info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

  • Autor
  • Zpráva
IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1681
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od IgorS »

Aké máte skúsenosti s naftovými nezávislými kúreniami a aditívami v palive alebo do paliva? Pozitívne, negatívne, neutrálne? Mám na mysli aditíva pridávané uživateľom pri tankovaní (VIF, BG, Valvoline, Castrol, ...) alebo pridávané výrobcom/distribútorom paliva do paliva? Zaujíma ma, či vplyv týchto aditív, ktorý je zväčša pozitívny pre palivovú sústavu auta a motora, je pozitívny aj pre palivovú sústavu kúrenia a jeho chod? Alebo nie? A biozložka v nafte s ohľadom na kúrenie?
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

hefaistos
Offline
Příspěvky: 582
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hefaistos »

Z doslechu mam, ze delka jizdy by po zapnutem topeni mela byt alespon tak dlouha, jako cas behu topeni...

Proc je to tak?

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3017
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

ad VIF
dávám, nemám problém a neřekl bych, že by měl nějak zlepšovat chod bufíku nebo ho čistit, to je spíš o naftě, ale ani tady bych neviděl problém s biosložkou a pod, někdy beru s, někdy bez...
když jsem teď bufík rozdělával (nejspíš poprvé od výroby) bylo tam jen trocha připečeného bordelu a řekl bych, že se to vypaluje samo

ad jízda po zapnutém topení
to je myšleno spíš po zapnutí časovačem (nebo na dálku) aby se dobila baterie...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od python.p »

63miro píše:Z doslechu mam, ze delka jizdy by po zapnutem topeni mela byt alespon tak dlouha, jako cas behu topeni...

Proc je to tak?
Baterie? :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1681
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od IgorS »

63miro píše:Proc je to tak?
Bufíkom tečie prúd z batérie pri jeho chode + prúd čerpadlom paliva + prúd čerpadlom vody + prúd ventilátorom v kúrení. Z toho vyplýva, že bez dobitia batérie by bol bufík schopný nepretržitej prevádzky len niekoľko hodín. Rádovo okolo 10 hodín pri dobrej batérii a nie nízkej teplote. Napriek tomu, že by si mal plnú nádrž paliva pre bufík ale celé to nezávislé kúrenie potrebuje aj elektriku. Takže batéria sa potrebuje po kúrení dobiť a to dostatočne.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

hefaistos
Offline
Příspěvky: 582
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hefaistos »

Ja myslel ze se to musi nejak "provetrat" z nevim jakeho duvodu :)
Takze kdyz budu baterii nabijet kdyz to bude nutne, neni toto pravidlo treba dodrzovat.

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1681
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od IgorS »

Pri nízkom napätí sa bufík nespustí alebo ak už beží, tak pri poklese sa vypne. To je však len čiastočná ochrana pred tým, aby sa dalo ešte naštartovať. V zime pri mrazoch, keď kapacita aj dobrej batérie výrazne klesá a nároky na prúd pre roztočenie stuhnutého motora stúpajú to ani nemusí pomôcť. Nabíjanie jej počas zimy a používania bufíka isto pomôže.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5177
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ano, já plánuji výhledově ještě dodělat toto
https://accessories.volvocars.com/cs-cz/XC70(08-")/Accessories/Document/VCC-473200/2010/D5%20AWD/Automatic
a doplnit ještě zásuvkou v nárazníku, pro snazší připojování. Takže když budu i nadále v zimě jezdit couračky okolo 10km, tak budu mít krásně předehřátý motor a baterie také bude OK.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

hefaistos
Offline
Příspěvky: 582
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hefaistos »

K cemu origo volvo, za tretinu mas ctek polar nabijecku a za par korun konektor do narazniku...

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5177
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Však já taky origo kupovat nabíječku nebudu, nejsem blázen abych dával cca 7000Kč. Odkaz jsem dal pouze pro lepší představivost a měl jsem to uložený v oblíbených.
Kupovat budu pouze origo zásuvku, protože je i s kabelem za cca 1500Kč, což vychází i neorigo sada CALIX.

Edit: Co jsem koukal na video Volvosweden, tak v několika záběrech je vidět nápis CALIX, takže to co prodává Volvo je jen přebalený CALIX. Jen za 1/3ceny.

https://www.youtube.com/watch?v=32iAEKoZzds&t=389s"
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5177
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Další pokrok. :Yahoo!:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

smidcze
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 199
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od smidcze »

Kubo ty jsi blázen takto rozebrat auto :%) :lol: no každopádně až se mi jednou rozbije a budu hledat kde to je, tak vím na koho se obrátit :wink: :good:
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5177
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

To já ne. To byly velice šikovní automechanici z AVdílů.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

smidcze
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 199
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od smidcze »

Já vím ale taky jsi přiložil ruce k dílu :good: a máš to určitě nastudované :)
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici

Petrp
Offline
Příspěvky: 104
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: praha západ :-)
Vůz: V70 1998 & XC70 2008

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Petrp »

IgorS píše:Pri nízkom napätí sa bufík nespustí alebo ak už beží, tak pri poklese sa vypne. To je však len čiastočná ochrana pred tým, aby sa dalo ešte naštartovať. V zime pri mrazoch, keď kapacita aj dobrej batérie výrazne klesá a nároky na prúd pre roztočenie stuhnutého motora stúpajú to ani nemusí pomôcť. Nabíjanie jej počas zimy a používania bufíka isto pomôže.
To taky neni uplne pravda, už se mi stalo, že jsem v -10 přišel ke krásně vytopenému a zahřátému autu, ale uz jsem nenastartoval...

S novou baterkou se mi to ještě nestalo, pravda, že si to teď víc hlídám a častěji dobíjím.

Petr
_________________
Volvo V70 2.5 TDI 1998 Hnusák
Volvo XC 70 2.4 2008 Elvíra
Volvo 745 2,3 1987 Sabaton

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9857
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hajnej »

Taky se mi povedlo nenastartovat. Ale baterka uz byla opravdu kaput.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3017
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

tož ono to umí pohlídat napětí, ne kapacitu (proud)...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1681
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od IgorS »

Petrp píše:To taky neni uplne pravda, už se mi stalo, že jsem v -10 přišel ke krásně vytopenému a zahřátému autu, ale uz jsem nenastartoval...
Napísal som, že:
To je však len čiastočná ochrana pred tým, aby sa dalo ešte naštartovať. V zime pri mrazoch, keď kapacita aj dobrej batérie výrazne klesá a nároky na prúd pre roztočenie stuhnutého motora stúpajú to ani nemusí pomôcť.
preto neviem, s čím nesúhlasíš a čo na tom nie je pravda? :shock:

Písal som o kúrení Webasto. Neviem ako to má Volvo nastavené ale usudzujem, že podobne. Webasto sa nespúšťa pod 10,8 V a aj pri, krátkodobom poklese napätia pod 10,8 V sa vypína a ukončuje fázu kúrenia. Kúrenie však nevie, koľko energie ešte v akumulátore zostáva, aj s ohľadom na nízku teplotu v ktorej je akumulátor v zime. Preto sa môže stať, že pri chode kúrenia síce nedôjde k poklesu napätia akumulátora pod prahovú hodnotu ale vplyvom jeho stavu a teploty už vzrástol jeho vnútorný odpor až tak, že síce aj keď kúrenie dokáže napájať bez poklesu napätia v palubnej sieti no štartovací prúd 160 - 350 A, jednoducho už nedá. To kvôli veľkému vnútornému odporu akumulátora, na ktorom vznikne v jeho vnútri úbytok napätia a štartér neroztočí.

Ak je problém akumulátora v jeho veľkom vnútornom odpore, môže sa to prejaviť aj tak, že aj po neúspešnom štarte, po chvíli jeho napätia znova vzrastie a nezávislé kúrenie by mohlo opäť kúriť. Nízke prúdy akumulátor ustojí ale vysoký, štartovací prúd už nedá.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Petrp
Offline
Příspěvky: 104
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: praha západ :-)
Vůz: V70 1998 & XC70 2008

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Petrp »

Pointa měla být taková, že přes všechny chytré elektronické fičury na to není úplně spoleh, s tím s tebou souhlasím.

Petr
_________________
Volvo V70 2.5 TDI 1998 Hnusák
Volvo XC 70 2.4 2008 Elvíra
Volvo 745 2,3 1987 Sabaton

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1681
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od IgorS »

Jasné, chápem ťa. To by v akumulátore musel byť nejaký balancer strážiaci každý článok, ako v Li-Ion/Li-Pol batériách, čiže nejaká elektronika ktorá by riadila nabíjanie každého článku ale aj testovala jeho stav, teplotu a merala dodanú energiu do neho pri nabíjaní a odobranú energiu z neho pri záťaži. Vtedy, keď by elektronika zistila vyšší vnútorný odpor a nízku teplotu okolia, nedovolila by ani spustiť kúrenie. No aj pri nespustení kúrenia, ako ochrany pred jeho vybitím by sa už nemuselo podariť naštartovať. Takže rada je dobíjať, dobíjať, dobíjať...
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3017
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

Přátelé, mám problém. :)
Po zimě jsem vymontoval bufík, jelikož nefungoval. Opravil jsem ho, ale už samozřejmě nebyl čas ho namontovat zpět, až teď, když začíná zima. Jenže jsem spatně utěsnil konektor na autě, netekla mi do něj voda, která tam zůstala a za tu dobu se v něm rozpadly dva kontakty. Takže nezbývá než ho vyměnit. Nemáte někdo tento konektor z auta s kusem kabelu tak, aby šel nastavit?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5177
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Zkus vycvaknout jeden PIN, možná mohu pomoci, ale potřebuju je vidět a nejlépe pak změřit i velikost. Mám nějaké PINY doma.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5177
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak aktualizace k mé dostavbě bufíka. V autě dohrána konfigurace, takže jsou tam 2x časovač, přímý start a automatický dohřev po startu. No a celkem jsme s Tymonem vyzkoušeli už dva SW a stále to nefachčí, ani se nespustí. Jen pouze tak na 1-2s a pak se vypne.
Problém je v tom, že v CPM je nahrán SW pro verzi Thermo Top V a já mám verzi Thermo Top VEVO. Rozdíl je v tom, že ten TTV má předehřev paliva v hořáku a TTVEVO ho nemá. No SW hlásí chybu právě předehřevu paliva.
Teď si píšu s jedním Rusákem, který řešil přestavbu TTV na TTVEVO, protože u té verze TTV praská karamická vložka a TTVEVO již keramiku namá. Tak jsem zvědav jestli to klapne..... 8)
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

smidcze
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 199
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od smidcze »

Kubo držím palce ať to konečně dotáhneš k úspěchu věřím, že to rozlouskneš :good: :wink:
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9857
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hajnej »

Kubo, to by stálo za samostatné téma. Požádal bych nějakého admina, ať to odšpendlí.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé