Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14272
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od raolsa »

Otázka zní čemu říkáš drahý servis. :D
Běžný spotřebák (brzdy, čepy, atd) stojí stejně. Olej v automatu vyjde okolo 5-7 kKč. Volvo má pár specifických dílů, které se vyplatí koupit origo a tudíž stojí více, ale to asi každá značka.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Stanley
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V60

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Stanley »

Vyhřívaný sedačky i volant jsem zažil ve víc autech a souhlasím, že je to hodně příjemné. Bral bych klidně i vyhřívanou řadicí páku, kdyby to někdo dělal 😁 V Meganu jsem měl krátkou testovací jízdu a bylo to fajn, přišlo mi to skoro jako nové auto, ale bylo to příliš krátké, než abych to auto skutečně důkladně poznal 😞 Přijde mi, že bazarníci mají problém nechat člověka projet s autem dál než 2 ulice kolem bazaru 😬 Přitom jsem četl, že ideál by bylo najet aspoň 10 km. U toho meganu jdu po konkrétním motoru 1.3 TCE, v jiné motorizaci to nechci, bral bych něco jako tohle - https://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/megane/175742226 - ale to Volvo V60 mě pořád hodně láká, navíc přítelkyně chce co nejbezpečnější auto, protože se bojí dnešního provozu, což zase hraje do karet tomu Volvu no. Ale ještě jsem Volvo neřídil, tak si to zkusím a uvidím 👍

Stanley
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V60

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Stanley »

raolsa píše: 06 úno 2023 20:58 Otázka zní čemu říkáš drahý servis. :D
Běžný spotřebák (brzdy, čepy, atd) stojí stejně. Olej v automatu vyjde okolo 5-7 kKč. Volvo má pár specifických dílů, které se vyplatí koupit origo a tudíž stojí více, ale to asi každá značka.
No takhle, nejradši bych do auta samozřejmě lil jen olej a naftu a nic víc neřešil, ale na nové holt nemám 😞 A u auta za 300 už beru za hodně nepříjemný jakýkoli nárazový servisní výdaj vyšší než 10 % ceny vozu, tzn. vyndat se po prodeji o dalších 30 tisíc a víc už by byl dost problém. Neříkám, že bych na to neměl, ale nechci zase do auta rvát všechny volný prachy co vydělám. Nárazový servisní věci do 10 tisíc jsou v pohodě (když to nebude každý měsíc 😅), od těch 30 nahoru už by na mě ale šel infarkt upřímně.

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6087
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Haben »

A jaky je rezim jizd?
U Meganu vybiras benzin, u Volva diesel. Pokud budes trckat jen po meste a alespon 1x za tyden neujedes 5050 km v kuse, tak bych se dieslu vyhnul.
Sedni do Volva a projed se. V bazaru rekni, ze chces jet za mesto a po meste. Proste min 10 km. Nevidim duvod, proc by te nechali a pokud nenechaji, bez do jineho bazaru.
Volvo na tebe dychne urcite vetsim luxusem, dojmem bytelnejsi konstrukce. Ale taky mozna mensim vnitrnim prostorem a mozna i tezkopsdnosti? Nevim, v Meganu jsem nejel. Ale ve v40 i v60 ano a jsou to fajn auta jak jizdne, tak i utulnosti. Jen nesmis merit 180 cm a vice a vazit +100 kg.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6087
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Haben »

Stanley píše: 06 úno 2023 21:12
raolsa píše: 06 úno 2023 20:58 Otázka zní čemu říkáš drahý servis. :D
Běžný spotřebák (brzdy, čepy, atd) stojí stejně. Olej v automatu vyjde okolo 5-7 kKč. Volvo má pár specifických dílů, které se vyplatí koupit origo a tudíž stojí více, ale to asi každá značka.
No takhle, nejradši bych do auta samozřejmě lil jen olej a naftu a nic víc neřešil, ale na nové holt nemám 😞 A u auta za 300 už beru za hodně nepříjemný jakýkoli nárazový servisní výdaj vyšší než 10 % ceny vozu, tzn. vyndat se po prodeji o dalších 30 tisíc a víc už by byl dost problém. Neříkám, že bych na to neměl, ale nechci zase do auta rvát všechny volný prachy co vydělám. Nárazový servisní věci do 10 tisíc jsou v pohodě (když to nebude každý měsíc 😅), od těch 30 nahoru už by na mě ale šel infarkt upřímně.
No on vstupni servis opravdu muze byt za 30 i 50. Rozvody, naplne, filtry, mohou byt brzdy, neco na podvozku a uz to leti.
Pokud nechces moc servisovat, pak fakt jednoduche auto bez extra vybavy. Nejaky atmosfericky benzin s neprimym vstrikem, manual ci CVT automat. Kukl bych na Toyotu Cirollu, Auris. Sice vse mimo aktualni modely moc krasy nepobraly, ale spolehlive a nenarocne vozitka to jsou.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Stanley
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V60

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Stanley »

No já jsem diesel nikdy neměl, nenajezdím za rok tolik, aby to dávalo smysl, ale na Garáži i jinde jsem našel, že ty Volva jsou nejlepší s naftovými pětiválci - https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetiny-volvo-s60-berte-s-naftovym-petivalcem-21001996?amp=1 - tak jsem si říkal, že bych do toho dieselu šel. Nejvíc jezdím dálnice Praha - střední/jižní Čechy, po Praze skoro vůbec, tak to bych snad ten diesel moc trápit nemusel, ale stejně bych měl benzinový motor asi radši no 😞

Stanley
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V60

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Stanley »

Haben píše: 06 úno 2023 21:19
Stanley píše: 06 úno 2023 21:12

No takhle, nejradši bych do auta samozřejmě lil jen olej a naftu a nic víc neřešil, ale na nové holt nemám 😞 A u auta za 300 už beru za hodně nepříjemný jakýkoli nárazový servisní výdaj vyšší než 10 % ceny vozu, tzn. vyndat se po prodeji o dalších 30 tisíc a víc už by byl dost problém. Neříkám, že bych na to neměl, ale nechci zase do auta rvát všechny volný prachy co vydělám. Nárazový servisní věci do 10 tisíc jsou v pohodě (když to nebude každý měsíc 😅), od těch 30 nahoru už by na mě ale šel infarkt upřímně.
No on vstupni servis opravdu muze byt za 30 i 50. Rozvody, naplne, filtry, mohou byt brzdy, neco na podvozku a uz to leti.
Pokud nechces moc servisovat, pak fakt jednoduche auto bez extra vybavy. Nejaky atmosfericky benzin s neprimym vstrikem, manual ci CVT automat. Kukl bych na Toyotu Cirollu, Auris. Sice vse mimo aktualni modely moc krasy nepobraly, ale spolehlive a nenarocne vozitka to jsou.
Auris i Corolla se mi náhodou líbí, ale to zase neprotlačím u přítelkyně 🤣 Kecá mi do toho a ona by nejradši měla Škodu Karoq nebo Kodiaq, ale to je mimo moje finanční možnosti, a navíc se mi ty auta ani nelíbí, nechci škodovku, to má každej. Rád bych prostě co nejmladší auto typu Golf, Astra, Megane, aby mě provoz nesedřel z kůže, ale pak do toho ještě vstupujou ty ženský nároky typu bezpečnost, vzhled a automatická převodovka, a už to je podle mě moc požadavků najednou, který se vzájemně vylučujou, a pak řeším dilema typu starší Volvo vs. mladší Megane, který ale nemá jednoduchý řešení 🤷‍♂️

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6087
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Haben »

Tak pri tomto profilu trasy ok. Ale pred koupi bych nechal proverit nekym znalym. Napr. servis David Patocka v Praze - bude-li mit cas.
Nekde zde na foru je info a zkusenosti k tem petivalcovym dvoulitrum. Nechce se mi to ted hledat, ale treba ti nekdo sem hodi odkaz, nebo pohledej
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6087
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Haben »

Jsem hodny. Info ke generaci VEA motoru mas zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=920283#p920283
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Stanley
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V60

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Stanley »

Díky moc za tip na servis. Před koupí to chci určitě prověřit, rád bych např. využil prověrky od M. Horňáka, sleduju jeho videa na YouTube a moc mě baví, a v ceníku má, že chce za prověření auta v Praze 5000 Kč, což mi přijde v pohodě, ale švagr mu loni volal a prý měl tehdy na 2 měsíce dopředu plno, což je blbý, tak bych asi musel najít někoho jinýho. Jinak o těch motorech jsem si hodně googlil a prý je to to nejlepší, co jde v těch starých volvech koupit, ale u 10 let starýho auta si stejně myslím, že to je časovaná bomba, než se tam něco vysere, ale možná ne, nedokážu říct 🤷‍♂️

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Nosound89 »

Takové časované bomby (10+) tu má snad 90% lidí z fora).
Za mně, pokud nemáš roční nájezd alespoň 30K+, dívej se spíše po benzínech, které jsou spolehlivější.
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

M@C
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 239
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: S80 AWD AT 3.2 MY11, V70 AT 3.2 MY09

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od M@C »

Ja mel pred rokem a pul podobne zadani. Zena chtela nejake bezpecnejsi auto s benzinovym motorem (vadil ji zvuk dieselu i to ze se dlouho zahriva a pozde topi :D ), nasemu najezdu benzin taky odpovidal - do 10tkm rocne.
Samozrejmosti automat, ten jsme chteli oba. Takze jsem koupil pekne sestival 3.2 od pana s S80II nademnou :D A jsme nadmiru spokojeni, musim zatukat na drevo, ale za tu dobu jen bezny spotrebak, olej (a volant :-P ). Takze byt tebou tak zvazim ten benzinovy motor, na tvuj najezd bude asi rozumnejsi a ma mene kurvitek. Pripadne zvaz i tu V70 P3 :D
_________________
S80 AWD AT 3.2 179kW, B6324S, MY11
V70 AT 3.2 175kW, B6324S, MY09

Stanley
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V60

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Stanley »

Díky za potvrzení toho, co jsem si myslel, že diesel v mém případě (roční nájezd do 10 tisíc km) nedává smysl. Jsem tu teprve den a musím říct, že jste tu všichni moc fajn :blush: volvisti se zdají být jako dobří lidé :grin: :heartbeat:

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Nosound89 »

M@C: :) :good:

Stanley: opravdu, koukni se spíše po nějaké P3 (S80II, V/XC70III) nejlépe s 3,2 (B6324S). Je jich málo (proč asi :twisted: ), ale občas se něco objeví. Ceny jsou cca 200K+ a ještě ti zbude hromada na případný servis. Převodovka je v 90% automat (všude je klasický Aisin TF80SC) a zrovna v 3,2 dostává oproti D5 a V8 nejméně na prdel.
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6087
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Haben »

A co 2,5T, za mě taky v klidu motor, pokud se do S80II či V70 III dával.
Jinak pozor na spotřebu. Město není problém 11-13 litrů. Poklidná dálka se mezi 8-9 litry dá, ale taky při těžší noze nebude problém 10 litrů.
To D5 bude ve městě kolem 10 l a mimo někde 6,5 - 8 l...

Tak ať tě nepřekvapí spotřeby.

Jinak ty S80 a V70 jsou úplně jiné svými jízdními vlastnostmi jak V40/v60/s60. Jsou to plující lodě oproti relativně agilním menším Volvům.
Prostě vyber, co se ti líbí vizuálně, pak do toho sedni a projeď se. Věřím, že v Praze bude dost bazarů a nebo zajeď na sraz zdejších volvofans do Vodochod a projeď se. Ale domluv se předem v tomto topicu, ať ti tam dojedou kluci těmi správnými vehikly.

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1012763&hilit=vodochody#p1012763
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Nosound89 »

Jj, 2,5T se dával, minimálně do S80II, V70III myslím, že také a XC70 jsem viděl snad jen s 3,2 a T6.
2,5T jsem nepsal kvůli turba, ikdyž je tam nízkotlaké, ale bral jsem to jako něco navíc, čemu se chci vyhnout i u D5.
Prostě atmosféru beru jako nejjednodušší a tím pádem nejméně poruchovou.

A ano, se spotřebou má Haben pravdu, ale pokud máš nájezd do 10K/rok, vůbec bych neřešil. A na dálkové trasy je spotřeba pěkná.
I s V8 dokážu jet lehce nad 9 litrů a určitě si nepřipadám jako brzda provozu.
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

M@C
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 239
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: S80 AWD AT 3.2 MY11, V70 AT 3.2 MY09

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od M@C »

No, ta 3.2 s automatem taky neni uplne usporny motor, ted v zime mam prumer 12l/100, ale jsou to spis kratsi jizdy se studenym motorem po bocnich cestach pod horama. Treba Lago di Garda jsem dal s prumerem 8.3, pohoda, na delsi cesty je to celkem usporne. Jasne, s Oktavkou v TDI bych to zajel za 5, ale tak se to nemuze brat... :)
_________________
S80 AWD AT 3.2 179kW, B6324S, MY11
V70 AT 3.2 175kW, B6324S, MY09

Stanley
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V60

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Stanley »

Nosound89 píše: 07 úno 2023 09:09 M@C: :) :good:

Stanley: opravdu, koukni se spíše po nějaké P3 (S80II, V/XC70III) nejlépe s 3,2 (B6324S). Je jich málo (proč asi :twisted: ), ale občas se něco objeví. Ceny jsou cca 200K+ a ještě ti zbude hromada na případný servis. Převodovka je v 90% automat (všude je klasický Aisin TF80SC) a zrovna v 3,2 dostává oproti D5 a V8 nejméně na prdel.
No s tím motorem 3,2 koukám bude fakt problém něco najít :frowning2: Našel jsem jen toto - https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/s80/185219264 - a to už je rezervovaný. A konkrétně ta S80 se mi líbí strašně moc, ale prostě jít do auta z r. 2008-2010, s tím mám asi strašný psychický problém :tired_face: Asi mi prostě vadí představa, že koupím něco na dojetí - že vrazím (z mého pohledu) dost peněz za něco, co za pár let doslouží a půjde to do šrotu; asi bych fakt radši šel do auta, který mi 3-4 roky poslouží, a pak ho - samozřejmě s nějakou ztrátou - pošlu dál do světa, což nevím, jestli je u takhle starých aut reálný. Vlastně asi obecně trochu nechápu, že v inzerci vidím tolik aut z let výroby 2007 i starších, který stojí 300 tisíc a víc, kdo to kupuje? :sweat_smile: Neříkám nějaký youngtimery na léto, tam to chápu, ale pro celoroční ježdění...

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2183
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od peter cz »

Proboha Volva nejsou frantíci (či podobný paštiky) aby byly po 15 letech na dojetí :crazy:
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Nosound89 »

Nemůžeš srovnávat auto vyšší střední třídy s ,,nějakou nákupní taškou,,.
Kvalita zpracování, antikorozní ochrana, použité materiály jsou jinde.
A na co nesmíme zapomenou, tak důraz na bezpečnost.

Každého rozhodnutí.. klidně si kup zánovní clio s pocitem, že máš za 300K skoro funglovku a ne 10 letou švédskou vránu :wink:

Ale cenový propad u tvého auta bude rozhodně jinde než u našich.
A kdo takové auta kupuje? My. Já bych třeba své 15 leté pod 300K neprodal ani omylem.
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5646
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od PetrXC70 »

Stanley píše: 07 úno 2023 13:09
Nosound89 píše: 07 úno 2023 09:09 M@C: :) :good:

Stanley: opravdu, koukni se spíše po nějaké P3 (S80II, V/XC70III) nejlépe s 3,2 (B6324S). Je jich málo (proč asi :twisted: ), ale občas se něco objeví. Ceny jsou cca 200K+ a ještě ti zbude hromada na případný servis. Převodovka je v 90% automat (všude je klasický Aisin TF80SC) a zrovna v 3,2 dostává oproti D5 a V8 nejméně na prdel.
No s tím motorem 3,2 koukám bude fakt problém něco najít :frowning2: Našel jsem jen toto - https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/s80/185219264 - a to už je rezervovaný. A konkrétně ta S80 se mi líbí strašně moc, ale prostě jít do auta z r. 2008-2010, s tím mám asi strašný psychický problém :tired_face: Asi mi prostě vadí představa, že koupím něco na dojetí - že vrazím (z mého pohledu) dost peněz za něco, co za pár let doslouží a půjde to do šrotu; asi bych fakt radši šel do auta, který mi 3-4 roky poslouží, a pak ho - samozřejmě s nějakou ztrátou - pošlu dál do světa, což nevím, jestli je u takhle starých aut reálný. Vlastně asi obecně trochu nechápu, že v inzerci vidím tolik aut z let výroby 2007 i starších, který stojí 300 tisíc a víc, kdo to kupuje? :sweat_smile: Neříkám nějaký youngtimery na léto, tam to chápu, ale pro celoroční ježdění...
Mám ho 4 roky a nemám pocit, že už mu končí životnost :D Volvo na dojetí je dobrej vtip...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Stanley
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V60

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Stanley »

Nosound89 píše: 07 úno 2023 13:23 Nemůžeš srovnávat auto vyšší střední třídy s ,,nějakou nákupní taškou,,.
Kvalita zpracování, antikorozní ochrana, použité materiály jsou jinde.
A na co nesmíme zapomenou, tak důraz na bezpečnost.

Každého rozhodnutí.. klidně si kup zánovní clio s pocitem, že máš za 300K skoro funglovku a ne 10 letou švédskou vránu :wink:

Ale cenový propad u tvého auta bude rozhodně jinde než u našich.
A kdo takové auta kupuje? My. Já bych třeba své 15 leté pod 300K neprodal ani omylem.
Clio nechci, to je moc malý :smile: Vlastně to mý dilema je přesně takovýhle - jestli jít radši do mladšího auta nižší střední třídy nebo staršího auta vyšší třídy - a s tím si pořád nevím rady a hledám zkušenosti, který by mi poradily se rozhodnout, co je lepší. Ani nevím, podle čeho by to vlastně šlo rozseknout, jestli podle nákladů na km, nebo čistě podle toho, jaký auto se mi víc líbí a líp se mi řídí, pokud by ty náklady teoreticky vycházely stejně nebo podobně...

Stanley
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V60

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Stanley »

PetrXC70 píše: 07 úno 2023 13:26
Stanley píše: 07 úno 2023 13:09

No s tím motorem 3,2 koukám bude fakt problém něco najít :frowning2: Našel jsem jen toto - https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/s80/185219264 - a to už je rezervovaný. A konkrétně ta S80 se mi líbí strašně moc, ale prostě jít do auta z r. 2008-2010, s tím mám asi strašný psychický problém :tired_face: Asi mi prostě vadí představa, že koupím něco na dojetí - že vrazím (z mého pohledu) dost peněz za něco, co za pár let doslouží a půjde to do šrotu; asi bych fakt radši šel do auta, který mi 3-4 roky poslouží, a pak ho - samozřejmě s nějakou ztrátou - pošlu dál do světa, což nevím, jestli je u takhle starých aut reálný. Vlastně asi obecně trochu nechápu, že v inzerci vidím tolik aut z let výroby 2007 i starších, který stojí 300 tisíc a víc, kdo to kupuje? :sweat_smile: Neříkám nějaký youngtimery na léto, tam to chápu, ale pro celoroční ježdění...
Mám ho 4 roky a nemám pocit, že už mu končí životnost :D Volvo na dojetí je dobrej vtip...
Chlapi nerad bych se tady někoho nechtěně dotknul :sweat_smile: Moje pochyby nad staršími auty pramení jen z mé neznalosti. Pokud s nimi máte dobré zkušenosti, tak vám to přeju, a je to pro mě užitečná informace :innocent:

Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3317
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od Vapik »

Auto pod deset let jsem v životě nevlastnil :D. Poslední dobou spíš kupuju čím dál starší auta :D. Naposledy jsem prodal 2006 a koupil 2003. No každopádně ti přeju dobrou ruku.

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5646
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Příspěvek od PetrXC70 »

Vůbec nic se neděje, v klidu vybírej a přeju ať narazíš na dobrej kousek :good:
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Vapik