodě, nikde nic nehučí, koly jde volně otáčet
- voda netlakuje, neuniká, vůbec netřeba dolévat

Situace je tedy taková, že auto jede a ve vidě nemá žádné chyby, ale spotřeba je cca +2 litry než by měla být ve městě i na dálnici. Tipuji, že to nějak souvisí s max. výkonem, jakoby se výkon někam ztrácel.

Co odhaduji že by to mohlo být:
- DPF - jelikož vypaluje a rozdílový tlak není úplně hrozný, tak myslím že DPF je ok
- vstřiky - neumím posoudit, dle vidy jsou korekce v limitu (na jednom válci max. 1.01, na jiném -0.51, limit říká +-2.4)
- turbo - neumím posoudit, nehučí, ale málo vzduchu = horší spalování (a častější pálení DPF) = menší výkon?
- hydroštely - neumím posoudit, motor ale na můj vkus docela "tiká", zvenku, vevnitř to slyšet není
- vířivé klapky - motorek reguluje, ale tipuji že budou dost zanesené (soudě podle zanesení hadice sání do víka)
- tlaky válců - měřil jsem v létě, na všech válcích +- stejné a myslím že byly okolo 25 barů
- klapání oleje z víčka - netuším zda může ovlivňovat spotřebu, únik podtlaku je mnimální a podtlak je konstantně na hodnotě okolo -0.75 barů
- odvětrávání/odlučovač oleje - neumím posoudit stav a vliv

Vlastně neumím posoudit skoro nic :) a proto by mi hodně pomohla zkušenost těch kdo něco podobného řešili.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od Romulusw »

To je automat? A jak často se mění brzdové destičky?

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od Tod2 »

no, nebrzdí některé kolo? jednou za čas vyčistím brzdy (ne že by to znatelně brzdilo nebo hřálo) a spotřeba klesne třeba o 0,5 litru :)
že to nechce jet, je prostě špatně, se 150 kW to musí letět až na omezovač (i bez čipu)
ale spotřeba oleje 0,2 litru na 1000km je taky docela dost
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

jirkaTDI
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 855
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od jirkaTDI »

Tipoval bych to na zarostlé sání od EGR. Zkus sundat hadici mezi EGR a hlavou a uvidíš hned. Kdyztak pak vše komplet vyčistit i s klapkami a ventilovym víkem.
Taky bych udělal tlakový test sání, jestli tam není nějaký únik.

Takto to určitě nemá ani sériový výkon, svoji 120 kW sériovku rozjedu na 210 km/h dle GPS celkem bez problémů.

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 226
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od mlgviktorko »

Zkontroloval bych jako první všechny hadice od turba a intercooleru. Klidně může být děravej cooler. U Stage 1 i 2 pod plným plynem musí přijít kolem 1500 otáček opravdu velká porce krouťáku a táhne fakt až k omezu.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6159
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od python.p »

Tohle je vysoká spotřeba? 9l na dálnici při té rychlosti mi přijde adekvátní, stejně tak město...

Natlakovat sání, nejméně práce nejvíce užitku. :) A potom jak psali kluci tak mrknout na EGR a sání.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

jirkaTDI
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 855
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od jirkaTDI »

to je normální spotřeba možná pro XC70, ale pro V70 určitě ne... Takovou spotřebu mám, když tahám za sebou auto na vleku, nebo jedu po dálnici 180.

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 226
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od mlgviktorko »

Přesně jak píše Jirka. Svižná dálniční jízda se vleze do 6,5l. Když cukám často po městě teď v zimě, tak je to kolem 8 litrů. Okresky se dají za 5 i lehce pod 5. Takže je tam určitě nějaký problém.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6159
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od python.p »

S D5? Jasný beru V70, ale neznám snad nikoho kdo by takovou spotřebu měl. :) Nerozporuju, jen se divím.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od Tod2 »

mám sice euro 3, ale i tak mám pocit, že mých 7,3 je vyšší spotřeba, takže 9 je dost
je pravda, že to moc nešetřím, ale jezdím tak 60-70% dálnici a představoval bych si to v průměru pod 7...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 226
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od mlgviktorko »

Něco asi vezme automat, já mám M66, ale minulý týden jsem otočil Mnichov a Kaprun v Alpách, dohromady 1700 km. Česko 130-150, Německo 160, Rakouský okresky většinou 80-100. Výsledná spotřeba na palubáku ukázala 6,3 a dle propočtu na spálenou naftu mi vyšlo 6,47L/100 km. Minulý rok, když jsem jel Lucembursko a pak výlet na Nurburgring, tak jsem se tuším vlezl do 7 litrů, ale to bylo v létě a často tempo kolem 200.

Občas si tady přijdu, že mám nějaký výjimečný kousek, protože já prakticky jen měním olej a dolévám naftu :D
Naposledy upravil(a) mlgviktorko dne 06 led 2025 10:12, celkem upraveno 1 x.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6159
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od python.p »

Tak po dálnicích to mám za 7l podle limitu a na klid jsem na 6l, ale to se člověk musí krotit. Ok.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od videoice »

Díky, spotřeba má být tedy jistě nižší a výkon vyšší.
Romulusw píše: 05 led 2025 13:49 To je automat? A jak často se mění brzdové destičky?
M66 manuál.

Zadní destičky s kotouči celkem nové (odhaduji 15 tis. km), přední destičky tak v polovině a kotouče s viditelnou hranou.
Tod2 píše: 05 led 2025 14:19 no, nebrzdí některé kolo? jednou za čas vyčistím brzdy (ne že by to znatelně brzdilo nebo hřálo) a spotřeba klesne třeba o 0,5 litru :)
že to nechce jet, je prostě špatně, se 150 kW to musí letět až na omezovač (i bez čipu)
Meju vapkou a předtím stříkám na kola chemii na rozpuštění brzdného prachu. Od pohledu vše vypadá dost čistě. V létě jsem štěloval ruční brzdu a zadními koly se dalo otáčet rukou a měly dost setrvačnost. Přední mohu taky zvednout a na neutrál otestovat - stačí takto? Jinak na rovince ve městě auto celkem setrvačností jede hodně daleko. ABS i DSTC funkční.

Nejvíc jsem jel dle GPS 207 z hodně táhlého kopce dolů. Plyn na podlaze. Paradoxně ještě před čipem. Při 160 - 180 km/h palubák ukazuje spotřebu cca 16 l/100km a auto moc nezrychluje.
Tod2 píše: 05 led 2025 14:19 ale spotřeba oleje 0,2 litru na 1000km je taky docela dost
Kde se může olej ztrácet? Přes turbo? Nebo přes ten odlučovač/odvětrávání oleje? Dá se jednoduše prověřit?

Přes kroužky tipuji že ne, komprese je dost dobrá a rovnoměrná.
jirkaTDI píše: 05 led 2025 15:02 Tipoval bych to na zarostlé sání od EGR. Zkus sundat hadici mezi EGR a hlavou a uvidíš hned. Kdyztak pak vše komplet vyčistit i s klapkami a ventilovym víkem.
Taky bych udělal tlakový test sání, jestli tam není nějaký únik.
Myslíš hadici vpředu do víka? Tu jsem čistil v létě a byl tam takový mazut o tloušce asi 0.5 cm na stranách hadice. No málo toho tam nebylo.. Klapku/EGR jsem vyčistil kam jsem se dostal bez demontáže. Nevím odkud tam ten bordel leze, tohle byl každopádně impulz pro EGR off. Kouknu jak je na tom hadice teď.

Když sundám víko, co musím všechno dát nové? Co vím tak musí vstřiky ven, kolem klapek je kilometr těsnění..

Test sání - to jsem nikdy nedělal. Tuším že se odpojí airbox a před/za váhou vzduchu se zaslepí sání záslepkou na HT rouru s ventilkem na kolo a natlakuje se sání na +0.5? baru přes noc. Potom je potřeba myslím ještě zaslepit nějaké konce. Je tu někde na fóru přesný návod?

Aktuálně ale nemám k dispozici ani kompresor :(, nechtěl by se mnou někdo ten test sání udělat kdybych dojel? Odměna jistá!
mlgviktorko píše: 05 led 2025 18:21 Zkontroloval bych jako první všechny hadice od turba a intercooleru. Klidně může být děravej cooler. U Stage 1 i 2 pod plným plynem musí přijít kolem 1500 otáček opravdu velká porce krouťáku a táhne fakt až k omezu.
Krouťák přichází od cca 2000 otáček a od 3500 už moc necítím další tah. Je možný že by byl cooler děravej 10 tis. km a nezhoršovalo se to?
Tod2 píše: 06 led 2025 10:02 mám sice euro 3, ale i tak mám pocit, že mých 7,3 je vyšší spotřeba, takže 9 je dost
V hlavě mi vrtá zda ta spotřeba (a výkon) není zvýšená (snížený) zaneseným katem a DPF, zvlášť pokud se trochu ztrácí olej. DPF se však po nahřátí motoru vypaluje a chyby ve vidě žádné..

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od Tod2 »

no zaměřil bych se na tu ztrátu oleje
pokud dpf vypaluje každých 200-300km, tak je to taky dost časté a může to být už přicpané
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6159
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od python.p »

Na test sání potřebuejš někam dostat dým a lehce natlakovat abys pak viděl, kde ti to fouká.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 226
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od mlgviktorko »

Našel jsem videjko, kde jsem zadokumentoval akceleraci chvíli potom, co jsem nahrál ST2. Řazení velmi lidové :D
https://youtu.be/GPVGq26BD4w

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od videoice »

python.p píše: 07 led 2025 12:48 Na test sání potřebuejš někam dostat dým a lehce natlakovat abys pak viděl, kde ti to fouká.
Zvládnu ten test s tímto https://www.temu.com/cz/detek%C4%8Dn%C3%AD-n%C3%A1stroj--pro-zji%C5%A1t%C4%9Bn%C3%AD-%C3%BAniku-kou%C5%99e-z-auta-izola%C4%8Dn%C3%AD-materi%C3%A1ly-pro-testov%C3%A1n%C3%AD-emis%C3%AD-z-motoru-a-detekci-%C3%BAniku-v%C3%BDpar%C5%AF-syst%C3%A9mu-s-re%C5%BEimem-vzduchu-a-re%C5%BEimem-kou%C5%99e-s-ochranou-proti-mrazu-g-601099587947063.html ?

Zdroj kouře strčím do vstupu airboxu a auto normálně nastartuji a přidám plyn, abych pozoroval zda to kouří/uniká i pod tlakem turba, chápu to správně?

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 390
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od ivanvanata »

hele to ti nejede blbě celkem pěkný :)

já bych to nafoukal vypnutý...kompresorem

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od raolsa »

Fouká se to kompresorem, při vypnutém motoru. I do toho kouřovače musíš mít přívod stlačeného vzduchu, teda jestli nemá kompresor v sobě.

Já bych ti to nafoukl, kdyby jsi přijel. Mám i kouřovač. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

jirkaTDI
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 855
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od jirkaTDI »

K natlakování sání nepotřebuješ nic moc speciálního, stačí kus pevnějšího igelitu, stará duše z bicyklu, kus hadice vhodného průměru (jako je hadice, kterou je vyvedeno odvětrání motoru do sání) a kompresor - dá se to udělat i u kompresoru na benzínce.

jeden kus igelitu dáš pod hadici, která jde do motoru, druhý kus pod hadici za váhu vzduchu. Místo odvětrání olejové skříně dáš ustříhlý ventilek s kouskem duše, přetáhneš kouskem hadice a stáhneš páskou. No a můžeš tlakovat. Stačí na 1 bar, pokud je tam nějaký únik, tak tlak klesá celkem rychle. Můžeš koukat po sluchu, nebo si pomoct rozprašovačem s jarovou vodou a kropit hadice. Pokud jsou hadice OK, ale únik je stejně značný, bude prasklý intercooler.

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od videoice »

Benzínka je super nápad! Doma mám pumpičku na kolo vč. barometru.
image.png
Chápu správně?
jirkaTDI píše: 07 led 2025 22:13 jeden kus igelitu dáš pod hadici, která jde do motoru
Myslíš hadici z klapky/EGR do víka? EGRem to unikat nebude? Nebo utěsnit ještě před klapkou/EGR?
jirkaTDI píše: 07 led 2025 22:13 Místo odvětrání olejové skříně dáš ustříhlý ventilek
Na obrázku "vent hole". Pokud je to správně, kde tu hadici na autě nejlépe odpojit? Za motorem moc místa není, dá se odpojit někde vpředu?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

jirkaTDI
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 855
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od jirkaTDI »

Přesně tak, EGR by měl těsnit, takže nemělo by.

Zde praktická ukázka, je vidět vše podstatné. Sice EU3 motor, ale princip stejný.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od raolsa »

Ono stačí dát místo váhy vhodnou redukci s ventilkem a foukat, ale je nutný kompresor, s pumpičkou na kolo nemáš šanci. Přirozený unik přes motor je značný a nestíhal by jsi pumpovat.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6159
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od python.p »

Tak jak píšou kluci, já si vzal starou zavařovačku odporovej drát, vatu a glycerin. Jedna hadička dovnitř, druhá ven. Vata namočená v glycerinu, drát zapojený na baterku, kompresor a jedem. Vypadá to šíleně, zbastelný za 5 minut v garáži, ale funguje to. :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Paťa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 167
Registrován: 2 roky 3 měsíce
Bydliště: Vyškov
Vůz: V70 II D5 120kW 02'

D5 o 2 litry vyšší spotřeba

Příspěvek od Paťa »

A nebo si sežeň silného kuřáka :D https://youtu.be/wVm7xAvnhw8?si=OMwfPDgQLi4RzhNw

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé