výměna oleje v automatické převodovce. postup

Nejdříve se podívejte SEM - Již vyřešené problémy
Pravidla fóra
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
  • Autor
  • Zpráva
Tomas78
Offline
Příspěvky: 1800
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Tomas78 »

Kluci díky oběma za zprávy. O-kroužek super, ty mám. Ten můj šroub vypadá podstatně lépe než co Kubo postuješ, budu tedy věřit, že povolí :D Ještě jednou děkuji :good:

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5805
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak ja tech fotek mam vice. :D Vše po zásahu vyhlášených servisů.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3316
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Vapik »

Jo ty spodní šrouby jsou klasika. Taky pořád držím jednu sadu v šuplíku, ale na ten horní jsem štěstí zatím neměl.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5805
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Jakub Svoboda »

A já už viděl i ten horní stržený. Normálně ko závit ve skříni. To chce fakt vypatlanej mozek.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14263
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od raolsa »

A přitom stačí ten horní utáhnout skoro jenom rukou, páč je těsněný tím o-kroužkem. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3316
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Vapik »

No i ty spodní mají velmi malý moment. To dotahovani na krev řeším u každého druhého auta. Naposledy kolegova máma že scudem a vypoustak oleje jsem povolování teleskopickou ráčnou na kola a myslel jsem že urvu motor ze silentbloku :fool:

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5805
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Jakub Svoboda »

raolsa píše: 03 srp 2023 18:30 A přitom stačí ten horní utáhnout skoro jenom rukou, páč je těsněný tím o-kroužkem. :D
Přesně, páč skříň je stejně odvětrávána a není pod tlakem.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od ksw »

teď jsem si dělal výměnu ATF na v60 2018, 50tkm, horní napouštěcí otvor nemá gumový "O" kroužek, dolní na imbus 17 mm má a utahuje se
33-35 Nm a ten vnitřní torx má gumový kroužek . . . 8-10 Nm utahovací moment, když tady vidím ty způsoby povolování,
tak mne to jen utvrzuje - si to raději udělat sám, to už mechanici nemají ani základní nářadí?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Petr Marek
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 8181
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Petr Marek »

Nářadí asi mají, ale šikovnost jim schází... :(
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od ksw »

myslím, že spěch je hlavní příčina, slitina hliníku ke slitině hliníku spolehlivě přiroste i za 5 let, i moje po pěti letech přirostlo,
takže je dobré použít nějaký Rostlöser (uvolňovač zarezlých šroubů) aplikovat, vyčkat cca 20 minut, pak to také křupne ale uvolnit to jde bez poškození, ono ta horní zátka má dost velký límec.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1800
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Tomas78 »

Kubo, tak to jsou pěkný fotky ;-)
Já jsem na ten vypouštěcí šroub koukal, když jsem měnil olej a taky ten velký je "ožvýkaný". Pokud historie auta nekecá, tak naposledy byl olej v A/T měněn u Jarka Křižana, tak budu věřit, že to utáhli normálně. Nepochopím, že v době, kdy (sice Čína, ale funkční) momentový klíč stojí doslova pár set korun, to někdo zarve několikanásobným momentem ....

Jinak na uvolnění zarezlých spojů se velmi osvědčil K2 Vulcan, za pár kaček a funguje skvěle. Vyzkoušeno ale jen na oceli, slitiny jsem nezkoušel.
https://autodilos.cz/k2-vulcan-500-ml-uvolnovac-sroubu-a-rzi

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od ksw »

i stará brzdovka stačí na uvolnění zarostlého spoje
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1800
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Tomas78 »

Dobré vědět, díky ;-)

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1800
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Tomas78 »

Tak pánové, také jsem o víkendu absolvoval výměnu oleje "svépomocí" ;-) "Vyžral" jsem si oba šrouby. Zkoušel jsem kde co, včetně rázáku, Vulcan K2, odrazit jen tak, ale ani prd.

Nakonec:
- vrchní jsme povolovali ve dvou, trubka na trháku a druhý odrážel přes měděnou desku. Po tom, co to povolilo, to šlo krásně rukou, šroub vyvázl bez jakékoli úhony a těsnění pod ním bylo opravdu v pořádku
- spodní odrazit nešel, byť jsem se snažil, tak se prostě protočil (on už byl okousaný od předchozí výměny). Naštěstí Kuba (tímto mu děkuji) zmínil majzlík, takže tím jsem to povolil :roll: Opět po povolení to šlo krásně vytočit rukou. (vnitřní nivelační šroubek šel povolit ok)

Fakt to bylo jen "přirostlé", protože u obou šroubů závity absolutně v pohodě. Nemyslím, že to někdo přetáhnul přede mnou. Za mne nechápu, proč alespoň dolů nedají šroub, který by měl hlubší zapuštění pro imbus. Ten materiál šroubu je docela blátu a pak se to takhle protočí. Ničemu by to nepřekáželo.

Využil jsem sadu co postoval výše Vapík, akorát ten vypouštěcí šroub (to "brčko") ve Ford sadě byl asi o 4-5mm delší, než můj originál šroub. U jiných ročníků to může být jiné, nevím. Děkuji (!) ještě jednou Vapíkovi za ochotu a telefonickou konzultaci, moc mi to pomohlo :good: , auto rozebraný a potřeboval jsem to složit. Šroub jsem trochu zkrátil, ale nechal jsem ho nakonec o 1-1.5mm výše než u původního, což je ani ne deci oleje navíc.

Zvolil jsem metodu "pan drain", tedy postupné ředění. Jsem si vědom všech výhod / nevýhod. Pročetl jsem si ze zvědavosti i americká fóra a sedí to i s tím, co se píše tady na Volvoforu. Moje převodovka má 312 000 km a tak jako tak už je "v pásmu smrti". Původní olej v pěkném stavu, nesmrděl spáleninou. Na dně oleje trochu kovové špony. Měl by mít najeto asi 65 000 km (bez záruky, předchozí výměna nabyla za mne). Chtěl jsem udělat fotky stavu oleje z jednotlivých etap, ale už jsem nestíhal. Nový olej Mobil JWS 3309. Hned po výměně je znát, že to řadí lépe, ale i před výměnou to bylo ok. Z 2 na 3 to za studena občas lehounce škubalo i před výměnu, teď méně, ale takhle stejně se to chová už 50 000 km.

EDIT: podle záznamů poslední výměna oleje 01/2019, tedy skoro 5 let a to sedí s tím co píšete výše, že i za 5 let to "přirostlo" ;-)

EDIT II: aby nevzniklo nedorozumění, kdyby to někdo četl: to, že jsem nechal nový šroub o cca 1-1.5mm mm delší nebylo na popud Vapíka, ale chtěl jsem při řezání trošku rezervu a pak to zbrousit, ale nakonec jsem to nechal s tím, že už to brousit nebudu a že je to trošičku oleje navíc (odhadem ani ne deci). Nic více za tím není.
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Tomas78 dne 03 říj 2023 21:19, celkem upraveno 2 x.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9942
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od hajnej »

Pěkné....moc pěkné. Já jsem nabídl pomoc s výměnou oleje jednomu známému a začínám se toho docela děsit.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Tod2
Offline
Příspěvky: 3478
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Tod2 »

a neměl by tam být JWS 3324?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5805
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Misto Torxu si kupte tento.

Přidáno za 46 sekund:
Tod2 píše: 02 říj 2023 10:46 a neměl by tam být JWS 3324?
Ne, ne a zase ne. Má 2010.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Tod2
Offline
Příspěvky: 3478
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Tod2 »

dobře, dobře, dobře.. :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1800
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Tomas78 »

Kubo, děkuji za tip, to se hodí. Uložil jsem si do své "knihovničky", abych to našel, až to budu potřebovat :)
JJ, typ oleje jsem bral jednak z VIDA a pak tady na fóru někdo (myslím, že dokonce Kuba) postoval, jak se to pozná i z VIN, tak jsem to podle toho kontroloval :)
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od labanos »

Ravenol lijete tenhle (hledal jsem podle volvo čísla 1161540)? https://www.ravenol.de/en/product/getriebeoel/getriebeoel-fur-automatikgetriebe/ravenol-atf-t-iv-fluid

A nemáte někdo poznamený rozměr podložky 30713220? Našel jsem rozměr tady, ale nevím jestli se tomu dá 100% věřit, další zdroje rozměrů jsem nevygooglil...
https://www.ipdusa.com/products/12887/Transmission-Drain-Plug-Calibration-Crush-Washer-TF-80-Genuine-Volvo-30713220
Pokud by to sedělo, tak se dá koupit za pár korun.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5805
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Kup Mobil 3309 a neřeš. Je levnější.
Podložka AL 20x26mm a O krouzek 6x1,8mm
Kdybys hledal, uz je to tu asi 100x. No a vyse mas lepsi verzi sroubku merky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od labanos »

Včera jsem měnil silentbloky motoru, když jsem měnil ten u převodovky, tak si říkám, že rovnou zkusím povolit plnící šroub převodovky, protože jsem chtěl měnit za pár dnů olej. Zatím se ani nehl, budu muset objednat nový. Co se mi nezdá, že by se tak mohl šroub přilepit 2 roky, kdy měla podle faktur proběhnout výměna v jednom opěvovaném servisu u Brna... To už je druhá pofiderní věc od nich, co budu řešit, no já bych nejel ani s koloběžkou. Kromě toho je na faktuře "reset adaptací" budu teda věřit, že to je jenom reset km.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5805
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Jakub Svoboda »

A kup si rovnou ten malý šroubek dle mého odkazů výše na 6 hran 12mm, ten povolis pak vždy.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od labanos »

Ano, ten už mám asi týden, aj olej a podložky, proto jsem se chystal k té výměně. Akorát budu muset ještě doobjednat ten napouštěcí, protože se asi nevyhnu odsekávání...
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14263
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od raolsa »

Já ty šrouby povoluju všechny rázákem. :wink: Zatím to vždycky šlo. Ale v šuplíku mám pro jistotu připravé všechny náhradní, kdyby něco. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „FAQ - Jak na to“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé