VIDA diagnostika Praha

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od videoice »

Koupil jsem Volvo V70 P2 2.4 diesel 120 KW a auto má dle displeje problém s DPF. Dle ELM327/OBD bych řekl i problém s EGR ventilem, který ukazuje trvale hodnotu 100%. Tipuji, že proto je DPF zanesený, protože nemůže regenerovat.

Kdo tuší co s tím?

Kdo je z Prahy a má VIDA diagnostiku? Už jsem si objednal DICE kabel, ale než dorazí, tak bych se rád s VIDA softwarem seznámil přes někoho kdo s ním umí. Nabízím za to flašku dobrého pití. Dojedu kamkoli po Praze.

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5634
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od PetrXC70 »

Neměli DPF až ty 136kw verze?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od videoice »

Neměli DPF až ty 136kw verze?
Mám s jistotou 120 kW diesel a to s DPF. Teď jsem to trochu pohledal na internetu a DPF mají tyto motory od roku 2006 a to kvůli emisím, předchozí splňovaly Euro 3, ty s DPF plní Euro 4.

zdroj: https://www.volvoclub.org.uk/tech/NewCarFeatures2006-Technical.pdf strana 8

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14260
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od raolsa »

120 kW je podladěná 136 kW verze pro některé trhy.
Stačí se orientovat podle barvy krytu motoru. Šedý = DPF, černý = bez DPF.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od videoice »

VIDu jsem nakonec sehnal, díky.

EGR - vyčistil jsem jej od karbonu ale něco se mi pořád nezdá.

Když se oddělá senzor, aktuálně jej rukou moc posouvat nejde, potřebuji k pohybu kleště - Má jít pohybovat s ventilem zlehka? Nebo to je způsobené (očekávaně) převody v ovládacím motorku?

Diagnostika ukazuje:
- ECM-EGR valve: 100% - žádnou jinou hodnotu jsem tam nikdy neviděl
- ECM-EGR valve, position sensor: 0.79-0.85% - mění se celkem často ale o max. desetinu procenta

Je tohle u 2.4D/D5 normální? Vadný senzor? Co znamenají ty procenta, 0% je off nebo on? Jak můžu s jistotou vyloučit že auto nebylo již čipované a nemá tedy nějak vynucenou polohu EGR ventilu?

---

Při diagnostice jsem také objevil ECM-6661 glow relay control, faulty signal, glow plug 1 a ECM-6664 glow relay control, faulty signal, glow plug 4.

Znamená to že do svíček 1 a 4 šel při žhavení menší proud než měl? Ta chyba se objeví jen občas (po výmazu), má s tím někdo zkušenost? Jsou svíčky s jistotou vadné? Vyměnit jen tyhle dvě, nebo všechny? I relé?

Díky, Michal

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od videoice »

EGR - odpovím si sám.

"ECM-EGR valve" je opravdu požadovaná hodnota a motor po cca 3 minutách chodu, jakmile se zahřeje (dle webu) EGR uzavře. Docela se divím že je EGR tady celkem téma, protože na emise na emisích tím pádem off nemůže mít vliv. To že se jinak sání i těmi pár minutami zanáší je ale fakt, měl jsem za klapkou celkem dost zanesené trubky.

"ECM-EGR valve, position sensor" - 0 - 100 %, 0 = zavřeno (pozor, "ECM-EGR valve" je opačně, 100% = zavřeno)

Žhavení - setkal se s těmi kódy (ECM-6661 a ECM-6664) někdo? Jsou opravdu vadné svíčky?
Naposledy upravil(a) videoice dne 17 srp 2024 13:09, celkem upraveno 1 x.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14260
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od raolsa »

Svíčky prostě vyměň, nestojí to svět a pomůže to. Teda až v zimě, teď to stejně nežhaví. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od videoice »

Jak běžně určujete číslo dílu které objednat?

Chci objednat ty svíčky, šel jsem na motora.cz a zadal auto - https://www.motora.cz/volvo/v70-ii-285_1999/2.4-d5_19402/zapalovani-zhavici-zarizeni - už při výběru je jasné že mají chybná data, číslo motoru k D5 vůbec nesedí.

Navíc se mi v tom výpisu ukazují svíčky na 4.4V a 12V nominální napětí, což se mi vůbec nezdá. Chtělo by to jinou, nejlépe nějakou Volvo databázi.

Když budu vědět správné Volvo PN/parametry, jak to potom objednat, pokud nechci platit orig. Volvo etiketovou přirážku?

Myslím že třeba u těch svíček potřebuji napětí 4.4V, našel jsem:
- https://www.motora.cz/febi-bilstein/39514.html?KTypNr=19402
- https://www.motora.cz/febi-bilstein/176207.html?KTypNr=19402
- https://www.motora.cz/bosch/0-250-403-001.html?KTypNr=19402

Jak se ty svíčky liší, co byste koupili vy?

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6159
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od python.p »

raolsa píše: 15 srp 2024 20:42 Svíčky prostě vyměň, nestojí to svět a pomůže to. Teda až v zimě, teď to stejně nežhaví. :D
žhaví... nebo teda mě tam skočila nedávno chyba jedné žhavičky, takže... :) Ale to jsem byl v Polsku a tam ráno bylo k 10°C dvakrát. :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od videoice »

Tak jsem se dočetl že svíčky na 4.4V jsou od Euro 4. Takže mám ty na 4.4V.

Co se týče značky, můžu vzít FEBI, nebo má nějaký smysl kupovat Bosch?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14260
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od raolsa »

Vem Bosch. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od videoice »

Jako že vydrží déle nebo lépe hřejí? Ptám se hlavně proto, že jsem slyšel, že Bosch autobaterky jsou naopak horší jak nějaké noname, tak bych tady nechtěl platit jenom za značku, zajímalo by mě, jaké s neBosch jsou zkušenosti

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14260
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od raolsa »

Origo jsou také Bosch, tak proč dávat jiné. Cenový rozdíl je zanedbatelný.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od videoice »

Ok, objednal jsem Bosch :)

Žhavení - setkal se tu někdo s těmi ECM-6661 a ECM-6664 kódy? Jsou opravdu vadné svíčky nebo je něco i na tom relé které není zrovna levné - https://www.motora.cz/hitachi/132174.html ?

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od videoice »

Svíčky vyměněny za 5x originál Bosch. Zdálo, že chyby jsou pryč, ale po smazání a najetí pár stovek km jsou ECM-6661 a ECM-6664 kódy zase zpět.

Jaké máte zkušenosti, odešlo někomu to žhavící relé nebo bývá problém v kabelech mezi relé a svíčky?

Jinde bych řekl že být problém nemůže, protože 3 zbylé svíčky jsou bez chyby, jak před tak po výměně.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14260
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od raolsa »

Jop, relé umí taky odejít.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od videoice »

Jaké jsou zkušenosti s neorigo - dle https://www.youtube.com/watch?v=3pdqSGmo8CY funguje jen origo.

Pokud pouze origo, tak nové je dost drahé, nemá tu někdo z Prahy jedno relé navíc?

označení BOSCH 0 281 003 037

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od videoice »

Jak byste řešili - použité origo nebo nové relé https://www.motora.cz/search.asp?searchtext=0+281+003+037 ?

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

VIDA diagnostika Praha

Příspěvek od videoice »

Dnes jsem měl v plánu koupit relé. Než jsem však vyjel na nákup tak jsem původní relé vyndal a proměřil kabely od svíček po kontakt relé. Hle, konektory na svíčkách jsou vadné!

Jeden z pěti konektorů neměl kontakt vůbec (MΩ), jeden měl asi 8 Ω a velmi záviselo na natočení konektoru na svíčce. Přesně podle vidy.

K opravě jsem našel https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=798593#p798593 a https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=984547#p984547 , ale asi to zatím opravím kleštěma - předepnu aktuální dutinky, oxidu na somě mají minimum a přes to dám teplem smrštitelnou bužírku.

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé