Nafta dle EU

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Raff
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 143
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Reichenberg/Oslo

#1 Nafta dle EU

Příspěvek od Raff »

Možná jsem úplně mimo, ale vysvětlete mi někdo, jak je to s kompatibilností Volvo-chrochtáků novějšího data a aktuální bionafty, co prej má od 1.9. mít min. 2% řepky. Tohle je v oficiální příručce Volva pro rok 2006:

Diesel type fuels which must not be used:
special additives, Marine Diesel Fuel, fuel
oil, RME (Rape Methyl Ester) and
vegetable oil. These fuels do not fulfil the
requirements in accordance with Volvo
recommendations and generate
increased wear and engine damage that
is not covered by the Volvo warranty.


Jinými slovy, řepkovej methylester se vysloveně zakazuje !!! :shock: :?: :idea: :roll:
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 308
Registrován: 17 roků
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

#2 Nafta dle EU

Příspěvek od hoffi »

:D Co je psané to platí,tak asi prodáš ten svůj chrocht a koupíš si pořádnýho voňavýho benzína :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 308
Registrován: 17 roků
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

#3 Nafta dle EU

Příspěvek od hoffi »

Teď vážně brácho.Asi by to chtělo nějaké oficiální vyjadření od Volva.Ty si řečí znalej,tak zkus jim napsat.Docela by mě zajímalo,co by odpověděli.Jinak technicky si myslím,že by to neměl být až takový problém.Je to motor jako každý jiný a množství toho řepného sajrajtu je podle mě zanedbatelný.Asi to chce udělat nějaká opatření,ale to už se tu myslím rozebíralo.
Ikdyž jako motorář,nejsem zastánce těchto experimentů.Každopádně motoru to nic nepřidá,spíš naopak.Samozřejmě to bude na to jezdit,ale není to tomu přispůsobené a spalování sajrajtu není nic přínosného pro dobrý chrochtmotor.Asi věc názoru,každopádně bych si o tom nejdřív něco zjistil a pak vedl debatu dál.Osobně to neřeším,mám benzín a nebudu to měnit :mrgreen: ;-)
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

Raff
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 143
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Reichenberg/Oslo

#4 Nafta dle EU

Příspěvek od Raff »

hoffi píše::D Co je psané to platí,tak asi prodáš ten svůj chrocht a koupíš si pořádnýho voňavýho benzína :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tak do benzínu to lejou taky, ty chytrej
:razz:
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 308
Registrován: 17 roků
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

#5 Nafta dle EU

Příspěvek od hoffi »

Raff píše:
hoffi píše::D Co je psané to platí,tak asi prodáš ten svůj chrocht a koupíš si pořádnýho voňavýho benzína :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tak do benzínu to lejou taky, ty chytrej
:razz:
:mrgreen: :mrgreen: Jsem chytrej to jo ;-)
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 308
Registrován: 17 roků
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

#6 Nafta dle EU

Příspěvek od hoffi »

To lejou i do benzínu? Myslím že mě lakuješ :mrgreen:

Jinak tu je dabata,ale to si asi už četl : viewtopic.php?f=44&t=9412

rpet to tam docela slušně vysvětlil,ale nikoho nenapadlo že v příručce to výslovně u novějších aut zakazujou.Asi to bude tím,že tu tolik lidí ty novější káry nemá :mrgreen:
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

vcar
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1113
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Č.Krumlov
Kontaktovat uživatele:

#7 Nafta dle EU

Příspěvek od vcar »

Zatím lakuje, ale od nového roku bude mít pravdu.
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#8 Nafta dle EU

Příspěvek od Jarda S40 »

Domnívám se, že si pletete pojmy. Do nafty Metylester a do benzínu bioethanol (lidově líh). To není to samé.

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 308
Registrován: 17 roků
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

#9 Nafta dle EU

Příspěvek od hoffi »

Jarda S40 píše:Domnívám se, že si pletete pojmy. Do nafty Metylester a do benzínu bioethanol (lidově líh). To není to samé.
Já nic nepletu,ale brácha je popleta :mrgreen: .......... to máš jedno co tam polejou,zase to bude sajrajt :evil: Nic nenaděláme,ale vraťme se k jádru dotazu.Co teda má dělat majitel auta,kde výrobce strikně zakazuje řepkovej methylester??? To by mě fakt zajímalo......
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

rpet
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 130
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha Běchovice, resp. Lom u Mostu

#10 Nafta dle EU

Příspěvek od rpet »

no, vzhledem k tomu, ze jarda ma pravdu jako vzdy, tak jej musim podporit nasledujici otazkou: kolik objemovych jednotek v litrech jsou 2% primesi MERO k danemu obsahu nadrze V70ky ?? a "odbornici", ktery tyhle sra..ky neminej tankovat do svyho auta, by mi mohli teda vysvetlit, jak to mnozstvi v ty svy nadrzi poznaj. obcas je problem poznat i tu "skutecnou" bionaftu s 35% MERO, to je moje vlastni zkusenost. tohle mnozstvi proste nemuze motoru nijak ublizit. navic, vzhledem k tomu, ze je to zakonna norma, tak i v pripade PROKAZANEHO poskozeni motoru touto smesi lze uplatnit plnou nahradu skody u statu, nebot ten naridil tuto normu. zaver: vedete diskusi o nicem. dve procenta primesi v nafte jsou nic.
_________________
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#11 Nafta dle EU

Příspěvek od Jarda S40 »

4Rpet - pohledal jsem na netu a našel jsem zmínku o 5% a od r.2008 snad 10% To by už ale bylo dost, ne? Nemyslím na jízdu, tam to nepoznaj. Ale třeba při déle odstaveném voze by to mohlo zlobit, ne??
Ale zcela jiná situace bude s tím etanolem (nebo ethanolem, jak libo). Z dob svého mládí, kdy se zkoušela alternativní paliva vím, že má o dost menší výhřevnost než benzín. Takže motor na směs benzin/líh nepodá takový výkon jako na benzín. Možná to dožene řídící jednotka prodloužením doby vstřiku a tím pádem dodáním více paliva, ale jestli na to bude mít motor dost vzduchu. Podle mě prostě poklesne o dost výkon motoru, typoval bych v oblasti max. výkonu o 2-3% a určitě se zvýší spotřeba, v obdobném měřítku. Takže spočítám li si zvýšení spotřeby po zavedení denního svícení a dále po zavedení lihobenzínu, tak my vyjde, že se vlastně nic neušetří. A vo vo vo to tu de!

rpet
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 130
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha Běchovice, resp. Lom u Mostu

#12 Nafta dle EU

Příspěvek od rpet »

Jarda S40 píše:4Rpet - pohledal jsem na netu a našel jsem zmínku o 5% a od r.2008 snad 10% ...
normovana primes je 2%, povolene maximum v objemu mista mereni je max. 5%, to vse v souctu rocniho prodeje danehopaliva... ponekud slozite, ale jasne definovane... co se tyka ethanolu, tak po tom jsem zatim nepatral... az pojedu kolem VUPM, tak se zeptam - snad mi zase poradej, vezmu svesticky z nasi zahradky... :mrgreen:
_________________
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#13 Nafta dle EU

Příspěvek od jarek.krizan »

Jardo, podle toho co se mi mpodařilo vyšťourat o E 85 samotný líh to být nemůže ( má příliš vedlejších vlastností ) tak se chemicky upravuje ( co se tam přidává nevím ) . Takže výsledný efekt je ten, že má vlastnosti jak 95 oktanový benzín ( údajně je i verze s 98 ale výrobně víc nákladná ) a problémy s ním můžou mít auta v oblastech s tropickými teplotami, neboť se strašně rád odpařuje. Údajně ceněný v severských zemích, prý nezamrzne i v - 40°. Má prý jinou křivku hoření a tak pokud je ve voze učícíse jednotka, tak si s tím poradí a výkon zůstane stejný, jen spotřeba nepatrně vroste ( uvádí 1,2 - 3 % ). Mám to od jednoho člověka z VUGPT, tak doufám že nekecá.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#14 Nafta dle EU

Příspěvek od Jarda S40 »

Jarku, já nešťoural ale měli jsme ve škole chemii. Ethanol nebo etanol nebo etylalkohol (C2H4OH) je prostě ten líh, kterej piješ ve slivovici. Nevím proč zdůrazňujou Bio, ale asi proto, že by šel vyrobit i z ropy, ale nebyl by Bio. Nicméně se vyráběl většinou z brambor. Je to produkt kvašení, do rp... proč to vysvětluju tobě z kraje slivovice :lol: Nicméně určitě nevíš, že má oktanové číslo 92 narozdíl od metanolu neboli metylalkoholu, kterej ve slivovici bejt nesmí, ale používá se na ploché dráze. Jo a tu výhřevnost, odborně spalné teplo má o dost menší než benzín. Z hlavy nevím o kolik, ale tipnul bych asi o 1/3. Tím je daná ta spotřeba, musíš ho dopravit do válce o dost více. To ale i proto, že má jinej ideální poměr mísení se vzduchem (benzín asi 14,5 : 1, líh snad 9 : 1).
P.S. Jinak ve státech latinské Ameriky se používá v palivu již hóóódně dávno, tam se dělá s cukrové třtiny.

P.P.S. http://www.biopalivo.cz/bioethanol.php

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#15 Nafta dle EU

Příspěvek od Jarda S40 »

4Jarek - už asi chápu! Já mluvím o bioethanolu, čili lihu. Ty mluvíš o E85, což je jižb směs 85% lihu a 15% benzínu. Jezdí na ní třeba některé Saaby ba dokonce i Volva a prodává se ve Švédsku! Ale ten se u nás přidávat nebude, bude se přidávat jen ten líh.
http://www.autorevue.cz/Magazin/Novy-Sa ... fault.aspx
http://saabinfo.net/index.php?option=co ... &Itemid=14
http://www.parkoviste.koukej.info/viewt ... 7680257f1b

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#16 Nafta dle EU

Příspěvek od jarek.krizan »

No právě to je to svinstvo, na E 85 určuje EU mantinely ve zdanění, a tím že u nás budou do benzínu přidávat jen část suroviny, obcházejí nařízení EU. Jo český úředník je machr v okrádání obyčejného motoristy.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

libre
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

#17 Nafta dle EU

Příspěvek od libre »

Doufám, že jste už v rámci tématu četli článek od D-FENSE.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#18 Nafta dle EU

Příspěvek od jarek.krizan »

Článek jsem četl a problém spočívá v tom, že není biopalivo jako biopalivo a že se těžko doberem nějakých opravdu nezaujatých informací. Jako je například mylně uváděné zvýšení spotřeby na pěstování produktů. Tím chcou samozřejmě zase oblbovat. Pokusím se stručně vysvětlit. Pokud se bude na pozemku pěstovat produkt, tak se musí poorat, zasít, pohnojit,sklidit a pokud se tam pěstovat nebude, tak se musí poséct, pohrabat, usušit, nabalíkovat a sklidit a to se asi udělá podle některých názorů samo, bez spotřeby energií, a zadarmo. Pokud vím, tak existují zákony o hospodaření na pozemcích, ať je to pole, nebo louka, tak se nesmí nechat zarůst v prales a vypalovat se taky nesmí. A doprava a uskladnění a distribuce se musí dít taky u ropných produktů a nemluvě o nákladech na těžbu adalších věcech s tím souvisejících.
Prostě chtělo by to opravdu nestranný posudek, ale o ten nemá nikdo zájem, protože jde o tak velké peníze, že si to ani neumíme představit.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#19 Nafta dle EU

Příspěvek od Jarda S40 »

jarek.krizan píše:Článek jsem četl a problém spočívá v tom, že není biopalivo jako biopalivo a že se těžko doberem nějakých opravdu nezaujatých informací. Jako je například mylně uváděné zvýšení spotřeby na pěstování produktů. Tím chcou samozřejmě zase oblbovat. Pokusím se stručně vysvětlit. Pokud se bude na pozemku pěstovat produkt, tak se musí poorat, zasít, pohnojit,sklidit a pokud se tam pěstovat nebude, tak se musí poséct, pohrabat, usušit, nabalíkovat a sklidit a to se asi udělá podle některých názorů samo, bez spotřeby energií, a zadarmo. Pokud vím, tak existují zákony o hospodaření na pozemcích, ať je to pole, nebo louka, tak se nesmí nechat zarůst v prales a vypalovat se taky nesmí. A doprava a uskladnění a distribuce se musí dít taky u ropných produktů a nemluvě o nákladech na těžbu adalších věcech s tím souvisejících.
Prostě chtělo by to opravdu nestranný posudek, ale o ten nemá nikdo zájem, protože jde o tak velké peníze, že si to ani neumíme představit.
Jarku, nevím jak u vás, u nás na to zákon je, ale sejou na to. Prot bych právě navrhoval na méně úrodná pole opět vysadit lesy, nechat je růst a po nárůstu dřevní hmoty tuto využít k topení místo plynu, uhlí a podobně. V lese je práce taky, ale nemusí se každej rok orat,vláčet, zasít, hnojit, sklidit, odvézt, zpracovat..... Navíc pohlcuje prach a hluk a dá se využít k rekreaci a podobně. Také napomáhá vyrovnávat množství vláhy v zemi, chrání před povodněmi a podobně.

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#20 Nafta dle EU

Příspěvek od jarek.krizan »

Jardo to víš že u nás by taky na to a z vysoka jak na placatý kameň, jenže dostávají za to vysoké pokuty ( obec si chce taky přijít na svoje a úřadové na radnici ) a na zalesnění mám stený názor jak ty, nemluvě o ostatních aspektech, tak by se tím snížili škodliviny v ovzduší, na takovou míru, že by toho nedosáhli ani přidáním 50% řepky do nafty.
Jenže to už je jiné téma.
Prostě pokud by alespoň pár úředníků ve státní správě používalo mozek, tak by sme jako stát ušetřili miliardy vynaložené na odstraňováví následků, něčeho, k čemu nemuselo ani dojít a to s minimálními náklady.
Jenže to už je opravdu na téma SCI-FI
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#21 Nafta dle EU

Příspěvek od Jarda S40 »

Vysadit lesy a líh vypít! Jarku, to bude naše volební heslo, jdem do voleb??? :D

libre
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

#22 Nafta dle EU

Příspěvek od libre »

Přesně tak, navrch ještě pár nových jaderných elektráren a všichni můžeme začít jezdit ve Volvech do zásuvky. :)
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

raadjek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 379
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Úvaly
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly

#23 Nafta dle EU

Příspěvek od raadjek »

Nejsem si jistej jestli EU reguluje dane na E85 jak pise jarek.krizan. Na http://www.best-europe.org, pisou, ze napriklad Svedsko a Nemecko maji ulevy na danich, kdezto Italie, Britanie a Nizozemi nemaji. To nedokazuje jestli EU reguluje dane, ale ukazuje ze staty maji moznost volby. Ty ulevy na danich maji srovnat rozdil ve spotrebe paliva E85 versus benzin, takze "dojezd za stejny peniz" by mel byt stejny. Jinymi slovy, nizsi dane kompenzuji vyssi spotrebu, takze ve vysledku je palivo stejne drahe - ne levnejsi.

Porad mi nebylo moc jasne jak to je s vyssi spotrebou a vyssim vykonem. Nakonec jsem dohledal, ze Saab s motory BioPower uvadi, ze dle nejakeho Svedskeho vyzkumu, spotreba na 15000 km (rocni najezd) byla 1350 litru benzinu, a u BioPower to bylo 1755 litru E85. V obou pripadech mluvi o "typickem ridici" (http://www.saabbiopower.co.uk/saabBioPower/). To je narust spotreby o 30%. Samozrejme spotreba cisteho benzinu je jen 15% z 1755 = 263 litru, takze se usetri 1086 litru cisteho benzinu za rok. To je zajimave z hledika ekologie, ale to nas ted zajima asi ekonomicka stranka.

Se zvysenou spotrebou se zvysi i vykon a kroutici moment. Vykon pry o 20%, kroutici moment o 16%. Kazdopadne bez danoveho zvyhodneni se to samozrejme nevyplati.
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................Obrázek
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#24 Nafta dle EU

Příspěvek od jarek.krizan »

Jarda S40 píše:Vysadit lesy a líh vypít! Jarku, to bude naše volební heslo, jdem do voleb??? :D
Klidně, jak tu stranu nazveme a pak jeden malý a jistě nepodstatný detail, kdo to zafinancuje ? :lol:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#25 Nafta dle EU

Příspěvek od Jarda S40 »

jarek.krizan píše:
Jarda S40 píše:Vysadit lesy a líh vypít! Jarku, to bude naše volební heslo, jdem do voleb??? :D
Klidně, jak tu stranu nazveme a pak jeden malý a jistě nepodstatný detail, kdo to zafinancuje ? :lol:
No voliči, ne ? Jak jinak? Nazveme ji nějak jako "Strana přirozeného běhu života" a do programu si dáme vyznávání klasických hodnot. Zvolej nás všichni dříve narození, dále zelení a potom alkoholici. Jo a Morava půjde za náma, opustí KDU. Tak ještě něco vymyslet pro pivaře - třeba "pryč s řepkou, musíme být soběstační v žitu a chmelu!" To by mohlo zabrat, případně přihodíme daňové zvýhodnění pivovarů. Koho budeme ale prosazovat na Hrad???? Že by Kačenku??? :lol:
Jo a nesmíme zapomenou na Houbaře, jdou taky s náma!
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“