Tak pánové, také jsem o víkendu absolvoval výměnu oleje "svépomocí"
![Wink ;-)](./images/smilies/wink.gif)
"Vyžral" jsem si oba šrouby. Zkoušel jsem kde co, včetně rázáku, Vulcan K2, odrazit jen tak, ale ani prd.
Nakonec:
- vrchní jsme povolovali ve dvou, trubka na trháku a druhý odrážel přes měděnou desku. Po tom, co to povolilo, to šlo krásně rukou, šroub vyvázl bez jakékoli úhony a těsnění pod ním bylo opravdu v pořádku
- spodní odrazit nešel, byť jsem se snažil, tak se prostě protočil (on už byl okousaný od předchozí výměny). Naštěstí Kuba (tímto mu děkuji) zmínil majzlík, takže tím jsem to povolil
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
Opět po povolení to šlo krásně vytočit rukou. (vnitřní nivelační šroubek šel povolit ok)
Fakt to bylo jen "přirostlé", protože u obou šroubů závity absolutně v pohodě. Nemyslím, že to někdo přetáhnul přede mnou. Za mne nechápu, proč alespoň dolů nedají šroub, který by měl hlubší zapuštění pro imbus. Ten materiál šroubu je docela blátu a pak se to takhle protočí. Ničemu by to nepřekáželo.
Využil jsem sadu co postoval výše Vapík, akorát ten vypouštěcí šroub (to "brčko") ve Ford sadě byl asi o 4-5mm delší, než můj originál šroub. U jiných ročníků to může být jiné, nevím. Děkuji (!) ještě jednou Vapíkovi za ochotu a telefonickou konzultaci, moc mi to pomohlo
![Good :good:](./images/smilies/good.gif)
, auto rozebraný a potřeboval jsem to složit. Šroub jsem trochu zkrátil, ale nechal jsem ho nakonec o 1-1.5mm výše než u původního, což je ani ne deci oleje navíc.
Zvolil jsem metodu "pan drain", tedy postupné ředění. Jsem si vědom všech výhod / nevýhod. Pročetl jsem si ze zvědavosti i americká fóra a sedí to i s tím, co se píše tady na Volvoforu. Moje převodovka má 312 000 km a tak jako tak už je "v pásmu smrti". Původní olej v pěkném stavu, nesmrděl spáleninou. Na dně oleje trochu kovové špony. Měl by mít najeto asi 65 000 km (bez záruky, předchozí výměna nabyla za mne). Chtěl jsem udělat fotky stavu oleje z jednotlivých etap, ale už jsem nestíhal. Nový olej Mobil JWS 3309. Hned po výměně je znát, že to řadí lépe, ale i před výměnou to bylo ok. Z 2 na 3 to za studena občas lehounce škubalo i před výměnu, teď méně, ale takhle stejně se to chová už 50 000 km.
EDIT: podle záznamů poslední výměna oleje 01/2019, tedy skoro 5 let a to sedí s tím co píšete výše, že i za 5 let to "přirostlo"
EDIT II: aby nevzniklo nedorozumění, kdyby to někdo četl: to, že jsem nechal nový šroub o cca 1-1.5mm mm delší nebylo na popud Vapíka, ale chtěl jsem při řezání trošku rezervu a pak to zbrousit, ale nakonec jsem to nechal s tím, že už to brousit nebudu a že je to trošičku oleje navíc (odhadem ani ne deci). Nic více za tím není.
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.