D5 chip vs. automat
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Momentálně žádné
D5 chip vs. automat
Ahoj, chtěl bych se zeptat na dlouhodobé zkušenosti s chipnutou D5 a automatem (já mám verzi bez sekvence), konkrétně chip od D5T5 ze 120kW na 149kW (EURO 3 verze motoru). Zvládne dlouhodobě převodovka nárůst krouťáku v pohodě? Projel jsem asi všechna vlákna na téma D5 a chip a vyčetl jsem, že po chipu to zvládá automat dobře a dokonce líp řadí, ale nenašel jsem žádnou dlouhodobou zkušenost. Přemýšlím o chipu a tohle je asi jediná věc, u který mám zatím otazník. Díky za odpovědi.
-
Offline
- Příspěvky: 123
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC70 D5 120kW AT 2003
D5 chip vs. automat
Cca rok, 149kW zadny problem, funguje jak ma spis bych rekl ze funguje lepe. Takrka vymizela kdy převodovka "váhá".... Na druhou stranu pocitej s tim ze prestanes jezdit na spotrebu.
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Momentálně žádné
D5 chip vs. automat
Super, to jsem rád. Já jsem právě někde narazil na to, že limit téhle převodovky je cca 420nm (ovšem nebyla to žádná ofiko dokumentace, tak nevím, jak relevantní to je), tak jsem se toho bál. Na spotřebu nejezdím ani teď a koně docela chybí, takže se celkem těším na změnu.
-
Offline
- Příspěvky: 2999
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
D5 chip vs. automat
Pokud mas strach o prevodovku nech si nahrat stage 1 a budes spokojen i tve svedomi
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvky: 376
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5
D5 chip vs. automat
Já bych se bál že se ta převodovka rozes... . Je sice pravda, že častěji odchází hydraulický rozvaděč, ale je vyšší šance že klekne třeba měnič. Já bych do toho nešel.
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Momentálně žádné
D5 chip vs. automat
Ten kompromis v podobě stage 1 zní dobře. Výkon předpokládám těch 135kW, ale krouťák jsem nedohledal. Tipuju něco kolem 400nm, neví někdo přesně?
-
Offline
- Příspěvky: 2999
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
D5 chip vs. automat
135kw a 400nm
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Momentálně žádné
D5 chip vs. automat
Díky, půjdu teda touhle cestou
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Momentálně žádné
D5 chip vs. automat
V září jsem se konečně rozhoupal a nakonec dal Stage II. Po chipu jsem převodovce dopřál v Lichnově výměnu oleje včetně bg kůry. Po pár měsících automat drží statečně, funguje jak má. Řadí při klidné jízdě znatelně dřív a jízda je tak daleko příjemnější. Spotřeba mi neklesla, neb tomu teď dávám častěji napít, rozdíl v síle motoru je fakt znát. Tak třeba to někomu pomůže, jestli se taky bude rozhodovat. Časem sem hodím další update, jak to převodovka snáší.
-
Offline
- Příspěvky: 1
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Trutnov
- Vůz: Budoucí majitel V70 D5
D5 chip vs. automat
Ahoj zajímalo by mě jak pokud auto ještě máš jak jsi spokojen nebo jak jsi byl spokojen? Automat vydržel? Nebo se objevili nějaké závady ve spojení s tím chipem? Ať už automat nebo motor. Díky
-
Offline
- Příspěvky: 1149
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm
D5 chip vs. automat
Pár příspěvků už jsem tu ohledně toho psal, ale nikde žádná reakce.
Volvo V60 AWD D5 s automatem.
Origo 151kW.
Sbírám názory a zkušenosti. Zdá se, že ideální volba je Stage 2 s EGR OFF.
Co do toho nalejt? Trpí motor/převodovka/AWD na něco po aplikaci ST2 s dobrým servisem a rozumným zacházením?
Volvo V60 AWD D5 s automatem.
Origo 151kW.
Sbírám názory a zkušenosti. Zdá se, že ideální volba je Stage 2 s EGR OFF.
Co do toho nalejt? Trpí motor/převodovka/AWD na něco po aplikaci ST2 s dobrým servisem a rozumným zacházením?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm VDD inside
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm VDD inside
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvky: 522
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
D5 chip vs. automat
Jsem hroznej bordelář. Co nepotřebuju nutně k životu, to hned zapomenu. Jsem navíc línej si alespoň některé věci někam poznamenat.
Takže:
Mám na svém XC70 to co popisuješ. Nevzpomenu si jak dlouho (snad tři, nebo čtyři roky), musel bych se optat servisáka.
Protože ale auto jede, mohu snad napsat, že žádné negativní účinky nepociťuji.
Nevím jestli ti to pomůže, ale snad to že to funguje natolik, že už jsem zapomněl je taky celkem dobrá zpráva.
Takže:
Mám na svém XC70 to co popisuješ. Nevzpomenu si jak dlouho (snad tři, nebo čtyři roky), musel bych se optat servisáka.
Protože ale auto jede, mohu snad napsat, že žádné negativní účinky nepociťuji.
Nevím jestli ti to pomůže, ale snad to že to funguje natolik, že už jsem zapomněl je taky celkem dobrá zpráva.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 3277
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
D5 chip vs. automat
2 Tarkin
Co Hilton Tuning? Já jsem s tím čipem spokojenej. Komunikace se zákazníkem pohotová, profesionální.
Vystřídal jsem BSR, ARD (D5T5) a skončil u Hiltona.
Tvojí V60 foukají také a klientů mají procentuálně násobně více, než ve střední a východní Evropě zprofanované D5T5/ARD, Rica, BSR
Co Hilton Tuning? Já jsem s tím čipem spokojenej. Komunikace se zákazníkem pohotová, profesionální.
Vystřídal jsem BSR, ARD (D5T5) a skončil u Hiltona.
Tvojí V60 foukají také a klientů mají procentuálně násobně více, než ve střední a východní Evropě zprofanované D5T5/ARD, Rica, BSR
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 1331
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Prysk
- Vůz: V70 II D5 MY 03, stage II, EGR off
D5 chip vs. automat
2 Tarkin - stage 2 ze 120 na 149 za 5 let ujeto 100 tis. od 320 k dnešním 420. V průběhu 2x výměna oleje s proplachem, řadí hladce, bez kopnutí. Spokojenost. Nechávám ohřát nejen motor, ale i převodovku, než naložím. Pokud není někdo tatar, tak by zvýšení výkonu a krouťáku mělo přinést jen radost a bezpečnost bez zvýšení rizika.
-
Offline
- Příspěvky: 425
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
D5 chip vs. automat
Myslím, že ideální je vzhledem k lepšímu chování automatu Polestar, to Ti potvrdí Kuba Svoboda. Jinak d5t5 stage 2 není moc co zkazit i vzhledem k ceně. Jinak k tomu Hiltonu, co jsem četl, tak z hlediska zákaznické podpory to není nic moc, ten frajer má dnes násobně víc zakázek než před pár rokama a když potřebuješ upravit mapu, tak odpovídá klidně za několik měsíců, stále to má asi jen jako bokovku, ale prostě mnohem víc zákazníků.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvky: 165
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Litoměřice
- Vůz: XC70 D4 MY14 133kW
D5 chip vs. automat
Ahoj, na V70 D5 136 kW AWD automat jsem před 5ti lety a 80tkm vyčistil sání a pak šel do ST2 158kw/480Nm od D5T5 (tehdy D5T5) včetně EGR off. Za mě maximální spokojenost. Oleje měním pravidelně, automat necuká a ten zátah je na bezpečné předjíždění u tak těžkého auta vhodný.
Nedávno jsme pořídili XC70 D4 133 kW a tam hodně přemýšlím, zda na okresce předjedu kamión. Až se dostanu na ST0 a budu si jistý, že je auto připravené, zase tam půjde čip
Nedávno jsme pořídili XC70 D4 133 kW a tam hodně přemýšlím, zda na okresce předjedu kamión. Až se dostanu na ST0 a budu si jistý, že je auto připravené, zase tam půjde čip
_________________
Volvo XC70 D4 MY14 133 kW >> ST2 + EGR OFF od D5T5 (184 kW/480 Nm), 180t. km, galerie https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1014496
Bylo: Volvo V70 D5 AWD ST2 od D5T5, EGR OFF, 2008, 300t. km
Volvo XC70 D4 MY14 133 kW >> ST2 + EGR OFF od D5T5 (184 kW/480 Nm), 180t. km, galerie https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1014496
Bylo: Volvo V70 D5 AWD ST2 od D5T5, EGR OFF, 2008, 300t. km
-
Offline
- Příspěvky: 316
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
D5 chip vs. automat
jj potvrzuju, mám taky 158kw v xc60 od d5t5 a bez toho je to prostě vlažnější naopak bych řek že automat s tím líp drží kvalty a neprokluzuje...
-
Offline
- Příspěvky: 1149
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm
D5 chip vs. automat
A konkrétně 151kW verze je s tím v pohodě? Samozřejmě o přípravě a maximálně vyladěným stavu ani nemluvě, ani o prohřívání, vše samozřejmě dodržuju.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm VDD inside
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm VDD inside
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvky: 770
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
D5 chip vs. automat
U S80I s D5 a 5ti-kvalt Aisinem jsem dával Stage2 + EGR off a najezdil jsem s tím přes 180tis km v pohodě.
U S80II s D5 136kw a TF80SC také Stage 2 + EGR off, nahráno cca při 220tis km a když jsem prodával ve 425tis km, nebyl s ničím problém.
Momentálně u S80II biD5 158kw, koupeno již s Polestarem na 169kw, upraveno od D5T5 na 184kw + egr off a vše naprosto cajk.
Vždy i u pětikvaltu se podstatně zlepšilo řazení automatu ( samozřejmostí jsou nejnovější SW ve všech jednotkách), a auto vždy podstatně ožilo, i v případě optimalizace ze 169kw D5.
Jako nesporné plus vidím i v EGR off, jelikož se tak nešpiní sání a to nejezdím pomalu.
Stage2 jsem aplikoval i na VEA diesel a benzín a vždy mohu jen doporučit.
Jinak vše mi vždy jezdilo a jezdí na 5W-50 Mobil1.
U S80II s D5 136kw a TF80SC také Stage 2 + EGR off, nahráno cca při 220tis km a když jsem prodával ve 425tis km, nebyl s ničím problém.
Momentálně u S80II biD5 158kw, koupeno již s Polestarem na 169kw, upraveno od D5T5 na 184kw + egr off a vše naprosto cajk.
Vždy i u pětikvaltu se podstatně zlepšilo řazení automatu ( samozřejmostí jsou nejnovější SW ve všech jednotkách), a auto vždy podstatně ožilo, i v případě optimalizace ze 169kw D5.
Jako nesporné plus vidím i v EGR off, jelikož se tak nešpiní sání a to nejezdím pomalu.
Stage2 jsem aplikoval i na VEA diesel a benzín a vždy mohu jen doporučit.
Jinak vše mi vždy jezdilo a jezdí na 5W-50 Mobil1.
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 chip vs. automat
Já mám trochu potíže s tím, že mi nesedí data točivého momentu.
TF-80SC max moment 450Nm:
https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
" It is designed to handle a maximum of 450 N⋅m"
A D5T5 Stage1 pro 151kw to posílá hned na 460Nm. Stage2 až 480Nm.
Takže jak to je?
TF-80SC max moment 450Nm:
https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
" It is designed to handle a maximum of 450 N⋅m"
A D5T5 Stage1 pro 151kw to posílá hned na 460Nm. Stage2 až 480Nm.
Takže jak to je?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 5121
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
D5 chip vs. automat
Podle mého názoru a pohledu na věc. On tam je omezovač krouťáku při rozjezdech a nějakých jízdních režimech. Těch 480nm je maximum které velmi často nevyužiješ.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Online
- Příspěvky: 2139
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
D5 chip vs. automat
Praxe je taková, že ani 550Nm+ není problém https://kt4performance.com/volvo-big-turbo-kits/
-
Offline
- Příspěvky: 770
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
D5 chip vs. automat
I Polestar to posouvá na 470Nm, tak snad by ve Volvu věděli co dělají.hajnej píše: ↑08 dub 2023 12:09 Já mám trochu potíže s tím, že mi nesedí data točivého momentu.
TF-80SC max moment 450Nm:
https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
" It is designed to handle a maximum of 450 N⋅m"
A D5T5 Stage1 pro 151kw to posílá hned na 460Nm. Stage2 až 480Nm.
Takže jak to je?
Jinak ano, torque limiter je na 1. a 2. rychlostním stupni.
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Příspěvky: 199
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011
D5 chip vs. automat
Tak srovnání z Polestaru nemůžu porovnat. Ale mám už taky nějaký rok u 151kw stage 2 a egr OFF od volvo česky a žádný problém. Teď jsem potřeboval na chvíli vrátit hodnoty do původního stavu a něco si ověřit a opět se přesvědčil jak obrovský rozdíl to je
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé