VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Na ten egr byla svolavacka? Známe detaily?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 324
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Za mou V60CC 110 kW automat:
Najeto necelých 300
Chyby v ECM žádné, olej neubývá
EGR původní, snímače původní, vyčištěný MAP
Olej Mobil 0W-30 interval 20 tis.
Dlouhodobá spotřeba podle trasy, způsobu jízdy, zátěže 4,6 - 4,9
Občas pozoruji mírné zaváhání při jízdě ustálenou nízkou rychlostí a následné akceleraci, několikrát i trhnutí při prudším přidání plynu.
Najeto necelých 300
Chyby v ECM žádné, olej neubývá
EGR původní, snímače původní, vyčištěný MAP
Olej Mobil 0W-30 interval 20 tis.
Dlouhodobá spotřeba podle trasy, způsobu jízdy, zátěže 4,6 - 4,9
Občas pozoruji mírné zaváhání při jízdě ustálenou nízkou rychlostí a následné akceleraci, několikrát i trhnutí při prudším přidání plynu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 435
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Za mou V60CC 110 kW automat
Máš kód motoru D4204T4?
Olej Mobil 0W-30 interval 20 tis
Nie 0W-20?
Občas pozoruji mírné zaváhání při jízdě ustálenou nízkou rychlostí a následné akceleraci, několikrát i trhnutí při prudším přidání plynu
Toto som ja mal presne pri zlom EGR ventile
Máš kód motoru D4204T4?
Olej Mobil 0W-30 interval 20 tis
Nie 0W-20?
Občas pozoruji mírné zaváhání při jízdě ustálenou nízkou rychlostí a následné akceleraci, několikrát i trhnutí při prudším přidání plynu
Toto som ja mal presne pri zlom EGR ventile
-
Offline
- Příspěvky: 324
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
lkopcansky: Přesně tak, D4204T4, značen D3, olej 0W-30.
Z toho co jsi tu psal mi vyplývá, že na tvém autě byl měněný nejdřív chladič EGR a poté ventil, chápu to správně? Nemáš k tomu čísla dílů z faktury nebo nějaké další informace? Jinak by to měla být jedna součást. Edit: Asi to jde i samostatně, už jsem k tomu něco našel.
Zkoušel jsi před výměnou nějaké čištění, nebo rovnou nový?
Z toho co jsi tu psal mi vyplývá, že na tvém autě byl měněný nejdřív chladič EGR a poté ventil, chápu to správně? Nemáš k tomu čísla dílů z faktury nebo nějaké další informace? Jinak by to měla být jedna součást. Edit: Asi to jde i samostatně, už jsem k tomu něco našel.
Zkoušel jsi před výměnou nějaké čištění, nebo rovnou nový?
-
Offline
- Příspěvky: 435
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Na faktúre mám len asi ich skladové číslo a to 9927, nič viac. Skúsim pozrieť priamo na ňom. Áno, pri cca 80 tis km(2019/2020) bol meneny EGR chladič ešte bývalým majiteľom a mňa EGR ventil počkal pri 97 tis km v 03/2022.Ykka píše:lkopcansky: Přesně tak, D4204T4, značen D3, olej 0W-30.
Z toho co jsi tu psal mi vyplývá, že na tvém autě byl měněný nejdřív chladič EGR a poté ventil, chápu to správně? Nemáš k tomu čísla dílů z faktury nebo nějaké další informace? Jinak by to měla být jedna součást. Edit: Asi to jde i samostatně, už jsem k tomu něco našel.
Zkoušel jsi před výměnou nějaké čištění, nebo rovnou nový?
Prečo si sa rozhodol pre 0W-30?
Ja som začal pozorovať zvláštne chovanie pri ustálenej rýchlosti napr. 50km/h na tempomate, ako keby na sekundu prestal ťahať motor. Akcelerácia bola niekedy veľmi opozdena a po nakopnuti to ťahalo plnou silou. Taktiež na voľnobehu sa ten motor niekedy triasol a raz mi pri cúvaní zhasol motor, mám automat . Hovoril som si, ze to je možno studeným motorom aj keď auto parkuje v podzemnej garazi kde menej ako 6 stupňov nie je. Čistenie prebiehalo len rýchlou jazdou nad limit po diaľnici s vysokými otáčkami niekoľko krát. Až som jedného dňa šiel to servisu, kde mi hneď potvrdili zlý ventil. Ako som hore spomínal, čakal som naň 6 týždňov. Pochybujem, že si bývalý majitel toto nevšimol, o nejakom odškodnení po zistení závady po kúpe nechcel nič počuť, podľa všetkého mierne zlyhal aj môj právnik.
-
Offline
- Příspěvky: 324
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Ani to nemusíš hledat, našel jsem na Skandixu obrázek, z něj už je mi to jasné:
https://www.skandix.de/en/installationpictures/Volvo-S60-V60-S60XC-V60XC--2011-2018-S80--2007--S90--2017--V40--2013--V40-XC-V70-XC70--2008--V90--2017--XC40-XC60--2018--XC60---2017-XC90--2016-/EGR-Valve/2000751/
Každopádně díky za info. Před časem jsem ve Volvu pracoval, starou D5 znám nazpaměť, ale tyhle novější stroje už jdou mimo mě. S tím olejem jsem asi konzervativní, někdo dává 0W-50, tak tohle je takový kompromis. To chování motoru je přesně jak popisuješ, takže to by odpovídalo. Jen se to zatím nedostalo do stádia, že by vyloženě zhasínal motor. Mám podezření, že to začalo v době, kdy jsem jezdil dlouhé dálniční trasy na režim ECO+ kvůli tomu, že využívám tu funkci volnobežky, na kterou jsem zvyklý z práce z busů Volvo. Ale zřejmě se v tom režimu mění ještě něco ohledně spalování, možná někdo znalejší vysvětlí. Vím o tom, že to je běžná závada, jen jsem předpokládal, že to rovnou nahlásí nějakou chybu na diagnostice. Ale možná to je ještě pořád v toleranci.
https://www.skandix.de/en/installationpictures/Volvo-S60-V60-S60XC-V60XC--2011-2018-S80--2007--S90--2017--V40--2013--V40-XC-V70-XC70--2008--V90--2017--XC40-XC60--2018--XC60---2017-XC90--2016-/EGR-Valve/2000751/
Každopádně díky za info. Před časem jsem ve Volvu pracoval, starou D5 znám nazpaměť, ale tyhle novější stroje už jdou mimo mě. S tím olejem jsem asi konzervativní, někdo dává 0W-50, tak tohle je takový kompromis. To chování motoru je přesně jak popisuješ, takže to by odpovídalo. Jen se to zatím nedostalo do stádia, že by vyloženě zhasínal motor. Mám podezření, že to začalo v době, kdy jsem jezdil dlouhé dálniční trasy na režim ECO+ kvůli tomu, že využívám tu funkci volnobežky, na kterou jsem zvyklý z práce z busů Volvo. Ale zřejmě se v tom režimu mění ještě něco ohledně spalování, možná někdo znalejší vysvětlí. Vím o tom, že to je běžná závada, jen jsem předpokládal, že to rovnou nahlásí nějakou chybu na diagnostice. Ale možná to je ještě pořád v toleranci.
-
Offline
- Příspěvky: 435
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
S tím olejem jsem asi konzervativní, někdo dává 0W-50, tak tohle je takový kompromis.
Mechanik na SK čo sa venuje Volvám odporúča liať Mobil FE 5W-30, dosť nadáva na ten motor, už robil aj repas z dôvodu spotreby oleja 5L/1500 km
To chování motoru je přesně jak popisuješ, takže to by odpovídalo. Jen se to zatím nedostalo do stádia, že by vyloženě zhasínal motor. Vím o tom, že to je běžná závada, jen jsem předpokládal, že to rovnou nahlásí nějakou chybu na diagnostice
Mne motor zhasol len raz za 3 mesiace a cca 3 tis km. Inak VDASH pri predkupnej prehliadke bol čistý, nič nenaznačovalo problém s ventilom
jsem jezdil dlouhé dálniční trasy na režim ECO+ kvůli tomu, že využívám tu funkci volnobežky
mne sa tá funkcia páči, ale zmenu pri standard/eco+ som nepostrehol. Podľa mňa sa to správa rovnako
Mechanik na SK čo sa venuje Volvám odporúča liať Mobil FE 5W-30, dosť nadáva na ten motor, už robil aj repas z dôvodu spotreby oleja 5L/1500 km
To chování motoru je přesně jak popisuješ, takže to by odpovídalo. Jen se to zatím nedostalo do stádia, že by vyloženě zhasínal motor. Vím o tom, že to je běžná závada, jen jsem předpokládal, že to rovnou nahlásí nějakou chybu na diagnostice
Mne motor zhasol len raz za 3 mesiace a cca 3 tis km. Inak VDASH pri predkupnej prehliadke bol čistý, nič nenaznačovalo problém s ventilom
jsem jezdil dlouhé dálniční trasy na režim ECO+ kvůli tomu, že využívám tu funkci volnobežky
mne sa tá funkcia páči, ale zmenu pri standard/eco+ som nepostrehol. Podľa mňa sa to správa rovnako
-
Offline
- Příspěvky: 435
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Čo sa týka čistenia snímačov, ešte sa u mňa čistil snímač za motorom, tuším EMAP...
-
Offline
- Příspěvky: 324
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
U mě egr překvapivě funguje jak má:
Snímač na fotkách (EMAP) jsem vyčistil a potrubí k němu profoukal, jen se při demontáži rozpadl o-kroužek, věděl by někdo objednací číslo, pokud jde koupit samostatně?Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 5183
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
A to sis jako Vidou 2014D napíchl VEA motor jo?
-
Offline
- Příspěvky: 324
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
To mi neříkej že jsi to nezkoušel ještě To mi spíš dělá starosti ten konec exploreru.
Našel jsem tohle, tak snad je to ono:
https://www.skandix.de/en/spare-parts/cooling-system/radiator/seal-sensor-exhaust-pressure/1078408/
Hodnoty z toho EMAP mi taky připadají bez problémů:
Našel jsem tohle, tak snad je to ono:
https://www.skandix.de/en/spare-parts/cooling-system/radiator/seal-sensor-exhaust-pressure/1078408/
Hodnoty z toho EMAP mi taky připadají bez problémů:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 5183
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Jen se neboj, svoji 2018 taky napíchnu 2014D. Takže pravě proto jsem se tak blbě ptal.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 324
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
A na ten explorer už máš v záloze řešení?
-
Offline
- Příspěvky: 5183
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Co jako? Kdyz nepreinstalujes PC, tak to pobezi ne?
Mam tam Win 7 profi a udelanej Image celyho disku, tak nevidim duvod neco resit.
Mam tam Win 7 profi a udelanej Image celyho disku, tak nevidim duvod neco resit.
-
Offline
- Příspěvky: 324
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Jestli na to máš zvlášť vyhrazený notebook, tak to je asi ideální. Já to používám na svoje dvě auta a občas nějakého kamaráda zadarmo, takže z toho nic nemám a nevyplatí se mi kvůli tomu pořizovat další vybavení.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13192
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Co máte s tím Explorerem? Vždyť funguje dál, i po nějakých aktualizacích win 10.
A kdyby se měl přeinstalovávat celý komp tak furt Vida poběží na Chrome.
A kdyby se měl přeinstalovávat celý komp tak furt Vida poběží na Chrome.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 324
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Je normální tahle změna proudění vzduchu v sání v okamžiku, kdy se překlopí bypass chladiče, nebo to znamená ucpaný chladič?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Nesepla ti do toho klimatizace?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 324
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Klimu jsem měl určitě vypnutou, tím to nebude. Ono to i v tom úseku, kde je ten snížený tlak v sání, nereaguje tak dobře na plyn, pocitově má snížený výkon.
Ale s tím chladičem to nejspíš ani tak nesouvisí, protože tady je zrovna vidět, že se to probralo ještě než se bypass překlopil zpět.
Dělá to tak mírně a zřídka, že se to dá špatně měřit, tohle je náhoda, že se to zrovna povedlo zachytit. Budu to muset zatím nechat na pozorování.
Ale s tím chladičem to nejspíš ani tak nesouvisí, protože tady je zrovna vidět, že se to probralo ještě než se bypass překlopil zpět.
Dělá to tak mírně a zřídka, že se to dá špatně měřit, tohle je náhoda, že se to zrovna povedlo zachytit. Budu to muset zatím nechat na pozorování.
-
Offline
- Příspěvky: 49
- Registrován: 3 roky 1 měsíc
- Bydliště: Divec
- Vůz: V70 III 2.0 D2
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
V mém případě vyskakovala i chyba P00BC, což si myslím, by mohlo být podobné. Bylo to způsobeno přidřeným EGR ventilem. Nedovíral. Dá se to relativně snadno zjistit odstraněním krytu na EGR a jeho manuálním vystavením. Měl by jít v celé dráze hladce. Mě se to stávalo při brzdění motorem s ne úplně ohřátým motorem.
Podrobná sága je zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=76014
Podrobná sága je zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=76014
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
-
Offline
- Příspěvky: 435
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Pani, čaká má v krátkej dobe výmena oleja po cca 14 tis km. Čo dať? Mobil ako doteraz alebo Kastról? Filter bude klasika Mann…
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 833
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
přemýšlím nad optimalizací naší T3 112kW. Nejspíše D5T5. Co nevím, tak jestli stage1 (140kW) nebo rovnou stage2 (170kW). Těch 140kW odpovídá T4, což by snad měl být identický motor. Nejsem žádný závodník, ale rád bych méně přemýšlel, jestli stihnu předjet . Navíc ani na dálnici s naloženým autem těch 112KW není žádná hitparáda.
Další věc, nevíte někdo, zda se na jihu čech pohybuje někdo vlastní UCBP pro odemčení CEM?
Další věc, nevíte někdo, zda se na jihu čech pohybuje někdo vlastní UCBP pro odemčení CEM?
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
-
Offline
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
To je asi jedno ne? Jen at to splnuje normu…takze treba i Ravenollkopcansky píše: ↑25 říj 2022 21:04 Pani, čaká má v krátkej dobe výmena oleja po cca 14 tis km. Čo dať? Mobil ako doteraz alebo Kastról? Filter bude klasika Mann…
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 435
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Príprava na servis VEA motoru
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé