VIDA diagnostika Praha
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
VIDA diagnostika Praha
Koupil jsem Volvo V70 P2 2.4 diesel 120 KW a auto má dle displeje problém s DPF. Dle ELM327/OBD bych řekl i problém s EGR ventilem, který ukazuje trvale hodnotu 100%. Tipuji, že proto je DPF zanesený, protože nemůže regenerovat.
Kdo tuší co s tím?
Kdo je z Prahy a má VIDA diagnostiku? Už jsem si objednal DICE kabel, ale než dorazí, tak bych se rád s VIDA softwarem seznámil přes někoho kdo s ním umí. Nabízím za to flašku dobrého pití. Dojedu kamkoli po Praze.
Kdo tuší co s tím?
Kdo je z Prahy a má VIDA diagnostiku? Už jsem si objednal DICE kabel, ale než dorazí, tak bych se rád s VIDA softwarem seznámil přes někoho kdo s ním umí. Nabízím za to flašku dobrého pití. Dojedu kamkoli po Praze.
-
Offline
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
VIDA diagnostika Praha
Mám s jistotou 120 kW diesel a to s DPF. Teď jsem to trochu pohledal na internetu a DPF mají tyto motory od roku 2006 a to kvůli emisím, předchozí splňovaly Euro 3, ty s DPF plní Euro 4.Neměli DPF až ty 136kw verze?
zdroj: https://www.volvoclub.org.uk/tech/NewCarFeatures2006-Technical.pdf strana 8
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14260
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
VIDA diagnostika Praha
120 kW je podladěná 136 kW verze pro některé trhy.
Stačí se orientovat podle barvy krytu motoru. Šedý = DPF, černý = bez DPF.
Stačí se orientovat podle barvy krytu motoru. Šedý = DPF, černý = bez DPF.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
VIDA diagnostika Praha
VIDu jsem nakonec sehnal, díky.
EGR - vyčistil jsem jej od karbonu ale něco se mi pořád nezdá.
Když se oddělá senzor, aktuálně jej rukou moc posouvat nejde, potřebuji k pohybu kleště - Má jít pohybovat s ventilem zlehka? Nebo to je způsobené (očekávaně) převody v ovládacím motorku?
Diagnostika ukazuje:
- ECM-EGR valve: 100% - žádnou jinou hodnotu jsem tam nikdy neviděl
- ECM-EGR valve, position sensor: 0.79-0.85% - mění se celkem často ale o max. desetinu procenta
Je tohle u 2.4D/D5 normální? Vadný senzor? Co znamenají ty procenta, 0% je off nebo on? Jak můžu s jistotou vyloučit že auto nebylo již čipované a nemá tedy nějak vynucenou polohu EGR ventilu?
---
Při diagnostice jsem také objevil ECM-6661 glow relay control, faulty signal, glow plug 1 a ECM-6664 glow relay control, faulty signal, glow plug 4.
Znamená to že do svíček 1 a 4 šel při žhavení menší proud než měl? Ta chyba se objeví jen občas (po výmazu), má s tím někdo zkušenost? Jsou svíčky s jistotou vadné? Vyměnit jen tyhle dvě, nebo všechny? I relé?
Díky, Michal
EGR - vyčistil jsem jej od karbonu ale něco se mi pořád nezdá.
Když se oddělá senzor, aktuálně jej rukou moc posouvat nejde, potřebuji k pohybu kleště - Má jít pohybovat s ventilem zlehka? Nebo to je způsobené (očekávaně) převody v ovládacím motorku?
Diagnostika ukazuje:
- ECM-EGR valve: 100% - žádnou jinou hodnotu jsem tam nikdy neviděl
- ECM-EGR valve, position sensor: 0.79-0.85% - mění se celkem často ale o max. desetinu procenta
Je tohle u 2.4D/D5 normální? Vadný senzor? Co znamenají ty procenta, 0% je off nebo on? Jak můžu s jistotou vyloučit že auto nebylo již čipované a nemá tedy nějak vynucenou polohu EGR ventilu?
---
Při diagnostice jsem také objevil ECM-6661 glow relay control, faulty signal, glow plug 1 a ECM-6664 glow relay control, faulty signal, glow plug 4.
Znamená to že do svíček 1 a 4 šel při žhavení menší proud než měl? Ta chyba se objeví jen občas (po výmazu), má s tím někdo zkušenost? Jsou svíčky s jistotou vadné? Vyměnit jen tyhle dvě, nebo všechny? I relé?
Díky, Michal
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
VIDA diagnostika Praha
EGR - odpovím si sám.
"ECM-EGR valve" je opravdu požadovaná hodnota a motor po cca 3 minutách chodu, jakmile se zahřeje (dle webu) EGR uzavře. Docela se divím že je EGR tady celkem téma, protože na emise na emisích tím pádem off nemůže mít vliv. To že se jinak sání i těmi pár minutami zanáší je ale fakt, měl jsem za klapkou celkem dost zanesené trubky.
"ECM-EGR valve, position sensor" - 0 - 100 %, 0 = zavřeno (pozor, "ECM-EGR valve" je opačně, 100% = zavřeno)
Žhavení - setkal se s těmi kódy (ECM-6661 a ECM-6664) někdo? Jsou opravdu vadné svíčky?
"ECM-EGR valve" je opravdu požadovaná hodnota a motor po cca 3 minutách chodu, jakmile se zahřeje (dle webu) EGR uzavře. Docela se divím že je EGR tady celkem téma, protože na emise na emisích tím pádem off nemůže mít vliv. To že se jinak sání i těmi pár minutami zanáší je ale fakt, měl jsem za klapkou celkem dost zanesené trubky.
"ECM-EGR valve, position sensor" - 0 - 100 %, 0 = zavřeno (pozor, "ECM-EGR valve" je opačně, 100% = zavřeno)
Žhavení - setkal se s těmi kódy (ECM-6661 a ECM-6664) někdo? Jsou opravdu vadné svíčky?
Naposledy upravil(a) videoice dne 17 srp 2024 13:09, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14260
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
VIDA diagnostika Praha
Svíčky prostě vyměň, nestojí to svět a pomůže to. Teda až v zimě, teď to stejně nežhaví. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
VIDA diagnostika Praha
Jak běžně určujete číslo dílu které objednat?
Chci objednat ty svíčky, šel jsem na motora.cz a zadal auto - https://www.motora.cz/volvo/v70-ii-285_1999/2.4-d5_19402/zapalovani-zhavici-zarizeni - už při výběru je jasné že mají chybná data, číslo motoru k D5 vůbec nesedí.
Navíc se mi v tom výpisu ukazují svíčky na 4.4V a 12V nominální napětí, což se mi vůbec nezdá. Chtělo by to jinou, nejlépe nějakou Volvo databázi.
Když budu vědět správné Volvo PN/parametry, jak to potom objednat, pokud nechci platit orig. Volvo etiketovou přirážku?
Myslím že třeba u těch svíček potřebuji napětí 4.4V, našel jsem:
- https://www.motora.cz/febi-bilstein/39514.html?KTypNr=19402
- https://www.motora.cz/febi-bilstein/176207.html?KTypNr=19402
- https://www.motora.cz/bosch/0-250-403-001.html?KTypNr=19402
Jak se ty svíčky liší, co byste koupili vy?
Chci objednat ty svíčky, šel jsem na motora.cz a zadal auto - https://www.motora.cz/volvo/v70-ii-285_1999/2.4-d5_19402/zapalovani-zhavici-zarizeni - už při výběru je jasné že mají chybná data, číslo motoru k D5 vůbec nesedí.
Navíc se mi v tom výpisu ukazují svíčky na 4.4V a 12V nominální napětí, což se mi vůbec nezdá. Chtělo by to jinou, nejlépe nějakou Volvo databázi.
Když budu vědět správné Volvo PN/parametry, jak to potom objednat, pokud nechci platit orig. Volvo etiketovou přirážku?
Myslím že třeba u těch svíček potřebuji napětí 4.4V, našel jsem:
- https://www.motora.cz/febi-bilstein/39514.html?KTypNr=19402
- https://www.motora.cz/febi-bilstein/176207.html?KTypNr=19402
- https://www.motora.cz/bosch/0-250-403-001.html?KTypNr=19402
Jak se ty svíčky liší, co byste koupili vy?
-
Offline
- Příspěvky: 6159
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
VIDA diagnostika Praha
žhaví... nebo teda mě tam skočila nedávno chyba jedné žhavičky, takže...raolsa píše: 15 srp 2024 20:42 Svíčky prostě vyměň, nestojí to svět a pomůže to. Teda až v zimě, teď to stejně nežhaví.![]()


_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
VIDA diagnostika Praha
Tak jsem se dočetl že svíčky na 4.4V jsou od Euro 4. Takže mám ty na 4.4V.
Co se týče značky, můžu vzít FEBI, nebo má nějaký smysl kupovat Bosch?
Co se týče značky, můžu vzít FEBI, nebo má nějaký smysl kupovat Bosch?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14260
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
VIDA diagnostika Praha
Vem Bosch. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
VIDA diagnostika Praha
Jako že vydrží déle nebo lépe hřejí? Ptám se hlavně proto, že jsem slyšel, že Bosch autobaterky jsou naopak horší jak nějaké noname, tak bych tady nechtěl platit jenom za značku, zajímalo by mě, jaké s neBosch jsou zkušenosti
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14260
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
VIDA diagnostika Praha
Origo jsou také Bosch, tak proč dávat jiné. Cenový rozdíl je zanedbatelný.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
VIDA diagnostika Praha
Ok, objednal jsem Bosch 
Žhavení - setkal se tu někdo s těmi ECM-6661 a ECM-6664 kódy? Jsou opravdu vadné svíčky nebo je něco i na tom relé které není zrovna levné - https://www.motora.cz/hitachi/132174.html ?

Žhavení - setkal se tu někdo s těmi ECM-6661 a ECM-6664 kódy? Jsou opravdu vadné svíčky nebo je něco i na tom relé které není zrovna levné - https://www.motora.cz/hitachi/132174.html ?
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
VIDA diagnostika Praha
Svíčky vyměněny za 5x originál Bosch. Zdálo, že chyby jsou pryč, ale po smazání a najetí pár stovek km jsou ECM-6661 a ECM-6664 kódy zase zpět.
Jaké máte zkušenosti, odešlo někomu to žhavící relé nebo bývá problém v kabelech mezi relé a svíčky?
Jinde bych řekl že být problém nemůže, protože 3 zbylé svíčky jsou bez chyby, jak před tak po výměně.
Jaké máte zkušenosti, odešlo někomu to žhavící relé nebo bývá problém v kabelech mezi relé a svíčky?
Jinde bych řekl že být problém nemůže, protože 3 zbylé svíčky jsou bez chyby, jak před tak po výměně.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14260
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
VIDA diagnostika Praha
Jop, relé umí taky odejít.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
VIDA diagnostika Praha
Jaké jsou zkušenosti s neorigo - dle https://www.youtube.com/watch?v=3pdqSGmo8CY funguje jen origo.
Pokud pouze origo, tak nové je dost drahé, nemá tu někdo z Prahy jedno relé navíc?
označení BOSCH 0 281 003 037
Pokud pouze origo, tak nové je dost drahé, nemá tu někdo z Prahy jedno relé navíc?
označení BOSCH 0 281 003 037
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
VIDA diagnostika Praha
Jak byste řešili - použité origo nebo nové relé https://www.motora.cz/search.asp?searchtext=0+281+003+037 ?
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
VIDA diagnostika Praha
Dnes jsem měl v plánu koupit relé. Než jsem však vyjel na nákup tak jsem původní relé vyndal a proměřil kabely od svíček po kontakt relé. Hle, konektory na svíčkách jsou vadné!
Jeden z pěti konektorů neměl kontakt vůbec (MΩ), jeden měl asi 8 Ω a velmi záviselo na natočení konektoru na svíčce. Přesně podle vidy.
K opravě jsem našel https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=798593#p798593 a https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=984547#p984547 , ale asi to zatím opravím kleštěma - předepnu aktuální dutinky, oxidu na somě mají minimum a přes to dám teplem smrštitelnou bužírku.
Jeden z pěti konektorů neměl kontakt vůbec (MΩ), jeden měl asi 8 Ω a velmi záviselo na natočení konektoru na svíčce. Přesně podle vidy.
K opravě jsem našel https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=798593#p798593 a https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=984547#p984547 , ale asi to zatím opravím kleštěma - předepnu aktuální dutinky, oxidu na somě mají minimum a přes to dám teplem smrštitelnou bužírku.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé