EV: Diskuse o elektroautech
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 683
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#26 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Potěšil mě článek od P.M o velkého přehodnocování . VW chtěl být jen elektrický, ale místo toho zastavuje výrobu těchto aut, Ford měl velké plány, ale už je radši zrušil, Euro 7 mělo dát spalovacím autům poslední ránu, ale nakonec z něj bude jen štěkající - nikoli kousající - pes, Německo už pomalu zastavuje svou dotační mašinérii a v neposlední řadě Britové už vzdali zákaz prodeje spalovacích aut od roku 2030. A vzdají i ten posunutý na rok 2035, stejně jako totéž udělá celá EU. Pokud se tedy nestane nějaký zázrak, na ty my ale nevěříme.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/skryta-forma-elektricke-totality-zije-dale-povinne-kvoty-na-prodej-elektromobilu/?utm_campaign=&utm
aneb zdraví rozum přichází.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/skryta-forma-elektricke-totality-zije-dale-povinne-kvoty-na-prodej-elektromobilu/?utm_campaign=&utm
aneb zdraví rozum přichází.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 29
- Příspěvky: 1621
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
#27 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Ano, protože na EV automobilka zatím nevydělává. Proto se z toho snaží různě vykroutit, ale dobře jim tak, neměli to podporovat. Co se týče EV. Trh ukáže jak to bude. Pokud se ale musí dotovat a spolovákům se záměrně řežou nohy, tak to pro mě atraktivní není. Byť taky jezdím většinu přes město...ale proč by to měl být důvod si kupovat EV, když si můžu kupovat malého sráče co jezdí za 5l, nic ode mne nechce a stojí půlku co EV a můžu s ním i do Chorvatska .
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#28 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Njn, ale na toho malého sráče už musí kvůli "EKO" a idiotum navěsit tolik zbytečností, že cenový rozdíly mezi malým a velkým aute pomalu mizí. Ještě chvíli se tohle pojede a pak už bude 90% ceny novýho auta eko a safety hyenismus a zbytek bude tvořit výkon a velikost.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 33
- Příspěvky: 5186
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#29 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Vypočet emisi je na hlavu. Beru, že se pro těžši auta uvolňuje, takže když je počitano na 1500Kg, tak 2t auto nema tak stritkni CO. Proč se ale zpiřisňuje s lehčim autem nechapu. Tohle totiž zabiji kompletně male auta a někdo kdo by si koupil male auto do města už nema nabidku a musi si koupit větši.
Ad podpora podle mě dava smysl podporovat vystavbu infrastruktury. Auta bych už dnes nepodporoval.
Ad podpora podle mě dava smysl podporovat vystavbu infrastruktury. Auta bych už dnes nepodporoval.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#30 EV: Diskuse o elektroautech
http://notebookblog.cz/ostatni/auta/nastup-elektroaut-je-vubec-realny-pozor-dlouhy-clanek/
Doporučuji
Doporučuji
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 33
- Příspěvky: 5186
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#31 EV: Diskuse o elektroautech
Od Swarma jsem tady daval ten přispěvek o baterkach z Twittru. Rad ho čtu.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#32 EV: Diskuse o elektroautech
Je výbornej ! Nicmémě je vtipný si to přečíst i s tím, že je to 5 let starej článek.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 29
- Příspěvky: 1621
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
#33 EV: Diskuse o elektroautech
Vylezlo mi teď na paměť toto 2 roky staré video.
Hataš: "Uvidíte brzy!"
Po dvou letech pořád nic...Mimochodem, řeší tam i tu efektivitu EV.
Hataš: "Uvidíte brzy!"
Po dvou letech pořád nic...Mimochodem, řeší tam i tu efektivitu EV.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#34 EV: Diskuse o elektroautech
4h a ta kvalita... :/ No nechám si to na noční
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 42
- Příspěvky: 1217
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#35 EV: Diskuse o elektroautech
smíšené pocity
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 837
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#36 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Já u toho podporování EV vidím výhodu v tom, že se právě vytváří poptávka po infrastruktuře, po vývoji baterií a technologií obecně. Ono je to trochu jako se slepicí a vejcem ...
Majitelé naší firmy jsou do obnovitelných zdrojů a EV tak trochu blázni. Firemní flotilu z velký části tvoří Tesly a přímo u nové firemní budovy, kterou staví je v plánu větší množství nabíječek. A to jak 11kW pro zaměstnance, tak i superchargery pro veřejnost. Tipuju, že u baráku budeme mít jednu z největších nabiječek minimálně na jihu čech. Pokud by to někoho zajímalo, nějaká vize je zde - https://www.budex.com/xhub. Ve výhledu třeba dvou let bych EV chtěl, protože pro mě osobně dává smysl.
Co se týká té infrastruktury, tak by v budoucnu mohlo dávat velký smysl V2L a V2G. Jde o technologie možnosti využití kapacity EV pro napájení domácnosti nebo sítě. Distributoři by pak mohli využít nějakou omezenou kapacitu baterií EV pro vyrovnávání špiček apod. Pak by EV dokonce i generovalo nějaký pasivní příjem.
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 33
- Příspěvky: 5186
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#37 EV: Diskuse o elektroautech
Chápu chceš tankovat v práci a spotřebovávat doma Ne sranda. Jo dává to smysl.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 837
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#38 EV: Diskuse o elektroautech
Jedna z vizí majitele, o které mluvil asi 4 roky dozadu opravdu byla, že si zaměstnanci v práci přes den nabijí auta a odpoledne z nich budou napájet dům. Takže i tohle je možné. Samozřejmě je otázkou, kolik by stálo všechno zařízení okolo a kolik reálně energie by se takhle dalo využívat i s ohledem na to, že auto chceš samozřejmě využívat i jinak než powerbanku ... Pokud by ta možnost byla, asi jí rád využiju, byť aktuálně většinu času pracuji remote. Ale EV mi dává smysl i bez tohohle bonusu
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 29
- Příspěvky: 1621
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
#39 EV: Diskuse o elektroautech
"Kapacita akumulátoru byla v přípustném rozsahu." Tady o téhle větě bychom mohli dlouze polemizovat, proč Edad, neřekl konkrétní procento, ale ve zkratce, Ford nechce, stejně tak jako ostatní značky, aby se přesný stav akumulátoru sděloval zákazníkům, když je auto ještě v záruce. Zbytek si domyslete.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 13070
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#40 EV: Diskuse o elektroautech
Tenhle "zemní" hever by se mi hrozně líbil.
Nikde nic nepřekáží, do auta se dostanu ze všech stran.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 42
- Příspěvky: 1217
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#41 EV: Diskuse o elektroautech
Hever pěkný. Ale jinak zajímavý přístup k (ne)aktualizacím. Kdyby mi servis na fakturu napsal čištění brzd, tak si pod tím představím asi něco jiného než prostříknutí čističem nebo jak pořád leze s těmi špinavými prsty do auta...
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#43 EV: Diskuse o elektroautech
labanos: EV, nebo normální auto, když jsou v servisu kreténi, tak tam jsou kreténi.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 42
- Příspěvky: 1217
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#44 EV: Diskuse o elektroautech
Nj, asi nemají v v pokynech od Fordu krok "dej/sundej si rukavice", tak to Ford chce
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 744
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
#45 EV: Diskuse o elektroautech
Do háje....Jsem v obavě z využití recyklátu sám nebo je nás více?
Tohle na fotkách nově představovaného vozu? Zdá se mi to nebo už je to poškrábané? Já bych tomu i věřil...Bojím se, že na omak příjemné bude měkké....
Tohle na fotkách nově představovaného vozu? Zdá se mi to nebo už je to poškrábané? Já bych tomu i věřil...Bojím se, že na omak příjemné bude měkké....
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 42
- Příspěvky: 1217
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#46 EV: Diskuse o elektroautech
Recykláty samozřejmě degradují plasty (mechanicky i vizuálně), potom záleží na tom, kolik ho tam je a jak je kvalitní (do 20% by to ještě neměl být takový problém). Zakazníci vyžadují více % recyklátu, což dělá (pokud se situace nezměnila) z recyklátu, hlavně toho kvalitního, nedostatkové zboží, protože kvalitní primární recyklát máš akorát ze zmetků, odřezaných vtoků apod (neznečištění, nedomíchaný, nedolámaný...).
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 379
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Úvaly
- Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
- Bydliště: Úvaly
#47 EV: Diskuse o elektroautech
K tomu modelu "EV jako druhé auto do rodiny". Akorát jsem do toho módu přešel před měsícem a zatím jsem spokojený. A to moje FVE teď vlastně skoro nic nevyrábí, takže velkou výhodu nemůžu využít. Co ale využít můžu, jsou spot ceny elektřiny, takže můžu nabít auto v nejvýhodnější čas (přes zimní období typicky v noci, v létě často přes poledne).
Na ježdění kolem komína (nákupy, děti kroužky, žena do práce atd.) dokonce i na nějaké ty výlety a návštěvy střední vzdálenosti to funguje perfektně. Nabíjím výhradně doma (styl použití to dovoluje). Chápu, že to není pro každého, ale je nesmysl vykřikovat že to je "slepá cesta", "je to na houby" atd. Ano, pro člověka na sídlišti v paneláku to asi není, ale to neznamená, že nekomu jinému to perfektně nesedne - ideálně k rodinnému domu, ať už s FVE nebo bez (využívat spot ceny elektřiny). A ideálně jako druhé auto. Na dlouhé cesty mám spalovák (ještě k domu na CNG ). Jen je třeba začít přemýšlet jinak. Zvyknout si na jiný režim - že cena el. není furt stejná jak je rok dlouhý, že auto na dlouhé cestě chci nabít každou chvíli kdy zastavím atd. Tento způsob myšlení je pro některé obtížný, protože nechtějí změnu, chtějí aby věci fungovali tak jak jsou zvyklí od dětství až do smrti...
Do budoucna je super mít auto s V2L / V2G, protože FVE přes léto vyrobí víc než se mi vleze do baterií (domácích). Nebo i v zimě, nabít "vše co jde" levnou eletřinou v noci a přes den to spotřebovat (nebo projezdit). Jsou dny, kdy je rozdíl zanedbatelný, ale jindy je i trojnásobný (v noci vs. špička). Prostě čím větší baterka, ať už domácí statická, nebo na kolečkách, je to super mechanismus na vyrovnánání výkyvů energie v síti. Ano bude potřeba předělat rozvodnou síť (a už se to částečně děje), bude to stát spoustu peněz a výrazně se zvýší poplatky za distribuci. Ale v dlouhodobém horizontu myslím, že to je správná cesta. A ta cena spotu k tomu už dnes navádí. Elektrická Volva myslím V2L / V2G umí. A taková EX30 je ideální druhé auto do rodiny, i když bych preferoval spíše ne-SUV.
Ad ekologie, myslím, že Volvo zveřejňuje i celkové CO2 na výrobu auta. Teď nevím přesně, ale někde jsem něco takového zahlédl. Další častý argument, že stejně nabíjím "elektřinou z uhelných elektráren" je tak trochu falešný. Za prvné i v česku máme i jiné elektrány než uhelné. Za druhé, to nemůžu ovlivnit, ale vím, že dříve či později "uhelné elektřiny" bude míň a míň a je falešné si představovat že "až bude čistá energie" pak teprve má elektroauto smysl. Ne, je to dlouhodobý a postupný proces.
Na ježdění kolem komína (nákupy, děti kroužky, žena do práce atd.) dokonce i na nějaké ty výlety a návštěvy střední vzdálenosti to funguje perfektně. Nabíjím výhradně doma (styl použití to dovoluje). Chápu, že to není pro každého, ale je nesmysl vykřikovat že to je "slepá cesta", "je to na houby" atd. Ano, pro člověka na sídlišti v paneláku to asi není, ale to neznamená, že nekomu jinému to perfektně nesedne - ideálně k rodinnému domu, ať už s FVE nebo bez (využívat spot ceny elektřiny). A ideálně jako druhé auto. Na dlouhé cesty mám spalovák (ještě k domu na CNG ). Jen je třeba začít přemýšlet jinak. Zvyknout si na jiný režim - že cena el. není furt stejná jak je rok dlouhý, že auto na dlouhé cestě chci nabít každou chvíli kdy zastavím atd. Tento způsob myšlení je pro některé obtížný, protože nechtějí změnu, chtějí aby věci fungovali tak jak jsou zvyklí od dětství až do smrti...
Do budoucna je super mít auto s V2L / V2G, protože FVE přes léto vyrobí víc než se mi vleze do baterií (domácích). Nebo i v zimě, nabít "vše co jde" levnou eletřinou v noci a přes den to spotřebovat (nebo projezdit). Jsou dny, kdy je rozdíl zanedbatelný, ale jindy je i trojnásobný (v noci vs. špička). Prostě čím větší baterka, ať už domácí statická, nebo na kolečkách, je to super mechanismus na vyrovnánání výkyvů energie v síti. Ano bude potřeba předělat rozvodnou síť (a už se to částečně děje), bude to stát spoustu peněz a výrazně se zvýší poplatky za distribuci. Ale v dlouhodobém horizontu myslím, že to je správná cesta. A ta cena spotu k tomu už dnes navádí. Elektrická Volva myslím V2L / V2G umí. A taková EX30 je ideální druhé auto do rodiny, i když bych preferoval spíše ne-SUV.
Ad ekologie, myslím, že Volvo zveřejňuje i celkové CO2 na výrobu auta. Teď nevím přesně, ale někde jsem něco takového zahlédl. Další častý argument, že stejně nabíjím "elektřinou z uhelných elektráren" je tak trochu falešný. Za prvné i v česku máme i jiné elektrány než uhelné. Za druhé, to nemůžu ovlivnit, ale vím, že dříve či později "uhelné elektřiny" bude míň a míň a je falešné si představovat že "až bude čistá energie" pak teprve má elektroauto smysl. Ne, je to dlouhodobý a postupný proces.
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 42
- Příspěvky: 1217
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#48 EV: Diskuse o elektroautech
Chtěl bych ten spotový tarit (opravdový, ne počítání podle modelu) a podle toho si přizpůsobit domácnost, škoda že ho zakazují a není možnost jak si ho jako smrtelník zařídit (FVE nemám). Asi na tom má někdo zájem proč to nejde.
Jinak: https://www.e15.cz/nazory-a-analyzy/elektromobilita-jako-prislib-kvalifikovanejsi-prace-cesky-sen-muze-mit-k-realite-daleko-1411823
Jinak: https://www.e15.cz/nazory-a-analyzy/elektromobilita-jako-prislib-kvalifikovanejsi-prace-cesky-sen-muze-mit-k-realite-daleko-1411823
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 379
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Úvaly
- Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
- Bydliště: Úvaly
#49 EV: Diskuse o elektroautech
No jo, je problém v instalaci měřáku (od distribuce). Nevím jak jsou na tom distribuce dnes, jestli to už nabízí i bez FVE.
Jinak tarif jako takový má bezdodavatele.cz nebo i další, bez podmínky FVE. Ale bez chytrého měřáku to nepůjde
Jinak tarif jako takový má bezdodavatele.cz nebo i další, bez podmínky FVE. Ale bez chytrého měřáku to nepůjde
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 42
- Příspěvky: 1217
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#50 EV: Diskuse o elektroautech
Se zavedením stropu ceny elektřiny (od státu) to zakázali. Nevím, co bude příští rok, jestli bude možnost se dostat k chytrému měřáku. Bez něho to moc význam nemá, aspoň pro mě.
Pokud do toho chci jít, tak bych tu možnost měl mít, třeba si i přispěju na chytrý měřák nebo to udělá distributor. Ale teď to blokují.
Pokud do toho chci jít, tak bych tu možnost měl mít, třeba si i přispěju na chytrý měřák nebo to udělá distributor. Ale teď to blokují.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |