V60, píská kolo, brní řadící páka
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Český Krumlov
- Vůz: V60 1,9 manuál 2018
V60, píská kolo, brní řadící páka
Prima den, jsem trochu vyplašená nová majitelka pětiletého V60, manuál, benzín, 66 tis najeto. Auto jsme koupili před dvěma měsíci jako Volvo Selekt a od té doby samý malér. Cestou domů se při první jízdě propadl spojkový pedál, odtáhli, opraveno, vráceno. Začalo pískat za jízdy přední kolo, vysoký pískavý zvuk. Při jízdě a lehkém přibrždění, při větším brždění zvuk zmizí. Kolo je teplejší než druhé. V předání před 6 týdny píší, destičky, kotouče v pořádku Navíc mám pocit, že v záběru “vrní - vibruje” řadící páka, ne výrazně, ale z jiného auta tohle neznám. Máte prosím někdo zkušenost s těmito projevy ?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9870
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
V60, píská kolo, brní řadící páka
Asi to bude chtít rozebrat brzdový třmen a promazat pístky.
Případně rovnou vyměnit desky, když už to bude rozebraný.
S tou řadicí pákou je to dost neurčitý popis.
Případně rovnou vyměnit desky, když už to bude rozebraný.
S tou řadicí pákou je to dost neurčitý popis.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 89
- Registrován: 1 rok 3 měsíce
- Bydliště: Vyškov
- Vůz: V70 II D5 120kW 02'
V60, píská kolo, brní řadící páka
U brzdy bych mrknul jestli není u destičky kamínek.
-
Offline
- Příspěvky: 380
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 MY11 T6 AWD
V60, píská kolo, brní řadící páka
Souhlas s tím, co bylo napsáno nademnou, ale jestli auto bylo koupeno v rámci Volvo selekt a má najeto jen 66t km, tak se určitě na nej vztahuje nějaká Volvo selekt záruka a možná ještě i tovární záruka. Takže bych nejspíše nejdříve vynechal spekulováním na fóru a jel to prodejci/servisu vyreklamovat v rámci záruky.
_________________
Je: S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation - Na prodej
Bylo: S60 T5 MY2004
Je: S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation - Na prodej
Bylo: S60 T5 MY2004
-
Offline
- Příspěvky: 263
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
V60, píská kolo, brní řadící páka
Zkoušeli jste párkrát popojet a couvnout? To pískání od kol mi kdysi dělal právě kamínek skříplý pod kotoučem.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9870
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
V60, píská kolo, brní řadící páka
Jestli je to kolo i teplý, tak tam bude nakřivo destička, protože se nevrací rovnoměrně. Takže ten kamínek bych fakt vyloučil.
Jaké závady vůbec ten SELEKT pokrývá?
EDIT: už to čtu. Taková závada brzd by měla být krytá zárukou. Ale člověk to prostě nechce řešit no https://www.volvodirect.cz/download/volvo-selekt-zakaznicka-knizka.pdf
Jaké závady vůbec ten SELEKT pokrývá?
EDIT: už to čtu. Taková závada brzd by měla být krytá zárukou. Ale člověk to prostě nechce řešit no https://www.volvodirect.cz/download/volvo-selekt-zakaznicka-knizka.pdf
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 1070
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
V60, píská kolo, brní řadící páka
Kluci tady jsou mnohem zkušenější, a tak se jen nesměle přidám, protože zrovna s tímhle jsem se teď "vycukal"
Zkusil bych to postupně (jak píšou):
- vyloučit kamínek
- vyjet se studenými kotouči pár (třeba 20 km) kilometrů ideálně BEZ jakéhokoli brždění (dálnice) a porovnat teploty na nápravě *)
*) On ten rozdíl se pak umocňuje, když člověk jenom lehounce přibržďuje, tak ta přidřená strana začíná brzdit první a je horká oproti té straně, která se "fláká". Naopak při intenzivním brždění je ten rozdíl relativně malý, protože se zapojují všechna kola a jsou podstatně vyšší teploty. Proto ideálně první test bez brždění. Dle toho postupovat dále.
PS: řešil jsem zadní brzdy, ale na předku mám na levém kole asi 50-60° bez brždění a na pravém takových ani ne 40°. Zlehka přibrzdím, ošklivě to píská, přibrzdím více a zmizí to. Tedy to samé. Teprve budu řešit, není to tak urgent, vzadu to bylo podstatně horší.
Zkusil bych to postupně (jak píšou):
- vyloučit kamínek
- vyjet se studenými kotouči pár (třeba 20 km) kilometrů ideálně BEZ jakéhokoli brždění (dálnice) a porovnat teploty na nápravě *)
*) On ten rozdíl se pak umocňuje, když člověk jenom lehounce přibržďuje, tak ta přidřená strana začíná brzdit první a je horká oproti té straně, která se "fláká". Naopak při intenzivním brždění je ten rozdíl relativně malý, protože se zapojují všechna kola a jsou podstatně vyšší teploty. Proto ideálně první test bez brždění. Dle toho postupovat dále.
PS: řešil jsem zadní brzdy, ale na předku mám na levém kole asi 50-60° bez brždění a na pravém takových ani ne 40°. Zlehka přibrzdím, ošklivě to píská, přibrzdím více a zmizí to. Tedy to samé. Teprve budu řešit, není to tak urgent, vzadu to bylo podstatně horší.
-
Offline
- Příspěvky: 2
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Český Krumlov
- Vůz: V60 1,9 manuál 2018
V60, píská kolo, brní řadící páka
Ahoj, tak u nás to bohužel stále pokračuje. Auto je střídavě doma a v servisu, po výměně poloviny auta problém trvá. Kolo si přibržďuje … už máme nové vše kolem kol plus elektriku, řídicí jednotku ….. a …. stále přibržďuje. Popravdě trochu zoufalství, auto je o rok starší a ještě se v něm skoro nejezdilo
Přidáno za 5 minut 25 sekund:
Úplnou náhodou, nevěděl by někdo z vás, jak je to se zárukou v případě koupení ojetého vozu ? Myslím v případě rok řešené závady, nevyřešené. Co je dál ? Když to vzdají, tak je šance, že si ho nechají a vrátí peníze, nebo je to nekonečný příběh bez řešení ?
Přidáno za 5 minut 25 sekund:
Úplnou náhodou, nevěděl by někdo z vás, jak je to se zárukou v případě koupení ojetého vozu ? Myslím v případě rok řešené závady, nevyřešené. Co je dál ? Když to vzdají, tak je šance, že si ho nechají a vrátí peníze, nebo je to nekonečný příběh bez řešení ?
-
Offline
- Příspěvky: 144
- Registrován: 1 rok 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: XC90 2019 B5
V60, píská kolo, brní řadící páka
Vymenili v servise brzdové hadičky?
-
Offline
- Příspěvky: 1070
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
V60, píská kolo, brní řadící páka
Mne vyměnil servismann hadičku ke třmenu, asi rozhýbal třmen, ale zase to po čase zlobilo zase. V říjnu jsem vyhodil ATE desky a dal tam "prašany" NK a zatím klid, obě strany stejně teplé a netopí (ťuk ťuk). Ovšem proč to tak je, neumím zdůvodnit ...
BTW: co znamená "přibržduje", resp. jaké jsou teploty na těch kolech? Aby člověk neřešil, že to má na jednom kole 35 a na druhém 40. Takové rozdíly mám na předku (neřeším), vzadu to byl podstatný rozdíl + byl hodně teplý i brzdič samotný. Ideál změřit bezkontaktním teploměrem na nějaké nelesklé části, aby bylo nad čím uvažovat.
BTW: co znamená "přibržduje", resp. jaké jsou teploty na těch kolech? Aby člověk neřešil, že to má na jednom kole 35 a na druhém 40. Takové rozdíly mám na předku (neřeším), vzadu to byl podstatný rozdíl + byl hodně teplý i brzdič samotný. Ideál změřit bezkontaktním teploměrem na nějaké nelesklé části, aby bylo nad čím uvažovat.
-
Offline
- Příspěvky: 23
- Registrován: 2 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 D5204T2 2.0 11'
V60, píská kolo, brní řadící páka
Tohle dělala moje V70 P3 vzadu – taky jsem to tady řešil. Vyměnili jsme co se dalo, ale nakonec to zmizelo samo... probržděním/zajetím (několikrát se rozjet, zbrzdit, a pak nechat vychladit).
_________________
V70 D3 120kW, 2011 / 230tis. km
V70 D5 151kW, 2011 / 180tis. km
V70 D3 120kW, 2011 / 230tis. km
V70 D5 151kW, 2011 / 180tis. km
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé