Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5666
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Mě to napadlo, že mě to možná dělá kompresor v daleko menší míře. Pak mě napadá nějaká kladka/ložisko, dokud se neohřeje?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Ventilové víko, respektive ventil který je jeho součástí.
Zkus vyndat víčko nalévání oleje, jestli to při otevření přestane dělat.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Petr 91
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 40
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 3.2 FWD MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Petr 91 »

Myslíš PCV ventil?
_________________
je: V70 3.2, 2011, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km / 44 tis. km
bylo: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km / 23 tis. km

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Petr 91
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 40
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 3.2 FWD MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Petr 91 »

Ten je praktický nový. Nechal jsem jej z vlastní iniciativy a preventivně měnit v září 2023 v autorizáku Kurtz. Nyní má najeto cca 32 tis. km.
Nicméně můžu zkusit víčko sundat, abych vyloučil jeho vadu.
_________________
je: V70 3.2, 2011, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km / 44 tis. km
bylo: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km / 23 tis. km

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Pokud zjistíš, že to přestane, tak reklamace, no. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2220
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Munga »

Možná budu za joudu ,ale na xc60 4 kolce jsem ještě řetězy nepotřeboval pač nahoru problém není jenže dolů je to logicky ještě horší jak klasické auto pač suv je těžší. Když teď koukám jak na horách všude bouračky a auta samovolně bruslí a točí se z kopce než někoho neřízeně naperou... nebylo by to lépe řiditelné co se týká sjezdu z ledového kopce mít řetězy na zadku? Že by se auto nemělo tendenci přetočit při sjezdu a brždění. Nezkoušel to někdo?
Auto s řetězama vzadu se mi z kopce dřív lépe jezdila, jenže logicky byl zadní náhon.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3483
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

a jak budeš zatáčet abys ses vyhnul těm bez řetězů? :D
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2220
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Munga »

No nevím, já když koukám co lidi dělají tak nechápu. Proto potřebuji lépe zatáčet :D

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12944
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

když máš řetězy vepředu, tak se maximálně otočíš trochu, ale rozhodně nebudeš klouzat jak lidi bez řetězů...
Jojo, lidi na mě čuměli jak na idiota, když jsem u zadokolky dával řetězy dopředu... když nevyjedu, tak nevadí, když nezabrzdim nebo nezatočim, je to problém. ;-) Mě přijde, že se 4kolkou vyjedeš víc, než ubrzdíš, respektive že lidi absolutně nemaji tuchu, co se jim pod kolama děje, dokud neni pozdě.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr 91
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 40
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 3.2 FWD MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Petr 91 »

raolsa píše: 05 led 2025 16:17 Pokud zjistíš, že to přestane, tak reklamace, no. :D
Test proběhl. Sice pískání bylo v základu velmi slabé (zřejmě nestačily 4 hod. na úplné ochlazení motoru), nicméně nezdálo se mi, že by zvuk zásadně přestal. Na youtube jsem v mezičase našel "konkurenční" video, na které dávám níže odkaz, kde člověk píše, že pomohla výměna vodní pumpy, napínací kladky, napínáku a pomocného řemene. Nikoli PCV. Dost lidí v komentářích píše o stejném problému při stejných podmínkách (tedy teplota kolem 0, nebo nižší než +5). Nikde zmínka, který z těch dílů to přesně byl. Vyměnilo se to údajně jako celek, neboť se to zřejmě jako celek mění. Zajímavé.
https://www.youtube.com/watch?v=Ls5g8t49bvc

PS. Já se omlouvám, že to píšu sem, možná by to zasloužilo své vlákno.
_________________
je: V70 3.2, 2011, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km / 44 tis. km
bylo: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km / 23 tis. km

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5830
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Že by můj tip na kladku byla pravda?

Přidáno za 1 minuta 52 sekund:
Urvanej píše: 05 led 2025 19:17 když máš řetězy vepředu, tak se maximálně otočíš trochu, ale rozhodně nebudeš klouzat jak lidi bez řetězů...
Jojo, lidi na mě čuměli jak na idiota, když jsem u zadokolky dával řetězy dopředu... když nevyjedu, tak nevadí, když nezabrzdim nebo nezatočim, je to problém. ;-) Mě přijde, že se 4kolkou vyjedeš víc, než ubrzdíš, respektive že lidi absolutně nemaji tuchu, co se jim pod kolama děje, dokud neni pozdě.
Já dnes potřeboval jet na zahradu traktorem, což je v tomhle prčasí úplně sebevražda. Páč styčná plocha šípu je 00 nic. Nahoru vpoho, ale dolu jsem jel raději jednou stranou po trávě.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Petr 91
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 40
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 3.2 FWD MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Petr 91 »

Ano, Kubo, tvůj (i PetrůvXC70) odhad koresponduje s tímto videem. Nicméně co za kladku to může být a kde se to dá opravit?

Já podobné video (z kabiny) přehrával posledně přímo u Kurtze technikovi již v únoru 2024 a tam mi bylo řečeno, že z videa nic neslyší a že auto v rámci servisu zkontrolují a pokud se zvuk stane, budou jej řešit. Samozřejmě, že se stalo prd, protože auto bylo teplé. Přitom jsem psal předem v mailu doslova, že "Při chladném startu (teplota < 3°C) něco pár vteřin kvílí. Doba trvání je cca 5÷10 vteřin. Nejlépe slyšet ve videích níže. Zjevně nesouvisí s ventilátorem/AC."

Tak či tak dobře, že to na PCV nevypadá.
_________________
je: V70 3.2, 2011, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km / 44 tis. km
bylo: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km / 23 tis. km

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5830
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Pokud to vydrží, myšleno oprava do jara, tak to můžu v rámci tréninku na 3.2 zkusit vyřešit.
Jinak kladka je tam jedna na řemen
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Petr 91
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 40
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 3.2 FWD MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Petr 91 »

To by bylo super. Vydržet to asi vydrží. Minulou (mou první zimu s 3.2) to dělalo taky, sice mi přijde, že je to teď víc, ale to fakt záleží. Teď jak je námraza, tak to zpívá asi fakt nejvíc. Suchý mráz je relativně v poho.

Ještě pro mou lepší představu - co je u kladky důvodem takového kvílení? Je přidřená?
+ když se mění rozvody, předpokládám správně, že se kladka mění automaticky taky, ne?
_________________
je: V70 3.2, 2011, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km / 44 tis. km
bylo: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km / 23 tis. km

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Jak, rozvody u 3.2? Vždyť je tam řetěz. :D
Tam se mění jenom venkovní řemen + kladky.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2220
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Munga »

Urvanej píše: 05 led 2025 19:17 když máš řetězy vepředu, tak se maximálně otočíš trochu, ale rozhodně nebudeš klouzat jak lidi bez řetězů...
Jojo, lidi na mě čuměli jak na idiota, když jsem u zadokolky dával řetězy dopředu... když nevyjedu, tak nevadí, když nezabrzdim nebo nezatočim, je to problém. ;-) Mě přijde, že se 4kolkou vyjedeš víc, než ubrzdíš, respektive že lidi absolutně nemaji tuchu, co se jim pod kolama děje, dokud neni pozdě.
Mě jde o to otočení, muže se stát že prdel předběhne. No musí se jet krokem holt.
Je pravda že lidi netuší že i když maj 4kolku tak je jim to z kopce na nic. Jedou jak hovada, ono to pak vše začne drnčet, blikat a oni vůbec netuší co maj dělat a kam točit. Tohle z lidí dělají moderní systémy v autech a reklamní kecy.

python.p
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6198
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od python.p »

Urvanej píše: 05 led 2025 19:17 když máš řetězy vepředu, tak se maximálně otočíš trochu, ale rozhodně nebudeš klouzat jak lidi bez řetězů...
Jojo, lidi na mě čuměli jak na idiota, když jsem u zadokolky dával řetězy dopředu... když nevyjedu, tak nevadí, když nezabrzdim nebo nezatočim, je to problém. ;-) Mě přijde, že se 4kolkou vyjedeš víc, než ubrzdíš, respektive že lidi absolutně nemaji tuchu, co se jim pod kolama děje, dokud neni pozdě.
Jenže to je problém toho, že dneska má řidičák každej kdo má do zadele otvor a pak to tak vypadá. Moderní auto, samej asistent, ale to je tak vše... zdravej rozum je pryč. Když si vezmu kam všude jsem dojel a sjel s feldou... by mě zajímalo, jak by to dali dnešní držitelé řidičského oprávnění...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Petr 91
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 40
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 3.2 FWD MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Petr 91 »

raolsa píše: 05 led 2025 21:50 Jak, rozvody u 3.2? Vždyť je tam řetěz. :D
Tam se mění jenom venkovní řemen + kladky.
Jde mi o to, že rozvody byly dle servisky dělány za předchozího majitele v červnu 2021 k nájezdu ~164 tis. km.

Letos v létě jsem ke Kurtzům psal, zda by mi neprozradili, co vše se v rámci této akce měnilo. Odepsali “při výměně rozvodů se mění vodní pumpa, plochý řemen, 2x kladka”.

To jen k úplnosti o tom, jak staré by moje kladky (nebo kladka) měly být staré. Vychází to k dnešnímu dni na 3,5 roku a nájezd 49 tis. km. Jenže kvílení registruju od první společné (loňské) zimy, čili 2,5 roku a 23 tis. km od údajné výměny rozvodů a tedy i kladek.
_________________
je: V70 3.2, 2011, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km / 44 tis. km
bylo: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km / 23 tis. km

Macek2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Macek2 »

python.p píše: 06 led 2025 08:00 Jenže to je problém toho, že dneska má řidičák každej kdo má do zadele otvor a pak to tak vypadá. Moderní auto, samej asistent, ale to je tak vše... zdravej rozum je pryč. Když si vezmu kam všude jsem dojel a sjel s feldou... by mě zajímalo, jak by to dali dnešní držitelé řidičského oprávnění...
Ještě bych k tomu přidal démonizaci účinku zimních pneu v médiích a reklamách. Mnoho nezkušených to valí po zasněžené dálnici 130 a říká si mám přece zimní gumy. Když potom gumy ztratí adhezi - je to už jedno co máš obuto. Totéž platí při jízdě ze svahu - umět posoudit co je z hlediska fyzikálních zákonů ještě možné. Tím jsem nechtěl shodit užití zimních pneu - v mnoha krizovkách v přiměřených rychlostech mají své opodstatnění.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182

python.p
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6198
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od python.p »

Máš pravdu, to je nesporný fakt. Pamatuju si právě jak jsme s našima jezdili na hory a zimní se tak nějak začali řešit až ke konci toho co ještě býval sníh. Když se dojelo z udržované cesty, dali se řetezy páč dal jsi mohl mít víceméně jakékoliv auto si chtěl a pokud jsi neměl fest gumy a AWD tak konec. No a i když jsem vyjel s Volvem na horu a zaparkoval, tak jsem si vyndal řetězy na cestu dolů, kdyby bylo potřeba, ale spíš tálo a nebyly třeba, ale počítal jsem s tím.

Já dneska jel do práce na celoročkách Tomket a úplně na klid, prostě člověk jede s tím, že je venku sajrajt, nikam se nehnát a pohoda.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12944
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Pokud berete pohled na zimní gumy jen takhle, tak v podstatě už nemaji smysl. Já tam vidim tech pár metrů, o který zastavím dřív, což může někdy bejt rozdíl mezi hřbitovem, šroťákem, nebo čímkoliv jiným...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 849
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

python.p píše: 06 led 2025 08:00
Jenže to je problém toho, že dneska má řidičák každej kdo má do zadele otvor a pak to tak vypadá. Moderní auto, samej asistent, ale to je tak vše... zdravej rozum je pryč. Když si vezmu kam všude jsem dojel a sjel s feldou... by mě zajímalo, jak by to dali dnešní držitelé řidičského oprávnění...
Vim jak to myslis, ale taky je pravda ze driv nebyly tak "vopuchly" auta - ta hmotnost dela fakt hodne a na snehu je to znat. S Feldou se tak pekne v zime blbo hlavne proto, ze nema ani tunu
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Macek2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Macek2 »

Urvanej píše: 06 led 2025 12:16 Pokud berete pohled na zimní gumy jen takhle, tak v podstatě už nemaji smysl. Já tam vidim tech pár metrů, o který zastavím dřív, což může někdy bejt rozdíl mezi hřbitovem, šroťákem, nebo čímkoliv jiným...
Už se to tady diskutovalo mockrát a ideální stav neexistuje. Zimní gumy určitě ano pro vozidlo, které musí jezdit denně bez ohledu na počasí. Já si 90% jízd mohu naplánovat a jet ve vhodnou dobu (takže celoročky ideál), na hory lyžovat nejezdím, v kufru v zimě vozím PEWAG servo. On ten rozdíl pár metrů v lednu, když je 10°C nad nulou a suchá vozovka, může být naopak v neprospěch zimních. Nejdůležitější však zůstává zdravý rozum.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182

python.p
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6198
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od python.p »

Urvanej píše: 06 led 2025 12:16 Pokud berete pohled na zimní gumy jen takhle, tak v podstatě už nemaji smysl. Já tam vidim tech pár metrů, o který zastavím dřív, což může někdy bejt rozdíl mezi hřbitovem, šroťákem, nebo čímkoliv jiným...
Jasný, taky k tomu tak přistupuju. Tam kde v létě jedu 90, v zimě na zimácích jedu 70 a na celoročkách 50. :) S tímhle vozem nelítám po dálnicích 150. :) Na druhým mám nějaký Nokiany, jakže fest zimní gumy, ale auto stejně teď víc stojí jak jezdí...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé