Nafta dle EU
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 143
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Reichenberg/Oslo
Nafta dle EU
Možná jsem úplně mimo, ale vysvětlete mi někdo, jak je to s kompatibilností Volvo-chrochtáků novějšího data a aktuální bionafty, co prej má od 1.9. mít min. 2% řepky. Tohle je v oficiální příručce Volva pro rok 2006:
Diesel type fuels which must not be used:
special additives, Marine Diesel Fuel, fuel
oil, RME (Rape Methyl Ester) and
vegetable oil. These fuels do not fulfil the
requirements in accordance with Volvo
recommendations and generate
increased wear and engine damage that
is not covered by the Volvo warranty.
Jinými slovy, řepkovej methylester se vysloveně zakazuje !!! :?: :idea:
Diesel type fuels which must not be used:
special additives, Marine Diesel Fuel, fuel
oil, RME (Rape Methyl Ester) and
vegetable oil. These fuels do not fulfil the
requirements in accordance with Volvo
recommendations and generate
increased wear and engine damage that
is not covered by the Volvo warranty.
Jinými slovy, řepkovej methylester se vysloveně zakazuje !!! :?: :idea:
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
-
Offline
- Příspěvky: 304
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
- Vůz: 2xV70
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Nafta dle EU
Co je psané to platí,tak asi prodáš ten svůj chrocht a koupíš si pořádnýho voňavýho benzína
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
-
Offline
- Příspěvky: 304
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
- Vůz: 2xV70
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Nafta dle EU
Teď vážně brácho.Asi by to chtělo nějaké oficiální vyjadření od Volva.Ty si řečí znalej,tak zkus jim napsat.Docela by mě zajímalo,co by odpověděli.Jinak technicky si myslím,že by to neměl být až takový problém.Je to motor jako každý jiný a množství toho řepného sajrajtu je podle mě zanedbatelný.Asi to chce udělat nějaká opatření,ale to už se tu myslím rozebíralo.
Ikdyž jako motorář,nejsem zastánce těchto experimentů.Každopádně motoru to nic nepřidá,spíš naopak.Samozřejmě to bude na to jezdit,ale není to tomu přispůsobené a spalování sajrajtu není nic přínosného pro dobrý chrochtmotor.Asi věc názoru,každopádně bych si o tom nejdřív něco zjistil a pak vedl debatu dál.Osobně to neřeším,mám benzín a nebudu to měnit
Ikdyž jako motorář,nejsem zastánce těchto experimentů.Každopádně motoru to nic nepřidá,spíš naopak.Samozřejmě to bude na to jezdit,ale není to tomu přispůsobené a spalování sajrajtu není nic přínosného pro dobrý chrochtmotor.Asi věc názoru,každopádně bych si o tom nejdřív něco zjistil a pak vedl debatu dál.Osobně to neřeším,mám benzín a nebudu to měnit
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
-
Offline
- Příspěvky: 143
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Reichenberg/Oslo
Nafta dle EU
Tak do benzínu to lejou taky, ty chytrejhoffi píše: Co je psané to platí,tak asi prodáš ten svůj chrocht a koupíš si pořádnýho voňavýho benzína
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
-
Offline
- Příspěvky: 304
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
- Vůz: 2xV70
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Nafta dle EU
Jsem chytrej to joRaff píše:Tak do benzínu to lejou taky, ty chytrejhoffi píše: Co je psané to platí,tak asi prodáš ten svůj chrocht a koupíš si pořádnýho voňavýho benzína
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
-
Offline
- Příspěvky: 304
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
- Vůz: 2xV70
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Nafta dle EU
To lejou i do benzínu? Myslím že mě lakuješ
Jinak tu je dabata,ale to si asi už četl : viewtopic.php?f=44&t=9412
rpet to tam docela slušně vysvětlil,ale nikoho nenapadlo že v příručce to výslovně u novějších aut zakazujou.Asi to bude tím,že tu tolik lidí ty novější káry nemá
Jinak tu je dabata,ale to si asi už četl : viewtopic.php?f=44&t=9412
rpet to tam docela slušně vysvětlil,ale nikoho nenapadlo že v příručce to výslovně u novějších aut zakazujou.Asi to bude tím,že tu tolik lidí ty novější káry nemá
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
-
Offline
- Příspěvky: 1107
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Č.Krumlov
Nafta dle EU
Zatím lakuje, ale od nového roku bude mít pravdu.
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Nafta dle EU
Domnívám se, že si pletete pojmy. Do nafty Metylester a do benzínu bioethanol (lidově líh). To není to samé.
-
Offline
- Příspěvky: 304
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
- Vůz: 2xV70
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Nafta dle EU
Já nic nepletu,ale brácha je popleta .......... to máš jedno co tam polejou,zase to bude sajrajt Nic nenaděláme,ale vraťme se k jádru dotazu.Co teda má dělat majitel auta,kde výrobce strikně zakazuje řepkovej methylester??? To by mě fakt zajímalo......Jarda S40 píše:Domnívám se, že si pletete pojmy. Do nafty Metylester a do benzínu bioethanol (lidově líh). To není to samé.
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
-
Offline
- Příspěvky: 128
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha Běchovice, resp. Lom u Mostu
Nafta dle EU
no, vzhledem k tomu, ze jarda ma pravdu jako vzdy, tak jej musim podporit nasledujici otazkou: kolik objemovych jednotek v litrech jsou 2% primesi MERO k danemu obsahu nadrze V70ky ?? a "odbornici", ktery tyhle sra..ky neminej tankovat do svyho auta, by mi mohli teda vysvetlit, jak to mnozstvi v ty svy nadrzi poznaj. obcas je problem poznat i tu "skutecnou" bionaftu s 35% MERO, to je moje vlastni zkusenost. tohle mnozstvi proste nemuze motoru nijak ublizit. navic, vzhledem k tomu, ze je to zakonna norma, tak i v pripade PROKAZANEHO poskozeni motoru touto smesi lze uplatnit plnou nahradu skody u statu, nebot ten naridil tuto normu. zaver: vedete diskusi o nicem. dve procenta primesi v nafte jsou nic.
_________________
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Nafta dle EU
4Rpet - pohledal jsem na netu a našel jsem zmínku o 5% a od r.2008 snad 10% To by už ale bylo dost, ne? Nemyslím na jízdu, tam to nepoznaj. Ale třeba při déle odstaveném voze by to mohlo zlobit, ne??
Ale zcela jiná situace bude s tím etanolem (nebo ethanolem, jak libo). Z dob svého mládí, kdy se zkoušela alternativní paliva vím, že má o dost menší výhřevnost než benzín. Takže motor na směs benzin/líh nepodá takový výkon jako na benzín. Možná to dožene řídící jednotka prodloužením doby vstřiku a tím pádem dodáním více paliva, ale jestli na to bude mít motor dost vzduchu. Podle mě prostě poklesne o dost výkon motoru, typoval bych v oblasti max. výkonu o 2-3% a určitě se zvýší spotřeba, v obdobném měřítku. Takže spočítám li si zvýšení spotřeby po zavedení denního svícení a dále po zavedení lihobenzínu, tak my vyjde, že se vlastně nic neušetří. A vo vo vo to tu de!
Ale zcela jiná situace bude s tím etanolem (nebo ethanolem, jak libo). Z dob svého mládí, kdy se zkoušela alternativní paliva vím, že má o dost menší výhřevnost než benzín. Takže motor na směs benzin/líh nepodá takový výkon jako na benzín. Možná to dožene řídící jednotka prodloužením doby vstřiku a tím pádem dodáním více paliva, ale jestli na to bude mít motor dost vzduchu. Podle mě prostě poklesne o dost výkon motoru, typoval bych v oblasti max. výkonu o 2-3% a určitě se zvýší spotřeba, v obdobném měřítku. Takže spočítám li si zvýšení spotřeby po zavedení denního svícení a dále po zavedení lihobenzínu, tak my vyjde, že se vlastně nic neušetří. A vo vo vo to tu de!
-
Offline
- Příspěvky: 128
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha Běchovice, resp. Lom u Mostu
Nafta dle EU
normovana primes je 2%, povolene maximum v objemu mista mereni je max. 5%, to vse v souctu rocniho prodeje danehopaliva... ponekud slozite, ale jasne definovane... co se tyka ethanolu, tak po tom jsem zatim nepatral... az pojedu kolem VUPM, tak se zeptam - snad mi zase poradej, vezmu svesticky z nasi zahradky...Jarda S40 píše:4Rpet - pohledal jsem na netu a našel jsem zmínku o 5% a od r.2008 snad 10% ...
_________________
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Nafta dle EU
Jardo, podle toho co se mi mpodařilo vyšťourat o E 85 samotný líh to být nemůže ( má příliš vedlejších vlastností ) tak se chemicky upravuje ( co se tam přidává nevím ) . Takže výsledný efekt je ten, že má vlastnosti jak 95 oktanový benzín ( údajně je i verze s 98 ale výrobně víc nákladná ) a problémy s ním můžou mít auta v oblastech s tropickými teplotami, neboť se strašně rád odpařuje. Údajně ceněný v severských zemích, prý nezamrzne i v - 40°. Má prý jinou křivku hoření a tak pokud je ve voze učícíse jednotka, tak si s tím poradí a výkon zůstane stejný, jen spotřeba nepatrně vroste ( uvádí 1,2 - 3 % ). Mám to od jednoho člověka z VUGPT, tak doufám že nekecá.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Nafta dle EU
Jarku, já nešťoural ale měli jsme ve škole chemii. Ethanol nebo etanol nebo etylalkohol (C2H4OH) je prostě ten líh, kterej piješ ve slivovici. Nevím proč zdůrazňujou Bio, ale asi proto, že by šel vyrobit i z ropy, ale nebyl by Bio. Nicméně se vyráběl většinou z brambor. Je to produkt kvašení, do rp... proč to vysvětluju tobě z kraje slivovice Nicméně určitě nevíš, že má oktanové číslo 92 narozdíl od metanolu neboli metylalkoholu, kterej ve slivovici bejt nesmí, ale používá se na ploché dráze. Jo a tu výhřevnost, odborně spalné teplo má o dost menší než benzín. Z hlavy nevím o kolik, ale tipnul bych asi o 1/3. Tím je daná ta spotřeba, musíš ho dopravit do válce o dost více. To ale i proto, že má jinej ideální poměr mísení se vzduchem (benzín asi 14,5 : 1, líh snad 9 : 1).
P.S. Jinak ve státech latinské Ameriky se používá v palivu již hóóódně dávno, tam se dělá s cukrové třtiny.
P.P.S. http://www.biopalivo.cz/bioethanol.php
P.S. Jinak ve státech latinské Ameriky se používá v palivu již hóóódně dávno, tam se dělá s cukrové třtiny.
P.P.S. http://www.biopalivo.cz/bioethanol.php
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Nafta dle EU
4Jarek - už asi chápu! Já mluvím o bioethanolu, čili lihu. Ty mluvíš o E85, což je jižb směs 85% lihu a 15% benzínu. Jezdí na ní třeba některé Saaby ba dokonce i Volva a prodává se ve Švédsku! Ale ten se u nás přidávat nebude, bude se přidávat jen ten líh.
http://www.autorevue.cz/Magazin/Novy-Sa ... fault.aspx
http://saabinfo.net/index.php?option=co ... &Itemid=14
http://www.parkoviste.koukej.info/viewt ... 7680257f1b
http://www.autorevue.cz/Magazin/Novy-Sa ... fault.aspx
http://saabinfo.net/index.php?option=co ... &Itemid=14
http://www.parkoviste.koukej.info/viewt ... 7680257f1b
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Nafta dle EU
No právě to je to svinstvo, na E 85 určuje EU mantinely ve zdanění, a tím že u nás budou do benzínu přidávat jen část suroviny, obcházejí nařízení EU. Jo český úředník je machr v okrádání obyčejného motoristy.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 417
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
- Bydliště: Zlín
Nafta dle EU
Doufám, že jste už v rámci tématu četli článek od D-FENSE.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info -
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info -
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Nafta dle EU
Článek jsem četl a problém spočívá v tom, že není biopalivo jako biopalivo a že se těžko doberem nějakých opravdu nezaujatých informací. Jako je například mylně uváděné zvýšení spotřeby na pěstování produktů. Tím chcou samozřejmě zase oblbovat. Pokusím se stručně vysvětlit. Pokud se bude na pozemku pěstovat produkt, tak se musí poorat, zasít, pohnojit,sklidit a pokud se tam pěstovat nebude, tak se musí poséct, pohrabat, usušit, nabalíkovat a sklidit a to se asi udělá podle některých názorů samo, bez spotřeby energií, a zadarmo. Pokud vím, tak existují zákony o hospodaření na pozemcích, ať je to pole, nebo louka, tak se nesmí nechat zarůst v prales a vypalovat se taky nesmí. A doprava a uskladnění a distribuce se musí dít taky u ropných produktů a nemluvě o nákladech na těžbu adalších věcech s tím souvisejících.
Prostě chtělo by to opravdu nestranný posudek, ale o ten nemá nikdo zájem, protože jde o tak velké peníze, že si to ani neumíme představit.
Prostě chtělo by to opravdu nestranný posudek, ale o ten nemá nikdo zájem, protože jde o tak velké peníze, že si to ani neumíme představit.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Nafta dle EU
Jarku, nevím jak u vás, u nás na to zákon je, ale sejou na to. Prot bych právě navrhoval na méně úrodná pole opět vysadit lesy, nechat je růst a po nárůstu dřevní hmoty tuto využít k topení místo plynu, uhlí a podobně. V lese je práce taky, ale nemusí se každej rok orat,vláčet, zasít, hnojit, sklidit, odvézt, zpracovat..... Navíc pohlcuje prach a hluk a dá se využít k rekreaci a podobně. Také napomáhá vyrovnávat množství vláhy v zemi, chrání před povodněmi a podobně.jarek.krizan píše:Článek jsem četl a problém spočívá v tom, že není biopalivo jako biopalivo a že se těžko doberem nějakých opravdu nezaujatých informací. Jako je například mylně uváděné zvýšení spotřeby na pěstování produktů. Tím chcou samozřejmě zase oblbovat. Pokusím se stručně vysvětlit. Pokud se bude na pozemku pěstovat produkt, tak se musí poorat, zasít, pohnojit,sklidit a pokud se tam pěstovat nebude, tak se musí poséct, pohrabat, usušit, nabalíkovat a sklidit a to se asi udělá podle některých názorů samo, bez spotřeby energií, a zadarmo. Pokud vím, tak existují zákony o hospodaření na pozemcích, ať je to pole, nebo louka, tak se nesmí nechat zarůst v prales a vypalovat se taky nesmí. A doprava a uskladnění a distribuce se musí dít taky u ropných produktů a nemluvě o nákladech na těžbu adalších věcech s tím souvisejících.
Prostě chtělo by to opravdu nestranný posudek, ale o ten nemá nikdo zájem, protože jde o tak velké peníze, že si to ani neumíme představit.
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Nafta dle EU
Jardo to víš že u nás by taky na to a z vysoka jak na placatý kameň, jenže dostávají za to vysoké pokuty ( obec si chce taky přijít na svoje a úřadové na radnici ) a na zalesnění mám stený názor jak ty, nemluvě o ostatních aspektech, tak by se tím snížili škodliviny v ovzduší, na takovou míru, že by toho nedosáhli ani přidáním 50% řepky do nafty.
Jenže to už je jiné téma.
Prostě pokud by alespoň pár úředníků ve státní správě používalo mozek, tak by sme jako stát ušetřili miliardy vynaložené na odstraňováví následků, něčeho, k čemu nemuselo ani dojít a to s minimálními náklady.
Jenže to už je opravdu na téma SCI-FI
Jenže to už je jiné téma.
Prostě pokud by alespoň pár úředníků ve státní správě používalo mozek, tak by sme jako stát ušetřili miliardy vynaložené na odstraňováví následků, něčeho, k čemu nemuselo ani dojít a to s minimálními náklady.
Jenže to už je opravdu na téma SCI-FI
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Nafta dle EU
Vysadit lesy a líh vypít! Jarku, to bude naše volební heslo, jdem do voleb???
-
Offline
- Příspěvky: 417
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
- Bydliště: Zlín
Nafta dle EU
Přesně tak, navrch ještě pár nových jaderných elektráren a všichni můžeme začít jezdit ve Volvech do zásuvky.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info -
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info -
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)
-
Offline
- Příspěvky: 374
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Úvaly
- Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
- Bydliště: Úvaly
Nafta dle EU
Nejsem si jistej jestli EU reguluje dane na E85 jak pise jarek.krizan. Na http://www.best-europe.org, pisou, ze napriklad Svedsko a Nemecko maji ulevy na danich, kdezto Italie, Britanie a Nizozemi nemaji. To nedokazuje jestli EU reguluje dane, ale ukazuje ze staty maji moznost volby. Ty ulevy na danich maji srovnat rozdil ve spotrebe paliva E85 versus benzin, takze "dojezd za stejny peniz" by mel byt stejny. Jinymi slovy, nizsi dane kompenzuji vyssi spotrebu, takze ve vysledku je palivo stejne drahe - ne levnejsi.
Porad mi nebylo moc jasne jak to je s vyssi spotrebou a vyssim vykonem. Nakonec jsem dohledal, ze Saab s motory BioPower uvadi, ze dle nejakeho Svedskeho vyzkumu, spotreba na 15000 km (rocni najezd) byla 1350 litru benzinu, a u BioPower to bylo 1755 litru E85. V obou pripadech mluvi o "typickem ridici" (http://www.saabbiopower.co.uk/saabBioPower/). To je narust spotreby o 30%. Samozrejme spotreba cisteho benzinu je jen 15% z 1755 = 263 litru, takze se usetri 1086 litru cisteho benzinu za rok. To je zajimave z hledika ekologie, ale to nas ted zajima asi ekonomicka stranka.
Se zvysenou spotrebou se zvysi i vykon a kroutici moment. Vykon pry o 20%, kroutici moment o 16%. Kazdopadne bez danoveho zvyhodneni se to samozrejme nevyplati.
Porad mi nebylo moc jasne jak to je s vyssi spotrebou a vyssim vykonem. Nakonec jsem dohledal, ze Saab s motory BioPower uvadi, ze dle nejakeho Svedskeho vyzkumu, spotreba na 15000 km (rocni najezd) byla 1350 litru benzinu, a u BioPower to bylo 1755 litru E85. V obou pripadech mluvi o "typickem ridici" (http://www.saabbiopower.co.uk/saabBioPower/). To je narust spotreby o 30%. Samozrejme spotreba cisteho benzinu je jen 15% z 1755 = 263 litru, takze se usetri 1086 litru cisteho benzinu za rok. To je zajimave z hledika ekologie, ale to nas ted zajima asi ekonomicka stranka.
Se zvysenou spotrebou se zvysi i vykon a kroutici moment. Vykon pry o 20%, kroutici moment o 16%. Kazdopadne bez danoveho zvyhodneni se to samozrejme nevyplati.
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
Bylo: S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................10.7 l/100km
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
Bylo: S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................10.7 l/100km
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Nafta dle EU
Klidně, jak tu stranu nazveme a pak jeden malý a jistě nepodstatný detail, kdo to zafinancuje ?Jarda S40 píše:Vysadit lesy a líh vypít! Jarku, to bude naše volební heslo, jdem do voleb???
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Nafta dle EU
No voliči, ne ? Jak jinak? Nazveme ji nějak jako "Strana přirozeného běhu života" a do programu si dáme vyznávání klasických hodnot. Zvolej nás všichni dříve narození, dále zelení a potom alkoholici. Jo a Morava půjde za náma, opustí KDU. Tak ještě něco vymyslet pro pivaře - třeba "pryč s řepkou, musíme být soběstační v žitu a chmelu!" To by mohlo zabrat, případně přihodíme daňové zvýhodnění pivovarů. Koho budeme ale prosazovat na Hrad???? Že by Kačenku???jarek.krizan píše:Klidně, jak tu stranu nazveme a pak jeden malý a jistě nepodstatný detail, kdo to zafinancuje ?Jarda S40 píše:Vysadit lesy a líh vypít! Jarku, to bude naše volební heslo, jdem do voleb???
Jo a nesmíme zapomenou na Houbaře, jdou taky s náma!
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé