Nejsem si jistej jestli EU reguluje dane na E85 jak pise jarek.krizan. Na
http://www.best-europe.org, pisou, ze napriklad Svedsko a Nemecko maji ulevy na danich, kdezto Italie, Britanie a Nizozemi nemaji. To nedokazuje jestli EU reguluje dane, ale ukazuje ze staty maji moznost volby. Ty ulevy na danich maji srovnat rozdil ve spotrebe paliva E85 versus benzin, takze "dojezd za stejny peniz" by mel byt stejny. Jinymi slovy, nizsi dane kompenzuji vyssi spotrebu, takze ve vysledku je palivo stejne drahe - ne levnejsi.
Porad mi nebylo moc jasne jak to je s vyssi spotrebou a vyssim vykonem. Nakonec jsem dohledal, ze Saab s motory BioPower uvadi, ze dle nejakeho Svedskeho vyzkumu, spotreba na 15000 km (rocni najezd) byla 1350 litru benzinu, a u BioPower to bylo 1755 litru E85. V obou pripadech mluvi o "typickem ridici" (
http://www.saabbiopower.co.uk/saabBioPower/). To je narust spotreby o 30%. Samozrejme spotreba cisteho benzinu je jen 15% z 1755 = 263 litru, takze se usetri 1086 litru cisteho benzinu za rok. To je zajimave z hledika ekologie, ale to nas ted zajima asi ekonomicka stranka.
Se zvysenou spotrebou se zvysi i vykon a kroutici moment. Vykon pry o 20%, kroutici moment o 16%. Kazdopadne bez danoveho zvyhodneni se to samozrejme nevyplati.
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
![Obrázek]()
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km