
Tak som si povedal, je tu kopa normálnych ľudí so skúsenosťami a porozumením, tak si tu skúsim spraviť sanity check. Či som príliš náročný a mal by som niekde zľaviť z požiadaviek. Prípadne možno niekto poradí niečo, na čo som doteraz nepozeral. Vždy som chcel Volvo a preto mám toto fórum v záložkách a skočím sem aj keď Volvo nemám a jazdím na dízlovej Astre H. Onehdá som chcel V70, žena "pohrebák" nechcela ale boli sme len 2. Krpec bol ale na ceste a niečo som už musel kúpiť, tak som zobral Astru lebo 70ky neboli. Žena mi potom hovorila, že keď postavíme dom, tak si môžem kúpiť Volvo

Asi by som to skúsil nejak tak, že aké sú moje cestovateľské požiadavky a návyky.
Posádka: Mám 3 deti 0-6r. Žena aktuálne cestuje vzadu s 2 deťmi, jedno v sedačke, druhé vo vajci (čoskoro sa bude meniť za sedačku). Asi je celkom pochopiteľné, že v tej Astre to nie je zrovna komfortné. Teraz by tú 70ku brala všetkými desiatimi, ako sa tie časy menia..

Jazdené trasy: Ja som človek čo do auta nesadá, keď nemusí ale aj napriek tomu asi 95% trás je krátkych. Robím z domu, žena je zatiaľ tiež doma, takže auto prakticky skoro furt stojí. Priemerný ročný nájazd za 6-7 rokov mám 12tkm. Jazdí sa raz za čas do mesta <20km, občas ku svokrovcom 10km či k našim 50km a keď je zlé počasie a nedá sa ísť na bicykli, tak s malým do školy 2.5km 2x denne. Z toho mi vyplýva že diesel nie, benzín som akosi nie ochotný akceptovať spotreby 10l. Občas potrebujem potiahnuť naložený vozík, takže zas úplný vysávač by to nemusel byť.
Vek/ cena: Nové nechcem ale nechcem ani starú vraždu. Malo by to byť spoľahlivé a relatívne dobre servisovateľné. Vzhľadom na nájazd to bude jediné auto (aspoň zatiaľ) takže keď nepôjde, tak ani rodina nikam nepôjde. Uvažoval som niečo medzi 5-10rokov.
Cena - kameň úrazu. Ako som písal auto viac menej stojí. Asi je pochopiteľné, že kúpiť auto za 30t€, ktoré bude stáť negarážované pred domom sú vyhodené peniaze. Ono keby som nabehal 50tkm ročne asi nemá zmysel mrnčať nad nejakou vyššou cenovkou ale pri mojom nájazde.. No povedzme, že by som vyhradil cca 15-20t€. Už tých 20 mi vzhľadom na vyššie popísané príde tiež celkom úlet cena. To som si pôvodne myslel, že 10r auto kúpim za 10t€ šak Astru som kúpil 8r za 4t€

No a teraz babo raď. Keď ja som z toho úplne v lese. Všetko vyberám nekonečne dlho a snažím sa nájsť nejlepšie riešenie za rozumnú cenu ale väčšinou potom vyberám tak dlho, až nakoniec musím niečo kúpiť a zoberiem čo je. Nie som vôbec autíčkar, takže sa tomu prd rozumiem. Viem asi povedať toto sa mi páči, takú a onakú výbavu by to mohlo mať. Ale fakt neviem, čo z tohto môjho priblblého slohu vysekať.
Môžem dať ešte nástrel nad čím som uvažoval.
- Pôvodne nejaké väčšie kombíky V70/XC70, A6, Mazda 6. Prípadne s ťažkým žalúdkom MPV sharan, alhambra. Tam sa to kuslo na tom, že to je diesel alebo benzín. Diesel je blbosť na tie pojazdy a tie veľké benzín ako som písal si zhltnú svoje litre.
- RAV4 Hybrid, tá staršia gen '16-'19 by sa mohla zmestit do rozpočtu. Veľkostne asi ok aj keď nesedel som v tom. Ekonomika jazdy asi ok keď s tým človek jazdí najmä okresky a do mesta. Celkovo počúvam, že to je spoľahlivé a nekazí sa to. Len neviem, kto by mi servisoval hybrid. Je ich ale pomerne málo a keď už niečo vyskočí, tak akože r2016/2017 za 20t€ ty vole to fakt sú také ceny na tom? Čo je občas lacnejšie, tak mám pocit, že to okrem kolies a volantu skoro nič nemá. Na komfort si síce nejak nepotrpím ale tie toyoty mi prídu poväčšine ako social edition a keď už človek niečo kupuje v takej cene, už by čakal, že tam nájde aspoň výhrev sedačiek.. Navyše sa bavíme o nákupke, ono to treba aj prihlásiť a mať niečo navyše na prípadný servis lebo šak nie každý predáva vyservisované auto.
- V poslednej dobe uvažujem nad nejakým PHEV. S reálnym dojazdom 40-50km by to mohlo mojím požiadavkám vyhovovať. Viac menej by som vedel drvivú väčšinu krátkych trás odjazdiť čisto na el. 30-40km+ by už šiel spalovák resp. hybrid režim. Zase cenovka vyššia. Niekde som čítal, že PHEV kombinujú nevýhody el. a spalovakov a viac sa to kazí. Tu už fakt neviem, kto mi to odservisuje. Čo sa stane ak sa nejaká blbá elektro blbina odserie? Budem môcť ísť aspoň na spalovák alebo konečná?
Kia Optima SW vyzerá priestorovo zaujímavo (2.rad vraj obdobný priestor ako v Superbe aj keď na šírku posedu to bude asi menšie), má síce kvôli baterke menší kufor ako Astra ale hádam, že sa postupne bude potreba priesoru v kufri zmenšovať (- kočík a pod.). Dokonca by som povedal, že ani vzhľadovo to nevyzerá zle. Robilo sa to snáď len v skoro najvyššej výbave alebo minimálne v dosť slušnej.
Superb iV - priestoru na rozdávanie. Vek tu je uz ale <5r cize aj cenovka ide hore. Koncern sa bude asi jednoduchšie, lacnejšie servisovat? - je to koncern, vôbec mi to nie je simpatické ale tak vzhľad asi osrať keď potrebujem priestor a iné veci. Keby mám ísť podľa vzhľadu či komfortu, tak V60 je jasná voľba. Tam ale priestoru asi nebude toľko a cenovka je už úplne mimo (kor za T6 či T8, ktorých ako bonus bude na trhu asi 0,00ks)

Toľko môj nekonečný výlev, sorry za ten sloh potreboval som to nejak vypísať. Holt, keď neviem čo, tak musím nejak opísať ako moc neviem

