Auto na obrázku je ještě "předfaceliftové" (tedy vyrobené do srpna/září 2007) MY 2008 měl už jiná světla, nárazníky atd. (viz
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40). Užitná hodnota je po faceliftu přece jen vyšší - lepší audio, úložné prostory atd.
Od roku 2009 se pak pozná auto zvenku podle rozšířeného nápisu (VOLVO x V O L V O) na kufru.
Motor 1.8 92 kW je považován za spolehlivý a nenáročný - je to slabší ze dvojice 1.8/2.0 Ford Duratec HE (také v Ford Focus/Mondeo MkIII). Motor není žádný sprinter (i když s mojí 40 udělá 205 podle GPS) a akcelerace je pouze průměrná. Spotřeba se dá udržet mezi 7-8 litry při rozvážné jízdě (na dálnici okolo 120, jinak podle předpisů). Při svižnější jízdě (130-150 na dálnici) se mi pod 9 litrů nedařilo. Ve městě (Praha-Krč-Holešovice, takže magistrála, což je ale extrém) taky okolo 9 litrů.
Optimální kroutící moment je až za hranicí 3000 otáček, což je trochu nepříjemné, protože pak si zase o trochu víc řekne. Na dálnici by sedl šestikvalt, protože by mohly být otáčky trochu níže (při 130 okolo 4000 ot) a při menší zátěži by to motor určitě utáhnul. Jinak se doporučuje nedusit to pod 2000 kvůli dvouhmotovému setrvačníku.
Servisně je to nenáročné - rozvodový řetěz (kontrola po 250 000), jediné "slabší" místo je asi napínák delšího řemenu pomocných agregátů (jsou tam dva řemeny), který může okolo 100 000 km ozvat a pak se vymění (i s oběma řemeny - cca za 3500 Kč v aut. servisu, ale jde to i levněji).
Znalci dávají přednost "pravému" Volvo motoru 2.4 (pětiválec), ale na ten u nás narazit v dobrém stavu je spíše zázrak.
Rozhodně mi 1.8 připadá jako výrazně lepší volba, než nafta (viz diskuze okolo 1.6/2.0 D)