Otázka, na kterou neznám odpověď
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 849
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Otázka, na kterou neznám odpověď
Diky za info....tudiz na to kaslu
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 758
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
Skladam motor na motorku 600ccm vrtani 95mm, vzduchem chlazene.
Na prvnim krouzku jsem nameril sparu 0.25mm a min. dle servisniho manualu je 0.30mm. Ale byla jedna rano a uz mi to nemyslelo tak jsem to slozil, ze to bude dobry.
No ale ted mi to vrta v hlave zda-li to bude ok a nebo to mam znovu rozdelat a zabrousit krouzek.
Co vy na to ? Mate zkusenosti ?
Na prvnim krouzku jsem nameril sparu 0.25mm a min. dle servisniho manualu je 0.30mm. Ale byla jedna rano a uz mi to nemyslelo tak jsem to slozil, ze to bude dobry.
No ale ted mi to vrta v hlave zda-li to bude ok a nebo to mam znovu rozdelat a zabrousit krouzek.
Co vy na to ? Mate zkusenosti ?
-
Offline
- Příspěvky: 3323
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
Obecná pomůcka pro první klouze 0,4 na 100mm průměru takže u tebe by to bylo 0,38. Já bych to udělal ještě jednou.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 758
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
Min. 0.3mm je ve spec od vyrobce motoru. Vyrobce pistni sady udava 0.1mm na 25mm vrtani. Tak ja nevim jestli tech 5 desetin co mi tam chybi bude takovy problem...
Nejhorsi je ze mam secvaknute tesneni pod valcem a po druhe ho tak asi uz davat nechci
Nejhorsi je ze mam secvaknute tesneni pod valcem a po druhe ho tak asi uz davat nechci

-
Offline
- Příspěvky: 849
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Otázka, na kterou neznám odpověď
Predelat...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 3323
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
Já nejsem ty takže je to stejne na tobě. Tím obecným údajem jsem chtěl naznačit ze i těch 0,3 je limitnich.
-
Offline
- Příspěvky: 650
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
Já teda nevím, co řešíš, když Ti na pístech napíšou 0.1 na 25mm a ty máš 95. Tak asi 0.25 (~ 62.5mm vrtání) nebude stačit, ne?Vizibable píše: 27 zář 2024 16:19 Min. 0.3mm je ve spec od vyrobce motoru. Vyrobce pistni sady udava 0.1mm na 25mm vrtani. Tak ja nevim jestli tech 5 desetin co mi tam chybi bude takovy problem...
Nejhorsi je ze mam secvaknute tesneni pod valcem a po druhe ho tak asi uz davat nechci![]()
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 758
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ridim se limitem ze servisni knizky tedy 0.3mm a ja mam 0.25mm. Tak se ptam tady borcu co motory montujou casteji nez ja
na osobni zkusenost jestli tech 5 stovek bude takovy problem. Urcite vyrobce pocita i s nejakou toleranci pri mereni atd..
A vicemene stebla se chytam, abych to zas nemusel rozdelavat
A vicemene stebla se chytam, abych to zas nemusel rozdelavat
-
Offline
- Příspěvky: 3323
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ještě jeden důvod proč bych to předělal když bych to skládal já. Manuál k motorce sice uvádí 0,3mm jenže to platí pro kroužek Yamaha ty nejspíš mas kroužek od wiseca nebo jiného výrobce a potom platí vůle výrobce kroužku těch 0,1 na 25mm vrtání. Vzhledem k tomu ze motor ještě nebyl tepelně namáhaný bych viděl 2x použité těsnění pod hlavou a válcem jako menší zlo.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 758
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
To zni velice rozumne cos napsal. Tak ja to rozdelam. Hold porad se chybama ucim.
Zabrousim je na 0.35mm
Cim to mam v domacich podminkach zabrousit ? Napada me kamen na brouseni nozu? Nebo diamantovy pilnicek mam k dispozici...
Edit: nemela by ta roztaznost fungovat stejne u OEM krozu a u TKRJ co mam ted ? Vzdyt to musi byt velice totozny material. Maximalni limit je 0.45 takze predpisem vyrobce pistu bych je hned poslal na konec zivota
Zabrousim je na 0.35mm
Cim to mam v domacich podminkach zabrousit ? Napada me kamen na brouseni nozu? Nebo diamantovy pilnicek mam k dispozici...
Edit: nemela by ta roztaznost fungovat stejne u OEM krozu a u TKRJ co mam ted ? Vzdyt to musi byt velice totozny material. Maximalni limit je 0.45 takze predpisem vyrobce pistu bych je hned poslal na konec zivota
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ona je taky dost otázka, kde to měříš. Spousta lidí měří kroužky nahoře, kde to od předchozího běhání neni vybroušený a pak se diví, co to má za hodnoty.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 758
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
20mm od vrchni hrany valce - dle manualu. Valec po vybrusu, nova pistni sada.
Krouzek narovnany pistem...
Krouzek narovnany pistem...
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 758
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
Rozebrano, zabrouseno, slozeno. Hezka nocni
Tady toto vlakno miluju. Zde se clovek dozvi vse...
Diky !
Tady toto vlakno miluju. Zde se clovek dozvi vse...
Diky !
-
Offline
- Příspěvky: 213
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Otázka, na kterou neznám odpověď
Měnil jsem kabinový filtr, koupil jsem Febi, a asi je bohužel znovu na výměnu. Když jsem jej tam strkal, tak jak je 2x nastřižený, tak se nahoře namačkal a mám takový pocit, že nahoře netěsní.
Starý byl originál MANN, ale byl také nahoře zmačkaný.
Stává se Vám to taky a je nějaký trik jak tam ten filtr dávat tak, aby se nezmačkal? Nebo mi tam v tom pouzdru na filtr nahoře něco drhne?
Starý byl originál MANN, ale byl také nahoře zmačkaný.
Stává se Vám to taky a je nějaký trik jak tam ten filtr dávat tak, aby se nezmačkal? Nebo mi tam v tom pouzdru na filtr nahoře něco drhne?
-
Offline
- Příspěvky: 860
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Otázka, na kterou neznám odpověď
kupuju Mahle LAK 54, ten má plastový rámeček, takže se instaluje mnohem jednodušeji a nezmačká se.
Naposledy upravil(a) jirkaTDI dne 01 říj 2024 10:34, celkem upraveno 1 x.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 758
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
Mě se stalo něco podobného když jsem omylem koupil filtr pro pravostané řízení. Jinak kupuju (správný) MANN a bez problému...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14292
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Nedal jsi ho tam obráceně? Zkosením ke straně auta. A dal jsi ho do správného slotu?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
Nikdy jsem s výměnou nemel problém. A to nastrizeni má svůj důvod, filtr je potreba trochu ohnout pri zasouvani. 

-
Offline
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Otázka, na kterou neznám odpověď
Potřebuji ložiska 6201 Z ale většinou mají 6201 2Z. Jaký je v tom rozdíl? Potřebuji to na motor ventilátoru tepelného čerpadla tak bych nechtěl dát horší.
Tip na prodej ložisek v Praze (skf) ?
Tip na prodej ložisek v Praze (skf) ?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14292
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
2Z mají plechový kryt z obou stran. Pokud jeden nechceš tak ho stačí vyloupnout. Ale pokud není ložisko nuceně mazané něčím ve stroji (motoru), tak ho klidně nech zakrytované z obou stran.
Jo a na motor bych použil ložiska s označením C3. Možná i 6201 2RS C3, ale záleží v jakých teplotách se ten motor pohybuje. To označení 2RS znamená, že je ložisko kryté plastem -> větší utěsnění než plechem.
Jo a na motor bych použil ložiska s označením C3. Možná i 6201 2RS C3, ale záleží v jakých teplotách se ten motor pohybuje. To označení 2RS znamená, že je ložisko kryté plastem -> větší utěsnění než plechem.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
jo, ale ty plastové kryty se právě v závislosti jaká tam je teplota můžou upéct
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
6201 Z je asi totéž co ZZ nebo 2Z. Nicméně vyloupnout to kovový krytí fakt neni problém. Kluci ti to vlastně všechno už napsali.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Otázka, na kterou neznám odpověď
Díky všem
-
Offline
- Příspěvky: 213
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Otázka, na kterou neznám odpověď
Když jsem auto koupil, tak byla prázdná nádržka oleje do posilovače řízení a při točení volantu řízení bylo hodně hlučné. Původní majitel mi řekl, že mu olej do serva jednou v servisu asi před rokem dolili, ale jinak že to neřešil 
Moje zkušenost je taková, že olej mizí pomalu, ale zatož stabilně. Odhaduji tak 50 ml / 1000 km / měsíc, spíš bych řekl, že mizení souvisí nějak s časem než nájezdem (možná že se na dálnici tolik nezatáčí nebo olej mizí jen když je studený).
Podle rad tady jsem udělal proplach serva cca 2.5 litry originálního servo oleje a ještě tam předtím dal asi 100 ml BG 108 čističe. Původní olej celkem tmavě zelenohnědo špinavý s trochou metalického prachu ve spodu. Vyčistil jsem i nádržku, tu jsem neměnil, ale neteče, je úplně suchá.
Pumpa je velmi lehce vlhká u řemenu, ale nezdá se mi že by nic teklo.
Aktuální stav:
Při plném rejdu doprava (od cca 70% otočení volantu doprava) se ozývá celkem hlasitý trhaný/vibrující zvuk. Nevím odkud zvuk přesně jde, ale přišel jsem na to, že levé kolo přitom poskakuje (kousek se otočí, zastaví se, pak se znovu otočí aby dohnalo volant... perioda asi 0.5 Hz při cca standardní rychlosti otáčení volantu).
Sundal jsem přední levé kolo a zjistil jsem, že samotný posilovač je hodně od oleje a tipuji že to vysvětluje i proč mám mastný až nasáklý spodní kryt motoru.
Jaké jsou tady zkušenosti?

Moje zkušenost je taková, že olej mizí pomalu, ale zatož stabilně. Odhaduji tak 50 ml / 1000 km / měsíc, spíš bych řekl, že mizení souvisí nějak s časem než nájezdem (možná že se na dálnici tolik nezatáčí nebo olej mizí jen když je studený).
Podle rad tady jsem udělal proplach serva cca 2.5 litry originálního servo oleje a ještě tam předtím dal asi 100 ml BG 108 čističe. Původní olej celkem tmavě zelenohnědo špinavý s trochou metalického prachu ve spodu. Vyčistil jsem i nádržku, tu jsem neměnil, ale neteče, je úplně suchá.
Pumpa je velmi lehce vlhká u řemenu, ale nezdá se mi že by nic teklo.
Aktuální stav:
Při plném rejdu doprava (od cca 70% otočení volantu doprava) se ozývá celkem hlasitý trhaný/vibrující zvuk. Nevím odkud zvuk přesně jde, ale přišel jsem na to, že levé kolo přitom poskakuje (kousek se otočí, zastaví se, pak se znovu otočí aby dohnalo volant... perioda asi 0.5 Hz při cca standardní rychlosti otáčení volantu).
Sundal jsem přední levé kolo a zjistil jsem, že samotný posilovač je hodně od oleje a tipuji že to vysvětluje i proč mám mastný až nasáklý spodní kryt motoru.
Jaké jsou tady zkušenosti?
-
Offline
- Příspěvky: 860
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Otázka, na kterou neznám odpověď
To trhání/vibrace podle mě může způsobovat přidřené ložisko v horním uložení tlumiče, jak na něm přeskakuje pružina.
Jinak ale hřeben řízení bude určitě na repas, když teče.
Jinak ale hřeben řízení bude určitě na repas, když teče.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Tomas78, Zeb