EV: Diskuse o elektroautech

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 5012
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#201 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

labanos píše: 04 dub 2024 20:26 No pokud se v tom vyznáš a děláš si to na svojem, tak proč ne. Já nemám elektro vzdělání a to, co si udělám na spalovacím motoru, tak na elektro bych asi nedal.
Ale jako dílna to bude pro majitele zajímavé, pokud tam někoho sejme špatně odpojený EV a nebude mít tyhle věci v cajku.
Já se bojím eletriky jak čert kříže, takže jsem na to 2x tak opatrnej jak dyž doruky vezmu flexu, nebo pilu... Ale tady bych prostě odpojil baterii - jo může to být problém, uznávám. Zaizolovat všechny vodiče, klidně dvakrát a pak proměřil věci kde by mohlo být ještě nějaké napětí a pak už se tam nemá náboj kde vzít.

U spalováku stačí špatně dotažená palivová hadička a neštěstí je na světě... nebo spadený kus hadry na výfuku... ulité větší množství oleje někde. Taky tam těch rizik je dost.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1017
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#202 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Tomas78 »

EV má myslím napětí běžně 400V, někdy snad 800V. To není nijak vysoké napětí, z baterie je to DC (i když nejvíce úrazů se stává právě na NN, na VN a VVN si všichni dávají větší pozor). Spíše to bude o velmi opatrné manipulaci, aby člověk neudělal někde zkrat na baterii, to by mohlo mít fatální důsledky. Taky jsem to nikdy nedělal, bude to chtít od někoho zkušeného okouknout. Navíc zdaleka ne vše se bude řešit někde na silovém okruhu a ne vše si bude dělat člověk sám. Uvidíme, praxe ukáže, zatím je čas na to to okouknout ... :)

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 5061
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#203 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Lachtan »

Když vidím to vaše nadšení do opravování EV, tak raději zůstanu u svých benzínů :wink: :twisted:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 5012
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#204 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Pokud člověk chce něco používat dlouho a kvalitně, tak se o to musí starat a sem tam něco opravit a je jedno jestli je to na benzín, plyn, naftu a nebo eletriku. Takže si klidně zůstaň u opravy TVÝCH benzínů. ;)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 5061
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#205 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Lachtan »

Co jsem napsal tak špatně, že takhle startuješ? :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 5012
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#206 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Nestartuju, jen mi to přijde úsměvné. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1017
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#207 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Tomas78 »

@lachtan: výše uvedené moje poznámky byly jen k servisovatelnosti :)

Jak jsem psal: já nejsem ani zastánce ani odpůrce EV. Přál bych si, aby jejich nástup proběhl (anebo také neproběhl) přirozenou cestou trhu. Spalovací motory mám moc rád a upřímně mne velmi mrzí, že Volvo se spalovacími motory končí. Myslím, že je velká otázka, jestli je EU budoucnost čistě EV či bere EK v současné době "zpátečku". Já sám mám více než velké pochybnosti o tomto záměru (ekologie, infrastruktura atd.).

Tedy za mne: měla by to být alternativa ke spalovacím motorům a trh bez dotací by měl rozhodnout. Když nastupovaly diesely do OA, také je nikdo nedotoval. Konečně (nejen) Toyota a její hybridy se také prosazují přirozeně (nějaké drobné zvýhodnění nepočítám) a ukazuje se, že např. benzín + elektro dává smysl a o tom to je. Hledat dobré řešení, které bude trh chtít.

EDIT: a když jsme u těch Toyota hybridů, to je s trochou nadsázky vlastně (o spalovák a převodovku) komplikovanější elektromobil. Okukoval jsem u kamaráda. Žádná úhlovka, kardan, haldex; vzadu elektromotor a pohon zadku čistě elektricky. Za mne geniální :good:

PS: taky plánuju si současné auto nechat tak dlouho, než přijde fatální závada. I přes všechny komplikace jsem si Volvo jako značku oblíbil a D5 je moc fajn motor. Naprosto chápu, když si to někdo chce nechat :)

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 5193
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#208 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Warcz »

Pohon zadku jako AWD dělá i Volvo a co jsem pochopil sladit to, aby to brzdilo a přidávalo když má není uplná prdel. Ja bych asi šel buď do Hybridu ( baterie jenom pomáhá zatěžovat motor a ten jede v optimálním zatížení ), nebo do elektro. Plug in mi přijde, že má zbytečně moc věci na palubě.

U Elektra se teď hodně řeší spotřeba. Staré elektroauta jezdí kolem 20kWh/100. Dneska Škodovka, nebo nová Tesla už jezdí za 16kWh. Člověk by řekl malý rozdíl, ale když řeknu 400km tak to je 80kWh VS 64kWh, nebo taky na 80kWh baterce místo 400Km je +100Km na dojezdu, tedy nejenom větší baterie, ale daří se jim snižovat i spotřebu + rychlost nabíjení. Ja opravdu věřím, že tam je prostor pro zlepšení.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 5061
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#209 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Lachtan »

Tomas78 píše: 05 dub 2024 08:02 @lachtan: výše uvedené moje poznámky byly jen k servisovatelnosti :)

Jak jsem psal: já nejsem ani zastánce ani odpůrce EV. Přál bych si, aby jejich nástup proběhl (anebo také neproběhl) přirozenou cestou trhu. Spalovací motory mám moc rád a upřímně mne velmi mrzí, že Volvo se spalovacími motory končí. Myslím, že je velká otázka, jestli je EU budoucnost čistě EV či bere EK v současné době "zpátečku". Já sám mám více než velké pochybnosti o tomto záměru (ekologie, infrastruktura atd.).

Tedy za mne: měla by to být alternativa ke spalovacím motorům a trh bez dotací by měl rozhodnout. Když nastupovaly diesely do OA, také je nikdo nedotoval. Konečně (nejen) Toyota a její hybridy se také prosazují přirozeně (nějaké drobné zvýhodnění nepočítám) a ukazuje se, že např. benzín + elektro dává smysl a o tom to je. Hledat dobré řešení, které bude trh chtít.

EDIT: a když jsme u těch Toyota hybridů, to je s trochou nadsázky vlastně (o spalovák a převodovku) komplikovanější elektromobil. Okukoval jsem u kamaráda. Žádná úhlovka, kardan, haldex; vzadu elektromotor a pohon zadku čistě elektricky. Za mne geniální :good:

PS: taky plánuju si současné auto nechat tak dlouho, než přijde fatální závada. I přes všechny komplikace jsem si Volvo jako značku oblíbil a D5 je moc fajn motor. Naprosto chápu, když si to někdo chce nechat :)
Opravit se dá cokoliv, něco málo o tom vím - sám dávám dohromady letadlo, které bylo podle některých neopravitelným vrakem. Naštěstí je celokovové a s tím si dovedu poradit. Laminátové letadlo bych neopravoval, protože laminátu nerozumím a nikdy jsem s ním nepracoval a na rozdíl od kovů k laminátu nemám naprosto žádný vztah - nebaví mě..
A s auty je to u mě podobné. Své bývalá a současná jsem měl/mám rád a baví mě. Ale směrem k EV prostě u mě nepřeskočila žádná jiskra, tento směr způsobu osobní mobility mě nikterak nezaujal.
Daleko větší zájem ve mě budí vodík, či jak zmiňuješ "Toyota hybridy". To mi přijde jako smysluplnější počin než čisté EV.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 5193
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#210 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Warcz »

Vodík je mrtvý. Dneska už si troufám tvrdit že definitivně. Cena je úplný nesmysl. Dojezd mizerný. V ČR je par plniček a jsou spíše v údržbě. Tlak že CNG je proti tomu pšouk a efektivita hrozná. Dneska už se opravu baterie posunuly úplně jinam než před 5 lety a tudy vede cesta.
image.png

Ještě jsi nezmínil raketový pohon :-)
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 5061
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#211 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Lachtan »

JJ, Maddox je démon - rád se dívám na jeho videa :D :good:

A také se mi líbí parní stroje :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4953
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#212 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Romulusw »

Co to bylo za auto, je to tak 20 let co jsem to někde viděl, mělo to normální turbínu s generátorem a elektromotory? Snad to bylo přes 500kW výkonu.

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 1624
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#213 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Kein »

Warcz píše: 05 dub 2024 08:15 Pohon zadku jako AWD dělá i Volvo a co jsem pochopil sladit to, aby to brzdilo a přidávalo když má není uplná prdel. Ja bych asi šel buď do Hybridu ( baterie jenom pomáhá zatěžovat motor a ten jede v optimálním zatížení ), nebo do elektro. Plug in mi přijde, že má zbytečně moc věci na palubě.

U Elektra se teď hodně řeší spotřeba. Staré elektroauta jezdí kolem 20kWh/100. Dneska Škodovka, nebo nová Tesla už jezdí za 16kWh. Člověk by řekl malý rozdíl, ale když řeknu 400km tak to je 80kWh VS 64kWh, nebo taky na 80kWh baterce místo 400Km je +100Km na dojezdu, tedy nejenom větší baterie, ale daří se jim snižovat i spotřebu + rychlost nabíjení. Ja opravdu věřím, že tam je prostor pro zlepšení.
Jen technická, stále většina EV velikosti řekněme oktávie jezdí reálně okolo 23-27kwh/100. Pod 20 to vídávám opravdu hoodně výjmečně. Ale je to strašně hodně proměnných, takže netvrdím, že někdo za 19kwh jezdit nemůže.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 5193
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#214 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Warcz »

Viděl jsem teď test 3ky. 130km/h -

A škoda je taky pod 20 - https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-spotreba-skody-enyaq-80-iv-v-beznem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-7918

Jasně je to při dobrych podminkach, ale i tak slušna spotřeba.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#215 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od zdenal111 »

článek autoforum: :cry: Prodeje elektrických Volv v USA a Číně se propadly až k nule.
Volvo dál s chutí ukazuje zákazníkům záda a říká, že je mu úplně ukradené, co si přejí, nabídne jim prý za 6 let jen elektrická auta stůj co stůj. V EU mu to při zachování přerozdělovacích schémat možná projde, v USA a v Číně mu to neprochází už teď.Volvo mezi podobné „ignoranty” patří, když s úsměvem tvrdí, že vám za 6 let nenabídne nic než elektromobil, i když si je vědomo obecně slábnoucí poptávky po nich. V Česku ani není možné hovořit o nějakém trendu, i za letošní první kvartál se u nás z 1 210 Volv celkem prodalo jen 6 procent elektromobilů.

Říkat za takové situace, že budete nabízet jen to, co 94 procent kupců ostentativně nechce, a naopak končit s výrobou toho, co většina lidí chce, je drzé a neakceptovatelné. Lidé mají v takové situaci tendenci uchýlit se ke koupit modelů a verzí, které ještě snesou, ale zaslouží si takto jednající automobilka podobnou velkorysost?

Volvo EX30 je jeden z elektrických modelů značky, na kterých má stát její globální odbyt. Reálně nyní stojí na pár předotovaných evropských zemích, to je celé.. :unknown:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 1624
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#216 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Kein »

Warcz píše: 06 dub 2024 08:38 Viděl jsem teď test 3ky. 130km/h -

A škoda je taky pod 20 - https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-spotreba-skody-enyaq-80-iv-v-beznem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-7918

Jasně je to při dobrych podminkach, ale i tak slušna spotřeba.
Nj, jenže co ten článek vlastně říká? Když jezdí tzv. pana klobouka a měří tak 18,3kwh, takže asi dá se, ale za celkový test 23,4kwh.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 5193
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#217 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Warcz »

3 vizualizace k Čině a proč se tak mohutně investuje do elektroaut. Vystavba Jaderek,Solaru a vyroba baterii
Přílohy
GKfazwdXcAECzFd.jpeg
GKfa2hAXIAInX-S.jpeg
GKfaxM9XEAA4lB0.png
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 5012
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#218 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Tam klidně za 5 let Xi Jinping nebo kdo bude u válu řekne, konec BEV, teď už jen EV a tak to prostě bude. :)

Takže tady ty vtipný obrázky od lidí, jak se jen Evropa snaží jsou fakt vtipný, páč jediný co, tak jsme měli malej náskok. Kterej už nemáme a Čína a Indie nás dohání.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 1218
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#219 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

Indie bych se moc nebál, lidí je tam moc a oni nemají moc zájem na tom, aby se všichni měli dobře. Na Evropu stačí USA a Čína. Jediné, co do toho může hodit vidle je EU, že nějakým způsobem dodaní dovoz EV a baterek (na to doplatí zákazník), namísto toho, aby masově podpořili vývoj, nebo Čína něco vyvede s Taiwanem.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2918
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#220 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Vapik »

Python byl jsi v těch zemích někdy? Jedině čeho se nebojím je, že by nás válcovali v ekologii, toho se dožijeme leda na papíře.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 5012
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#221 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Nebyl, ale o tomhle si rozhodně nedělám iluze... proto jsem nepsal nic o ekologii, ale o EV obecně.

Je fakt, že než Ind přestane lejt všechno co najde do řeky a Číňaň přestane težit a pálit uthlí po desítkach tun, tak to už naše děti budou mít řidíčaky, teda jestli oni někdy něco jako ekologii budou řešit...

Indie asi v dohledné době fakt ne, ale u Číny mám tak trochu pocit, že to tam směřují. Otázkou je, kolik je to touha po soběstačnosti a kolik ta ekologie. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 757
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#222 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od ren »

Dovolím si přispět s troškou do mlýna. Jak jsem tu v minulosti párkrát zmínil, pracuji u "plynařské" firmy a v sortimentu máme i vodík. Warcz tu ukázal některé zajímavé obrázky, obzvlášť pěkný je ten od VW ohledně účinnosti elektromobilu vs "vodíkoelektromobilu". Nevím z kterého roku je ten obrázek a nevím, jak velký pokrok od té doby nastal a jestli se účinnost zlepšila. Vím ale, že jediná výroba vodíku v Čechách která stojí za povšimnutí je v Litvínově, kde při zpracování ropy je vedlejším produktem i vodík který dále prodává společnost Air Products, jeho množství není nijak závratné. Ještě před pár lety byla výroba vodíku v Ostravě, kde společnost Borsodchem produkovala mj i vodík který odebírala a prodávala společnost Linde. Produkce byla docela slušná, kvalita rovněž, ale toto bylo ukončeno a vodík v Ostravě už není. Další, relativně blízký, zdroj vodíku je v Bratislavě, kde společnost Slovnaft při zpracování ropy produkuje jako vedlejší produkt vodík, tento od ní kupuje, dočišťuje a dále prodává společnost Messer.
Všechny tyto vodíky jsou ee, neekologické. Aby v Praze jezdil vodíkový autobus, jezdil vždy několikrát týdně návěs z Bratislavy s vodíkem a vozil autobusu "papání".
Na druhou stranu je pravda, že přes léto dávají fotovoltaiky, kterých je čím dál tím víc, elektřinu kterou se nedaří využít. Otázka je, jestli v takovýchto případech výroba "zeleného" vodíku elektrolýzou není pořád lepší řešení, než přebytečnou elektřinu nechat ladem.

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 5193
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#223 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Warcz »

Litvínov co mam informace má často odstávky a ta plnička je více porouchaná než funkční
V Ostravě funguje jedna stanice protože ji dotuje a podporuje Světlík a Vítkovice. Oni dělají tlakové láhve na vodík, takže Vodík by jim dost pomohl, ale realita je jak píšeš.

Ano v letě bude cena nulová, nebo záporná, teď se jenom řeší jak tu energii ukládat a vodík byla jedna z technologii. Kdo dokáže levně uložit elektřinu v letě a dodat ji v zimě vyhraje.
Ceny elektřiny: https://spotmarketindex.cz/?fbclid=IwAR0Gr7dqVWSz67Cp7xpuiBtUiCV4qvUrAfpr38hup5_AK_1C-pb9C-9L0PQ_aem_AcdfNJ0IfqoA4qIECa4GoNUc7nq5IaHjcfOooYDR0RJoOWDlb3OrcXfol86sMXkl_dkf1Y3FpN7cQmrUInl28zQt
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 757
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#224 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od ren »

Zas to s tím Litvínovem není tak tragické a není to "plnička", ale "zdroj". Teď teda zrovna stojí, protože má velkou odstávku rafinérka, takže tam stojí všechno, airprodakťáckou kyslíkárnou počínaje a linďáckou ceodvojkárnou konče a budou stát do začátku května.
O panu Světlíkovi zlé jazyky vyprávěly, že vše začalo tím, že pan Světlík, aby byl "in", si pořídil vodíkové auto. No a vše mělo probíhat tak, že když pan Světlík vyjel vodík, jeho podržtaškové naložili auto na plaťák a odtáhli ho do Schwechatu natankovat a tak se to periodicky opakovalo. Nebylo to úplně ono, a proto teď má pan Světlík čerpačku pod oknama. Ale je to "jedna paní povídala", třeba to je jinak...
Co se týká lahví, tak by mu to nijak moc nepomohlo, protože vodíku v lahvích se prodává minimum. On ani moc pomáhat nepotřebuje, protože výrobců lahví je pár a zakázek má dost.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 1218
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#225 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

Pokračování (ani tak nejde o EV)
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
Odpovědět

Zpět na „o všem možném :-)“