Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

  • Autor
  • Zpráva
Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5823
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 1 poděkování

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Haben »

neboj, poradí :) já nikdy V50 neměl, takže toho moc o nich nevím, ale to co jsi postla, tak jsou 2 hodně rozdílné motorizace. Ta Německá má hodně slušný atmosférický 5 válec od Volva. Tady se nemá prakticky co pokazit a je to držák. Ta česká T5 bude raketa. Nicméně můj názor je, že pokud nebude vylítaná, tak bude s ní radost jezdit. dynamika té T5 bude dvojnásobná oproti té atmosféře, o nějaký ten litr si také více vezme.

Z mě, já bych šel do té české, přestavěl na LPG, pokud chceš šetřit na pohonných hmotách a to z těchto důvodů:
- výkonný motor, se kterým se nebudeš bát předjíždět a i běžná jízda bude ok
- zadní vestavěné podsedáky pro tvojeho malého kluka
- cenově je to téměř na stejno (z Německa tě jen registrace auta bude stát 7 500 Kč, české auto máš za 1 200 Kč)
- Italské auto nebude tak zničené od soli (vlastní zkušenost s mým prvním Volvem, které bylo z Itálie)
- české bude mít větší výbavu

Co doporučuji, oslovit některého z místních mechaniků: martinopel z Lichnova - to je u Kopřivnice nebo Auto ambo z Kobylnice (Brno). Ta česká vypadá, že je od soukromého majitele a neměl by mít s tebou sjet např. do těch Kobylnic, je to 30 km tam 30 km zpět. Za 2 a půl hodiny to dáte i s prohlídkou a budeš vědět, zda to není past. Navíc při této dávce km zjistíš, zda ti auto sedí, jestli někde něco tluče, jestli auto nikam netáhne, zda neškube motor atd...
No a pokud by jsi volila martinaopela, tak ten ti buď V50 rozmluví nebo bude extrémně důsledný, protože jeho názor na V50 nechtěj ani slyšet :-)

Auto bez některého z těchto lidí nekupuj, bude tě to sice stát nějaké tisícovky navíc, ale budeš mít větší jistotu, že v tom pak finančně nezahučíš. Nepředpokládám, že jsi na tom po stránce "servisního" ohledání vozu tak dobře, aby jsi většinu věcí odhalila. To málo kdo z nás. A jestli ano, tak promiň :beer:
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

petr GT6
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Vůz: S40II. 2.4 Geartronic

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od petr GT6 »

Ahoj, ted zrovna jsem řešil něco velmi podobného. Nakonec jsem koupil sedan S40 s atm. pětiválcem 2.4 a převodovkou Geartronik. Zachovalý, málo jetý kousek od Volvo Staiger v Praze. Určitě se vyplatí si zaplatit za předprodejní servis nebo alespoň prohlídku jak píše Haben a ještě bych dodal že je dobré si auto projet Cebií.
Jinak male Volvo S40/V50 na mě dělá dobrý dojem až na to že přece jen některé prvky uvnitř prostě nejsou tak kvalitní, zkrátka je to udělané na bázi Focusu II. Což je dobra zpráva kvůli dobré agilitě podvozku, ale horší pro někoho kdo čeká velký proctor a pohodlí klasického Volva, to mám dojem tady trochu chybí. 2.4 R5 motor mám pocit že ale je super volba, ovšem jen pro toho kdo toho najezdí spíš míň, zdá se že moc úsporný nebude. Což jsem ani nečekal, ale prostě je potřeba počítat že průměr bude okolo 9l.
Motor v T5 jsem už měl, ale právě ve Focusu ( tady se to jmenuje ST) a to je jiné kafe. Spolehlivost byla skvělá, všechno na tom bylo skvělé, I spotřeba když se na to nešlape není horší než vidno u té atmosféry. Ale je to složitější motor a zanedbaný kus bude potenciálně noční můra. Auta s Itálie často mají nedohladetalnou historii, pozor na to, asi to fakt chce nezávislý servis Volvo, nechat zkontrolovat a vidělo by se. Naopak cena mi přijde podezřele dobra. Já dal za 06 2.4 Momentum S40 necelých 150, ale včetně komplet servisu a jen jsem dokupoval letní kola.
Když vidim tvoje požadavky, povzdechnutí nad 960tkou, možná bych zvážil koupi V70 : https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/v70/15752815?goFrom=list

janapet
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Vůz: škoda - škoda..
Bydliště: Krnov

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od janapet »

petr GT6 píše:Ahoj, ted zrovna jsem řešil něco velmi podobného. Nakonec jsem koupil sedan S40 s atm. pětiválcem 2.4 a převodovkou Geartronik. Zachovalý, málo jetý kousek od Volvo Staiger v Praze. Určitě se vyplatí si zaplatit za předprodejní servis nebo alespoň prohlídku jak píše Haben a ještě bych dodal že je dobré si auto projet Cebií.
Jinak male Volvo S40/V50 na mě dělá dobrý dojem až na to že přece jen některé prvky uvnitř prostě nejsou tak kvalitní, zkrátka je to udělané na bázi Focusu II. Což je dobra zpráva kvůli dobré agilitě podvozku, ale horší pro někoho kdo čeká velký proctor a pohodlí klasického Volva, to mám dojem tady trochu chybí. 2.4 R5 motor mám pocit že ale je super volba, ovšem jen pro toho kdo toho najezdí spíš míň, zdá se že moc úsporný nebude. Což jsem ani nečekal, ale prostě je potřeba počítat že průměr bude okolo 9l.
Motor v T5 jsem už měl, ale právě ve Focusu ( tady se to jmenuje ST) a to je jiné kafe. Spolehlivost byla skvělá, všechno na tom bylo skvělé, I spotřeba když se na to nešlape není horší než vidno u té atmosféry. Ale je to složitější motor a zanedbaný kus bude potenciálně noční můra. Auta s Itálie často mají nedohladetalnou historii, pozor na to, asi to fakt chce nezávislý servis Volvo, nechat zkontrolovat a vidělo by se. Naopak cena mi přijde podezřele dobra. Já dal za 06 2.4 Momentum S40 necelých 150, ale včetně komplet servisu a jen jsem dokupoval letní kola.
Když vidim tvoje požadavky, povzdechnutí nad 960tkou, možná bych zvážil koupi V70 : https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/v70/15752815?goFrom=list
Díky za názor, mám trochu obavy z automatu, jezdila jsem s ním krátce, moc mě to neoslovilo a hlavně servis (pokud se trefím do horšího kousku) mě bude stát dost peněz.
V70 je krásný vůz, pro dva lidi trochu velký :) jinak bych neváhala. Uvažovala jsem i o sedanu - právě S40, ale jezdíme hodně na kole, tak potřebuji větší střechu a lyžiny. Tak mi přijde V50 jako auto zrovna pro naše potřeby (i s tím, že je na bázi Focusu II). Stále však váhám nad tou motorizací. S naším nájezdem (tak 7-8 tis km ročně) je jasná volba benzín (a hlavně město), ale objevila jsem tento kousek a fakt se mi líbí :oops:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/v50/15722949?goFrom=list
Kdyby byl v benzínu, neváhám ani minutu a jedu ...!!!

janapet
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Vůz: škoda - škoda..
Bydliště: Krnov

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od janapet »

Haben píše:neboj, poradí :) já nikdy V50 neměl, takže toho moc o nich nevím, ale to co jsi postla, tak jsou 2 hodně rozdílné motorizace. Ta Německá má hodně slušný atmosférický 5 válec od Volva. Tady se nemá prakticky co pokazit a je to držák. Ta česká T5 bude raketa. Nicméně můj názor je, že pokud nebude vylítaná, tak bude s ní radost jezdit. dynamika té T5 bude dvojnásobná oproti té atmosféře, o nějaký ten litr si také více vezme.

Z mě, já bych šel do té české, přestavěl na LPG, pokud chceš šetřit na pohonných hmotách a to z těchto důvodů:
- výkonný motor, se kterým se nebudeš bát předjíždět a i běžná jízda bude ok
- zadní vestavěné podsedáky pro tvojeho malého kluka
- cenově je to téměř na stejno (z Německa tě jen registrace auta bude stát 7 500 Kč, české auto máš za 1 200 Kč)
- Italské auto nebude tak zničené od soli (vlastní zkušenost s mým prvním Volvem, které bylo z Itálie)
- české bude mít větší výbavu

Co doporučuji, oslovit některého z místních mechaniků: martinopel z Lichnova - to je u Kopřivnice nebo Auto ambo z Kobylnice (Brno). Ta česká vypadá, že je od soukromého majitele a neměl by mít s tebou sjet např. do těch Kobylnic, je to 30 km tam 30 km zpět. Za 2 a půl hodiny to dáte i s prohlídkou a budeš vědět, zda to není past. Navíc při této dávce km zjistíš, zda ti auto sedí, jestli někde něco tluče, jestli auto nikam netáhne, zda neškube motor atd...
No a pokud by jsi volila martinaopela, tak ten ti buď V50 rozmluví nebo bude extrémně důsledný, protože jeho názor na V50 nechtěj ani slyšet :-)

Auto bez některého z těchto lidí nekupuj, bude tě to sice stát nějaké tisícovky navíc, ale budeš mít větší jistotu, že v tom pak finančně nezahučíš. Nepředpokládám, že jsi na tom po stránce "servisního" ohledání vozu tak dobře, aby jsi většinu věcí odhalila. To málo kdo z nás. A jestli ano, tak promiň :beer:
Díky za tip a kontakty, určitě to tak chci udělat, nejsem úplně neznalá (bouračku poznám :D ) ale co patří odborníkům, to jim s ochotou přenechám !

Havli1994
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Vůz: Volvo s40

Koupě S40 r.v. 2001

Příspěvek od Havli1994 »

Ahoj jsem tu nový a chci se zapojit do tohoto fora jako aktivní člen. Mám vyhlídlé Volvo s40 r.v. 2001 s motorem 1.8 i 90 kw, které prodává kamarád a nechá mi ho za 40 000 auto je po technické a prošlo bez problémů. Stav vozu je pěkný pouze prahy u předních kol na obou stranách jsou trošinku rezavé, ale to auto na to má věk :-) Zárověň by jsem se chtěl zeptat na vaše zkušenosti s tímto autem za každý názor budu moc rád děkuji :-)

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1513
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm
Dostal poděkování: 1 poděkování

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od kwiko »

auto fajn, ked je to kamos chod pozriet napravy, rucnu niekde do servisu. raz za zivot auta treba vymenit vvt remenicu, ale nic strasneho.

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 927
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od labanos »

Zdravíčko, prosil bych o radu zkusene Volvisty. Dneska jsem se byl podivat na jednu v40, rok vyroby 2001, diesel 75kW. Karoserie super, podvozek taky, stav interieru dobry, ale narazil jsem na dve veci, ktere me zatim od koupe odrazuji. Zaprve kontrolka airbagu se vypina spolecne s kontrolkou imobilizeru (preskrnute auto), je to normalni? Zadruhe citelne vibrace na volantu, u stojícího auta na volnoběhu. Radici paka nevibruje vubec. Mel bych se bat?
_________________
V40 D4192T3 85kW M56 '01 Obrázek | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 |
VIDA | DiagBox |

danny_z
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 110
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Již nemám volvo

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od danny_z »

Co vím, tak kontrolka airbagu by měla vždy zhasínat samostatně, jinak je možné, že je napojená na jinou. U mě pokud nechám klíček v poloze II, zhasíná jako poslední cca po 6 sekundách, je to tak popsáno i v manuálu. Není místo ve volantu, kde je airbag, měkké?
_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza

jogin3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 533
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové
Dostal poděkování: 1 poděkování

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od jogin3 »

Nekupuj to, airbag zhasíná poslední, pokud už to je bastlené, tak bych do toho nešel, Volvo chce koupit z první ruky nejlépe, se servisní historií, jinak se ti to vymstí nehorázně.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1513
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm
Dostal poděkování: 1 poděkování

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od kwiko »

ona zhasina asi takto... a na 2001 to moze byt trocha inak, ale nemyslim si, kedze mam pristrojovku uz po fejslifte.

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 927
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od labanos »

Díky chlapi, t akhle to rozhodně nezhasínalo. Už jsemse rozhodl, že ten kus brát nebudu.

Neznáte někdo tento kus: https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/v70/11365288?goFrom=list
_________________
V40 D4192T3 85kW M56 '01 Obrázek | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 |
VIDA | DiagBox |

zaludvaclav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 58
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: XC90 B5 MY2021

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od zaludvaclav »

Deshi píše:
janapet píše:Zdravím všechny příznivce a majitele Volvo ! Chtěla bych od Vás poradit s koupí V50, jezdím převážně město, jednou do měsíce cesta cca 300km, plus tak jednou za rok delší trasa 2000-3000km na dovolenou. Jinak ujedu denně max 10km (školka, práce, obchod, zahrada..krátké trasy) Je mi jasné, že budu muset asi do benzínu, mám však trochu strach z té 1,6 nebo 1,8 a tak bych se s vámi chtěla poradit, jaký motor je pro mne nejvhodnější. Přece jen , vy už ty auta znáte lépe. Mám na koupi tak 120-130tis. Kč a nepočítám investice po koupi - jako výměny oleje, filtrů apod..Budu ráda za jakoukoliv radu, začínám se teprve po tomto autě rozhlížet a sbírám info. Volvo miluji od té doby, co jsem jednou v r. 1997 vezla svého šéfa v jeho nové 960 po dálnici z Phy do Blavy...ach jo ! Od té doby jsem sice jezdila v samých služebních autech, ale nyní už je čas na tuhle severskou srdcovku :Rose:
Nevím, jak jsi na tom s dětmi, někdo říká, že je to malé auto, někomu to vyhovuje.
Při dvou dětech bych už taky volil něco většího, ale jinak si myslím, že s rozumem při balení zavazadel by to mohlo stačit. pro čtyři dospělé to už opravdu moc není, hlavně kvůli těm zadním sedadlům
Tak to jsem se pobavil. Máme 3 děti (2,5,7), a vejdeme se tam v pohodě.... (v kufru - kočárek, postýlka..)
_________________
VOLVO XC90 II B5 AWD POLESTAR (200kW/560Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +40.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +280.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km

jogin3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 533
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové
Dostal poděkování: 1 poděkování

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od jogin3 »

V50ka je v pohodě, jo je tam znát oproti mé předchozí S60 nebo V70 trochu menší šířka, ale kufr a prostor v zadu je ok, naprosto spokojenost.
Na nohy je v zadu dokonce větší prostor než byl u S60ky.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

jogin3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 533
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové
Dostal poděkování: 1 poděkování

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od jogin3 »

labanos píše:Díky chlapi, t akhle to rozhodně nezhasínalo. Už jsemse rozhodl, že ten kus brát nebudu.

Neznáte někdo tento kus: https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/v70/11365288?goFrom=list

Hele tohle taky není dobrej kousek, koukni tady na foru v sekci prodej, zda něco nebude hezkýho.

Něco se servisní knihou, co byla řádně vedena a nebo nejlíp teda od člověka co se o auto staral.
Rozhašený Volvo = úvěr na opravy, v tomto případě klidně i větší než cena ojetiny.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2198
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 6 poděkování

Koupím 945 B200FT LPG, V70 I. 2,5D, 460 1.9TD

Příspěvek od karelvolvo »

Tak diesel je vždy s turbem teda 1.9 od renaultu, první 40-ky od r.v 96-98 komurkové TD 66kw, pak byl takový mezityp 70kw přímí vstřik, a od r.v 2001 comonrail 75 nebo 85kw. Mám předchůdce těchto všech 1.9 TD ve Volvu 460 z roku 1994 a tam je to uplná klasika žádná ŘJ, plynové lanko bez EGR, A taky mám tu poslední V40-ku z roku 2004 85 kw. Chce to pravidelně měnit olej ale nedávat tam žádnou vodu ale pěkně 10W40, a kvalitní chladící kapalinu dávám origo zelenou a za 350tkm nemám problém
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 399tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 748tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 232tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 257tkm

maniakovzostravy
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Vůz: Zvažuji koupi Volvo C30/V50/S40
Bydliště: Praha/Ostrava

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od maniakovzostravy »

Dobrý den,

rozhodl jsme se pro výměnu vozu. Rozhoduji se mezi 3 vozy od Volva.

Rozhoduji se mezi Volvo C30, S40 a V50. S cenou do 200 000 Kč

Jezdit budu sám a to 40% ve městě a 30% dálnice a 30% okrsky. Cca 100 Km denně.

Jaký model a motor zvolit?

Jaké asi budou servisní náklady s porovnáním s jinými značkami (Opel, VW, Škoda)?

Na co si dát při koupi pozor?

Díky za rady a tipy
Naposledy upravil(a) maniakovzostravy dne 17 srp 2014 09:22, celkem upraveno 1 x.

danny_z
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 110
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Již nemám volvo

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od danny_z »

Osobně si myslím, že u těhle typů závisí hodně na osobních preferencích, jelikož jsou si ta auta hodně podobná, všechny jsou napůl Fordy, interiér je hodně podobný, dávají se do toho stejné motory...

Jestli tomu dobře rozumím, budeš mít nájezd více než 30 tis. km ročně, to už by se vyplatila nafta, na druhou stranu pokud je 40 % město, tak by to motoru zrovna nesvědčilo.

Myslím, že by sis klidně mohl pořídít benzín 1.6 nebo 1.8, v nich se příliš nemá moc co pokurvit, jsou to atmosférický Fordi, sice to není žádnej trhač asfaltu, ale do města a na dálnici při plynulé a klidé jízdě v jednom člověku to stačí v pohodě, to ti určitě potvrdí i bezpřezdívky.

Ideální je pak samozřejmě benzín od volva T5 a klidně zplynovat, to samozřejmě můžeš udělat i s 1.8 nebo 2.0. K naftě pro tyhle účely ať se blíže vyjádří někdo jiný.

Určitě nebrat HDi motory 1.6D a 2.0D, tam je problém se vstřiky, DPF, turbem... Při tomhle nájezdu by to byla jen cesta do pekel.

Jinak za tuhle cenu určitě seženeš pěknej kousek do 5-6 let stáři s nájezdem lehce nad 100 tis. nebo i velmi zachovalý o něco starší a mnohem levnější, nedávno tady někdo prodával pěknou V50 asi za 130 tis. Kč. Také je tu stále možnost za tyhle peníze koupit S60/V70, to jsou auta zase trochu jinde, i když já ti rozumím :)
_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza

maniakovzostravy
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Vůz: Zvažuji koupi Volvo C30/V50/S40
Bydliště: Praha/Ostrava

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od maniakovzostravy »

danny_z píše:Osobně si myslím, že u těhle typů závisí hodně na osobních preferencích, jelikož jsou si ta auta hodně podobná, všechny jsou napůl Fordy, interiér je hodně podobný, dávají se do toho stejné motory...

Jestli tomu dobře rozumím, budeš mít nájezd více než 30 tis. km ročně, to už by se vyplatila nafta, na druhou stranu pokud je 40 % město, tak by to motoru zrovna nesvědčilo.

Myslím, že by sis klidně mohl pořídít benzín 1.6 nebo 1.8, v nich se příliš nemá moc co pokurvit, jsou to atmosférický Fordi, sice to není žádnej trhač asfaltu, ale do města a na dálnici při plynulé a klidé jízdě v jednom člověku to stačí v pohodě, to ti určitě potvrdí i bezpřezdívky.

Ideální je pak samozřejmě benzín od volva T5 a klidně zplynovat, to samozřejmě můžeš udělat i s 1.8 nebo 2.0. K naftě pro tyhle účely ať se blíže vyjádří někdo jiný.

Určitě nebrat HDi motory 1.6D a 2.0D, tam je problém se vstřiky, DPF, turbem... Při tomhle nájezdu by to byla jen cesta do pekel.

Jinak za tuhle cenu určitě seženeš pěknej kousek do 5-6 let stáři s nájezdem lehce nad 100 tis. nebo i velmi zachovalý o něco starší a mnohem levnější, nedávno tady někdo prodával pěknou V50 asi za 130 tis. Kč. Také je tu stále možnost za tyhle peníze koupit S60/V70, to jsou auta zase trochu jinde, i když já ti rozumím :)
Vím, že jsou ty auto hodně podobné - jde mi spíše, jestli má nějaký model více poruch než druhý.

Ano, roční nájezd bude cca 30 tisíc - naftu asi ne, hodně se bude popojíždět po Praze. Taky se mi benzín jeví, jako vhodnější - nemusí to být žádný trhač asfaltu - dobu rychlé jízdy mám již za sebou. Plyn není vhodný - hodně jezdím do podzemních garáží a tam je většinou zákaz.

Volvo S60/V70 mi už přídou zbytečně velké. Koukal jsme na inzeráty a většinou mají ty V50 už hodně přes 150 000 tisíc, ale nevím kolik toho Volvo snese.

danny_z
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 110
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Již nemám volvo

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od danny_z »

maniakovzostravy píše: Vím, že jsou ty auto hodně podobné - jde mi spíše, jestli má nějaký model více poruch než druhý.

Ano, roční nájezd bude cca 30 tisíc - naftu asi ne, hodně se bude popojíždět po Praze. Taky se mi benzín jeví, jako vhodnější - nemusí to být žádný trhač asfaltu - dobu rychlé jízdy mám již za sebou. Plyn není vhodný - hodně jezdím do podzemních garáží a tam je většinou zákaz.

Volvo S60/V70 mi už přídou zbytečně velké. Koukal jsme na inzeráty a většinou mají ty V50 už hodně přes 150 000 tisíc, ale nevím kolik toho Volvo snese.
Pokud ne naftu a ani LPG z výše uvedených pochopitelných důvodů, pak bych asi vzal 1.6 nebo 1.8 benzín, spíše 1.8, protože ten rozdíl ve spotřebě není tak výrazný, ale 1.8 je přeci jen výkonnější a má převodový řetěz, tj. levnější údržba. Jsou to motory Ford Duratec, na netu se o nich dá celkem dost najít... S oběma motorama se dá jet kolem 7,5 l/100 km, někdy i velmi lehce nad 7, rozdíl mezi 1.6 a 1.8 tipuju tak 0,2 až 0,3 l/100 km. Spotřeba skutečná dle dotankování...

Poruchy nevím, nejsem mechanik, ale stejnej podvozek, stejná elektronika, stejnej interiér... Nejvíc stejně záleží na tom, jak se k tomu chováš...
_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvky: 847
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50
Dostal poděkování: 3 poděkování

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od old.fashioned »

nemá cenu se hnát do v70, když k tomu nemáš závažnej důvod týkající se vnitřního prostoru (náklad, vyšší vzrůst atd.) nebo množství dákových jízd. Neni to smart náhražka menšího modelu. Krapet nemotorný chování a horší možnosti parkování ve městě (šířka, délka, rejd), vyšší spotřeba, složitější konstrukce a dražší údržba, prakticky samý negativa. Může přidávat při realizaci ega ale :D
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

maniakovzostravy
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Vůz: Zvažuji koupi Volvo C30/V50/S40
Bydliště: Praha/Ostrava

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od maniakovzostravy »

No 1,8 by se mi líbila, ale moc jich u nás na prodej není. V inzerátech je u C30 hodně 1,6 a u V50 do jsou hlavně diesly.

Už koukám dlouho a zatím žádná výhra.

danny_z
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 110
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Již nemám volvo

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od danny_z »

maniakovzostravy píše:No 1,8 by se mi líbila, ale moc jich u nás na prodej není. V inzerátech je u C30 hodně 1,6 a u V50 do jsou hlavně diesly.

Už koukám dlouho a zatím žádná výhra.
Osobně 1.6 mám a ač by se občas nějakej ten koník navíc hodil, rozhodně si nemůžu stěžovat, zpravidla jezdím sám, město a dálnici. Uživatel bezpřezdívky má C30 benzín 1.6 a také je spokojený s výkonem, a to je moje S40 zase o pár kilo těžší...

Pokud máš možnost koupit 1.6, rozhodně bych se toho s tvými preferencemi a využitím nebál, jen je to prostě trochu línější, ale nic hroznýho. Rozvody také vyměníš jednou a máš klid na dlouhou dobu a nechá se to komplet pod 10 tis. Kč...
_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza

danny_z
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 110
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Již nemám volvo

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od danny_z »

Zkus kouknout třeba i na https://www.mobile.de jelikož v Čechách moc výběr není....

Jedna na první pohled solidní 1.8: https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/v50/15941797?goFrom=list
_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza

maniakovzostravy
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Vůz: Zvažuji koupi Volvo C30/V50/S40
Bydliště: Praha/Ostrava

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od maniakovzostravy »

Asi stejně to vyhraje na konec 1.6 ve spojení s C30.

Jojo v zahraničí je velký výběr, ale je tam jazyková bariéra - moc se nedomluvím - mám z toho obavu.

Líbila by se mi kvůli spotřebě nafta(detailně jsem to počítal), ale jak jsi psal tak 1.6 a 2.0 jsou nespolehlivé motory - jinou verzi jsem nenašel. Mám teď klasiku škoda 1.9 TDi a nemůžu si stěžovat.

Díky za odkaz - už jsem na něj koukal, docela na něm uvažuji.

Můžu tě poprosit - jaké máš servisní nákladu u své S40 - takovou tu klasiku, olej, filtry, brzdy atd.

Díky

GDPR_user

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od GDPR_user »

maniakovzostravy píše:Asi stejně to vyhraje na konec 1.6 ve spojení s C30.

Jojo v zahraničí je velký výběr, ale je tam jazyková bariéra - moc se nedomluvím - mám z toho obavu.

Líbila by se mi kvůli spotřebě nafta(detailně jsem to počítal), ale jak jsi psal tak 1.6 a 2.0 jsou nespolehlivé motory - jinou verzi jsem nenašel. Mám teď klasiku škoda 1.9 TDi a nemůžu si stěžovat.

Díky za odkaz - už jsem na něj koukal, docela na něm uvažuji.

Můžu tě poprosit - jaké máš servisní nákladu u své S40 - takovou tu klasiku, olej, filtry, brzdy atd.

Díky
Pokud chceš jezdit a né věčně něco řešit,pak zapomeň na tuto platformu a jdi do V70.V případě dotazů mi můžeš volat na 775148152

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: kubexxx