Kdyz se ji do Astry vejdou 3 baliky slamy, co teprve Vectra
Znamej bude prodavat dlouhodobe vlastnenou Vectru C s asi nejlepsim z naftovych motoru a to 1.9 puvodne od Fiatu (ktery de facto poprve ze vsech vyrobcu dal common rail do osobniho auta) a bude to tak 50tis.
Vectra C je mala dodavka. A je to. Opel to bude furt, spotreba se snizi a prepravni kapacita vzroste.
Cisty sen.
Edit : to jsem vymyslel uplne sam. Hlavou
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 14 srp 2024 14:50, celkem upraveno 1 x.
Jarda.JM píše: 14 srp 2024 14:18
Na to se nedá nijak inteligentně odpovědět.
Když jsem četl ty servisní náklady u Opla... Okamžitě bych odpověděl „do jedničkový fábky za šest tisíc taky, cokoliv lepšího je na tohle použití škoda". Prostě auta do 15 tisíc z bazoše, s tím že budou, dokud projdou technickou/definitivně nezdechnou. My si pro tyhle účely doma držíme obouchanou jedničkovou oktávu.
Taky jsem vezl balíky, teda sena, v 745. Měl sem jich tam 5, héč.
Upřímně, na její zemědělský použití, nic jinýho než F1 nebo O1 nebo podobná vděčná kára nebude. Elektromobil je holý nerozum, protože to neocení a bude jí to líto.
Navíc mi přijde že tyhle starý škodovky jsou na podobný „vidlácký" věci a cukačky ještě dělaný. Řešili jsme a řešíme na tom kde co (na feldách, oktávě a fábce I), ale nikdy nás nenechal ve štychu motor a to fakt většinou funguje v režimu nastartovat a zhasnout po 3-15min chodu (podle toho kam se zrovna s čím jede).
Vectra, jo pěkný, jenže ty studený popojížděčky, to by zabilo každej spalovák o dýzlu už vůbec nemluvě. Za půl roku by jí visel z vejfuku asfaltovej krápník.
Jo,jo fábku měla "poloslužební" a když skončil "lýzyng" tak jsme řešili dilema jestli mladou Škodu, nebo starýho Oplíka. Kdo vyhrál je jasné z předchozích odstavců.
Trochu rozvedu historii Opla, aby bylo patrné co proč, jak.
Nejprve jsem s ním jezdil já. Kilowaty na karavan nestačily a tak jsem byl nahecován do Volva. Když jsem sehnal XC70, šla Fábka z domu a manželka sdědila Opla. Stalo se nestalo, těžko hádat kdy a jak Oplík byl "přidřen". Šel do servisu (kterému mimochodem věřím a mám s ním jen dobré zkušenosti). Nejprve motor, připečený kroužky, srovnání hlavy. Pak pár "drobností" na zadní nápravě, jeden chladič, druhý chladič, ventilátor před chladičem, brzdy, přehršel káblů... Vsuvka: Opel byl žel "skládačka", ale velice solidně udělaná (až na elektriku) a pár nepodstatných detailů. Celou dobu jezdil v poho...
Sakum prásk to vylezlo na nějakých 100. V servise nám dávali po každěm navýšení odhadu vybrat, jestli to stopnout, ale manželka ho milovala (Opla) a já byl přesvědčen, že po takové procedůře bude jezdit ještě 20 let.
Není všechno zlato co se třpytí. Po pár týdnech a kilometrech. Chyba na motoru. A tak se to rozjelo: Snímač otáček klikového hřídele, svíčky, zapalovací kabely, zapalovací cívky. Svíčky za dva roky snad 10x, ostatní co půl roku. A Oplík každou chvíli rozsvítil kontrolku motoru a jel někdy na tři někdy na dva, někdy vůbec... A tak přibývalo po dvou a pěti tisícovkách...
Pak při jedné rozborce všímavý mechoš objevil na snímači otáček železný piliny a byli jsme "skoro" doma. Nástřel servisu po rozebrání na prvočinitele byl od 20 do 40 podle toho jak se zadaří sehnat novou klikovku.
Opět vsuvka: Na klice axiální ložisko, verze motor-spojka-převodovka poněkud nešťastný ročník. Ňáký "péro" na spojce, které sloužilo k vymezení axiální vůle klikovky (snad tak nějak to bylo...) a k tomu manželčina obliba vycházející z rodinné tradice co nejdýl si postát na spojce, kdy to jen jde, zapřičinily opotřebení třecích ploch toho axiálního ložiska až na dřeň a do motoru se začalo "šmelcovat železo"...
Klikovka nebyla k sehnání, auto měsíc rozdělaný. Tak co zkusit něco z vrakáče. Motor bude za 4 (nikoli dny ale tisíce). Po rozborce vzhledem k tomu co jsem popsal výše... klika je holt jiná. Následovala operace při které odborná firma (nějak, paměť mi neslouží) nanesla chybějící vrstvy, šikovný soustružník začistil, mechoši poskládali.
Chybička se vloudí, protože znaveni tolika úkony a dvouměsíčním zavazením auta na dílně, ignorovali již výše zmíněné železné špóny z orajbované kliky. Ty (špóny) udělaly už dříve poctivě svoji práci a kolem pístů mohli menší broučci od kliky ke svíčkám, aniž by jim cokoli bránilo. Broučci přítomni nejsou, leč olej ve vaně je a tak oplík žere 1,5 litru oleje na 1000km. Mechoš si posypal hlavu popelem a naúčtoval 50% pův. ceny.
Tím je dán nynější největší problém, svíčky se za(s)írají a tak (podle počasí a nálady) auto každou chvíli odmítne jet. Od tříválcovýho chrapotu, po totální nechuť blafnout. Sehnat "nový" (myšleno jiný funkční) motor, na to nejsou lidi a tak Oplík navzdory tomu, že většina auta je docela v cajku, půjde do výslužby. Konec slohového cvičení na téma Moje auto.
a kdo má zájem o dobrodružství za volantem, tak doporučuji shlédnout od počátečního dílu
_________________ bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
Už i synátor, který se "ve světě" přeci jen líp orientuje, než já "stařec" mi radil zkusit severské státy...
Když se tu objeví prodej nějakého staršího Volvíka, vždy mě napadne jestli ho nekoupit pro "bábu". Pak si vzpomenu jak pro ni není problém "zlomit jakékoliv železo"... ona je přesně ten typ z vtípku o "pohlídání dvou předmětů" se závěrem: "Ten Čech, představte si, jeden rozbil a druhý ztratil..."
Vy v zasade potrebujete zmensenou verzi Dodge RAM jestli jsem to pochopil spravne a taky to auto nic nenajwde a drive shnije,nez se ojezdu jestli to chapu spravne (?).
Dacia Duster 1.6i se da koupit do tech 300tis kč i hodne mlada, paklize pani nema uplne cit k vozum, je to asi nejlepsi varianta.
Ja se priznam,ze ikdyz to relativne cele ctu,furt nechapu, kde se vezme elektromobil nekde na louce u dobytka a u slamy a co by tam delal. To nechci nijak urazit, ja jen ze fakt z dotazu nevim kde a v jakych podminkach se to bude provozovat a co bude na podzim.
Zda neni ta 4x4 treba lepsi vychodisko. Ale nevim, jen placam.
Upřesním.
Ráno jede auto 1,1km k domku po rodičích, kde chová drůbež. Pak půlhodinky (ve všední dny) pouza a jede se do práce 18km. Navečer zpátky domů. Většinou pak na pole (1,5km) kde pěstuje zeleninu a pod. Pak opět ke slepicím, zase pauza a pak do "noclehárny".
O víkendech je to ochuzeno o zaměstnání, zato na pozemky třebas i 2x a slepice rovněž.
Auto se nestíhá ohřát a tak (jak už jsem psal) je imrwere v servisu pro nový svíčky.
Proto se elektrika jeví jako velice vhodná. Tam není nutno vyhánět z vejfuku pavouky.
Jinak manželka sice není sice technický profesor, ale když máme společnou cestu a ona řídí na obvyklých trasách, tak jede naprosto "chlapsky". Celkem pochopitelně má problém pochopit pravý význam věty, když jí mechoš řekne: "Pod 2.500 ot. to nejede." A tak tam kde nejezdí denně nemá problém z dvoukilometrovýho kopce to pražit na trojku na 3.000. A do kopce po pravoúhlé točce vyrazit opět s "trojkou" a motorem bouchajícím na "jedenáctistovkách".
Takže ještě ke všemu to chce automatickou převodovku.
Jelikož sitace BEV/Manželka se nejeví nijak slibně zkusím položit ještě jeden dotaz.
Jenom mě prosím nekamenujte, sice tuším co je v autě pod kapotou, ale 20 let jsem neměl důvod se tam podívat. Doba kdy se dělalo doma na embéčku vše od svisláků přes ventily, spojku a dalších 1000 věcí je pryč.
Takže otázka pro znalé:
Motor na jejím oblíbenci je v háji. Minimálně výbrus je KO, pak asi nebude žádný zázrak klika a kdo ví co ještě. Oprava zřejmě nebude dobrým řešením. Jaká je šance sehnat motor, který tam padne, se všemi oficialitami a bude řekněme 3-5 roků schopen snášet manželčiny popojížděčky?
Náš mechoš se docela snažil. Známe se osobně a jsme skoro sousedi. Je to férovej a celkem schopnej borec, jenom času moc nemá na "kraviny". No a ten po dlouhým shánění sehnal motor na díly a žel ani ten nebyl "stejný" a tak klika nešla použít, jak už jsem dřív napsal...
No jako zachránit ten motor se stejně zdá jako rozumnější řěšení, než shánět novej povoz. Navíc tohle auto už je na to ,,huntování'' tak trošku zvyklý a manželka je zvyklá na něj.
_________________ je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
Asi jsem založením spíš pesimista (t.j. optimista, který už prozřel).
Jestliže můj mechoš v tomto neuspěl, jakou mám šanci já. Dotáhnu přes půl republiky motor, který nebude pasovat? Nebo seženu kus, který na tom bude hůř, než ten co je v autě?
Tak tyto otázky se mi honí hlavou...
Asi bych to měl zkusit, protože jinak se to nedozvím.
Přidáno za 26 minut 30 sekund:
Pánové jsem rád za každou reakci , navzdory tomu, že to občas vypadá, že jsem beznadějný kverulant, který neví co chce.
No je to skoro tak. Se spoustou věcí jsem si už dávno přestal "ucpávat" mozkový paměťovky. A tak jsem ještě před pár dny o některých novějších typech aut ani nevěděl, že existují. Teď jsem byl nucen se do problému ponořit a tak lítám názorově ode zdi ke zdi. Včera jsem věnoval několik hodin studiu hybridů...
Před týdnem jsem měl BEV za nákupní tašku, nebo za předraženou hračku. PHEV a HEV mě nic neříkalo. Tušil jsem, že "H" bude hybrid a představa, že bych měl v autě dva pohony mi přišla úplně mimo. Když jsem početl něco testů a technických údajů, najednou zjišťuji, že na ty manželčiny cukatury je hybrid velice zajímavá odpověď, neb splňuje požadavek kufru kombíka a zároveň pro "dámské" jízdy za kulturou nemá omezení v nabíjení BEV.
Každá varianta má výhody i nevýhody, ale když je seřadím vedle sebe, tak ten hybrid má těch mínusů nejmíň a dere se v mém žebříčku na top pozici.
Hele uvědom si, že se tu bavíme o motoru za búra, a pokud budeš mít potvrzený správný kód od mechoše, ne z VTP (tam by měl být správný, ale člověk nikdy neví), tak stačí poprosit prodávajícího o fotky a podle foto poznáš celkem dost.
Furt je to 5tKč, dalších 10 za práci a máš motor, který bude lepší, otázka jen je o kolik.
Hele jesi je žena spokojená s tim co má, dej to do pucu, i kdyby to mělo stát 50 a máš doma klid. Vim, finančně to smysl nedává, ale furt bude mít ona radost a ty klid a to penězma nevyvážíš...
Připomíná mi to nákup štětky na záchod za 1500Kč... veškerý argumenty selhávaly, protože byla přece tak pěkná... tak máme štětku za 45 kč, protože ta za 1500 se už rozpadla
Ta cena by byla super, ale jaká je pravděpodobnost, že to nebude jenom loterie? Já osobně nemám v podstatě šanci poznat jestli to bude pasovat. Když netrefím bingo tak je to jen hra.
Co mě ještě tak napadlo, zkusit zainteresovat do problému jiného mechoše, který nemá až tak nabitý program, aby se mohl bavit hledáním a slíbit přiměřenou "cílovou prémii" když to vyjde. I když ten můj nemaje času na prolízání vrakáčů, má na to lidi a ti tomu určitě nějaký přiměřený čas věnovali, přesto nenašli. Jenže doba nějakénu "hraní" moc nepřeje. Každej má pr(d)el v kalupu a o fušky tohoto typu nestojí.
Včera jsem to tak trochu probíral s příbuzným pracujícím na STK, který má taky určité schopnosti, leč ani on to neviděl moc růžově. V podstatě argumentoval tím, co jsem už řekl i já, že i když seženu 100% padnoucí náhradu, je ještě otázka v jakém stavu.
Představa, že koupím jsa ujišťován prodávajícím, že to je přesně co potřebuju a že motor je jako nový, pak ho nechám namontovat a poté zjistím, že je k ničemu... nebo ho musím nechat rozebrat na prvočinitele na ponku, zhodnotit stav a pak namontovat...
Tak to si musíš rozmyslet sám, zatím to totiž vypadá, že ty prostě chceš koupit BEV a cokoliv ti předhodim, tak spláchneš ze stolu obecně známým faktem.
Ber to tak, že použitý motor je vždy risk, nicméně abys koupil správný, to je hodina googlení, kde je označení, pak ho najít u sebe a u prodávajícího. Pak mít baterku, kterou necháš protočit startér a změříš komprese, to ti musí dovolit každej. No a to je vše. 1,6i drapnete do teplejch ve dvou a hodíte do kufru...
Takže ano, od klávesnice to nevyřešíš, ale pokud budeš ochoten obětovat trochu času, snahy a peněz, tak ta šance je poměrně velká.
Ó nikoli zas tak jasný to nejni (mluvím o spláchnutí a BEV), jenom chci za svůj čas a svoje peníze odpovídající užitnou hodnotu. S přibývajícím věkem si čím dál tím víc vážím času stráveného příjemně a mám fóbii z toho prodrbanýho, či ztracenýho. Nebál bych se pár hodin gůglit ale to ostatní už není úplně moje představa o radovánkách. I Volvo jsem už zcela přenechal do péče kompetentních, protože holt už na to nemám.
Renault Zoe bude dobrá volba. Pokud tedy vyhovuje velikostně.
Před rokem jsme vybírali druhé auto na krátké popojížďky a skončili jsme právě u Zoe (ZE40, rok 2018). Zpočátku jsem docela skousával že to je Renault což není zrovna moje oblíbená značka, ale po 10 měsících vlastně spokojenost. Říkáme tomu "vozítko". I přes relativně slabý motor (cca 67kW), tak velice živé. Manželka si ho oblíbila. Když jede s Volvem, tak furt komentuje jak se to rozjíždí pomalu, že se Zoe by se už z křižovatky "dávno zařadila"
S baterkou 44kWh má i slušný dojezd. Po 6 letech má baterka 87%, v zimě dojezd kolem 200km, v létě s lehkou nohou po městě a po okreskách až ke 300km (lepší počítat těch 270-280km). Zoe má termomanagement baterie (dobré pro baterku), tepelné čerpadlo (topení nemá tak velký dopad na spotřebu). Dá se pořídít kolem 300tkč. Novější po faceliftu jsou dražší.
Mně osobně by se ten Rencek líbil, neb splňuje čtyři z pěti požadavků. Už jsem si ho byl u sousedů i prohlídnout z blízka, leč manželka trvá na mega kufru...
Momentálně je ve středu zájmu hybridní Toyota Auris v provedení kombi. Mně těžce vadí ten "dvojitý" pohon, spalováku bych se moc rád vyhnul, když už je v tom elektrika. Manželka to vidí jinak. No a já musím uznat, že splňuje všechny základní požadavky, až na tu kosmetickou vadu výše vytýkanou.
Pro tu zemědělskou část špica, ale pořád to neřeší její kilometrový poskoky, které spalováky nesou velice nelibě. No a i ta společenská stránka by tímto vozem nebyla ideálně pokryta.
Ona by vlastně potřebovala elektrokolo s přívěsným vozíkem, traktor s vlečkou a jakoukoli limuzínu. To už jsou ale tři stroje.
Dnes jsem zase byl půl dne na bazarech a pro ni fakt není nic co by splňovalo všechny její požadavky.
Vedouci....snazim se to chapat, obcas to mam taky, ale vy hledate neco, co neexistuje a jak pise Urvanej,tak ty chces radu a kdyz ji dostanes, reknes, ze to je na hovno.
Vetsina veci v zivote je nejaky kompromis a to plati i zde. Neni mozne (zatim) chtit za par korun zanovni elektricke reprezentativni nakladni auto do divadla i na prevazeni slamy. To je proste nonsense.
Pridej hodne penez a kup Volkswagen Id Buzz. Pani elektricke auto vubec nepotrebuje, to ty ho chces a ona ne. A to je rozdil. Nech ji at si jezdi cim chce a neres to. Na silu neco koupis a stastnejsi nakonec nebudes si myslim.
A ty kratke vzdalenosti - Americky duchodce jezdi do Wallmartu 3minuty svym 5,7 v8, nijak nepremysli zda to tomu motoru prospiva a motor zije
Myslim,ze to prehanime. Benzinova neprimovstrikova atmosfera tento provoz zvladne. Staci vyrazne casteji menit olej, pokud ma clovek to auto rad. S predstavou ze to nejde skakat sem a tam by musel temer kazdy skutr v Italii umrit po roce provozu.
Nebo ji kup Piaggio Ape a nazdar. Vsechno nejde vyresit jednim autem proste...