D5 135kw Tlakuje chladiaci okruh
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Příspěvky: 1325
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
D5 135kw Tlakuje chladiaci okruh
Servus. po dlhsej dobe tu zakladam temu na diskusiu. Mam s autom nasledovny problem. Zacalo to pri odchode z prace vecer auto hlasi malo kvapaliny. Po pohlade pod kapotu bolo asi 2cm pod MIN a na pravej strane motora morke na prevodovke. Doma som to blizsie pozrel a bola natrhnuta hadicka z chladica egr do motora. Hadicku som objednal vymenil kvapalinu za studena nastavil a jazdil. No vsimol som si ze hladina dost kolise a tlakuje hadice. Skusim tu zhrnut veci co som zatial skusil a zistil
- olej je cisty bez emulzie
- voda cista bez emulzie
- test na CO2 robeny 2x a negativny
- Vymena termostatu komplet domec s teplotnym cidlom
- Vakuove plnenie chladiaceho systemu
- Repas sahary kedze som zistil ze sa niekedy netoci (vymena uhlikov a lozisk v motoroch) no mam tam cinsku RJ co hlasi chybu na diag ale ventilatory tocia uz.
- Pred vymenou termostatu chladiaca drzala cca 89-92 °C , po vymene sa hybe okolo 92-97°C
- Natlakovanie chladiaceho okruhu - po par minutach tlak klesa ak to necham cez noc klesne takmer na 0 no neviem vylucit chybu pripravku aj ked je novy
- Ziadny biely dym z vyfuku
- pri natlakovani pripravkom ci za tepla alebo za studena nevidno ziadny unik kvapaliny volnym okom.
- Viecko expanzky nove original Ford aj test druheho z volvo s60. bez zmeny.
- Priklad ako sa to chova : Otvorim expanzku vypustim tlak neham cez noc otvorene. Rano za studena nastavim hladinu pod MAX. Po jazde cca 20km pozrem pod kapotu hadice tvrdsie vyrazne, hladina pri MIN. Auto necham vychladnut 12h. Po vychladnuti kontrola hadice stale pod tlakom. hladina stale pri MIN. Otvorim expanzku odfukne si dost a hladina vylezie cca na hodnotu ako som dolieval za studena.
Mam este v plane skusit vypustit chladiacu kvapalinu a do expanzky pustit dym cez ten ,,dymostroj" pripadne potom este nasadit viecko a s pripravkom natlakovat sustavu ci cez olejove viecko nepojde dym.
Tak isto chcem este demontovat chladic EGR odtlakovat ho a rovno vycistit.
Je tam predpoklad ze je to tesnenie pod hlavou ale pokial nemam nejaky relevantny dokaz nechcem davat rozoberat motor.
Ak mate teda niekto este nejaky typ sem s tym
- olej je cisty bez emulzie
- voda cista bez emulzie
- test na CO2 robeny 2x a negativny
- Vymena termostatu komplet domec s teplotnym cidlom
- Vakuove plnenie chladiaceho systemu
- Repas sahary kedze som zistil ze sa niekedy netoci (vymena uhlikov a lozisk v motoroch) no mam tam cinsku RJ co hlasi chybu na diag ale ventilatory tocia uz.
- Pred vymenou termostatu chladiaca drzala cca 89-92 °C , po vymene sa hybe okolo 92-97°C
- Natlakovanie chladiaceho okruhu - po par minutach tlak klesa ak to necham cez noc klesne takmer na 0 no neviem vylucit chybu pripravku aj ked je novy
- Ziadny biely dym z vyfuku
- pri natlakovani pripravkom ci za tepla alebo za studena nevidno ziadny unik kvapaliny volnym okom.
- Viecko expanzky nove original Ford aj test druheho z volvo s60. bez zmeny.
- Priklad ako sa to chova : Otvorim expanzku vypustim tlak neham cez noc otvorene. Rano za studena nastavim hladinu pod MAX. Po jazde cca 20km pozrem pod kapotu hadice tvrdsie vyrazne, hladina pri MIN. Auto necham vychladnut 12h. Po vychladnuti kontrola hadice stale pod tlakom. hladina stale pri MIN. Otvorim expanzku odfukne si dost a hladina vylezie cca na hodnotu ako som dolieval za studena.
Mam este v plane skusit vypustit chladiacu kvapalinu a do expanzky pustit dym cez ten ,,dymostroj" pripadne potom este nasadit viecko a s pripravkom natlakovat sustavu ci cez olejove viecko nepojde dym.
Tak isto chcem este demontovat chladic EGR odtlakovat ho a rovno vycistit.
Je tam predpoklad ze je to tesnenie pod hlavou ale pokial nemam nejaky relevantny dokaz nechcem davat rozoberat motor.
Ak mate teda niekto este nejaky typ sem s tym
Naposledy upravil(a) Arkaz dne 21 kvě 2024 18:31, celkem upraveno 1 x.
-
Online
- Příspěvky: 2945
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
D5 135kw Tlakuje chladiaci okruh
co vodní pumpa? ještě před hlavou bych zkontroloval průtok vody.
-
Online
- Příspěvky: 1325
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
D5 135kw Tlakuje chladiaci okruh
Aj ta ma napadla planoval som pri demontazi hlavy spravit aj hydrosteli, zdvihatka, swirl klapky , rozvody a vstreky na test. Ale rozvody su este z volva pri 380tkm teraz mam 520 mali by sa robit pri 560. Tak uvazujem ze ich dam este vymenit na skusku. No otazne je ci by to malo taky vplyv na to tlakovanie okruhu. myslim ze keby je slabsi prietok tak by sa to aj viac prehrievalo ci nie?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13194
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
D5 135kw Tlakuje chladiaci okruh
Víčko expanzky jsi měnil?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Příspěvky: 1325
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
D5 135kw Tlakuje chladiaci okruh
Ano pardon zabudol som napisat. Vicko je nove origo Ford. Skusal som aj zo zeninej S60ky. bez zmeny.
-
Offline
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
D5 135kw Tlakuje chladiaci okruh
Tu jsem mu tipoval taky, hned jako 1
-
Offline
- Příspěvky: 72
- Registrován: 6 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zvolen
- Vůz: S60 D5 136 kw
- Bydliště: SK - Zvolen
D5 135kw Tlakuje chladiaci okruh
Ahoj.Arkaz píše: ↑21 kvě 2024 17:26 Aj ta ma napadla planoval som pri demontazi hlavy spravit aj hydrosteli, zdvihatka, swirl klapky , rozvody a vstreky na test. Ale rozvody su este z volva pri 380tkm teraz mam 520 mali by sa robit pri 560. Tak uvazujem ze ich dam este vymenit na skusku. No otazne je ci by to malo taky vplyv na to tlakovanie okruhu. myslim ze keby je slabsi prietok tak by sa to aj viac prehrievalo ci nie?
Moc dlho tu výmenu rozvodu neodkladaj Mal som podobné problémy a tiež cca 30 tis do výmeny rozvodu ale nestihol som to. Rozpadlo sa ložisko vodnej pumpy a následky toho všetci poznáme.
_________________
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13194
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
D5 135kw Tlakuje chladiaci okruh
A proto doporučuju rozvody po max 120 kkm, i když má D5 interval 160 kkm.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Příspěvky: 1325
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
D5 135kw Tlakuje chladiaci okruh
a ake si mal prosim ta priznaky? ja som uz objednany na rozvody no tak uvidime ale auto mi normalne kuri neviem ci bude mat na to vodna pumpa vplyvnorbi3 píše: ↑22 kvě 2024 20:03Ahoj.Arkaz píše: ↑21 kvě 2024 17:26 Aj ta ma napadla planoval som pri demontazi hlavy spravit aj hydrosteli, zdvihatka, swirl klapky , rozvody a vstreky na test. Ale rozvody su este z volva pri 380tkm teraz mam 520 mali by sa robit pri 560. Tak uvazujem ze ich dam este vymenit na skusku. No otazne je ci by to malo taky vplyv na to tlakovanie okruhu. myslim ze keby je slabsi prietok tak by sa to aj viac prehrievalo ci nie?
Moc dlho tu výmenu rozvodu neodkladaj Mal som podobné problémy a tiež cca 30 tis do výmeny rozvodu ale nestihol som to. Rozpadlo sa ložisko vodnej pumpy a následky toho všetci poznáme.
-
Offline
- Příspěvky: 72
- Registrován: 6 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zvolen
- Vůz: S60 D5 136 kw
- Bydliště: SK - Zvolen
D5 135kw Tlakuje chladiaci okruh
Občas mi tlakovalo okruh a nárazovo občas vybehla teplota motora. Kúrenie som moc nepoužíval bolo teplo.
_________________
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1013
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
D5 135kw Tlakuje chladiaci okruh
Funkčnost vodní pumpy se pozná snadno.
Sundat víčko expanzní nádoby u studeného ( vlažného) motoru, druhý člověk musí přidat plyn na cca 2500 otáček motoru, a voda v expanzní nádobě musí klesnout o pár cm dolů. Jakmile se plyn uvolní, voda se vrátí zpět na původní hladinu.
Vodní pumpa je OK.
Pokud by se na neoriginál vodní pumpě rozsypala ta čínská plastová vrtule, tak se hladina nehne.
No, a potom hledat dále......většinou to končí hlavou dolů.
Hlava může mít fouklé těsnění, nebo je prasklá mezi ventily.
CO2 se i v těchto případech u dieselových motorů nemusí testem prokázat
Sundat víčko expanzní nádoby u studeného ( vlažného) motoru, druhý člověk musí přidat plyn na cca 2500 otáček motoru, a voda v expanzní nádobě musí klesnout o pár cm dolů. Jakmile se plyn uvolní, voda se vrátí zpět na původní hladinu.
Vodní pumpa je OK.
Pokud by se na neoriginál vodní pumpě rozsypala ta čínská plastová vrtule, tak se hladina nehne.
No, a potom hledat dále......většinou to končí hlavou dolů.
Hlava může mít fouklé těsnění, nebo je prasklá mezi ventily.
CO2 se i v těchto případech u dieselových motorů nemusí testem prokázat
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Online
- Příspěvky: 1325
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
D5 135kw Tlakuje chladiaci okruh
Tak egr komplet s chladicom demontovany, odtlakovany a je tesny. Rovno vycistenie egr. Vodna pumpa je este original volvo menena pred 140tkm. Rozvody sa budu menit ale ajtak pojde uz hlava dole ina moznost nezostava stale to tlakuje. Uz len dufat ze to bude to tesnenie a nie hlava prasknuta medzi tymi ventilami ako som to videl aj na drive2.ru
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1013
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
D5 135kw Tlakuje chladiaci okruh
To je asi už jedno, je potřeba zjistit přesnou příčinu, takže hlava stejně půjde dolů.
Hlavně musí mechanik používat tu vlastní hlavu až to bude rozebírat.
MOTOR se nevyndavá, TURBO se nevyndavá, sundá se pouze samotná hlava - svorníky výfukového potrubí se vyšroubují všechny ven a
hlava se vytáhne samotná nahoru bez turba.
Hlavy máme hotové skladem, takže případně můžeme sloužit.
Hlavně musí mechanik používat tu vlastní hlavu až to bude rozebírat.
MOTOR se nevyndavá, TURBO se nevyndavá, sundá se pouze samotná hlava - svorníky výfukového potrubí se vyšroubují všechny ven a
hlava se vytáhne samotná nahoru bez turba.
Hlavy máme hotové skladem, takže případně můžeme sloužit.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Online
- Příspěvky: 1325
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
D5 135kw Tlakuje chladiaci okruh
Ano navod na demontaz hlavy som uz pozeral je to na pocudovanie relativne jednoduche chvilkami som vahal aj ze to poriesim doma sam. Uvidime v akom stave bude hlava ak by v zlom na otocku do prahy zajst nieje problem pre druhu =)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: a2s