Otázka, na kterou neznám odpověď
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
poznáš to jednoduše podle otáček motoru, prostě když chceš brzdit víc, podřadíš tak, abys měl otáčky třeba kolem 3000 podle situace, on si to ten automat i v manuálním režimu ohlídá a případně přeřadí sám, abys motor nepřetočil (nebo naopak nepodtočil)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
ksw: a ještě takovej, pro někoho logickej dodatek, čim víc otáček motor má, tim víc brzdí. Když je potřeba, tak se neboj brzdit klidně na 4000 ot, tomu motoru to nic neudělá a brzdy poděkujou.
Nicméně to má smysl řešit fakt jen pokud čekáš dlouhý klesání, protože při běžné jízdě českou kotlinou tě to asi trápit nemusí.
Nicméně to má smysl řešit fakt jen pokud čekáš dlouhý klesání, protože při běžné jízdě českou kotlinou tě to asi trápit nemusí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Otázka, na kterou neznám odpověď
chlapi díky, jen se zeptám . . . při těch vyšších otáčkách musí automat asi trpět zvedající se teplotou??
pod čarou: kdysi - po převratě jsem jel s dacii 1300 a přívěsem Wenzel (kdo znáte), přes Alpy do Maďarska.
Musel jsem zastavit a pak byl docela problém se rozjet, no jaksi se pak zadařilo, musel jsem kousek zcouvat - byl tam na odbočce protisvah, ale i tak spojka pěkně smrděla. No a z kopců jsem musel chvilkama i na jedničku sjíždět, ale to už jsem často zastavoval,
proto si nedovedu představit za v60 zapřáhnout 1,5 tuny a jet do Alp, si myslím, že by to odrovnalo jak brzdy tak automat.
pod čarou: kdysi - po převratě jsem jel s dacii 1300 a přívěsem Wenzel (kdo znáte), přes Alpy do Maďarska.
Musel jsem zastavit a pak byl docela problém se rozjet, no jaksi se pak zadařilo, musel jsem kousek zcouvat - byl tam na odbočce protisvah, ale i tak spojka pěkně smrděla. No a z kopců jsem musel chvilkama i na jedničku sjíždět, ale to už jsem často zastavoval,
proto si nedovedu představit za v60 zapřáhnout 1,5 tuny a jet do Alp, si myslím, že by to odrovnalo jak brzdy tak automat.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 849
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Otázka, na kterou neznám odpověď
vysoky otacky automat nezahrivaj
automat zahriva hlavne prokluz menice...takze treba rozjezd s vlekem do prudkyho kopce
automat zahriva hlavne prokluz menice...takze treba rozjezd s vlekem do prudkyho kopce
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Dneska maji auta výrazně lépe dimenzované brzdy, než měla dacia 1300, která měla sice 228mm, ale plný kotouč...
Automat se opotřebovává řazením a olej se hřeje prokluzem. Který je dneska poměrně omezen a olej docela slušně chlazen. Fakt bych se toho nebál.
Automat se opotřebovává řazením a olej se hřeje prokluzem. Který je dneska poměrně omezen a olej docela slušně chlazen. Fakt bych se toho nebál.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Otázka, na kterou neznám odpověď
je třeba hlídat sjezdy hned od začátku, u "nás" na Mohelničáku - kdo zná byly kdysi velmi drsné nehody, kdy se souprava zastavila
až o středověké zdi v Mohelnici
až o středověké zdi v Mohelnici
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2246
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
Otázka, na kterou neznám odpověď
Mno a pak me vzdy bavi, kdyz lidi radi tvrdej, ze treba derovany kotouce sou na normalni jezdeni zbytecny, ze sportovni/soutezni desticky jsou zbytecne, slusnejsi brzdova kapalina(ktera dyl vydrzi a ma i posunutej bod varu), etc, pacz nejsou zadni zavodnici a podobne.
Tohle je myslim ukazkovej priklad vyuziti i pro normalni lidi, ktery jezdej predpisove, etc...
Tohle je myslim ukazkovej priklad vyuziti i pro normalni lidi, ktery jezdej predpisove, etc...

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Nojo, ale většina vrtaných/drážkovaných kotoučů jsou jen atrapy a zlepšení brzdících vlastností je naprosto zanedbatelný. Ono taky totiž jde o to, že vrtáním sice zvýšíš průtok vzduchu, případně vytvoříš místo pro únik plynů z přehřátých destiček, ale taky snížíš hmotu kotouče, tedy materiálu, který energii auta přebírá ve formě tepla.
Soutěžní destičky jsou pro běžný provoz dokonce nebezpečný, protože to studený nebrzdí, takže se pod tím názvem prodávají, v lepčím případě, jen trochu lepší obyčejné destičky.
Prostě auto a jeho komponenty jsou vždy o kompromisu mezi tím, co chtějí od auta většinoví řidiči, tedy pardon, lidé, kteří si to nový auto koupí.
Soutěžní destičky jsou pro běžný provoz dokonce nebezpečný, protože to studený nebrzdí, takže se pod tím názvem prodávají, v lepčím případě, jen trochu lepší obyčejné destičky.
Prostě auto a jeho komponenty jsou vždy o kompromisu mezi tím, co chtějí od auta většinoví řidiči, tedy pardon, lidé, kteří si to nový auto koupí.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2246
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jop, proto osobne nejvic davam EBC YellowStuff, ktery brzdej suprove jak studeny, tak teplyUrvanej píše: 24 srp 2023 10:50 Soutěžní destičky jsou pro běžný provoz dokonce nebezpečný, protože to studený nebrzdí, takže se pod tím názvem prodávají, v lepčím případě, jen trochu lepší obyčejné destičky.
Prostě auto a jeho komponenty jsou vždy o kompromisu mezi tím, co chtějí od auta většinoví řidiči, tedy pardon, lidé, kteří si to nový auto koupí.![]()

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Otázka, na kterou neznám odpověď
A to jsou kotouče "dvouvrstvé" vnitřně větrané a ještě k tomu vrtané, anebo plné vrtané?
Jestli jako ty dvouvrstvé, jako mám na devadesátce, když jsou vrtané, tak jestli to není nějak kontraproduktivní ohledně proudění.
Jako, odvod plynů z poddesek, to má jasnou logiku.
Jestli jako ty dvouvrstvé, jako mám na devadesátce, když jsou vrtané, tak jestli to není nějak kontraproduktivní ohledně proudění.
Jako, odvod plynů z poddesek, to má jasnou logiku.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2246
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ono oboji, akorat, ze ty vetrany("dvojity") bejvaj vetsinou tlustsi, nez plna varianta, ale ani to uz neplati, dneska tak nejak vyrobej vsechno, ze... 
(Ted sem treba koukal na S80 P3, kotouce vnitne chlazenej i plnej maj stejnou tlousku...)
Nejvetsi rozdil je treba min. tlouska, ktera je u vrtanejch o 0,5mm vetsi...
Samozrejme oblibenej argumentje, ze vrtany maj mensi stycnou plochu vuci destickam... Hmmm, no ano maj, ano, kdyby se to netocilo, tak by to asi bylo znat hadam vic... Ale ve vysledku, stejne hlavni bude, co zvladne guma vuci podkladu
Zjednodusene, staci vzit auto bez ABS, kousnout kola a pokud se kolo proste netoci, tak je jedno zda by desky VS kotouce prenesly 10x vic, nebo 10x min, proste se netoci a bud guma ma takovou prilnavost/treni a brzdi, nebo holt klouze jak na lede

(Ted sem treba koukal na S80 P3, kotouce vnitne chlazenej i plnej maj stejnou tlousku...)
Nejvetsi rozdil je treba min. tlouska, ktera je u vrtanejch o 0,5mm vetsi...
Samozrejme oblibenej argumentje, ze vrtany maj mensi stycnou plochu vuci destickam... Hmmm, no ano maj, ano, kdyby se to netocilo, tak by to asi bylo znat hadam vic... Ale ve vysledku, stejne hlavni bude, co zvladne guma vuci podkladu

Zjednodusene, staci vzit auto bez ABS, kousnout kola a pokud se kolo proste netoci, tak je jedno zda by desky VS kotouce prenesly 10x vic, nebo 10x min, proste se netoci a bud guma ma takovou prilnavost/treni a brzdi, nebo holt klouze jak na lede

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Otázka, na kterou neznám odpověď
Vidím to taky tak. U manuálu jde do kopru jen spojka (dvouhmota, přítlačák a hlavně lamela) a u AT přepálený olej a jeho relikty usazené v solenoidech a kanálech.Urvanej píše: 24 srp 2023 10:17 Dneska maji auta výrazně lépe dimenzované brzdy, než měla dacia 1300, která měla sice 228mm, ale plný kotouč...
Automat se opotřebovává řazením a olej se hřeje prokluzem. Který je dneska poměrně omezen a olej docela slušně chlazen. Fakt bych se toho nebál.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Romulus: já si nemyslím, že ten bordel v solenoidech je relikt z přepálenýho oleje. To spíš bude zbytek z otěru lamel. V AT nejsou takový hotspoty jako na motoru, aby to mohlo někde karbonovat apod., takže se olej hřeje v celém objemu a tím ztrácí svoje vlastnosti, ale myslim si, že se tak nepřepaluje, aby vytvářel "relikty".
Zajsoft: jojo, taky se dycky směju, když někdo píše, že s většíma brzdama to brzdí líp, apod. No jasně, brzdí to při menším tlaku na pedál, ale brzdí to furt stejně, dokud ty desky či kotouč nedostaneš na limity, protože ty má větší kotouč vždycky dál, protože má víc masa co se musí ohřát. Na druhou stranu ho musíš pokaždý roztočit a zastavit, což je zase spotřeba, případně úbytek zrychlení, pokud na to koukáš takto.
Zajsoft: jojo, taky se dycky směju, když někdo píše, že s většíma brzdama to brzdí líp, apod. No jasně, brzdí to při menším tlaku na pedál, ale brzdí to furt stejně, dokud ty desky či kotouč nedostaneš na limity, protože ty má větší kotouč vždycky dál, protože má víc masa co se musí ohřát. Na druhou stranu ho musíš pokaždý roztočit a zastavit, což je zase spotřeba, případně úbytek zrychlení, pokud na to koukáš takto.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Otázka, na kterou neznám odpověď
však píšou u AT, pokud jezdím ostře nebo s přívěsem měnit olej častějiRomulusw píše: 24 srp 2023 14:38Vidím to taky tak. U manuálu jde do kopru jen spojka (dvouhmota, přítlačák a hlavně lamela) a u AT přepálený olej a jeho relikty usazené v solenoidech a kanálech.Urvanej píše: 24 srp 2023 10:17 Dneska maji auta výrazně lépe dimenzované brzdy, než měla dacia 1300, která měla sice 228mm, ale plný kotouč...
Automat se opotřebovává řazením a olej se hřeje prokluzem. Který je dneska poměrně omezen a olej docela slušně chlazen. Fakt bych se toho nebál.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14291
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Vypadá tahle 850 normálně co se týče výšky kastle nad zadní nápravou? Dával jsem tam v listopadu nové zadní pružiny (Kyb) a majiteli se to zdá nízké.


_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1143
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Raolsa: obrázek se nenahrál.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14291
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Hm, zajímavé, mě se včera zobrazil. Opraveno
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 819
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
Otázka, na kterou neznám odpověď
Funguje někomu data logging ve Vdash? Nezobrazují se mi žádné jednotky, ze kterých bych mohl data logovat. Nefungovalo mi to ani ve starších verzích. Dělám něco špatně?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4946
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
Otázka, na kterou neznám odpověď
Rekl bych ze by 850 mohla byt
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvky: 1827
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
Asi běžné,já sem si dával do atmo 850 dozadu gumové podložky zvedne se to asi 2cm vypadá to líp prodávali to na V70 I řady pasuje to i na 850 ,ale je to asi 10let nevím jestli se to ješte prodává stálo to asi 2000.-kč.Nebo mu tam dej Nivomatyraolsa píše: 25 srp 2023 21:18 Vypadá tahle 850 normálně co se týče výšky kastle nad zadní nápravou? Dával jsem tam v listopadu nové zadní pružiny (Kyb) a majiteli se to zdá nízké.
![]()

_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvky: 1826
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
Pánové hloupý dotaz: jsem v časové tísni, vyklízím chatu (dodávkou, ne Volvem) a prasklo mi na zadku péro (1 závit). Musím to urgentně řešit, nebo by to nějakých max 200 km sneslo? Jel jsem s tím z chaty nějakých 40 km, znát to je, ale dá se. Nerad bych však něco dalšího na autě poničil. Děkuji.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 5831
- Registrován: 8 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Otázka, na kterou neznám odpověď
Normalne jed, jen bacha na velke nerovnosti. Jo a dle foto to vypada praskle na 2x
-
Offline
- Příspěvky: 3608
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Otázka, na kterou neznám odpověď
Myslíte, že na Volvo V70 II narvu stěrače o délce 650mm/řidič a 530mm/spolujezdec? (Správně mám být 610mm a 530mm)
- jde o to, že Bosch AeroTwin 610/530 stojí minimálně kolem 700kč + doprava a to ještě v Ostravě a tady v Praze mají AeroTwin 650/530 za bratru 500kč.
Chodil jsem kolem auta s metrem a pokud to bude o 2cm na každou stranu symetricky, tak by to mělo být ok.
- jde o to, že Bosch AeroTwin 610/530 stojí minimálně kolem 700kč + doprava a to ještě v Ostravě a tady v Praze mají AeroTwin 650/530 za bratru 500kč.
Chodil jsem kolem auta s metrem a pokud to bude o 2cm na každou stranu symetricky, tak by to mělo být ok.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 5746
- Registrován: 6 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Otázka, na kterou neznám odpověď
Kdyžtak střihneš gumičku. Myslim že muj prvni stěrač byl takovy a těsně bral horni gumu okna.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8189
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Otázka, na kterou neznám odpověď
Vejde se bez stříhání, ale bude to o fous. Teď jsem byl na to kouknout.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé