Kotouče a destičky "do města"?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 92
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 B5244S 01
#26 Kotouče a destičky "do města"?
Já mám normální ATE kotouče s deskama ATE Ceramic a šťastnej teda nejsem, Subjektivně to moc nebrzdí, obzvlášť v zimě. A po dvou letech jsou kotouče hnus, z vnitřní strany vyrezlý
_________________
S80 - B5244S - 01
S80 - B5244S - 01
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2128
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#27 Kotouče a destičky "do města"?
Stejnou kombinaci jsem dal na xc90 a výsledek také stejný - první studené zabrzdění je takové vlažnější a kotouče zevnitř orezlé, na městské "langsam" ježdění to není. Jak se ale jen lehce zahřejou tak brzdí dobře.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 741
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
#28 Kotouče a destičky "do města"?
Volvo tradicne pouzivalo kotouce a desticky od Textaru (netrvdim,ze kvalita z druhovyroby je stejna),a to prave proto,ze brzdi poradne studene (kvuli bezpecnosti). Dani je za to vetsi prasnost desticek. Mohu potvrdit,ze Textar tak funguje a ze funguje stejne jako origo kotouce+desky.
Takze za danym ucelem vubec neni potreba vymyslet neco jineho.
Takze za danym ucelem vubec neni potreba vymyslet neco jineho.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 683
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#29 Kotouče a destičky "do města"?
30tskm brembo stav 80%, tak nějak záleží na stylu jízdy a praxe řidiče. Měkký materiál, nebo agresivnější jízda stylem brzda-plyn zajišťuje obvykle kratší nájezd, než tvrdší materiál nebo běžné tempo.
A pokud objednáváte nějaké "lepší" vrtané nebo drážkované kotouče nedej bože keramické , tak nemusíte! Na běžnou jízdu jsou naprosto dostačující originální plné kotouče, které jsou ve spojení se slušnými destičkami ideálním řešením pro 99,9 % řidičů. Takovým tempem, abyste je zahřáli třeba keramické na nějakou jejich provozní teplotu , se stejně na veřejných komunikacích jezdit nemůže a popravdě asi ani s rozumnou mírou bezpečnosti nedá.
Základem péče o brzdový systém auta je pravidelná výměna brzdové kapaliny, která bývá často opomíjena a stav zrezlost,nehybnost brzdícího třmene a pístu..
Jedny kotouče obvykle přežijí hned několik sad brzdových destiček. Pokud však budete odkládat výměnu destiček, rovnou počítejte s výměnou kotoučů, jejichž životnost úzce souvisí s kvalitou brzdových destiček. Nikdy proto nevyměňujte kotouče, aniž byste současně vyměnili brzdové destičky.
Brzdové destičky mohou být buď organické, polokovové, nebo keramické.
Organické destičky jsou nejlevnější variantou, tudíž od nich nečekejte výjimečnou odolnost..
Polokovové destičky se vyrábějí ze směsi kovových prášků. Díky tomu vykazují dobrou odolnost vůči tlaku i vysokým teplotám, pyšní se tak dlouhou životností i velkou brzdnou silou..
Keramické destičky obsahují keramická vlákna, neželezné kovy a syntetický kaučuk. Tento typ destiček je ideální pro sportovní vozy, vynikají totiž nejen vysokou odolností, ale také brzdnou silou.
Brzdové kotouče se nijak s destičkami nepasují. Není pravda, že by výrobce dělal kotouče a destičky, které k sobě nějak pasují. Že by se k sobě lépe hodily. Takže destičky si vybírejte naprosto svobodně. Pokud chcete spíše sintrované desky, je to Ferodo Premier, Textar, Brembo, pokud spíše organické, tak ATE, TRW. Jak sintrované, tak organické mají své pro a proti. Sintrované mohou pískat, ale lépe sjíždějí kotouče. Organické jsou tiché, ale práší a napékají se více na kotouč čímž mohou způsobovat nerovnoměrné sjíždění kotouče.
V prvovýrobě se používají kotouče ATE, BREMBO,FERODO, TRW (TRW koupilo LUCAS, takže kotouče TRW jsou bývalé Lucas kotouče). V druhovýrobě, kvalitní kotouče Zimmermann.
Na přední nápravu pouze vysoce kvalitní značkové kotouče at si nerozbijete hubu a auto
A pokud objednáváte nějaké "lepší" vrtané nebo drážkované kotouče nedej bože keramické , tak nemusíte! Na běžnou jízdu jsou naprosto dostačující originální plné kotouče, které jsou ve spojení se slušnými destičkami ideálním řešením pro 99,9 % řidičů. Takovým tempem, abyste je zahřáli třeba keramické na nějakou jejich provozní teplotu , se stejně na veřejných komunikacích jezdit nemůže a popravdě asi ani s rozumnou mírou bezpečnosti nedá.
Základem péče o brzdový systém auta je pravidelná výměna brzdové kapaliny, která bývá často opomíjena a stav zrezlost,nehybnost brzdícího třmene a pístu..
Jedny kotouče obvykle přežijí hned několik sad brzdových destiček. Pokud však budete odkládat výměnu destiček, rovnou počítejte s výměnou kotoučů, jejichž životnost úzce souvisí s kvalitou brzdových destiček. Nikdy proto nevyměňujte kotouče, aniž byste současně vyměnili brzdové destičky.
Brzdové destičky mohou být buď organické, polokovové, nebo keramické.
Organické destičky jsou nejlevnější variantou, tudíž od nich nečekejte výjimečnou odolnost..
Polokovové destičky se vyrábějí ze směsi kovových prášků. Díky tomu vykazují dobrou odolnost vůči tlaku i vysokým teplotám, pyšní se tak dlouhou životností i velkou brzdnou silou..
Keramické destičky obsahují keramická vlákna, neželezné kovy a syntetický kaučuk. Tento typ destiček je ideální pro sportovní vozy, vynikají totiž nejen vysokou odolností, ale také brzdnou silou.
Brzdové kotouče se nijak s destičkami nepasují. Není pravda, že by výrobce dělal kotouče a destičky, které k sobě nějak pasují. Že by se k sobě lépe hodily. Takže destičky si vybírejte naprosto svobodně. Pokud chcete spíše sintrované desky, je to Ferodo Premier, Textar, Brembo, pokud spíše organické, tak ATE, TRW. Jak sintrované, tak organické mají své pro a proti. Sintrované mohou pískat, ale lépe sjíždějí kotouče. Organické jsou tiché, ale práší a napékají se více na kotouč čímž mohou způsobovat nerovnoměrné sjíždění kotouče.
V prvovýrobě se používají kotouče ATE, BREMBO,FERODO, TRW (TRW koupilo LUCAS, takže kotouče TRW jsou bývalé Lucas kotouče). V druhovýrobě, kvalitní kotouče Zimmermann.
Na přední nápravu pouze vysoce kvalitní značkové kotouče at si nerozbijete hubu a auto
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#30 Kotouče a destičky "do města"?
Díky za podrobný popis. Zrovna jsem to řeším, informace se hodí
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#31 Kotouče a destičky "do města"?
Když už se to tu tak pěkně rozjelo. Teď řeším na focusáckým podvozku stejnej problém (?) jak na V50, tak na jedničkovým Cmaxu (stejný brzdy). Obě auta jezdí městský provoz a na obou autech takhle šejdrem sjetý desky.
Koupil jsem nový ty gumový pouzdra (ATE) na kterých jezdí třmen ale nezdá se mi že by to na to mělo nějaký vliv.
Má se to gumový uložení promáznout vazelínkou? Ve Vidě jsem vyčuchal že ne, tak jen očistím válečky a dávám to tam "nasucho".
Destičky chodí v podkově lehce (po každé zimě vždy rozeberu, promažu styčné plochy mezi destičkou a "podkovou" atd), prostě vše chodí jak má. Otázka je proč?Koupil jsem nový ty gumový pouzdra (ATE) na kterých jezdí třmen ale nezdá se mi že by to na to mělo nějaký vliv.
Má se to gumový uložení promáznout vazelínkou? Ve Vidě jsem vyčuchal že ne, tak jen očistím válečky a dávám to tam "nasucho".
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2128
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#32 Kotouče a destičky "do města"?
Jednou jsem tohle sjíždění do šikma řešil na v40 a bylo to právě kvůli vodícím čepům brzdiče. Jinak ty gumový pouzdra doporučuju mazat i proti tomu, že Vida tvrdí opak. Na devítce mi to před lety opravilo vibrace při brždění.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 683
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#33 Kotouče a destičky "do města"?
Čím mazat vodící čepy brzd?
Vodicí čepy lehce potřít vazelínou, nesmí mít původ na ropné bázi - může rozleptat či jinak poškodit právě tu gumu.
Jde jen o to, aby se mazivo dostalo do pouzder, kde jej udrží O kroužky. Pod samotnou manžetou nemá mazivo na čepu co dělat.
Vodicí čepy lehce potřít vazelínou, nesmí mít původ na ropné bázi - může rozleptat či jinak poškodit právě tu gumu.
Jde jen o to, aby se mazivo dostalo do pouzder, kde jej udrží O kroužky. Pod samotnou manžetou nemá mazivo na čepu co dělat.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2149
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#34 Kotouče a destičky "do města"?
Obecne se nejvice doporucuje ATE Plastilube. Pouzival jsem to hodne, ale uz nebudu. Po cca roce je to ztuhle, zcasti vyschle a proste to nefunguje jak bych si predstavoval.
Vratil jaem se zatim ke Castrol LMX a budu hledat vhodnou nahradu. Dela to hodne vyrobcu.
Zakladni pozadavek je, aby to jak pise zdenal nezralo gumu a odolavalo vysokym teplotam.
Soucasne ale odrazuji od pouzivani medene pasty,ktera je az prilis husta a neni to dobra volba
Vratil jaem se zatim ke Castrol LMX a budu hledat vhodnou nahradu. Dela to hodne vyrobcu.
Zakladni pozadavek je, aby to jak pise zdenal nezralo gumu a odolavalo vysokym teplotam.
Soucasne ale odrazuji od pouzivani medene pasty,ktera je az prilis husta a neni to dobra volba
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1214
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#35 Kotouče a destičky "do města"?
ATE dávám taky, zatuhnutí jsem nepozoroval, ale po roce do toho asi nikdy znovu nelezu abych si toho všiml. Od Textaru jsi nezkoušel?
https://raglu.cz/tuky-pro-montaz-brzd
https://raglu.cz/tuky-pro-montaz-brzd
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#36 Kotouče a destičky "do města"?
Na vše, co se týká brzd používám právě Plastilube a nikdy žádnej problém. A už vůbec ne že by vysychal. Ale je možný že mám ještě nějakou starou pixlu (mám ji už cca 10let ).
No takže teď abych to zas vše rozebral a teda namazal
No takže teď abych to zas vše rozebral a teda namazal
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2149
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#37 Kotouče a destičky "do města"?
Jj mam stejne baleni. Jakoze neni z toho prášek...ale proste oproti treba tomu Castrolu je to citelne min mazlave po tom roce a proste to neni ono. Vsimni si,ze ono je to fakt hodne lepive uz pri vytlaceni z tuby. A nejde o penize,o znacku, o dostupnost...o nic. Ten produkt jsem pouzival dva roky, dal to na nejake auta a kdyz jsem ted do par z nich znovu lezl,tak to proste neni ono. Nedokazu si predstavit,ze by tam to Plastilube vydrzelo delat svoji praci pet let...
Soucasne experimenty si nemuzu dovolit. Urcite ne na cizim aute,takze nevim. Poptam se jeste nejakeho zodpovedneho servisaka, ale ten bude pri moji smule pouzivat Plastilube
Soucasne experimenty si nemuzu dovolit. Urcite ne na cizim aute,takze nevim. Poptam se jeste nejakeho zodpovedneho servisaka, ale ten bude pri moji smule pouzivat Plastilube
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 92
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 B5244S 01
#38 Kotouče a destičky "do města"?
Pokud se ve VIDA proklikáte k repasi třmenu, tak se tam píše, že čep se namazat má a číslo maziva je 1161325-4. Z toho bych usuzoval, že pokyn na nemazání vychází z toho, že mazivo by mělo být uvnitř pouzdra čepu a tudíž není potřeba (za normálních okolností) domazávat. Tím spíš pokud se namaže čep, tak břity na vodícím pouzdru mazivo setřou a dovnitř se ho moc nedostane. Těžko ale tenhle pokyn obstojí po 20ti letech... Takže můj názor je mazat vnitřní část pouzdra, nikoliv čep a nejlépe pouzdro rovnou vyměnit - na autě je 20 let, nevyhnutelně to někdo namazal grafitkou, která vyschla a pouzdro vydřela.
ATE jako autor těch brzd taky doporučuje mazat ne? (A BMW stejně jako Volvo radí nemazat )
ATE jako autor těch brzd taky doporučuje mazat ne? (A BMW stejně jako Volvo radí nemazat )
_________________
S80 - B5244S - 01
S80 - B5244S - 01
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13067
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#39 Kotouče a destičky "do města"?
A já to mažu normální žlutou vazelínou a nikdy to nic nerozleptalo, ani nevyschla.
Nejhorší smrt je z vyděšení.
Nejhorší smrt je z vyděšení.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2149
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#40 Kotouče a destičky "do města"?
Jakakoliv lithiova vazelina na vysoke teploty by asi mela byt ok.
Zle jazyky tvrdi,ze nejlepsi je pot z Ropáka a kdo nezna Ropáky, at si vyhleda
Zle jazyky tvrdi,ze nejlepsi je pot z Ropáka a kdo nezna Ropáky, at si vyhleda
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#41 Kotouče a destičky "do města"?
lithium a vysoké teploty, to mi nejde dohromady...
na brzdy buď měď, nebo grafit dávám já, podle toho, co mam po ruce
na brzdy buď měď, nebo grafit dávám já, podle toho, co mam po ruce
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#42 Kotouče a destičky "do města"?
V první řadě, reaguji na Urvanýho !!!
Lithiové mazadla jsou většinou do nějakých 150°C což u brzd nebude úplně problém... To ti rozumím, že ti to nejde do hromady, mě taky ne.
Zatím co "blbá" měděnka je někde do 1000°C a u grafitu záleží co to konkrétně je, ten práškovej klidně 3000°C než začne nefungovat. Takže grafit a měď ok, lithium not ok.
Lithiové mazadla jsou většinou do nějakých 150°C což u brzd nebude úplně problém... To ti rozumím, že ti to nejde do hromady, mě taky ne.
Zatím co "blbá" měděnka je někde do 1000°C a u grafitu záleží co to konkrétně je, ten práškovej klidně 3000°C než začne nefungovat. Takže grafit a měď ok, lithium not ok.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5919
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#43 Kotouče a destičky "do města"?
Na devítce mám taky vibrace při brzdění. To, že devítka moc oproti současným autům nebrzdí, beru jako vlastnost. Ale třeba budu překvapený, že po vyřešení vibrací to bude i lépe brzdit.
Nevím, co se dělalo při koupi, ale asi repase třmenů a promazání neproběhlo. Takže si říkám, zda koupit repasní sadu a promazat?
Má někdo přístup ke specifikaci, co na moji devítku patří? Jakou repasní sadu a mazání koupit, případně jaké kotouče a desky?
Nevím, co se dělalo při koupi, ale asi repase třmenů a promazání neproběhlo. Takže si říkám, zda koupit repasní sadu a promazat?
Má někdo přístup ke specifikaci, co na moji devítku patří? Jakou repasní sadu a mazání koupit, případně jaké kotouče a desky?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 83
- Registrován: 1 rok 2 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
#44 Kotouče a destičky "do města"?
Přátelé, krátká recenze na kotouče Brembo Max v kombinaci s brzdovými destičkami Brembo.
Mám je sice na BMW (kde zažívají mnohem větší utrpení) a ne na Volvu, ale myslím, že to není tak podstatné.
Na autě je mám rok a půl a je na nich najeto něco málo přes 10 000 km. Auto mám jako víkendovku a vzhledem k tomu, že se hodně pohybuji v podhůří Jeseníků, tak jezdím často trasy jako např. Červenohorské sedlo atp. Několikrát jsem ty brzdy už z kopce udělal, ale vždycky jsem je poté dochladil a pořád jsou stejně rovný jak z krabice. Ty drážkovaný kotouče žerou destičky odhadem tak 2x rychleji než klasický a při brždění z velkých rychlostí jde od nich slyšet výrazné hučení (předpokládám, že třeba u vrtaných by to tolik výrazné nebylo). Brzdí to ale velmi slušně až luxusně v poměru cena/výkon. Destičky čekám ze vydrží mým jízdním stylem dohromady ještě tak 5k. Co se antikorozní ochrany týče, tak zboku pořád stejně hezké. Jediné místo, na kterém se objevila rez je dosedací plocha disku ke kotouči. Takže za mě můžu jedině doporučit a hodnocení dávám 9/10. Vždycky je totiž prostor pro zlepšení
Mám je sice na BMW (kde zažívají mnohem větší utrpení) a ne na Volvu, ale myslím, že to není tak podstatné.
Na autě je mám rok a půl a je na nich najeto něco málo přes 10 000 km. Auto mám jako víkendovku a vzhledem k tomu, že se hodně pohybuji v podhůří Jeseníků, tak jezdím často trasy jako např. Červenohorské sedlo atp. Několikrát jsem ty brzdy už z kopce udělal, ale vždycky jsem je poté dochladil a pořád jsou stejně rovný jak z krabice. Ty drážkovaný kotouče žerou destičky odhadem tak 2x rychleji než klasický a při brždění z velkých rychlostí jde od nich slyšet výrazné hučení (předpokládám, že třeba u vrtaných by to tolik výrazné nebylo). Brzdí to ale velmi slušně až luxusně v poměru cena/výkon. Destičky čekám ze vydrží mým jízdním stylem dohromady ještě tak 5k. Co se antikorozní ochrany týče, tak zboku pořád stejně hezké. Jediné místo, na kterém se objevila rez je dosedací plocha disku ke kotouči. Takže za mě můžu jedině doporučit a hodnocení dávám 9/10. Vždycky je totiž prostor pro zlepšení
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2149
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#45 Kotouče a destičky "do města"?
Užitečná, stručná,přesto hodnotná recenze
Já stejně, jako určitě více lidí zde vozil na autě asi 2 roky ATE Power Disc a jejich nekeramické desky (píšou, že se to nemá kombinovat) a potvrzuju to hučení při brždění. Nicméně já je tam dával hlavně kvůli odvodu vody, kde ten nástup brzd byl citelně lepší. Ono taky, než se z té mezírky, mezi kotoučem a deskou v silném dešti a jízdě na dálnici vytlačí voda, tak to nějaký zlomek sekundy chce a ten pocit je z toho prostě jiný, lepší. To bude asi i důvod, proč moderní auta - například od Mercedesu mají funkci, Adaptive Brake Technology, která řeší tento neduh - tedy vytláčení vody mezi kotoučem a deskami
Akorát teda klasika ATE - koroze je prostě přítel těch kotoučů. kdyby to někde dva měsíce stálo venku, tak nevím, nevím. Při "denním" provozu to jde.
Ale jak vidím z fotky, taky to už flákaj a ten lem kotouče je tou černou barvou taky spíš jen tak "potřísněný" nano vrstvou
Já stejně, jako určitě více lidí zde vozil na autě asi 2 roky ATE Power Disc a jejich nekeramické desky (píšou, že se to nemá kombinovat) a potvrzuju to hučení při brždění. Nicméně já je tam dával hlavně kvůli odvodu vody, kde ten nástup brzd byl citelně lepší. Ono taky, než se z té mezírky, mezi kotoučem a deskou v silném dešti a jízdě na dálnici vytlačí voda, tak to nějaký zlomek sekundy chce a ten pocit je z toho prostě jiný, lepší. To bude asi i důvod, proč moderní auta - například od Mercedesu mají funkci, Adaptive Brake Technology, která řeší tento neduh - tedy vytláčení vody mezi kotoučem a deskami
Akorát teda klasika ATE - koroze je prostě přítel těch kotoučů. kdyby to někde dva měsíce stálo venku, tak nevím, nevím. Při "denním" provozu to jde.
Ale jak vidím z fotky, taky to už flákaj a ten lem kotouče je tou černou barvou taky spíš jen tak "potřísněný" nano vrstvou
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 83
- Registrován: 1 rok 2 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
#46 Kotouče a destičky "do města"?
Děkuji
S tím odvodem vody můžu potvrdit. Je to cítit už jen z toho, když třeba člověk vyjíždí z myčky a jde poprvé na brzdy.
Na Volvu mě čekají komplet brzdy co nevidět, takže asi prubnu zase celý Brembo kombo akorát bez drážek.
Ještě pokud si vzpomenu, tak doplním fotku těch kotoučů po tom roce a něco.
*Doplněno*
S tím odvodem vody můžu potvrdit. Je to cítit už jen z toho, když třeba člověk vyjíždí z myčky a jde poprvé na brzdy.
Na Volvu mě čekají komplet brzdy co nevidět, takže asi prubnu zase celý Brembo kombo akorát bez drážek.
Ještě pokud si vzpomenu, tak doplním fotku těch kotoučů po tom roce a něco.
*Doplněno*
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#47 Kotouče a destičky "do města"?
Zkoušel někdo na mazání tohle?
https://autodilos.cz/oleje-a-maziva/mazivo/tuba/cera-high-temp-brzdovy-tuk-100-ml
https://autodilos.cz/oleje-a-maziva/mazivo/tuba/cera-high-temp-brzdovy-tuk-100-ml
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#48 Kotouče a destičky "do města"?
Tak sdílím zkušenosti použito
Jedná se o VELMI hustou pastu, rozhodně to není "tekutá" pasta jako na bázi silikonu. Použil jsem i na vodicí čepy třmenů, ale opravdu jen v tenké vrstvě. Myslím, že kdybych tam toho narval více, že budou třmeny váznout. Jinak pasta vypadá ok, uvidíme, jak dlouho vydrží na destičkách (packa / plíšek), ale docela věřím, že ano. Tak snad to někomu pomůže.
Jedná se o VELMI hustou pastu, rozhodně to není "tekutá" pasta jako na bázi silikonu. Použil jsem i na vodicí čepy třmenů, ale opravdu jen v tenké vrstvě. Myslím, že kdybych tam toho narval více, že budou třmeny váznout. Jinak pasta vypadá ok, uvidíme, jak dlouho vydrží na destičkách (packa / plíšek), ale docela věřím, že ano. Tak snad to někomu pomůže.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#49 Kotouče a destičky "do města"?
Já používám toto - tubu mám tak 20let na všechny auta a žádnej problém. Čepy jen malinko potřu, je pořád řídká.
https://www.gafaauto.cz/products/pasta-na-hydraulicke-casti-brzd-a-spojek-2351596
https://www.gafaauto.cz/products/pasta-na-hydraulicke-casti-brzd-a-spojek-2351596
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#50 Kotouče a destičky "do města"?
Taky pěkný přípravek Já jsem po týdnu rozebíral brzdu a vypadá to dobře. Uvidíme, jak po třeba 50 000 km ...
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 21 Odpovědi
- 2525 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tokacek
-
- 6 Odpovědi
- 1391 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od passport5
-
- 109 Odpovědi
- 4338 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od VOLVOzajíc
-
- 209 Odpovědi
- 9713 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Haben
-
- 7 Odpovědi
- 499 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lkopcansky