Symptomy:
- motor bere okolo 10l ve městě, okolo 8l na okreskách (~80 km/h) a 9l na dálnici (~150 km/h)
- motor bere cca 0.2l oleje na tisíc km
- mám ST1 čip od D5T5 a EGR off (spotřeba byla vyšší i před čipem)
- výkon po čipu se mi nezdá o moc lepší (120 kW -> 150 kW rozdíl bych čekal citelnější), auto jede na rovině max. 195 km/h, od 180 km/h skoro nezrychluje
- ujel jsem cca 10 tis. km a spotřeba je vyšší a +- stejná od koupě
- DPF pálí, vypaluje každých cca 200 - 300 km, rozdílový tlak v klidu okolo 5 - 15 hPa
- palubák podměřuje o 0.3 l/100km, jinak se ale na něj dá spolehnout
- bez bufíku (vyndaná pojistka) a AC
- ložiska vypadají v pohodě, nikde nic nehučí, koly jde volně otáčet
- voda netlakuje, neuniká, vůbec netřeba dolévat
Situace je tedy taková, že auto jede a ve vidě nemá žádné chyby, ale spotřeba je cca +2 litry než by měla být ve městě i na dálnici. Tipuji, že to nějak souvisí s max. výkonem, jakoby se výkon někam ztrácel.
Co odhaduji že by to mohlo být:
- DPF - jelikož vypaluje a rozdílový tlak není úplně hrozný, tak myslím že DPF je ok
- vstřiky - neumím posoudit, dle vidy jsou korekce v limitu (na jednom válci max. 1.01, na jiném -0.51, limit říká +-2.4)
- turbo - neumím posoudit, nehučí, ale málo vzduchu = horší spalování (a častější pálení DPF) = menší výkon?
- hydroštely - neumím posoudit, motor ale na můj vkus docela "tiká", zvenku, vevnitř to slyšet není
- vířivé klapky - motorek reguluje, ale tipuji že budou dost zanesené (soudě podle zanesení hadice sání do víka)
- tlaky válců - měřil jsem v létě, na všech válcích +- stejné a myslím že byly okolo 25 barů
- klapání oleje z víčka - netuším zda může ovlivňovat spotřebu, únik podtlaku je mnimální a podtlak je konstantně na hodnotě okolo -0.75 barů
- odvětrávání/odlučovač oleje - neumím posoudit stav a vliv
Vlastně neumím posoudit skoro nic
