Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 64
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Chomutov
Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004

#1 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od hugo95 »

Jakožto příznivec značky a dieselu (v minulosti 940, S80 a nyní XC90) jsem si znovu po cca 15 letech pořidil 940 tentokrát jako víkendovou a takzvaně na uchováni.

Jedná se o
MY 1991
D24TIC /90 KW
1.MAJITEL (84 let)
Manuál - overdrive
původně prodáno a provozováno v Andoře
Barva : 412
Verdigris / Tropic Green metallic
Výbava : GLE
Klima plně funkční, všechno El. Příslušenství také (vyhřev sedaček, El okna)
Najeto opravdu a pouze jen 69.000 km - vše řádně zdokladováno protokoly z Andorrské obdoby STK.
K vozidlu kompletní palubní literatura 2x klíč atd.

Autem jsem přijel po ose z německého Heilbronnu. Cca 500 km

Jelikož toto auto si myslím skutečně zaslouží být uchováno se vší pečlivostí pro příští generace ptám se zdejších odborníků a specialistů na několik informací.

Auto najelo od roku 2017 cca 4.000 km, před jízdou ze SRN byla provedena výměna motorového oleje, doplnění provozních náplní a vizuální kontrola před delší jízdou... Ta proběhla bez problémů.

Co by radili zdejší odborníci provést u takto minimálně provozovaného vozidla za další servisní úkony. V plánu je nyní výměna rozvodů (není záznam o tom kdy byly v minulosti dělány) Dále samozřejmě kontrola, brzd, podvozku... Na co dalšího specifického je potřeba se podívat konkrétně u této motorizace?
Ranni start nebyl úplně nejlepší, chod studeného motoru v prvních minutách při volnoběhu i pomalé jízdě se zdá dost hlučný, s přítomnosti pazvuků podobajíci se hlučným hydraulickým zdvihátkům u klasických benzínových aut např Fabia 1,4 16v . Možná je to jen zdání 15 let jsem v D24Tic neseděl ale nepřijde mi že by ta stará byla tolik hlučné i přesto že měla zhruba 7x tolik najeto...
Poslední výměna oleje která proběhla nyní v SRN je zapsaná s olejem 5w-30 to zřejmě asi není úplně ta nejvhodnější specifikace pro tento motor?

Dale bych se chtěl zeptat zda se zde nachází přímo nějaký specialista na D24Tic, který by byl ochoten různé servisní úkony, když už né provést, tak alespoň konzultovat?
Zdali někdo ještě Třeba disponuje použitými díly (drobnostmi) na řadu 7/9. Nebo je nutné vše shánět jednotlivě prostřednictvím inzertních a aukčních portálů?

A poslední otázka, zda by byl k doporučení někdo, kdo se zabývá detailigem, který bych rád posléze až se dořeší technické záležitosti tanku dopřál. Někde v rozumné dojezdové vzdálenosti to jest severni, západní, střední Čechy, Praha.
Přílohy
IMG_20221114_095534.jpg
IMG_20221114_095619.jpg
IMG_20221114_095816.jpg
IMG_20221114_095420.jpg
IMG_20221114_100956.jpg
IMG_20221114_101030.jpg

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4174
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#2 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od jancho »

Velká paráda! Přeji, ať devítka dělá jen radost!
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#3 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od FrantaB »

Tak to je nádhera. Závist :)

Za odborníka na etalon se rozhodně nepovažuju, v pár věcech bych sám potřeboval celodenní nalejvárnu. Ale dovolím si:
5W-30 je do našich poměrů naprosto nevhodný olej, smysl by měl třeba v Norilsku. Ne tady. Jestli s ním byl provozovaný v Andoře ve vedru po tamních strmých oslích stezkách, tak mu to neudělalo dobře. Sám provozuju 5W-40 a do nižší viskozity bych nešel. Pro nížinný provoz by byl asi lepší 10W-40, jenže ne pokud se občas startuje auto vymrzlé na -19°C. Pak se snazší a ryhlá čerpatelnost 5W-40 dost hodí.
Jestli má turboetalon MY91 hydroštely nebo ne bude muset říct někdo jiný-ale ano, i u mne (MY95) dokážou být hlučné. Dost tomu pomůžeš tím že nastartuješ, počkáš na zhasnutí kontrolky mazání, vypneš, deset vteřin počkáš a nastartuješ znovu. S 5W30 ovšem olej z mazaných míst odteče rychle a nedivil bych se, kdyby se v té řidině na začátku tu a tam poflakovala nějaká bublinka.

Co udělat-od pohledu je z tamního suchého prostředí zaprášená. Ne wapkou, ale hadicí-pořádně umýt všechen prach zpod haubny, ze všech koutů a záhybů. Z kastlíku na baterku, vyndat filtrbox i nádržku ostřikovačů. Z nosníků, prolít je úplně doblba. V zadních podbězích jsou zátky přístupu do prahů-vyndat, udělat si ze zaslepené hadice horkým hřebíkem rozstřikového ježka a vymýt prahy. Sundat plastové podběhy a umýt to za nimi. Měkkou kartáčoštětkou se spoustou vody umýt nádrž shora. Sundat bauset okna-opatrně, nenahraditelná věc-na spodku lišt je průběžná rybina, do které se zacvakávají zobáčky-pevný protikus je směrem k oknu, pružný zobáček směrem k plechu kastle. Zobáčkům je dobré pomoci tenkou pružnou tlačkou/špachtlí, musí být plastová. Těsnění na torpédu pod oknem je součástí torpéda, to se na autě sundat nedá. Umýt to tam, aby mohla odtékat voda.
Jde o to zajistit, aby se nikde nedržela vlhkost s naší solí, aby auto nezačalo reznou z nepochopitelných míst. A v tom jemném prachu se bude držet brutálně. Takže-zbavit se ho. Osobně bych to ošetřil nějakým tvrdým stříkacím voskem, Lachtan bude vědět jak se obchodně jmenujou ty vosky používané na letadla. Jestli má někdo kontakt kde koupit třeba to čím se stříká wheel bay na 737 tak sem s tím, sám nějaký užiju.
Prahy vem něčím voskovým, ale se vzlínavou složkou. Slyšel jsem o lehkém punku nákupu 5l kanystru Ballistolu a teprve přes něj šel vosk. Lanolin není věčný, do určité míry se má rád s vodou, ale je to vzlínavá a částečně samohojící kombinace. V aplikacích kde se po součástce nic netře chrání proti rzi dost slušně. Nicméně existují rozhodně programovější způsoby konzervace dutin v prazích.
Koukni zespod na koleno prvního dílu výfuku, kde se u přepážky rovná dozadu. Jestli je tu trocha rzi, shoď ho, vyčisti a nech našopovat hliníkem aspoň zvenku-Ondra by mohl vyprávět, reálně je to jediný způsob jak to zachovat. Náhrada je nedostupná už řadu let.

Pokud bude v nevytápěné garáži, na parkování odklop sedáky zadních sitzen-ráda pod nimi kondenzuje vlhkost.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#4 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od Ondra. »

Franto s poslednim bodem s tebou nesouhlasim. Odklopit sedaky u sedana nejdou, jen dost nesetrne vytrhnout
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#5 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od python.p »

Spíš než řešit jestli je to 5W30 což je -30°C až 35°C kde těch -30°C je fakt blbost... A nebo 5W40 což je taky -30°C ale do 40°C, bych se zaměřil na výkonnostní třídu oleje a dal tam to nejlepší co tam má přijít... Ale moderní A5/B5 asi nebudou úplně vhodný.

U 5W30 Se můžeme nejspíš jen domnívat že ja špatné... ale na webech píšou hlavně tam lej plnou syntetiku, což ta 5W30 nejspíš bude, nejspíš. Nicméně, zkušenější poradí. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#6 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od Ondra. »

ze zahraničního fora:
It is pretty conclusive, fortunately.

Fully synthetic 5W40 is what has given best results for these engines and others related to them. The engines are more or less immune to internal wear if they have good synthetic diesel rated oil in them of any reasonable grade.

Some like 5W30, but 5W40 gives better protection when hot and has no downsides. I myself pay a little extra and run 0W40, which has even wider viscosity spread and also no downsides, but that's mainly for the benefit it gives when trying to start the engine unassisted in midwinter temperatures at altitude, when it needs all the help it can get from faster cranking speeds. You probably don't get the -35C winter weather there that we have in this area so I imagine 5W40 would be a perfectly good choice. The only time 0W and 5W perform any differently is in extreme cold.

Synthetic oils like the ones we can get today weren't widespread or well proven 40+ years ago when these engines were new, hence their not being specified in original literature. But now that they are commonplace, they are indeed specified from the factory for closely related engines (like VW TDI, etc) that were released more recently and use an almost identical mechanical design. Thus, it seems assured that if a D24 were still on the market today, it too would have a synthetic (VW505.00) spec from the factory. But in any event it's what should be used, original factory specifications notwithstanding.

There are many good options so just pick your favorite brand or whatever's easily found near you at a reasonable price. Many like Mobil 1, Rotella T6, Castrol, Lubro Moly, Rowe, Fuchs, ELF, Pentosin, etc. Anything with a full synthetic formulation and 5W40 weight meeting the 505.00 spec and rated for diesel use will do well.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 849
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#7 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od nebel »

hugo95 píše: 14 lis 2022 21:32 Dale bych se chtěl zeptat zda se zde nachází přímo nějaký specialista na D24Tic, který by byl ochoten různé servisní úkony, když už né provést, tak alespoň konzultovat?
Nevím zda je vysloveně specialista, ale mně k plné spokojenosti udělal rozvody na D24 TIC a poopravil devítku Tomáš z Vraného nad Vltavou. Zaměřuje se na stará Volva a já jsem s jeho prací plně spokojen.
Dále, zda má D24 hydroštely (které mohou být načaté a proto hlučné - já je nechal vyměnit) by se mělo zvenku podle této nálepky na ventilovém víku poblíž palivového čerpadla (pokud tam těch 30 let vydržela...). Je-li nálepka, pak má motor hydroštely. Není-li tam, možná má motor ještě ruční seřizování ventilových vůlí.
Přílohy
IMG_20220207_171548.jpg
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#8 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od peter cz »

Myslím že 90kW má hydroštely vždy.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od Urvanej »

Rambajs za chodu umí dělat vstřiky, který s takhle malým nájezdem a dnešním eko palivem budou pěkně načatý. A pak vývěva.
Auto svěř do Vraného, viz výše. Nic bližšího s aspoň trochu podobnou reputací nenajdeš.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 64
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Chomutov
Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004

#10 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od hugo95 »

FrantaB píše: 14 lis 2022 23:17 Tak to je nádhera. Závist :)

Za odborníka na etalon se rozhodně nepovažuju, v pár věcech bych sám potřeboval celodenní nalejvárnu. Ale dovolím si:
5W-30 je do našich poměrů naprosto nevhodný olej, smysl by měl třeba v Norilsku. Ne tady. Jestli s ním byl provozovaný v Andoře ve vedru po tamních strmých oslích stezkách, tak mu to neudělalo dobře. Sám provozuju 5W-40 a do nižší viskozity bych nešel. Pro nížinný provoz by byl asi lepší 10W-40, jenže ne pokud se občas startuje auto vymrzlé na -19°C. Pak se snazší a ryhlá čerpatelnost 5W-40 dost hodí.
Jestli má turboetalon MY91 hydroštely nebo ne bude muset říct někdo jiný-ale ano, i u mne (MY95) dokážou být hlučné. Dost tomu pomůžeš tím že nastartuješ, počkáš na zhasnutí kontrolky mazání, vypneš, deset vteřin počkáš a nastartuješ znovu. S 5W30 ovšem olej z mazaných míst odteče rychle a nedivil bych se, kdyby se v té řidině na začátku tu a tam poflakovala nějaká bublinka.

Co udělat-od pohledu je z tamního suchého prostředí zaprášená. Ne wapkou, ale hadicí-pořádně umýt všechen prach zpod haubny, ze všech koutů a záhybů. Z kastlíku na baterku, vyndat filtrbox i nádržku ostřikovačů. Z nosníků, prolít je úplně doblba. V zadních podbězích jsou zátky přístupu do prahů-vyndat, udělat si ze zaslepené hadice horkým hřebíkem rozstřikového ježka a vymýt prahy. Sundat plastové podběhy a umýt to za nimi. Měkkou kartáčoštětkou se spoustou vody umýt nádrž shora. Sundat bauset okna-opatrně, nenahraditelná věc-na spodku lišt je průběžná rybina, do které se zacvakávají zobáčky-pevný protikus je směrem k oknu, pružný zobáček směrem k plechu kastle. Zobáčkům je dobré pomoci tenkou pružnou tlačkou/špachtlí, musí být plastová. Těsnění na torpédu pod oknem je součástí torpéda, to se na autě sundat nedá. Umýt to tam, aby mohla odtékat voda.
Jde o to zajistit, aby se nikde nedržela vlhkost s naší solí, aby auto nezačalo reznou z nepochopitelných míst. A v tom jemném prachu se bude držet brutálně. Takže-zbavit se ho. Osobně bych to ošetřil nějakým tvrdým stříkacím voskem, Lachtan bude vědět jak se obchodně jmenujou ty vosky používané na letadla. Jestli má někdo kontakt kde koupit třeba to čím se stříká wheel bay na 737 tak sem s tím, sám nějaký užiju.
Prahy vem něčím voskovým, ale se vzlínavou složkou. Slyšel jsem o lehkém punku nákupu 5l kanystru Ballistolu a teprve přes něj šel vosk. Lanolin není věčný, do určité míry se má rád s vodou, ale je to vzlínavá a částečně samohojící kombinace. V aplikacích kde se po součástce nic netře chrání proti rzi dost slušně. Nicméně existují rozhodně programovější způsoby konzervace dutin v prazích.
Koukni zespod na koleno prvního dílu výfuku, kde se u přepážky rovná dozadu. Jestli je tu trocha rzi, shoď ho, vyčisti a nech našopovat hliníkem aspoň zvenku-Ondra by mohl vyprávět, reálně je to jediný způsob jak to zachovat. Náhrada je nedostupná už řadu let.

Pokud bude v nevytápěné garáži, na parkování odklop sedáky zadních sitzen-ráda pod nimi kondenzuje vlhkost.
Diky za cenné info - provedu jak je popsáno
Hydroštely zřejmě nemá je to vin 028681.
D24Tic typ 75 bez EGR

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 64
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Chomutov
Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004

#11 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od hugo95 »

peter cz píše: 15 lis 2022 09:51 Myslím že 90kW má hydroštely vždy.
Hydroštely zřejmě nemá je to vin 028681.
D24Tic typ 75 bez EGR

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 64
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Chomutov
Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004

#12 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od hugo95 »

nebel píše: 15 lis 2022 09:27
hugo95 píše: 14 lis 2022 21:32 Dale bych se chtěl zeptat zda se zde nachází přímo nějaký specialista na D24Tic, který by byl ochoten různé servisní úkony, když už né provést, tak alespoň konzultovat?
Nevím zda je vysloveně specialista, ale mně k plné spokojenosti udělal rozvody na D24 TIC a poopravil devítku Tomáš z Vraného nad Vltavou. Zaměřuje se na stará Volva a já jsem s jeho prací plně spokojen.
Dále, zda má D24 hydroštely (které mohou být načaté a proto hlučné - já je nechal vyměnit) by se mělo zvenku podle této nálepky na ventilovém víku poblíž palivového čerpadla (pokud tam těch 30 let vydržela...). Je-li nálepka, pak má motor hydroštely. Není-li tam, možná má motor ještě ruční seřizování ventilových vůlí.
Hydroštely zřejmě nemá je to vin 028681.
D24Tic typ 75 bez EGR

Máme prosím na uvedeného Tomáše nějaký kontakt, popřípadě je zde na fóru pod jakým nickem prosím? Pokusil bych se ho oslovit.

nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 849
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#13 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od nebel »

hugo95 píše: 15 lis 2022 10:23 Máme prosím na uvedeného Tomáše nějaký kontakt, popřípadě je zde na fóru pod jakým nickem prosím? Pokusil bych se ho oslovit.
Poslal jsem telefonní číslo do zprávy.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 64
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Chomutov
Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004

#14 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od hugo95 »

Ještě jeden dotaz? Jak je to se stěrači na světla? GLE by je podle prospektu měla mít... Tahle je nemá, zaslepky vypadají původní, nikde žádné stopy po dodatečné demontáži.... Je možné, že šlo auto nakonfigurovat tak aby přišlo již z továrny bez stěračů?

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#15 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od FrantaB »

Ondra. píše: 14 lis 2022 23:22 Franto s poslednim bodem s tebou nesouhlasim. Odklopit sedaky u sedana nejdou, jen dost nesetrne vytrhnout
Vida jak jsem blbej, sedana nemaje :) Tady je vidět že se v těch autech vyznají jiní.


Hugo:
Tohle asi moc neřeš a zvlášť ne v období 1989-1991, kdy se 2/7/9 vyráběly paralelně. Někde je tu vlákno kde ti znalí popisovali co vyjíždělo z fabriky a shrnuli to tak, že na lince musel být v té době dost dobrý mejdan :D
Moje auto je originálně bez klimy, s manuálními zrcátky, ale z fabriky mělo celokožené sitzny a nejlepší audio, ze kterého vyhodili jen příplatkové středové repro v palubce... MY95...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#16 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od Urvanej »

V palubce byly myslim jen vejškáče, středobasy ve dveřích.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 64
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Chomutov
Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004

#17 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od hugo95 »

Pročítám si tady různá fóra a informace, zjišťuji si základní info a další zajímavosti a fígle. Diesely nemají blikací diagnostiku? Jak lze třeba zjistit závadu kupříkladu na ABS - vadné čidlo?

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#18 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od Ondra. »

Diesely maji blikacku na abs, nic vic se tam vycist neda. A klimapanel blika myslim sam o sobe.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 64
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Chomutov
Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004

#19 Pořízení takřka nové devítky z Andorry - 940 GLE D24Tic

Příspěvek od hugo95 »

Na 1991 nemám blikačku žádnou... Třeba to ABS se diagnostikuje prostým měřením viz foto. Co se týká klimy někde jsem zahlédl info návod a tabulku kodů kdy blikaji přímo čudlíky na ovládání A/C ale už to nemůžu najít, abych to mohl vyzkoušet 😃
Přílohy
Screenshot_20221117-175154.png
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“