ELEKTROINSTALACE: Ventilátor topení S/V40

  • Autor
  • Zpráva
Anonymous

ELEKTROINSTALACE: Ventilátor topení S/V40

Příspěvek od Anonymous »

Čau chlapi. Zdravim všechny volvisty.Mam problém. Nefunguje mi větrák a po zapnutí mi chvíli bliká kontrolka klimatizace a vnitřní cirkulace vzduchu. V Hase mi řekli, že čidlo ventilátoru stojí 3 a půl litru bez práce.
Není to nějaká prkotina? Pojistky jsou v pořádku. Každá rada dobrá. Víte-li někdo o něčem nebo o šikovným garážistovi, dejte prosím vědět.
Díky

Sten
Offline
Příspěvky: 53
Registrován: 20 roků
Vůz: 850
Bydliště: Praha

V40 - Help me

Příspěvek od Sten »

Danda Dominik píše:Čau chlapi. Zdravim všechny volvisty.Mam problém. Nefunguje mi větrák a po zapnutí mi chvíli bliká kontrolka klimatizace a vnitřní cirkulace vzduchu. V Hase mi řekli, že čidlo ventilátoru stojí 3 a půl litru bez práce.
Není to nějaká prkotina? Pojistky jsou v pořádku. Každá rada dobrá. Víte-li někdo o něčem nebo o šikovným garážistovi, dejte prosím vědět.
Díky
Asi tě nepotěším, ale v Hase mají pravdu, větrák je řízenej tyristorem a ty se u 40 docela dost sraly. Kontrolky ti blikají protože jednotka klimy hlásí chybu právě tyristoru. Je to tak dělaný. Nic jiného ti nezbyde než koupit nový nebo někde z vrakáče.

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

pokoukej tady:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=5740&start=0

občas mi to taky začne bláznit, prostříknu a pohoda :wink:
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

herman
Ověřený
Offline
Příspěvky: 111
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: praha

VENTILÁTOR? V40 1.9 D - 2001

Příspěvek od herman »

tak jsem tu po delsi dobe zase .....
pravdepodobne mi odesel do vecných lovist motor ventilátoru nebo neco podobneho ...

proste jednoho dne prestal foukat - klima se zapina a funguje, ohrivani take, akorat to nefouka ani za mak ... pouze drobny vanek zavisly na rychlosti .... jeste, ze ted nejsou horka ..

prosim o radu:
1 kde najdu ventilator ev jeho moturek? ... a jak se k nemu dostanu?
2 muze to byt neco jineho?
3 pojistky to nejsou :-)

dik moc, herman

Harry: přesunuto z VENTILÁTOR? V40 1.9 D - 2001
_________________
je: volvo c30 2.0D 120kW, white, 7/2007
bylo: saab 9-3 Tid SC, hirsch / 01/2006 / S70 2.5D 103kW, BLUE, 09/2000 pinocchio / V70II 2.5D 103kW, BLUE, 12/2000 - "ké" / V850 2.5 TDi 103kW, BLACK, 02/1996 - "cyril" / V40 1.9D, 85kW, black 08/2000 / 480 ES 1,7 75kW, white 05/1992 / A4 1.8T chip, 95 / 80 avant 2.0, 93 / 80GT 1.8, 88

kajdamajda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 77
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

VENTILÁTOR? V40 1.9 D - 2001

Příspěvek od kajdamajda »

Nad nohama spolujezdce, tuším tři šrouby, odděláš kryt a tam je, potvora jedna hned vedle sloupku.
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

VENTILÁTOR? V40 1.9 D - 2001

Příspěvek od Jarda S40 »

Myslím, že ho maj na vrakovišti v Mratíně tel 775155834 nebo 720127316. Alespoň jsem ho tam tento týden viděl.

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

VENTILÁTOR? V40 1.9 D - 2001

Příspěvek od Harry »

tady je, napravo od pyláku ;-)
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

herman
Ověřený
Offline
Příspěvky: 111
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: praha

VENTILÁTOR? V40 1.9 D - 2001

Příspěvek od herman »

diky moc za info .... dneska se svinula rozbehla, ale nevim jak dlouho to zase vydrzi .... :-)
spec dik jardovi za dokonale zmapovanou situaci trhu ND :-)

hned tam jdu volat, at mam vent do foroty, kdyby nahodou zcela vypovedel sluzbu ....
_________________
je: volvo c30 2.0D 120kW, white, 7/2007
bylo: saab 9-3 Tid SC, hirsch / 01/2006 / S70 2.5D 103kW, BLUE, 09/2000 pinocchio / V70II 2.5D 103kW, BLUE, 12/2000 - "ké" / V850 2.5 TDi 103kW, BLACK, 02/1996 - "cyril" / V40 1.9D, 85kW, black 08/2000 / 480 ES 1,7 75kW, white 05/1992 / A4 1.8T chip, 95 / 80 avant 2.0, 93 / 80GT 1.8, 88

Tom.motorrota
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Hlinsko

Ventilátor topení V40

Příspěvek od Tom.motorrota »

Harry: přesunuto z Ventilátor topení V40

Na mé V40 přestal jít ventilátor topení. Jelikož jsem elektrikář, hledal jsem, měřil atd. až jsem došel k ventilátoru. Je na něm nějaké relátko OMRON, které má spínat přívod a podle mého názoru by to měl být zároveň nějaký regulátor otáček. Nikde jsem ho podle kódu nenašel a tak nevím jestli utratit za drahý originál, když vlastně ani nevím jestli to je ta závada. Každopádně celá jednotka topení funguje až na ventilátor. Nejde v žádné poloze. Přikládám foto toho relé, kdyby náhodou někdo už měl zkušenost.
Naposledy upravil(a) Tom.motorrota dne 18 pro 2007 22:01, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V40 1,8 16V 85kw B4184S r.v. 1997

Tom.motorrota
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Hlinsko

Ventilátor topení V40

Příspěvek od Tom.motorrota »

Tak jsem kuchnul to relé, a je to obyčejné spínací relé na proudy do 20A. Takže potom jsem šel po drátech a hledal nějaký regulátor, který řídí otáčkym ale nenašel jsem nic.Bez elektrického schema se prostě dál nehnu, z toho plyne, že prosím o el. schema na toto auto. Jsem schopnej si tam nějakej regulátor vytvořit, ale nebude fungovat automatika na klimu a radši bych to měl, tak jak to být má. Předem dík za pomoc.
_________________
Volvo V40 1,8 16V 85kw B4184S r.v. 1997

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG

Ventilátor topení V40

Příspěvek od Lachtan »

tady ho máš 8)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Tom.motorrota
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Hlinsko

Ventilátor topení V40

Příspěvek od Tom.motorrota »

Dík, ale tohle schéma už jsem sehnal a zjistil že se jedná zřejmě o verzi bez klimy, nebo s manuální klimou. Ve schématu reguluje otáčky přepínač a následně odporový regulátor. Já mám klasickou elektronicky řízenou klimu (s klasickými třemi kruhovými ovladači). Myslel jsem že tohle minimálně mají všechny V40, ale zřejmě jsem se spletl. U této verze vše řídí jedna chytrá krabička schovaná za těma přepínačema, ale někde ještě musí mít regulátor pro ventilátor. (ventilátor bere dost proudu, jdou k němu silné vodiče, ale z řídící jednotky jdou pouze slabé vodiče) Když jsem šel po drátech, nenašel jsem nic, ale to je v tom množství kabelů, relátek ... celkelkem předpokladatelné. Jsem teď na mrtvém bodě a nevím jak dál?! :ryma:
_________________
Volvo V40 1,8 16V 85kw B4184S r.v. 1997

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 906
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

Ventilátor topení V40

Příspěvek od marra »

Tom.motorrota píše: někde ještě musí mít regulátor pro ventilátor. (ventilátor bere dost proudu, jdou k němu silné vodiče, ale z řídící jednotky jdou pouze slabé vodiče) Když jsem šel po drátech, nenašel jsem nic, ale to je v tom množství kabelů, relátek ... celkelkem předpokladatelné. Jsem teď na mrtvém bodě a nevím jak dál?! :ryma:
je schovanej nad kolenama spolujezdce těsně za pantama kastliku obdelnikova placka na dva šrouby.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Tom.motorrota
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Hlinsko

ELEKTROINSTALACE: Ventilátor topení S/V40

Příspěvek od Tom.motorrota »

Vyřešení jednoho problému:

Když jsem koupil svoje Volvo, tak fungoval ventilátor pouze na 5. nejrychlejší polohu a zanedlouho přestala fungovat i ona. Následovalo shánění informací, schémat, rad, ale také rozebírání palubní desky (asi 5x) a hledání závady. Nelituju toho času, protože jsem aspoň omrknul zbytek věcí, které tam jsou schované, ale řešení bylo velmi jednoduché a nevyžaduje žádné velké zásahy. Jelikož jsem slyšel že je to dost častá závada na "čtyřicítkách", rozhodl jsem se napsat postup při odstranění této závady:

Blikání kontrolek klimy a cirkulace vzduchu po zapnutí zapalovánísignalizuje, že opravdu něco není v pořádku. Ventilátor je umístěn zespod palubky u spolujezdce. Pokud nejde vůbec, doporučil bych ho vyndat (5 minut práce se šroubovákem) a připojit ho přímo na baterku, čímž jednoduše i lajk zjistí, že je ventilátorek v pořádku, nebo je spálený. (popisovat jak to zjistí je asi bezpředmětné :D ). Pokud je ventilátor v pořádku budeme hledat dál. 5. nejvyšší rychlostní stupeň ventilátorku spíná relé, které je umístěno přímo na těle ventilátoru, takže pokud nejdou pouze nejvyšší otáčky, závada bude zřejmě toto relé. Dá se nahradit jakýmkoli relé, které je stavěné na proud okolo 20A, pouze musíte upravit konektor.
reléventilatoru.jpg
Pokud ovšem nejdou první čtyři rychlosti, může být příčinou tranzistorový regulátor, který je umístěn rovněž pod palubní deskou u spolujezdce (zhruba uprostřed, jdou do něj kabely a drží na dvou šroubech:
Opravu tohoto regulátoru je asi lepší přenechat někomu, kdo elektronice rozumí, myslím si že každý zná nějakého toho radioamatéra. Jinak na tomto regulátoru odchází výkonový tranzistor NPN MJ 802 (ten jsem sehnal cca za 130Kč), další součástí je tranzistor D 525, který byl v mém případě v pořádku a měl jsem ještě spálený rezistor, u kterého už bohužel nevím hodnotu. (nechá se vyčíst z barevného kódu), doporučuji ještě koupit teplotní vazelínu, která se nanese mezi tranzistor a chladič kvůli tepelnému přenosu.

vše potřebné jsem koupil na http://www.ges.cz a i s poštovným to vyšlo na nějakých 250 Kč a hodinu práce. Za nový regulátor mi bylo řečeno 3500,- a za starčí 2000,-, takže se to asi vyplatí.

tranzistor: http://www.ges.cz/?search=mj802&page=in ... cz&cur=CZK
vazelína: http://www.ges.cz/?page=index&or=sort&i ... ES08000038

pokud by někdo měl k tomuto nějaký dotaz nebo námitku, rad odpovím, a doufám že to někomu pomůže ...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Tom.motorrota dne 17 pro 2007 12:01, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V40 1,8 16V 85kw B4184S r.v. 1997

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

ELEKTROINSTALACE: Ventilátor topení S/V40

Příspěvek od Jarda S40 »

4Tom.motorrota - pokud mohu oznámkovat, tak dávám za 1 :palec: . Super a dík jménem ostatních majitelů.

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 906
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

ELEKTROINSTALACE: Ventilátor topení S/V40

Příspěvek od marra »

jjj dobrej popis :palec:
pouze upřesnim cena neni 3500,- ale jen cca 1100,- original VOLVO HASE
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Karvac
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 18 roků
Bydliště: Hradec Králové

ELEKTROINSTALACE: Ventilátor topení S/V40

Příspěvek od Karvac »

Ahoj Volvisti. Mám stejné problémy s regulátorem otáček vnitřního ventilátoru u V 850,2,5 l benzín, 20 V, r.v. 1995. Jedná se o odpálený výkonný tranzistor. Snažil jsem se ho nahradit, ale nemám parametry tohoto tranzistoru.Potřeboval bych nutně schéma nebo správné parametry.Byl bych moc vděčen.
Děkuji.
_________________
Volvo 850,1996,2,5ccm,20V

Tom.motorrota
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Hlinsko

ELEKTROINSTALACE: Ventilátor topení S/V40

Příspěvek od Tom.motorrota »

Václav Kárník píše:Ahoj Volvisti. Mám stejné problémy s regulátorem otáček vnitřního ventilátoru u V 850,2,5 l benzín, 20 V, r.v. 1995. Jedná se o odpálený výkonný tranzistor. Snažil jsem se ho nahradit, ale nemám parametry tohoto tranzistoru.Potřeboval bych nutně schéma nebo správné parametry.Byl bych moc vděčen.
Děkuji.

Je na tom tranzistoru nějaký označení?
_________________
Volvo V40 1,8 16V 85kw B4184S r.v. 1997

Karvac
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 18 roků
Bydliště: Hradec Králové

ELEKTROINSTALACE: Ventilátor topení S/V40

Příspěvek od Karvac »

Bohužel, žádné označení ani parametry na tranzistoru nejsou.
_________________
Volvo 850,1996,2,5ccm,20V

Karvac
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 18 roků
Bydliště: Hradec Králové

ELEKTROINSTALACE: Ventilátor topení S/V40

Příspěvek od Karvac »

Žádné označení tranzistor nemá.
_________________
Volvo 850,1996,2,5ccm,20V

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

ELEKTROINSTALACE: Ventilátor topení S/V40

Příspěvek od kwiko »

pri mechanickom ovladani je len v panely otocny ovladac pre jednotlive polohy a v tom tunely kreamicka doska s odpormi. problem moze byt tam aj tam...

yebat
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1864
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Bechyně
Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3

ELEKTROINSTALACE: Ventilátor topení S/V40

Příspěvek od yebat »

kdyby někoho zajímaly hodnoty tý tepelný pojistky, je na ní uvedeno následující:
125UMI, 2A, 150°C, 250V
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW

Martin Kacafirek
Offline
Příspěvky: 31
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: nehvizdy

ELEKTROINSTALACE: Ventilátor topení S/V40

Příspěvek od Martin Kacafirek »

čau ma také problém..ventilátor běhá jak chce,ted nedávno začal i trochu vydávat divné zvuky..takže ho asi vyndám podívám se na něj a asi zkusím vyčistit ten otočný regulátor co říkáte?
_________________
V40 1.8 90 KW benzín 2002

BadGuru
Offline
Příspěvky: 18
Registrován: 9 roků
Bydliště: Slavičín (Slawex city), okres Zlín
Vůz: V40 1.6 80kW 2002

ELEKTROINSTALACE: Ventilátor topení S/V40

Příspěvek od BadGuru »

Potvrzuji, ze po vytahnuti panelu ovladani topeni/ventilace, prostrikani kontoxem, zase otacky nekolisaji a fouka jak ma. Mozna neni ani treba vytahovat cely panel, ja jsem ale menil i zarovicky podsviceni, ktere jsou mimochodem pekelne drahe (250,-/1ks). Byly potreba 3ks. Neznate nekdo nejakou alternativu, zda se zarovicky daji sehnat levneji?
_________________
V40 1.6 80kW 2002
P924 2.0 92kW 1982

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé