Overdrive - používání

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#1 Overdrive - používání

Příspěvek od Richardz »

Zdravím! Rád bych si ujasnil, jak správně a šetrně používat OD.
Při podřazování (při dojíždění) často z pohodlnosti nesešlapuji spojku. Neškodím tím nějak převodovce? A nebo je to naopak? OD bez spojky? Párkrát při jízdě z kopce, nebo na rovince jsem přeřadil na "5" taky bez spojky, jen s trochou plynu, a ten přechod se mi zdál plynulejší!
Děkuji předem za Vaše připomínky, tipy a zkušenosti!
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#2 Overdrive - používání

Příspěvek od VanThomas »

Richardz píše:Zdravím! Rád bych si ujasnil, jak správně a šetrně používat OD.
Při podřazování (při dojíždění) často z pohodlnosti nesešlapuji spojku. Neškodím tím nějak převodovce? A nebo je to naopak? OD bez spojky? Párkrát při jízdě z kopce, nebo na rovince jsem přeřadil na "5" taky bez spojky, jen s trochou plynu, a ten přechod se mi zdál plynulejší!
Děkuji předem za Vaše připomínky, tipy a zkušenosti!
v návodu se píše tuto:

Gear lever
Depress the clutch fully when shifting gears, and when engaging/disengaging overdrive (5th gear).
Remove foot from the clutch pedal after shifting.

Overdrive (5th gear)
The overdrive can be engaged in 4th gear only. Depress the clutch fully when engaging/disengaging.
The overdrive is engaged/disengaged by depressing the switch on top of the gear shift lever.

já to tak dělám...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#3 Overdrive - používání

Příspěvek od neuman zdenek »

VanThomas píše:
Richardz píše:Zdravím! Rád bych si ujasnil, jak správně a šetrně používat OD.
Při podřazování (při dojíždění) často z pohodlnosti nesešlapuji spojku. Neškodím tím nějak převodovce? A nebo je to naopak? OD bez spojky? Párkrát při jízdě z kopce, nebo na rovince jsem přeřadil na "5" taky bez spojky, jen s trochou plynu, a ten přechod se mi zdál plynulejší!
Děkuji předem za Vaše připomínky, tipy a zkušenosti!
v návodu se píše tuto:

Gear lever
Depress the clutch fully when shifting gears, and when engaging/disengaging overdrive (5th gear).
Remove foot from the clutch pedal after shifting.

Overdrive (5th gear)
The overdrive can be engaged in 4th gear only. Depress the clutch fully when engaging/disengaging.
The overdrive is engaged/disengaged by depressing the switch on top of the gear shift lever.

já to tak dělám...
sem si pěkně počet :mrgreen:
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#4 Overdrive - používání

Příspěvek od Drtic »

neuman zdenek píše: sem si pěkně počet :mrgreen:
Cesky: Vsechno se spojkou na podlaze
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

lookens
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 396
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

#5 Overdrive - používání

Příspěvek od lookens »

Kdyz jsem mel OD vycvičil jsem si hladké přeřazení bez záškubu, 4 jsem vytočil na 3000 ot,
pak vyšlápl plyn a zmáčknul OD, 5 zabrala jenom pohybem otáčkoměru.
Ale návod je návod, co se dá dělat :palec:
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#6 Overdrive - používání

Příspěvek od veetec »

já myslím, že je vícero typůch OD, já zažil 2: první starší šel bezvadně řadit pod otáčkama, asi jak píše Lookens, ale i s plynem, ale vyřadit se musel manuálně, tedy vyřazením kvaltu na neutro a zpět na 4, druhý šel vyřadit elektricky, totiž klofníkem...
ale jak to bylo šetrné nebo nebylo, to nevím... ten první už neoverdrivuje, tak asi naebylo...
ale držel bych se toho manuálu, co poslal Fery
v.)
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Michalka

#7 Overdrive - používání

Příspěvek od Michalka »

veetec píše:já myslím, že je vícero typůch OD, já zažil 2: první starší šel bezvadně řadit pod otáčkama, asi jak píše Lookens, ale i s plynem, ale vyřadit se musel manuálně, tedy vyřazením kvaltu na neutro a zpět na 4, druhý šel vyřadit elektricky, totiž klofníkem...
ale jak to bylo šetrné nebo nebylo, to nevím... ten první už neoverdrivuje, tak asi naebylo...
ale držel bych se toho manuálu, co poslal Fery
v.)
tak my jsme s pekelnikem měli asi třetí typ OD: zařadil po zmáčknutí - občas(jestli pod otáčkama nebo ne mu bylo fuk) a vyřadil kdy se mu zachtělo .Což bylo mooooc faj při 140km/h na dálnici. blondýna za volantem vypadala jako ...no blondýna ... když ji auto poskakovalo podle toho co si zrovna zařadilo :mrgreen:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#8 Overdrive - používání

Příspěvek od Richardz »

To muselo být dost nepříjemné! Musím zaklepat, mě to žádný takový švíky nedělá. Jenom když pustím někdy spojku trochu rychlejc, (zabírá mi dost nahoře) tak to někdy jede pár desítek metrů ještě na čtyrku.
Zvykl jsem si na OD docela rychle a musím říct, že je to moc fajn hračička!
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#9 Overdrive - používání

Příspěvek od jojo »

Měl jsem turbínovou dvojku s OD a na předjíždění to byla absolutní bomba. Žádný rumplování se šaltpákou, jen ťuknout... :palec:
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1489
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Overdrive - používání

Příspěvek od pekelnik »

jojo píše:Měl jsem turbínovou dvojku s OD a na předjíždění to byla absolutní bomba. Žádný rumplování se šaltpákou, jen ťuknout... :palec:
není nad automat a nemusíš ani ťukat ;-)
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#11 Overdrive - používání

Příspěvek od jarek.krizan »

Řadit OD by se mělo tak, aby nedocházelo k rázům, které lamelám škodí. Jak se to člověk naučí je jeho věc. Pro ty horší řidiče uvádí všeobecně pouze se spojkou - pokud nemají pro přezazení cit.
Jinak automat a ještě takový ZF , to je pohodička.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

lookens
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 396
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

#12 Overdrive - používání

Příspěvek od lookens »

Otecko s tim radil bez spojky tzv. nárazem...
pak jsme jeden a pul dne vymenovali spaleny čudl overdive a od te doby nebyl jediný problém.
Stačilo ťuknout .... hmm ano ano, to předjíždění a překvapení míjených koncerňáků ...
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#13 Overdrive - používání

Příspěvek od tomasss »

OD u automatu je tedy pouze funkce zabranujici zarazeni 4 stupne pri kopcovitem terenu? Zadne zamknuti menice se nekona?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“