Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 849
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

Diky za info....tudiz na to kaslu
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Vizibable
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 760
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vizibable »

Skladam motor na motorku 600ccm vrtani 95mm, vzduchem chlazene.

Na prvnim krouzku jsem nameril sparu 0.25mm a min. dle servisniho manualu je 0.30mm. Ale byla jedna rano a uz mi to nemyslelo tak jsem to slozil, ze to bude dobry.

No ale ted mi to vrta v hlave zda-li to bude ok a nebo to mam znovu rozdelat a zabrousit krouzek.

Co vy na to ? Mate zkusenosti ?

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3323
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Obecná pomůcka pro první klouze 0,4 na 100mm průměru takže u tebe by to bylo 0,38. Já bych to udělal ještě jednou.

Vizibable
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 760
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vizibable »

Min. 0.3mm je ve spec od vyrobce motoru. Vyrobce pistni sady udava 0.1mm na 25mm vrtani. Tak ja nevim jestli tech 5 desetin co mi tam chybi bude takovy problem...

Nejhorsi je ze mam secvaknute tesneni pod valcem a po druhe ho tak asi uz davat nechci :D

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 849
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

Predelat...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3323
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Já nejsem ty takže je to stejne na tobě. Tím obecným údajem jsem chtěl naznačit ze i těch 0,3 je limitnich.

Giew
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 650
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Giew »

Vizibable píše: 27 zář 2024 16:19 Min. 0.3mm je ve spec od vyrobce motoru. Vyrobce pistni sady udava 0.1mm na 25mm vrtani. Tak ja nevim jestli tech 5 desetin co mi tam chybi bude takovy problem...

Nejhorsi je ze mam secvaknute tesneni pod valcem a po druhe ho tak asi uz davat nechci :D
Já teda nevím, co řešíš, když Ti na pístech napíšou 0.1 na 25mm a ty máš 95. Tak asi 0.25 (~ 62.5mm vrtání) nebude stačit, ne?
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

Vizibable
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 760
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vizibable »

Ridim se limitem ze servisni knizky tedy 0.3mm a ja mam 0.25mm. Tak se ptam tady borcu co motory montujou casteji nez ja 🙂 na osobni zkusenost jestli tech 5 stovek bude takovy problem. Urcite vyrobce pocita i s nejakou toleranci pri mereni atd..

A vicemene stebla se chytam, abych to zas nemusel rozdelavat 🤣

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3323
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Ještě jeden důvod proč bych to předělal když bych to skládal já. Manuál k motorce sice uvádí 0,3mm jenže to platí pro kroužek Yamaha ty nejspíš mas kroužek od wiseca nebo jiného výrobce a potom platí vůle výrobce kroužku těch 0,1 na 25mm vrtání. Vzhledem k tomu ze motor ještě nebyl tepelně namáhaný bych viděl 2x použité těsnění pod hlavou a válcem jako menší zlo.

Vizibable
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 760
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vizibable »

To zni velice rozumne cos napsal. Tak ja to rozdelam. Hold porad se chybama ucim.

Zabrousim je na 0.35mm

Cim to mam v domacich podminkach zabrousit ? Napada me kamen na brouseni nozu? Nebo diamantovy pilnicek mam k dispozici...

Edit: nemela by ta roztaznost fungovat stejne u OEM krozu a u TKRJ co mam ted ? Vzdyt to musi byt velice totozny material. Maximalni limit je 0.45 takze predpisem vyrobce pistu bych je hned poslal na konec zivota 😅

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Ona je taky dost otázka, kde to měříš. Spousta lidí měří kroužky nahoře, kde to od předchozího běhání neni vybroušený a pak se diví, co to má za hodnoty.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vizibable
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 760
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vizibable »

20mm od vrchni hrany valce - dle manualu. Valec po vybrusu, nova pistni sada.

Krouzek narovnany pistem...

Vizibable
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 760
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vizibable »

Rozebrano, zabrouseno, slozeno. Hezka nocni 🤣

Tady toto vlakno miluju. Zde se clovek dozvi vse...

Diky !

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 213
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od videoice »

Měnil jsem kabinový filtr, koupil jsem Febi, a asi je bohužel znovu na výměnu. Když jsem jej tam strkal, tak jak je 2x nastřižený, tak se nahoře namačkal a mám takový pocit, že nahoře netěsní.

Starý byl originál MANN, ale byl také nahoře zmačkaný.

Stává se Vám to taky a je nějaký trik jak tam ten filtr dávat tak, aby se nezmačkal? Nebo mi tam v tom pouzdru na filtr nahoře něco drhne?

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 860
Registrován: 6 roků
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jirkaTDI »

kupuju Mahle LAK 54, ten má plastový rámeček, takže se instaluje mnohem jednodušeji a nezmačká se.
Naposledy upravil(a) jirkaTDI dne 01 říj 2024 10:34, celkem upraveno 1 x.

Vizibable
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 760
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vizibable »

Mě se stalo něco podobného když jsem omylem koupil filtr pro pravostané řízení. Jinak kupuju (správný) MANN a bez problému...

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14292
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Nedal jsi ho tam obráceně? Zkosením ke straně auta. A dal jsi ho do správného slotu?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Offline
Příspěvky: 3484
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

Nikdy jsem s výměnou nemel problém. A to nastrizeni má svůj důvod, filtr je potreba trochu ohnout pri zasouvani. :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2220
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Munga »

Potřebuji ložiska 6201 Z ale většinou mají 6201 2Z. Jaký je v tom rozdíl? Potřebuji to na motor ventilátoru tepelného čerpadla tak bych nechtěl dát horší.
Tip na prodej ložisek v Praze (skf) ?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14292
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

2Z mají plechový kryt z obou stran. Pokud jeden nechceš tak ho stačí vyloupnout. Ale pokud není ložisko nuceně mazané něčím ve stroji (motoru), tak ho klidně nech zakrytované z obou stran.
Jo a na motor bych použil ložiska s označením C3. Možná i 6201 2RS C3, ale záleží v jakých teplotách se ten motor pohybuje. To označení 2RS znamená, že je ložisko kryté plastem -> větší utěsnění než plechem.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Offline
Příspěvky: 3484
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

jo, ale ty plastové kryty se právě v závislosti jaká tam je teplota můžou upéct
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

6201 Z je asi totéž co ZZ nebo 2Z. Nicméně vyloupnout to kovový krytí fakt neni problém. Kluci ti to vlastně všechno už napsali.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2220
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Munga »

Díky všem

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 213
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od videoice »

Když jsem auto koupil, tak byla prázdná nádržka oleje do posilovače řízení a při točení volantu řízení bylo hodně hlučné. Původní majitel mi řekl, že mu olej do serva jednou v servisu asi před rokem dolili, ale jinak že to neřešil :(

Moje zkušenost je taková, že olej mizí pomalu, ale zatož stabilně. Odhaduji tak 50 ml / 1000 km / měsíc, spíš bych řekl, že mizení souvisí nějak s časem než nájezdem (možná že se na dálnici tolik nezatáčí nebo olej mizí jen když je studený).

Podle rad tady jsem udělal proplach serva cca 2.5 litry originálního servo oleje a ještě tam předtím dal asi 100 ml BG 108 čističe. Původní olej celkem tmavě zelenohnědo špinavý s trochou metalického prachu ve spodu. Vyčistil jsem i nádržku, tu jsem neměnil, ale neteče, je úplně suchá.

Pumpa je velmi lehce vlhká u řemenu, ale nezdá se mi že by nic teklo.

Aktuální stav:

Při plném rejdu doprava (od cca 70% otočení volantu doprava) se ozývá celkem hlasitý trhaný/vibrující zvuk. Nevím odkud zvuk přesně jde, ale přišel jsem na to, že levé kolo přitom poskakuje (kousek se otočí, zastaví se, pak se znovu otočí aby dohnalo volant... perioda asi 0.5 Hz při cca standardní rychlosti otáčení volantu).

Sundal jsem přední levé kolo a zjistil jsem, že samotný posilovač je hodně od oleje a tipuji že to vysvětluje i proč mám mastný až nasáklý spodní kryt motoru.

Jaké jsou tady zkušenosti?

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 860
Registrován: 6 roků
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jirkaTDI »

To trhání/vibrace podle mě může způsobovat přidřené ložisko v horním uložení tlumiče, jak na něm přeskakuje pružina.
Jinak ale hřeben řízení bude určitě na repas, když teče.

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé