Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od raolsa »

Co to je to "Vozidlo není opatřeno pomocným VIN"?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Basstl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3270
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Basstl »

Pozor na to řazení. Nikdy tam nesázej nic za jízy, natož L. To ten automat odděláš. . U klasickýho měničovýho automatu se zařadí a dál se na to nesahá!
Jediný tlačítka který můžeš mačkat za jízdy, jsou ty tři nahoře u šaltrpáky - S - sport, W - winter a E - ekonomy.
Jinak na to za jízdy opravdu nesahej. Je to častá chyba lidí, co automat nikdy neměli a pak se díví že jim po pár stovkách km odejde.
Pokud chceš svižnou akceleraci, tak prostě prošlápneš podlahu, automat podřadí a tralá.
polohy 3 ti řadí vždycky do kvaltu který je tam napsaný, tedy 1, 2, 3 a dál ne.
v praxi celkem nepoužitelný.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Bukaj
Offline
Příspěvky: 97
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

raolsa píše: 09 pro 2022 22:44 Co to je to "Vozidlo není opatřeno pomocným VIN"?
Novější vozy mají VIN vyraženo na několika místech - jedno VIN je hlavní, ty zbylé jsou "pomocné". Dříve (už v osmdesátých letech) to bylo vyžadováno v některých zemích, dnes už je to standardem.

Bukaj
Offline
Příspěvky: 97
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

Basstl píše: 09 pro 2022 23:00 Pozor na to řazení. Nikdy tam nesázej nic za jízy, natož L. To ten automat odděláš. . U klasickýho měničovýho automatu se zařadí a dál se na to nesahá!
Jediný tlačítka který můžeš mačkat za jízdy, jsou ty tři nahoře u šaltrpáky - S - sport, W - winter a E - ekonomy.
Jinak na to za jízdy opravdu nesahej. Je to častá chyba lidí, co automat nikdy neměli a pak se díví že jim po pár stovkách km odejde.
Pokud chceš svižnou akceleraci, tak prostě prošlápneš podlahu, automat podřadí a tralá.
polohy 3 ti řadí vždycky do kvaltu který je tam napsaný, tedy 1, 2, 3 a dál ne.
v praxi celkem nepoužitelný.
To jako fakt se nesmí řadit za jízdy? :shock: A když chci, aby mi to brzdilo motorem, tak přece nebudu zastavovat, abych zařadil jinej kvalt, ne?
V manuálu jsem se dočetl, že se nesmí za jízdy řadit "R" (což je logické), ale nevybavuju si, že by tam bylo psáno něco o řazení "3" a "L", jen je tam popsané, co to dělá. A "L" je na brzdění motorem, takže se přece musí zařadit za jízdy - kdy jindy? Myslím, že tam bylo popsáno, že na "L" automat řadí jen dolů a nahoru už ne.

Basstl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3270
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Basstl »

Řadit za jízdy fakt není dobrej nápad. Nevyřazuj ani na semaforech, nebo při kratším stání u závor.
Čím míň na to budeš sahat, tím větší šance že ten automat vydrží.
Brzdit motorem je celkem zbytečný, protože ti tam pod 70km/h stejně skočí neutrál.
Holt musíš používat brzdy.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Bukaj
Offline
Příspěvky: 97
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

Basstl: To vyřazování na semaforech je další otazník. Bojím se toho, že když tam budu mít zařazené "D" a pustím brzdu, tak se auto rozjede a ťukne do auta přede mnou. U závor téměř vždy chcípnu motor (je to totiž nejrychlejší způsob, jak přivolat vlak :D ).
Jinak na to "L" to brzdí motorem krásně 8)

Basstl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3270
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Basstl »

L znamená LOW a používá se jen při servisním popojíždění.
Brzdí to možná krásně, ale ne dlouho!
Znovu opakuju, nevyřazuj a neřaď za jízdy!
Na semaforech stůj na brzdě. Já stojím na brzdě i u závor.
Pokud se tím nebudeš řídit, tak je to nejrychlejší způsob jak ten automat oddělat.
Mám 4 auta s automatem a jezdím s tím posledních 13 let...
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Bukaj
Offline
Příspěvky: 97
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

Asi mi nezbyde, než Ti věřit. No, ale radost z toho nemám. Zrovna to delší stání na brzdě je nepříjemné nejen pro mne (trpí kolena a zbytečně se vypalují žárovky brzdových světel), ale i pro lidi, stojící za mnou - ve tmě to nepěkně oslňuje a unavuje oči... Zkusím, jestli to třeba spolehlivě neudrží ručka (jen zase je blbé, že ručka nebrzdí hnanou nápravu) a když ne, tak holt budu řadit mezi "N" a "D" - to by převodovce vadit nemělo, na to je přece stavěná :)

Basstl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3270
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Basstl »

Když už chceš řadit při stojícím autě, tak tam nedávej N, ale P a nejdřív zabrzdi, zatáhni ručku, počkej až se auto zhoupne a až potom tam dej P.
Vyplatí se to ale jen při delším stání. Na běžných semaforech to NIKDY nedělám.

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/5-veci-ktere-byste-nikdy-nemeli-delat-v-aute-s-automatickou-prevodovkou/

https://www.portalridice.cz/clanek/jak-radit-s-automatickou-prevodovkou-aneb-jak-se-radi-s-automatem
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Kein »

Jinými slovy, pokud často budeš řadit mezi P, R, D, N budeš si převodovku zbytečně opotřebovávat.

Stání na brzdě zas tak hrozný není a na ostatní se vykašl, v dnešní době LEDek, jsou ty tvoje bludičky naprosto bezpředmětné. Stejně tak vzlykat nad žárovkami od brzd. světel, nevzlykat nad AT.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2541
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Však my tě to tady naučíme 😀
Jinak Bastl tím "prošlápnutím podlahy" myslel funkci kickdown - to je poloha pedálu. Prostě sešlápni plný plyn a za tím plným plynem je ještě jedna poloha (pedál jakoby přeskočí doraz) a ta řekne převodovce "hele volve, podřaď!"
EDIT:
Jo a kdyby něco:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=79244
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

Bukaj
Offline
Příspěvky: 97
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

No, však já vám věřím :)
Zkusím na to myslet, než si to zautomatizuju.
z-d-e-n-a: Tybrďo, kdyby to bylo v nějaké rozumné vzdálenosti, tak na díly super. Má stejná kola, jako to moje, jen v o mnoho lepším stavu...

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6086
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Haben »

Pokud si pamatuji dobre, tak N pri stani se nedoporucuje zarazovat, protoze prevodovka se prestane doststecne mazat? Pamatuji si toto dobre? Pokud ano, pak mas vysvetleni, proc fakt stat na brzde se zarazenym D.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Bukaj
Offline
Příspěvky: 97
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

Haben: Pokud jsem dobře pochopil manuál, tak převodovka se nemaže, když se netočí motor, jinak není problém ani při stání. Spíš jde o to, že (údajně) se více opotřebovávají v převodovce díly, používané k přeřazení, než díly, potřebné pro samotný záběr (nevím, jak se přesně ty věci uvnitř jmenují, proto používám slovo "díly" :) ).

Bukaj
Offline
Příspěvky: 97
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

Jinak když už se to tu řeší, tak co je pro převodovku lepší při stání a běhu motoru na volnoběh, když jsem mimo auto (třeba když něco ladím na motoru nebo když teď v zimě nechci lézt do promrzlého auta) - mít zařazeno "P" nebo "N"?

Basstl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3270
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Basstl »

Vždycky P. Už i proto že se ti auto nehne.
Musí ale být zatažená ručka.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Bukaj
Offline
Příspěvky: 97
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

Basstl: Ručka je samozřejmost. A s ručkou se mi auto nehne ani na "N" :) Ale když je "P" pro auto (převodovku) bezpečné i s běžícím motorem, tak tedy dám na Tvou radu :)

Basstl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3270
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Basstl »

Ručka je nutná zatáhnout VŽDY při parkování.
Jinak můžeš u automatu zničit tu blokovací tyčku, která se vysune právě v poloze P.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12912
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Urvanej »

Když chceš u automatu brzdit motorem, tak přepni na Sko (jestli ho tam máš). Jinak na to vůbec nehrabej, viz Basstl.
Dlouhý rozmějšlení u automatu spočívá v tom, že lidi jsou zvyklý si u manuálu zařadit a pak na to šlápnou, kdežto automat řadí až teprve když na to šlápnou a ono chvíli trvá i motoru, než se roztočí. To neni vada, ale vlastnost, zvykni si, nebo jezdi na "S".
HAben to trochu pomotal, auto na neutrál nemaže, když je v pohybu, tzn. aŤ tě ani nenapadne tam dávat Nko, když jedeš z kopce. Prostě se smiř s tim, máš automat a to "auto" v tom slově neznamená, automobil, ale automatický. :-D
Pokud chceš, aby převodovka dlouho vydržela, tak používej P při parkování, D jako dopředu a R jako vzad, jinak na to nehrabej, viz Basstl. :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Bukaj
Offline
Příspěvky: 97
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

Ok. Zkusím to s tím "S", jestli to bude umět brzdit motorem. :) A budu doufat, že to nebude o moc víc žrát. Ale při brzdění motorem by to zase mělo mít menší spotřebu než při brzdění brzdou, tak uvidím...
Jinak je to fakt o zvyku. Budu muset na tohle auto přeučit svého autopilota - hlavně to, že se neředí rukou, ale nohou... :)

Jinak asi by to chtělo nové zadní tlumiče. Mám dojem, že na větších nerovnostech (díry na silnici, příčné prahy, koleje apod.) je zadek trochu uskákaný (hlavně asi PZ kolo). Mrtvé tlumiče poznám nejlépe, když za tím autem jedu, ale to se mi zatím nepoštěstilo. Máte nějaké doporučení, jakou značku tlumičů koupit (dobrý poměr výkon/cena), nebo mám pořídit to nejlevnější, co je na trhu?

Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Kein »

Po mých zkušenostech levné značky často bouchají už jako nové.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12912
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Urvanej »

Bohužel nejen levné, i Bilstein B4 má cvakání/klepání za oblíbený způsob projevu :-(
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Michl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Michl »

Kein píše: 10 pro 2022 00:55 Stání na brzdě zas tak hrozný není a na ostatní se vykašl, v dnešní době LEDek, jsou ty tvoje bludičky naprosto bezpředmětné
Mě tedy svícení brzdových světel při stání v kolonách, na křižovatkách ...pěkně sere :evil: a nechápu, že dodnes výrobci aut nepřišly s řešením, že když auto stojí, tak bzdová světla zmenší intenzitu svícení aby to neoslňovalo :%) .
Automaty oslňují permanentně, manuály jen v kopci :evil:
Hlavně že pořád čtu nářky, že někomu vadí používání mlhovek. Beru ty zadní, to je hnus stejnej jako to brzdové světlo :bad: . Ale přední mlhovka normálním očím prakticky nevadí, a pokud někomu vadí, tak by měl nevštívit očního lékaře :%) . Daleko horší je oslnění z dálkových nebo blbě seřízených potkávacích světel. Tak asi tak.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6086
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Haben »

Účko děkuji za správnou interpretací mazání/nemazání u N. No jako chválím se, že aspoň něco jsem si zapamatoval :-)
Jinak k tomu svícení brzd při stání, některá auto už to mají vyřešeno, že pokud zastavíš a pustíš brzdu tak to je furt zabrzděné, dokud se nedotkneš plynu - ale zda svítí zadní brzdová světla, tak to už nikdo nepíše. Jinak souhlas, hlavně v noci z poskakování v koloně oči bolí...
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Kein »

to je funkce tzv "Auto hold" a musí se v autě aktivovat nejčastěji tlačítkem.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Zpět na „Galerie uživatelů“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: yebat