EV: Diskuse o elektroautech

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2918
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#176 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Vapik »

Souhlasím s lachtanem. Dost lidí v mojí bublině taky říkalo, že jim stačí dobíjení v práci a když už ho máme tak všichni koupili nové auto se spalovákem, většina benzín od mazdy a ani firemní auta nemáme Elektra vzhledem k jízdním profilům.

Kein
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 1624
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#177 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Kein »

Kdo chce ať si EV koupí. Je to podobné jako s Applem, je to prostě něco jiného, nového. Nicméně všichni víme, že do města stačí Fabie za zlomek ceny a drtivá většina z nás ty Volva taky nepotřebuje. Ale taky za ně nebudem lobbovat v parlamentu, že.

Z "nějakého důvodu" ale na dračku moc nejdou...
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 5012
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#178 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Já si XC70 D5 budu držet co to půjde, dalniční koráb na dlouhé cesty, spolehlivé a servis (zatím) není kdo ví jak nákladný.

Kdybych nedostal Fobii 1.2HTP tak zvažuji plyn do V70XC (kdyby už fungovala tak jak má :D ) a nebo prodej a nákup nějakého poskakovadla, kdybych u nás v práci byl ochotný tahat prodlužku, tak nabíjím z garáže, byť 220V, ale 12h a není problém. Jenže to tak není, stejně tak svou garáž používám jak používám a nechci ji mít aktuálně jako nabíjecí místo.

Takže za mě je to aktuálně jen o nabíjení - to je největší problém.

Nicméně kdybych měl řešit "nové" auto za půl míče, nebo tam někde, tak bych hodně váhal jestli benzínová Mazda a nebo naftová kočka, ale říkal jsem si, že naftu nechci, ale tady to nevypadá moc na jinou cestu páč benzín je cenou úplně jinde a navíc je to rodinné auto, kde nejkratší trasa byla a vlastně i je 30km... spíš více.

PS: zajímalo by mě kolik reálně odpůrců jsou odpůrci z vlastního přesvědčení jak je EV na hovno a jestli to náhodou není tak, že většina odpůrců, jsou odpůrci, protože jim někdo nutí jak jsou EV super čuper.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Kein
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 1624
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#179 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Kein »

Já byl nejdříve odpůrce protože to nutí, ale od té doby co to k nám začalo jezdit na servis, tak to pro mne nemá užitně ani ekonomicky význam.

Odpůrce = že to já nechci, ne že bych to zakazoval ostatním. Ať si koupí každý co chce, s tím nemám problém.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2918
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#180 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Vapik »

No právě u nás v práci to u kolegů bylo stejně dejte mi místo pro nabíjení a jdu do toho, mají ho stejně nešli. Já jsem v Norsku jezdil Teslou a prostě mi to nevyhovovalo vzhledem k nabíjení, když bych přes den nepracoval ve fabrice a poradnou zásuvkou jezdil bych na běžkách. Osobně nejsem odpůrce, pokud by to dávalo užitný a ekonomický smysl klidně bych tím jezdil. Prostě v dohledné době nebudu mít prachy na auto, které je schopné ujet aspoň 400km na nabití v zimě. Obě moje auta mají na dnešní poměry hodně válců a objemu a v kombinaci s jejich jednoduchostí a lpg je to prostě jasná volba.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 5012
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#181 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

O jednoduchosti mi ani nemluv. :D Ale ve finále...

Miata je primitvní jak kovadlina.

2.4T s turbem už méně, ale furt by to měl být relativně jednoduchý a spolehlivý motor.

No a D5, jasný radši bych 3.2 nebo T6, ale holt jich moc není a já to chtěl mít už vyřešený, takže mám manuál a motor komplit po GO, takže doufám, že dalších 200 tisíc km, což je aktálně tak na 15 až 20 let, tak by to mohlo vydržet.

Odpůrce myslím ty co na to furt prskají, heldají pochybné články na autoforu a prostě, ne, ne, ne. Když to někdo dokáže zdůvodnit, tak super a tom diskuze má být.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 5061
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#182 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Lachtan »

U mě je to jednoduché - nejvíce mi vyhovuje to co mám, v nabídce EV neexistuje nic, co by mi nabídlo totéž.
Navíc nemám kde nabíjet (ani doma ani v práci, žádná nabíječka po cestě), takhle dotankuju plnou, zabere mi to 10 minut a mám skoro na měsíc klid - nemusím se o nic starat.
Takže má nechuť a "odpor" k EV je daný tím, že mi nemá co nabídnout - v mého pohledu mi EV nenabízí ani jedno pozitivum oproti tomu co mám.
Pokud se to někomu líbí, tak ať si to klidně pořídí, na mě tím dojem neudělá. 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#183 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Lukaso »

Než bych vynesl soud o tom jak moc to je dobrý a nebo špatný, tak doporučuju si to někde půjčit. Na týden. Nebo alespoň na dva dny. Problém všech těhle diskuzí je v tom, že zpravidla 99% diskutujících nemá vůbec žádnou osobní zkušenost. A realita je pak překvapivě dost často jiná. V obou směrech.
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 5012
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#184 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Svatá pravda, ale páč jsm tu možnost měl, píšu co píšu.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 5021
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#185 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od PINĎABC »

Jsou už i lidé co umí opravy s kterými si autorizáky neví rady a jdou cestou měnění.


Už se vlastně těším na náš první EV

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1017
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#186 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Tomas78 »

No, jo - postupně se naučíme opravovat i elektroauta :D Pamatuju, jak táta (silnoproudař) opravoval celý vesnici televize. Sice byl silnoproudař, ale jako hobby dělal i slaboproud, měl k tomu knížku a tak nějak sám se to naučil :) Osobně si myslím, že elektromobily budou ČASEM na opravu levnější / jednodušší, než klasické spalovací motory. Některé mechanické skupiny zůstanou (systém zavěšení, brzdy ...), některé odpadnou (diferenciály, kardany, Haldexy ...). Celkově to auto je jednodušší (nechci to degradovat, je složité, ale ...)

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 5194
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#187 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Warcz »

Tak ono se stačí podívat na některé videa když řeší spalovací motory. Sleduju na Youtube třeba kanál https://www.youtube.com/@nasagaraz kde borci dávají videa z rozborky dnešních Audi motoru. Nějaká serepetička, zdvihátko uvnitř a práce jak na kostele. Taky si myslím že elektro bude minimálně srovnatelné.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 881
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#188 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od nebel »

Našu garáž sleduju moc rád, po návratu z dílny, kde dělám na 760, je velice uklidňující vidět, že existují motory konstruované ještě víc pitomě než PRV. :D
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 1219
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#189 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

Není argument, že spalováky se se*ou taky a může to stát taky ranec. Problém je, že ten EV teď rozumně umí opravit asi 1% lidí, co by schopně opravilo ten spalovák. Navíc v domácích podmínkách (garáž a výbava za několik tisíc) se dá udělat minimum věcí, které souvisí s pohonem EV, ale jde udělat téměr cokoliv na běžném autě. Podobně to platí i s kontrolou ojetiny.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Kein
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 1624
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#190 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Kein »

Přesně tak.

Přidáno za 34 minut 24 sekund:
PINĎABC píše: 04 dub 2024 13:18 Jsou už i lidé co umí opravy s kterými si autorizáky neví rady a jdou cestou měnění.


Už se vlastně těším na náš první EV
Hele a to je jako dobrý výsledek?

1. V autorizáku oprava pade.
2. Hledání jediného borca v ČR co by to teoreticky mohl opravit.
3. Potom cesta z Brna do Prahy za borcem s tím, že možná nedojedu.
4. Borec to opraví za 26k s tím, že tam dá použitý díl z bouračky. Takže to taky vyměnil.
5. utěšování sebesama, že to nevadí, rozvody taky stály hodně.

To je tak super!!! :D Auto rok výroby 2019.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 5021
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#191 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od PINĎABC »

V bmw by dal 50 a závadu by neodstranili, protože by neměnila nabíječku, ale kabelový svazek. Možná by to pak trefili možná ne, ale vyšlo by to určitě víc jak na 50k.
Spalovací auta z roku 2019 se nezkazí?

Kein
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 1624
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#192 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Kein »

Já se ti tady snažím sdělit, že jak nabíjející port, tak AC nabíječka jsou stále díly na výměnu. Opravil to výměnou z vraku, ne opravou dílu. Kolik by to stálo, kdyby díl z bouračky nebyl se můžeme jen domnívat. Jak zdatné mají elektromechaniky v Cartecu a jak moc se tím opravdu zabývali, krom diagu je věc druhá.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4954
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#193 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Romulusw »

Na to konto se zeptám, co se stalo s tím vadným dílem, který byl vymontován? Pán si ho odvezl dom, nebo zůstal u pana opraváře?

Jak známo je na světě velmi málo věcí, které jsou neopravitelné :-D

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 1219
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#194 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

Třeba to byla cena opravy vyměným způsobem. Nebo mu to nabídl a borec by s tím stejně nic doma neudělal, tak to tam nechal.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1017
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#195 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Tomas78 »

Berme to tak, že je to zatím relativně nová technologie, ale s rozšířením těchto aut:
1. Přibydou zkušenosti jak v AS, tak mimo ně
2. Přibydou firmy, které budou schopny opravit danou řídící desku apod. za slušné peníze

Když se nad tím zamyslím, co je vlastně elektroauto:
1. Mechanické komponenty (brzdy, zavěšení) - tam se nic nemění
2. Baterie - složenina X článků dohromady. Většinou vyměnit vadný článek a udělat potenciálové vyrovnání. To půjde i v domácí garáži, udělá se nějaká nástavba na paleťák apod. a baterie se vytáhne spodem jako v servisu.
3. Pohon, tj. motor + FM. Tam je otázka, co bude odcházet. Motor jako takový bude myslím ok, bude se kazit něco kolem elektroniky. Časem se třeba budou měnit pokažené moduly za nové (stejně jako se dnes mění ŘJ). Prostě odejdou třeba výkonové prvky, tak se vymění celý modul (příp. ti kteří mají blíže k elektronice si to opraví sami). Z hlediska pohonu jako takového to vůbec není neznámá věc. Takhle jezdí vlaky, tramvaje, metro už řadu let. Nová je jen aplikace tohoto v automobilovém průmyslu.
4. Výbava (klima a další prvky), kromě klima (tepelné čerpadlo) to jsou asi standardní věci

Vím, že jsem to teď hodně zjednodušil, ale ono s masivním rozvojem téhle mobility přijdou i úplně jiné možnosti. Stejně jako jsme koupili z Ali diag na Volvo, tak koupíme diag na EV :D Upřímně: když ležím pod svým autem a vidím těch X hadic a drátů kolem motoru, tak se divím, že to ještě jezdí :D Z tohohle pohledu bych EV jako větší zlo neviděl.

Jinak já nejsem ani odpůrce ani podporovatel EV. Mělo se to nechat, aby se to samo prosadilo. Stejně jako se prosadily dieselové motory do osobních aut, až byly konkurence schopné. Na EV mi vadí to nekritické protlačování, kdy se ignorují základní fakta a principy. Samotná EV mi nevadí, pro MNE by se v současné chvíli hodila více než současný nafťák, ale nejsou na to podmínky (pořizovací cena, parking, nabíjení, servis ...).

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 5012
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#196 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

labanos píše: 04 dub 2024 16:13 Není argument, že spalováky se se*ou taky a může to stát taky ranec. Problém je, že ten EV teď rozumně umí opravit asi 1% lidí, co by schopně opravilo ten spalovák. Navíc v domácích podmínkách (garáž a výbava za několik tisíc) se dá udělat minimum věcí, které souvisí s pohonem EV, ale jde udělat téměr cokoliv na běžném autě. Podobně to platí i s kontrolou ojetiny.
úplně nesouhlasím... až najdu ten článek, tak ho sem hodím.

Za mě když se posere něco mechanického, tak to bude snadný na opravu, pokud něco eletrického tak taky a pokud něco v kompjůtru, tak pešek...

Oprava EV, kterou dělají nemechanici:
https://www.facebook.com/share/p/nM4H4JdVgTwZ7omi/

Předchozí oprava:
https://www.facebook.com/share/p/iZB5LRCskRthwyp1/

Oprava napájení:
https://www.facebook.com/share/p/qburouQVwcjx4GN3/

Starý auta bylo snadný opravovat...
https://www.facebook.com/share/p/P8vdxpX5wikYwXwp/
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 1219
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#197 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

Mluvím o pohonu, takže to už se hrabeme v elektrice. Tak doufám, že jsou náležitě vzděláni a pravidelně proškolení, mají zábrány, obleky, štíty, rukavice, cedulky a tak...


Ono nějaká cesta pro nejpoužívanější EV se najde, kolem některých je celá komunita. Ale znamená to jezdit někam po republice (zatím, časem to bude lepší) a hledat někoho, kdo nebude fušer. Což paradoxně je možná lepší teď, když je jich jenom pár. Až se s tím roztrhne pytel, tak bude se bude k opravování EV hlásit každý lepl. Ale stačí se kouknout na ty kvanta modelů, co sem chrlí čína a to jsem zvědav, kdo tohle bude po záruce servisovat a při troše stěstí kupovat ND na aliexpressu...

BTW. U ojetého EV bych se zase tolik nebál baterky, ta jde i hodit na diagnostiku, ale spíš toho zbytku, což muže být finančne sebevražda.
K té baterce - všichni chváli jak neodchází a v drží. Na druhou stranu neustále zmiňují jak budou baterky v autech balancovat výkyvy v síti a jaká to bude paráda. Tak to jsem hodně zvědavý, co to s těma baterka udělá. Takovému auto, co je někde neustále připojené k nabíječce a 5 let balancuje někomu, kdo je na homeofficu, rodinný dům s FVE bych se radši vyhnul...
Naposledy upravil(a) labanos dne 04 dub 2024 20:24, celkem upraveno 1 x.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 5012
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#198 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Já tomu hovno rozumím, ale když odpojím baterii, tak už asi není co řešti ne? :) Nechám to stát přes noc, parkrát zapnu vypnu, vybiju kondenzátory a je to.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 1219
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#199 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

No pokud se v tom vyznáš a děláš si to na svojem, tak proč ne. Já nemám elektro vzdělání a to, co si udělám na spalovacím motoru, tak na elektro bych asi nedal.
Ale jako dílna to bude pro majitele zajímavé, pokud tam někoho sejme špatně odpojený EV a nebude mít tyhle věci v cajku.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1017
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#200 EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Tomas78 »

@labanos: tipoval bych, že u aut z Číny (a nejen z ní) to bude poměrně jednoduché. Vyvine se pár typu měničů a ty bude vyrábět jedna dvě fabriky a bude se to dávat do různých modelů (takhle se i vyrábí nářadí pod různými "značkami").

Z hlediska pohonu se bude jednat pořád o elektrické zařízení. Nejsložitější částí je frekvenční měnič, ale půjde jen o to diagnostikovat, kde je problém. Běžný servis vymění příslušný modul, specialisté pak budou tyto moduly opravovat a výměnným způsobem repasovat. Pár lidí se na to bude muset přeškolit. Popravdě ani nevím, jak se k tomu staví legislativa, zda bude potřeba nějaké speciální zkoušky nebo zda bude moci na tom pracovat "běžný" elektrikář.

Samotné měniče z hlediska principu jsou poměrně jednoduché a skládající se z:
- výkonové části (tranzistory apod.)
- řídící část

To hlavní know-how je v řídící části (a ty řídící algoritmy, to je opravdu věda), ale tomu rozumí opravdu jen úzký okruh lidí. Pro nás běžné uživatele a "samo-domo" opraváře to bude modul k výměně.
Odpovědět

Zpět na „o všem možném :-)“