Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12028
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Urvanej »

Pokud si trváš na V50/S40II tak se rozhodně vyhni naftě, ty motory ve volvu nevybrali dobře.
EDIT: kromě D5, ta je v cajku všude (díky pitris)
Naposledy upravil(a) Urvanej dne 02 dub 2013 15:33, celkem upraveno 1 x.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

flaksy
Offline
Příspěvky: 500
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od flaksy »

Mydla píše:Zdravím všechny,mohu požádat o radu chtěl bych si koupit V50 jen nevím jaký motor
Jak je psáno dříve. Malý nájezd - raději benzín. Pětiválce hodně vydrží. Takže 2.4 (103kW), 2.4i (125kW) nebo i T5.
E85 jsem zkoušel bez přestavby, spotřeba šla o 2L nahoru i při směsi BA95:E85 v poměru 1:1, takže se to nevyplatilo. Jak je to po přestavbě, to nevím. E85 je znát až ve vyšších otáčkách, jenže tam se s pětiválama ve V50 moc nepodíváš. Nicméně 2.4ky jezdí v pohodě kolem 8-8,5L/100km, čistě dálky i za 6,5L, město ale pod 11 až 13 asi nedáš.

Pokud vezmeš 1.8i, tak bych se bál, jak to pojede ve srovnání s tím TDCi, asi bys byl zklamaný. Atmosferický benzín menšího objemu musíš točit, což z TDCi neznáš.
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

pitris
Offline
Příspěvky: 121
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
Bydliště: Ostrava

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od pitris »

Myslím, že D5 je velmi povedený motor i ve V50... hooodně o něm uvažuju.
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš

pacicka1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 65
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Valašské Meziříčí
Vůz: V60 D4 2,4 AWD

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od pacicka1 »

Já V50 s D5 motorem mám a nemůžu si stěžovat, motor s autem pěkně cvičí a spotřeba s automatem -
město a okolí 7l, delší trasy i 5.1l
Můžu vřele doporučit.
_________________
Volvo V60 D4 2,4 AWD
bylo Volvo V50 D5 160kW VolvoTune
476 perleťová Brilliant Blue
MOMENTUM

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12028
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Urvanej »

Jean teď jednu nabízí a možná to nebude špatná koupě. Za telefonní pokec nic nedáš...
Lepčí naftu do V50 neulovíš. Jedna z mála věcí, na který se tu snad opravdu všichni shodneme. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

pitris
Offline
Příspěvky: 121
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
Bydliště: Ostrava

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od pitris »

Urvanej píše:Jean teď jednu nabízí a možná to nebude špatná koupě. Za telefonní pokec nic nedáš...
Lepčí naftu do V50 neulovíš. Jedna z mála věcí, na který se tu snad opravdu všichni shodneme. :-)
Prodává V50 D5? manuál, nebo aut.? Dík
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12028
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Urvanej »

jeden stříbrnej podnos
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

pitris
Offline
Příspěvky: 121
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
Bydliště: Ostrava

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od pitris »

Dík za odkaz, nebýt to automat.... škoda.. Ale stejně mám ještě tak měsíc čas no.
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12028
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Urvanej »

Automat je super, člověk si velice rychle zvykne a pak nechce jinak :-) pokud si ještě nezkusil, tak máš jedinečnou možnost si užít toho luxusu.
D5tku ve V50 budeš hledat těžko... zato PSA pastí je šest půlek. Na druhou stranu spousta lidí je má a je spokojená, já to nikdy neměl, nikdy sem v tom nejel, tak jen co si kde načtu, čili jpp.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

pitris
Offline
Příspěvky: 121
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
Bydliště: Ostrava

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od pitris »

Joo vím, že jich je málo, koukám už tak 2 měsíce a moc jich není... něco je v rajchu... uvidíme, ještě stejně čekám na peníze, tak úplně horké to není.

Ale ten automat fakt nechci, hodně lidí mi říká, že je to návykové, ale chci v autě dělat i něco jiného, než jen držet volant :D a ty 1.6 a 2.0 D nevím no.. asi raději ne.. počkám si.
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš


ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1678
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Jo, vypada pekne.
Vcelku slusna vybava, pekny interier.
Kridlo je origo.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12028
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Urvanej »

Z momentálních trablů s převodovkou u V40 kterejma sem si teď prošel mohu doporučit modely po roce 2000, kde byla tato stránka trochu pořešena. Pokud se ti podaří slovit volváckej dvoulitr nebo 18tku, tak je to příjemné svezení, pokud tim nejezdilo nějaký megaprase. Hlavně opatrně s motory GDI od mišáka (gasoline direct injection). V tvym případě použití bych se nebál ani LPT dvoulitru.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5877
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Haben »

já před Vánoci 2012 pomáhal sestře vybírat auto - v hledáčku byla také V40. Jel jsem v benzínech 1.6, 1.8, 2.0 atmo, 2.0 LPT.
1.6 a 1.8 na mé vnímání byly úplná tragédie - vůbec to nechtělo jet. 2.0 atmo již byla při vytáčení snesitelná. 2.0 LPT byla dle mne již slušná raketa. Já bych volil buď servisově nenáročnou 2.0 atmo nebo zábavnější 2.0 LPT - v závěru bych se ale přiklonil bych k LPT kvůli plně dostačujícímu výkonu.

Z ročníků bych šel jednoznačně do pofaceliftu - 2000 a výše. Je tam relativně hodně změn (design,podvozek,..), doporučuji článek: http://www.svedsketanky.cz/index.php/clanky/4-clanek/16-volvo-s40v40
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

GDPR_user

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od GDPR_user »

tuhyk píše:Díky oběma, článek určitě pročtu. Teď o víkendu se chci jet v něčem projet, pak budu moudřejší a ozvu se.
Hlavně si vezmi ssebou někoho kdo Volva zná amá diag.A vyplň si bydliště

pacicka1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 65
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Valašské Meziříčí
Vůz: V60 D4 2,4 AWD

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od pacicka1 »

Auto vypadá pěkně, ale rok výroby musí být alespoň 2007 nebo starší, je to starý model.
V roce 2007 se prodával nový model, zároveň se starším modelem.
Pokud km jsou pravdivé, tak je to skoro nové auto a nemělo by být problém jenom jezdit + pravidelný servis.
_________________
Volvo V60 D4 2,4 AWD
bylo Volvo V50 D5 160kW VolvoTune
476 perleťová Brilliant Blue
MOMENTUM

jm252485
Ověřený
Offline
Příspěvky: 139
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Bydliště: Praha 4

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od jm252485 »

Auto na obrázku je ještě "předfaceliftové" (tedy vyrobené do srpna/září 2007) MY 2008 měl už jiná světla, nárazníky atd. (viz http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40). Užitná hodnota je po faceliftu přece jen vyšší - lepší audio, úložné prostory atd.
Od roku 2009 se pak pozná auto zvenku podle rozšířeného nápisu (VOLVO x V O L V O) na kufru.
Motor 1.8 92 kW je považován za spolehlivý a nenáročný - je to slabší ze dvojice 1.8/2.0 Ford Duratec HE (také v Ford Focus/Mondeo MkIII). Motor není žádný sprinter (i když s mojí 40 udělá 205 podle GPS) a akcelerace je pouze průměrná. Spotřeba se dá udržet mezi 7-8 litry při rozvážné jízdě (na dálnici okolo 120, jinak podle předpisů). Při svižnější jízdě (130-150 na dálnici) se mi pod 9 litrů nedařilo. Ve městě (Praha-Krč-Holešovice, takže magistrála, což je ale extrém) taky okolo 9 litrů.
Optimální kroutící moment je až za hranicí 3000 otáček, což je trochu nepříjemné, protože pak si zase o trochu víc řekne. Na dálnici by sedl šestikvalt, protože by mohly být otáčky trochu níže (při 130 okolo 4000 ot) a při menší zátěži by to motor určitě utáhnul. Jinak se doporučuje nedusit to pod 2000 kvůli dvouhmotovému setrvačníku.
Servisně je to nenáročné - rozvodový řetěz (kontrola po 250 000), jediné "slabší" místo je asi napínák delšího řemenu pomocných agregátů (jsou tam dva řemeny), který může okolo 100 000 km ozvat a pak se vymění (i s oběma řemeny - cca za 3500 Kč v aut. servisu, ale jde to i levněji).
Znalci dávají přednost "pravému" Volvo motoru 2.4 (pětiválec), ale na ten u nás narazit v dobrém stavu je spíše zázrak.
Rozhodně mi 1.8 připadá jako výrazně lepší volba, než nafta (viz diskuze okolo 1.6/2.0 D)
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 402
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Teflon_490 »

Ta zmena uloznych prostoru je prakticky minimalni, tyka se to jen stredove konzole mezi sedadly, zbytek zustava stejny. A k audiu, neni to ani tak o kvalite, jako o moznostech pripojeni. Pred faceliftem melo S40/V50/C30 nejhorsi moznosti konektivity, pridat nejaky AUX nebo iPOD hodne problematicke diky opticke MOST komunikaci, po facu uz to je integrovane v radiu.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

jm252485
Ověřený
Offline
Příspěvky: 139
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Bydliště: Praha 4

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od jm252485 »

Ano, je to jak píše Teflon, jenom nevím, jestli maličko neprobrali tu boční kapsu ve dveřích, aby se tam vešla větší flaška, a i audio Performance má 6 repráků (výškáče ve sloupcích), ale jestli je to inovace - nejsem si jist.
Dodatečně ještě jedno upozornění (je otázka, nakolik závažné pro zadavatele dotazu). Je to k audiu. Jak psal Teflon, už i to základní audio (Performance) umožňuje nově vstup z externího zdroje (AUX-IN), ale pozor! Zvolí-li si majitel jako doplňkovou konfiguraci instalaci originál Bluetooth sady (pozná se podle tlačítek telefonu vpravu na volantu nad ovládáním hlasitosti a "telefonním" popisem na tlačítkách stanic rádia), pak tato volba "obsadí" vstup AUX a už není k dispozici. MP3 se pak dají přehrávat jenom streamováním z telefonu (přes to BT), ale ne každý telefon to umí - je třeba porovnat v seznamu kompatibilních telefonů u Volva.
U vyšších audio sestav toto nehrozí, navíc umějí hrát i CD s MP3 soubory (taky ale až od nějakého roku, nevím přesně - 2009?)

No a od roku 2010 (MY 2011) jsou jiné motorizace (1.6 benzín, 1.8 už není... viz WiKi)
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále

AldaAlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Vůz: Volvo V70 II 2.5TDI 2001
Bydliště: Praha-východ

rada před nákupem S40 T5 2005

Příspěvek od AldaAlan »

Ahoj,
kamarád zvažuje nákup V40 T5 162kW, je tam něco na co si dát pozor? Když jsem to projížděl, tak na 1a2 docela pila, ale pak už mi to přišlo na 162kW s turbem dost vlažné. Odcházejí váhy vzduchu, turba, nebo něco jiného?
Zdravím Alda
Díky
_________________
Volvo V70 II 2,5TDI 2001
Audi V8 3.6 Quattro 1988
Tatra T613/2 1979
Audi 80 Cabrio 2,3 1992
Volkswagen Bora V6 4motion 2000

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

rada před nákupem S40 T5 2005

Příspěvek od old.fashioned »

tady asi není uživatel, který by mohl podobný zkušenosti dlouhodobým provozem dát
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 914
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

rada před nákupem S40 T5 2005

Příspěvek od ksw »

jak vlažné ?
turbo nepoznáš dle 1 a 2 stupně, musí táhnout řádně na 3 , 4 a 5.
a to se dá přece poznat, bych řekl, že skoro pregnantně. kvůli 1 a 2 jsou vychytávky abys zbytečně negumoval to jede i htp než se rozsype .
vezmi někoho kdo jezdí s turbínou na benzín a řekne ti.
vlažné jsou pohledy těch co se musí zařadit za tebou do fronty
Naposledy upravil(a) ksw dne 14 kvě 2013 16:27, celkem upraveno 1 x.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

mr1
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2415
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Rudice/BK

rada před nákupem S40 T5 2005

Příspěvek od mr1 »

asi tak. Mě tahá starý TDI i pětku jako kráva. Takže pokud to netáhne pořád, buď to není T5, nebo neturbí.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

MarekV
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

rada před nákupem S40 T5 2005

Příspěvek od MarekV »

Pokial viem tak T5 je vysokotlakove turbo, je pomerne velke tak to taha az vo vyssich otackach.
Mne to treba na eRku tiez nejede kym tam nemam aspon 3000-4000 RPM

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 914
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

rada před nákupem S40 T5 2005

Příspěvek od ksw »

bych řekl zvláštní servisní průběh dle knížky, že by po 60tkm se na to vybodl?? a dalších 40 tkm někde na koleně?? = divné.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Šéfík