Mluvím o tom už dlouho. Ale zase byla chvíle času. Takže jsem o kousek dál a malým displejem a BT OBD II zásuvkou. Která bude zobrazovat co jen člověk bude chtít. (A umí to OBD) tedy teplota vody, oleje, množství prachu v DPF či aktivní vypalování.
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5121
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 579
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Olej jsem na rozbor nedával, ale za to jsem mraky motorů opravoval. A zatím co auta jezdící na Mobil 1 měla nazdvihátka ve 300 tis v pořádku, auta jezdící na Castrol měla nazdvihátka v 100 tis na výměnu. Ohledně degradace oleje hraje velkou roli TBN a to má Mobil 1 5w50 11,8 zatím co Castrol okolo 8. Takže he mi úplně jedno, co si kdo o mě myslí a co si lije do auta. Fakta hovoří jasně! Ale rád bych se s panem Ing. Černým potkal a nechal si to objasnit.python.p píše: ↑13 říj 2020 08:4920 let praxe... Kolikrát jsi dával nějaký olej na rozbor?volvoperformance píše: ↑12 říj 2020 21:46 A na to jsi přišel sám, nebo Ti to nakukal pan Ing. Černý?
Oproti vysokoškolsky vzdělanému člověku za kterým je hromada práce která jde najít a případně i rozporovat a nebo vyvrátit.
Ale neeee, Kouhout má 20 let praxe, kam se hrabou všichni vzdělání a erudovaní lidé.
-
Offline
- Příspěvky: 5121
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Castrol sem nikdo netahá... A bylo to olejem a nebo výměnou po 30k km?
Fakta hovoří jasně! Takže když si budu lit od teď Mobil 1 5W50 a pak se mi na motoru cokoliv posere tak mi to zdarma opraviš? Protože praxe a fakta ?
Fakta hovoří jasně! Takže když si budu lit od teď Mobil 1 5W50 a pak se mi na motoru cokoliv posere tak mi to zdarma opraviš? Protože praxe a fakta ?
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 5121
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
PS: asi se shodneme na tom, že je potřeba měnit olej často, tedy max po 15k km.
A na tom že Mobil 1 je dobrý olej, ale do motoru s DPF, no nevím.
Mám zase informace ze servisu, že D5 jezdící na 0W30 A5/B5 jsou i v půl milionu v pohodě, ALE! Je nezbytně nutné olej měnit v normálním intervalu a ne po 30k km, tam to nespasí asi ani Mobil 1, což?
A na tom že Mobil 1 je dobrý olej, ale do motoru s DPF, no nevím.
Mám zase informace ze servisu, že D5 jezdící na 0W30 A5/B5 jsou i v půl milionu v pohodě, ALE! Je nezbytně nutné olej měnit v normálním intervalu a ne po 30k km, tam to nespasí asi ani Mobil 1, což?
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 769
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Já bych to jenom rád doplnil, od pana Ing. Černého jsem pouze použil citaci, ževolvoperformance píše: ↑13 říj 2020 09:14 Olej jsem na rozbor nedával, ale za to jsem mraky motorů opravoval. A zatím co auta jezdící na Mobil 1 měla nazdvihátka ve 300 tis v pořádku, auta jezdící na Castrol měla nazdvihátka v 100 tis na výměnu. Ohledně degradace oleje hraje velkou roli TBN a to má Mobil 1 5w50 11,8 zatím co Castrol okolo 8. Takže he mi úplně jedno, co si kdo o mě myslí a co si lije do auta. Fakta hovoří jasně! Ale rád bych se s panem Ing. Černým potkal a nechal si to objasnit.
Kdežto práce kterou jsem původně poslal má jiné autory, uvádějí na sebe i maily, takže by asi nebyl problém se s nimi setkat. Při vší úctě, všech praktiků s dlouholetou zkušeností si velmi vážím, kolikrát citem a zkušeností poznají a vyřeší problém dříve (lépe?) než studovaní nepraktici, ale všechno má své ale. Například i navzdory velkému pokroku medicíny se teprve koncem minulého tisíciletí podařilo zjistit, že žaludeční vředy netřeba operovat, ale ve většině případů stačí medikamentózní léčba. U těch olejů bych se asi spoléhal spíš na laboratorní rozbory a pokusil se odstranit důvod jejich degradace, pak by to mělo fungovat (si myslím).Viskozitní index
Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje.
-
Offline
- Příspěvky: 579
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Žádný laboratorní test nebude zkoumat vliv oleje na motor během 100,200,300 tis km. Pochopitelně prodloužené výměny jsou nesmysl!
-
Offline
- Příspěvky: 316
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
no já jsem chlapi opět vyzkoušel na svých D5 další nový olej C3 5W30 s hths 3,58 a dle mých zkušeností D5 chutná "spíše řidší olej s tlustším filmem"
při startu rychle natlakuje - (např. v porovnání s 5W40 kdy natlakování hydra trvá cca 3 sekundy) a zároveň to relativně umaže i při svižný jízdě. pravda ale je že 5W40 C3 s hths 3,8 maže při ostré jízdě znatelně lépe - auto je svižnější a potišeji jede. osobně bych si Mobil1 5W50 do D5 nenalil protože za studena je to už docela med (i když díky hustotě je daleko vyšší mazací tlak a namaže se to do 4 sekund taky) ale myslím že u D5 s DPF jsou už díly motoru udělaný s menšími vůlemi a takhle hustej olej může mít problém "dotéct"- při rychlých změnách otáček jsem pozoroval při ostré jízdě občas zacvakání u hustšího oleje. že by mobil tak dobře čistil si taky už nemyslím, prý po změně receptury taky žádný zázrak. za mě tedy u D5 s DPF max 5W40 a max 3,7 hths. 0W30 tam taky nenaleju z řady důvodů o kterých jsem už psal dřív. faktem je že TBN 8+ je rozumný a výměny do max 15tkm jsou základ...
při startu rychle natlakuje - (např. v porovnání s 5W40 kdy natlakování hydra trvá cca 3 sekundy) a zároveň to relativně umaže i při svižný jízdě. pravda ale je že 5W40 C3 s hths 3,8 maže při ostré jízdě znatelně lépe - auto je svižnější a potišeji jede. osobně bych si Mobil1 5W50 do D5 nenalil protože za studena je to už docela med (i když díky hustotě je daleko vyšší mazací tlak a namaže se to do 4 sekund taky) ale myslím že u D5 s DPF jsou už díly motoru udělaný s menšími vůlemi a takhle hustej olej může mít problém "dotéct"- při rychlých změnách otáček jsem pozoroval při ostré jízdě občas zacvakání u hustšího oleje. že by mobil tak dobře čistil si taky už nemyslím, prý po změně receptury taky žádný zázrak. za mě tedy u D5 s DPF max 5W40 a max 3,7 hths. 0W30 tam taky nenaleju z řady důvodů o kterých jsem už psal dřív. faktem je že TBN 8+ je rozumný a výměny do max 15tkm jsou základ...
-
Offline
- Příspěvky: 579
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
To víš že jo, speciálně kvůli Tobě volvo udělalo nový motor s menšíma vůlema.
-
Offline
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Při startu není motor z cela suchý,kdo rozebírá motory potvrdí,tak 3s nebo 4s je fuk, řidší -hustý, -- ohřejte oleje na teplotu 50C ,tak je nerozeznáte od sebe , v provozní teplotě 80-90 jsou jak voda... podle koncovek vyfuku u mě ,,řidší 0W30 olej ,, tmavé koncovky a zaprasené hadice pod turbem a 5W50 hustý olej naprosto čisté hadice a konce výfuků ... n. patrol 360 000, Mitsubishi 385000 a volvo xc60 zatím 130 000 km .. dpf vypalují po delších intervalech a bez problému--možná nemají co ...pouze z mého pozorování /nic vyčteno,opsáno/ oleje měním do 15 000 km i dříve..
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
0w30 C3 tedy s normální hths a se zkráceným intervalem výměny by měl být přece ok a při kratších trasách naopak vhodný pakliže auto nejezdí často dálnice a naplno.ivanvanata píše: ↑13 říj 2020 19:43 no já jsem chlapi opět vyzkoušel na svých D5 další nový olej C3 5W30 s hths 3,58 a dle mých zkušeností D5 chutná "spíše řidší olej s tlustším filmem"
při startu rychle natlakuje - (např. v porovnání s 5W40 kdy natlakování hydra trvá cca 3 sekundy) a zároveň to relativně umaže i při svižný jízdě. pravda ale je že 5W40 C3 s hths 3,8 maže při ostré jízdě znatelně lépe - auto je svižnější a potišeji jede. osobně bych si Mobil1 5W50 do D5 nenalil protože za studena je to už docela med (i když díky hustotě je daleko vyšší mazací tlak a namaže se to do 4 sekund taky) ale myslím že u D5 s DPF jsou už díly motoru udělaný s menšími vůlemi a takhle hustej olej může mít problém "dotéct"- při rychlých změnách otáček jsem pozoroval při ostré jízdě občas zacvakání u hustšího oleje. že by mobil tak dobře čistil si taky už nemyslím, prý po změně receptury taky žádný zázrak. za mě tedy u D5 s DPF max 5W40 a max 3,7 hths. 0W30 tam taky nenaleju z řady důvodů o kterých jsem už psal dřív. faktem je že TBN 8+ je rozumný a výměny do max 15tkm jsou základ...
Když jsem měl yacco 5w40 C3 což je kvalitní olej tak motor byl možná tišší, ale při startu je prostě slyšet pomalejší natlakování než z 0w což také není dobře a pak si vyber.
Podle mne by opravdu měla větší efekt kontrolka aktivní regenerace a tím pádem delší životnost olejů ať je to 0 nebo 5w.
-
Offline
- Příspěvky: 5121
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Mám D5, bufík, rád svižnou jízdu. Tak leju 5W40 C3 a hotovo.
PS: V kolik jsi startoval? Že poznáš rozdíl 5W a 0W.
PS: V kolik jsi startoval? Že poznáš rozdíl 5W a 0W.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 2157
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Pamatuji doby kdy byl olej 15W40 luxus dvě z mých aut na tomto oleji začínali dnes jedou 10W40 a na motory jsem nesáhl !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Teď už přesně nevím kolik bylo C , ale bylo to brzy z jara výměna oleje hned po koupi auta a právě proto mne to zarazil že byl rozdíl detekovatelný sluchem. Určitě nemrzlo - tak cca 5 -10C.
Dnes mám tedy bufík tak to je možná už jiná situace.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
OT
Když koupíš ledku na 12V stačí ti jen dva vodiče, jeden kostra, druhý na nůž pojistky a je to. v podstatě takhle můžeš jít pokus omyl.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvky: 579
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Řídící jednotka motoru o tom ví, je to ona, kdo regeneraci spouští.
Btw, v době probíhající regenerace není funkční systém start/stop. Vlezu do infotainmentu auta, po rozbalení menu Drive se objeví záložka Start/Stop, následně hláška "Není k dispozici" doprovázená textem "Systém řízení motoru". Po ukončení regenerace zase start/stop zezelená a objeví se text "K dispozici".
Používám to, když si všimnu, že mám oproti normálu větší okamžitou spotřebu.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 316
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
no kvůli mně ani ne ale kvůli EU dost možná jo... D5 s DPF a bez DPF se reálně může lišit velikostí výrobních vůlí - to je mimochodem jeden ze základních faktorů toho jak může jít motor do otáček apod...volvoperformance píše: ↑13 říj 2020 20:12 To víš že jo, speciálně kvůli Tobě volvo udělalo nový motor s menšíma vůlema.
no já leju C3 5W30 a doufám, že je to OK
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Je nějaký znatelný rozdíl mezi C3 0w30 a 5w30? Proč né 40?
-
Offline
- Příspěvky: 5121
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Čím měnší rozdíl tím víc olej vydrží. A ono W30 stačí u nás pokud člověk nejezdí pilu.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 884
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Také bude rozdíl jakým autem ta D5 hýbe. Ve V70 bude mnohem méně namáhaná, než v XC90. Ve V70 s D5 136kW se mi nestalo, že bych měl málo výkonu a že bych jel delší dobu než desítky sekund s plynem na podlaze. Naopak s XC90, když je v létě naložená na dovolenou a potřebuju se v Alpách rozjet na dálnici z benzínky, tak mám plyn na podlaze a motor jde na plný výkon mnohem déle, než by kdy šel ve stejné situaci ve V70 - pokud bych za ní neměl teda karavan.
Podle mě může ve V70 stačit 0W-30, já raději ale liju jak do V70 tak do XC90 s D5 0W-40. Ucho na poznání natlakování hydroštelů ale nemám a po pár desítkách tisíc najetých km na tento olej je dost brzo hodnotit i tu kvalitu oleje.
Teď ale podle posledních příspěvků mám nabouranou dobu, kdy jsem byl rozhodnutý olej měnit. Chtěl jsem olej měnit vždy před zimou, aby byl čistý a nezahuštěný sazemi. No a teď jsem se dočetl, že díky bio srajdě olej degraduje a letní číslo se s nájezdem snižuje a to zase potřebuju v XC držet vyšší právě na letní dovolenkování. To je dilema! Zlatá doba, kdy byl jenom M6AD...
Podle mě může ve V70 stačit 0W-30, já raději ale liju jak do V70 tak do XC90 s D5 0W-40. Ucho na poznání natlakování hydroštelů ale nemám a po pár desítkách tisíc najetých km na tento olej je dost brzo hodnotit i tu kvalitu oleje.
Teď ale podle posledních příspěvků mám nabouranou dobu, kdy jsem byl rozhodnutý olej měnit. Chtěl jsem olej měnit vždy před zimou, aby byl čistý a nezahuštěný sazemi. No a teď jsem se dočetl, že díky bio srajdě olej degraduje a letní číslo se s nájezdem snižuje a to zase potřebuju v XC držet vyšší právě na letní dovolenkování. To je dilema! Zlatá doba, kdy byl jenom M6AD...
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvky: 316
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
přesně jak píše kolega... čím menší rozdíl res,.p rozestup mezi 0-15w-30-50 tím menší degradace oleje, i když v praxi záleží i na TBN hodně- za jak dlouho se stane s oleje "kyselina" no a pro vlastně ano/né xW-40, no ono totiž na výrobu olejů s letním číslem 40+ se používají lehčí základové oleje a proto mohou mít horší střihovou stabilitu než oleje s 30...i když lépe snášejí tepelné namáhání. třeba mobil 5w50 je nacpanej vším možným takže střihovku má dobrou, ale je to zase med za studena. podle mých zkušeností je střihová stabilita dost důležitej parametr - mohli by o tom povídat majitele TDI PD...tam stačilo nalejt olej bez normy 505.01 a vršky šly brzy cca po 10-15k znatelně do kopru...a to šlo o jednu blbou přísadu.5
jinak když nepočítám studenej start, D5 s 5W40 C3 jede hodně spokojeně...
-
Offline
- Příspěvky: 622
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Pročetl jsem to celé od první strany po poslední... Včetně stran a popisů výrobců.
Chci olej pro B5244T.
Značka asi jediná jasná věc - Ravenol
SAE - kloním se k 5w30
- ale proč ne 0w30 předepsané výrobce
norma - kloním se k C3
- ale proč ne pro jistotu A5B5 předepsanou výrobcem?
A k tomu všemu má Ravenol až moc rozmanitou nabídku jak u jednotlivých SAE tak i norem.
Absolutně netuším co vybrat
Chci tichý klidný chod motoru, chci snadný studený start a mazání, chci mu občas stoupnout na krk, chci chránit DPF
Všechno slibuji všichni a všechny )
Jen DPF je zmiňované pouze u C3, což mi pořád nejde do hlavy v rozporu s doporučením výrobce, ale budiž )
Ulehčí mi někdo dilema?
Chci olej pro B5244T.
Značka asi jediná jasná věc - Ravenol
SAE - kloním se k 5w30
- ale proč ne 0w30 předepsané výrobce
norma - kloním se k C3
- ale proč ne pro jistotu A5B5 předepsanou výrobcem?
A k tomu všemu má Ravenol až moc rozmanitou nabídku jak u jednotlivých SAE tak i norem.
Absolutně netuším co vybrat
Chci tichý klidný chod motoru, chci snadný studený start a mazání, chci mu občas stoupnout na krk, chci chránit DPF
Všechno slibuji všichni a všechny )
Jen DPF je zmiňované pouze u C3, což mi pořád nejde do hlavy v rozporu s doporučením výrobce, ale budiž )
Ulehčí mi někdo dilema?
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvky: 5121
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Kdybych chtěl být hnidopich, tak ti řeknu ať si to přečteš ještě jednou a pomalu protože odpověď na tvé otázky už tady jsou, ale ...
5W30 místo 0W30 ? U nás nejsou takové brutální mrazy aby jsi potřeboval 0W a čím menší rozsah tím déle olej vydrží - méně stabilizátorů.
C3 místo A5/B5? C3 nemá snížené HTHS a není ekologický a nesnižuje spotřebu, zato lépe chrání motor.
5W30 místo 0W30 ? U nás nejsou takové brutální mrazy aby jsi potřeboval 0W a čím menší rozsah tím déle olej vydrží - méně stabilizátorů.
C3 místo A5/B5? C3 nemá snížené HTHS a není ekologický a nesnižuje spotřebu, zato lépe chrání motor.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 430
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
-
Offline
- Příspěvky: 622
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
To ano, to jsem zjistil a proto se přikláním k výše uvedenému
Napsal jsem to špatně... Byla to spíš polemika nad tím, jestli vyplatí podstupovat "riziko" jiného oleje a normy než předepisuje výrobce.
Jinými slovy jak velký je zisk a jak velký risk
Napsal jsem to špatně... Byla to spíš polemika nad tím, jestli vyplatí podstupovat "riziko" jiného oleje a normy než předepisuje výrobce.
Jinými slovy jak velký je zisk a jak velký risk
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé