Ďakujem za váš pohľad ale skôr by som uvítal keby ste sa na to pozreli mojími očami a nie svojimy, ja nie som nejak zapálený do aút potrebujem ako ste písali niečo na presúvanie s bodu A do bodu B s rozumnými parametrami, nehovorým že sa idem hrať na decilitre pri spotrebe ale pre mňa je rozdiel či auto žerie po meste 10 alebo 7 litrov, pre vás je asi priorita výkon a dobré povozenie kedže minymálny motor by u vás bol 2,4i a asi neriešite spotrebu mimochodom keby bola spotreba toho motora vpohode ako tvrdíte asi by si ich ľudia čo som tu na fóre našiel neprestavovali na Lpg. Neviem odkiaľ máte tú spotrebu pri octávii jazdím doma na dvojkovej, kombi 1,9D 66 kW a spotrebu som nemal cez 6 litrov obyčajne 5,7 jazdí sa hlavne mesto a okresky. Ako píšete hore mne by stačila aj tá 1,5 fábia ale chcel som volvo lebo sa mi zapáčil dizajn ako z vonku tak z vnútra a naozaj by som nechcel aby ma auto za ktoré dám 4000 eur stálo za trebárz dva roky viac na servise a prevádzke aj keď sa to ťažko ráta lebo ani sám neviem koľko vlastne nabehám. Ak mi poviete že jediné motory do ktorých sa ako jazdených oplatí ísť sú tie 5 valce tak sa budem musieť popozerať po niečom inom lebo ako som písal to je pre mňa moc.jirka87 píše: 05 srp 2020 14:37 Nerad, ale nacpu se tady se svým názorem, protože mě popravdě už štve, jak každej řeší spotřebu na decilitry.
Já naprosto chápu, že házet peníze do auta, když ej to pro člověka spotřební zboží a způsob přepravy z bodu A do bodu B přijde tomu člověku zbytečné. Pak ale tedy nešpekuluj a kup si Fabii II s 1.6Tdi s ověřeným a doložitelným nájezdem do 150 000Km a pokud se netankoval hnůj, tak tě to doveze na hranici 250 000Km, kde auto pak ještě za 70 prodáš.
Co se týče benzínu. Bude to skoro rok co mám doma V50 s 2.4i. Provoz v drtivé většině město a to opravdu velmi krátké trasy - to se bavím o četnosti, ne poměru km nájezdu. Tam je spotřeba cca 9L/100Km a takto se najede za rok cca 30% kilometrů.
Nyní jsem s autem absolvoval za 3-4dny 950Km přes CZ/PL/SK s tím, že se jelo významně po okreskách, asi 1/4 dálnice. Okresky do 120, ale nejběžněji 95km/hod, dálnice do 130km/hod s občasnými výlety ke 150 a jednou skoro 200 - to ani nepočítám.
2lidi, plnej kufr bordela a celková výsledná spotřeba 7,67L/100Km.
Výhradně okresky na klobouka s tím umím jezdit na hranici reálných 7L = měřeno od plné do plné. A za těchto podmínek se teda s 1.6i crcat fakt nebudu.
Tolik ke spotřebě a řeknu narovinu, že pod těch 103Kw bych už nešel. Takže s nějakou 1.6i nebo 1.8i, které jsou obě známé notoricky pro spotřebu oleje (ale zase ušetříš na vstupu za provedení rozvodů, nikoliv ale už za pomocný pohon drážkovaným řemenem, že..) to nestojí za to. Ten slabší pětiválec je pro mě osobně dnes už minimum pro pohon auta této hmotnostní kategorie abych mohl normálně předjet, zrychlit, odpíchnout se z křižovatky atd...
Prostá matematika :
Pokud bych jezdil například s 1.6i/1.8i za rovných 7,5L na 100Km a najel ročně 20 000Km, spálím v palivu při ceně 30Kč/L (ať se to dobře počítá) - 45 000Kč
Pokud budu mít 2.4 a budu jezdit za 8,5L a najel taktéž 20 000Km, spálím v palivu při ceně 30Kč/Litr částku 51 000Kč.
Chápu, že tento rozdíl je vlastně cena pojištění auta na rok. Ale současně to je taky cena za kterou si někdo (já ne) koupí rifle...přičemž neopomene nadávat, že mu auto žere 8.
Ať si řekne každej sám jestli to stojí za to. To já radši nakrmím ten válec navíc a ten zvuk. Teď hledám náhradu a do 4válce se mi teda vůbec nechce, ikdyž je mezi kandidáty například 2.4i V-tec. Prostě ten hrnek tam chybí.
P.S : naftová Octavia I.generace 66kw žrala na těch našich ultra krátkých pojížďkách po městě 7,4L/100Km, takže sorry, ale jezdit po městě za 6 podle mě fakt nejde, pokud se nebavím o nočním přejezdu Prahou po obchvatu úplně bez provozu na tempomat
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: S40 ?
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12659
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Hele to máš těžký. Když budeš mít štěstí, tak při koupi 1,6D budeš jen jezdit a kochat se nízkým údajem o spotřebě. Ale uplně stejně ti ten motor umí zhebnout a jsi v tom za hafo moc peněz.
Takhle univerzálně poradit nejde a můžeme ti říct jen co se tu tak ukazuje abych tak řekl "v průměru", že ty pětiválce jsou spolehlivější a za cenu vyšší spotřeby oproti menším motorům se to prostě v průměru vyplatí. Ona totiž spotřeba neni ten hlavní výdaj na autě a většinou lidi raději vozí peníze na pumpu než do servisu.
Z mýho seznamu aut je poznat, že uplně netrpím syndromem, že nízká spotřeba je pro mě vším, ale přesto dálky (200km+), pokud možno jezdíme naftou, protože je rozdíl jet totéž za 6 nafty nebo 13 benzínu. Nicméně všechna auta mám opravdu spolehlivá a i přes to jen u jednoho historického kusu je servis levnější než palivo. A to si většinu věcí dělám sám.
Spíš se koukni po autě, který má jasnou historii, nájezd a záznamy, neboť u starejch pekáčů opravdu platí, že neni tak důležitá značka a typ auta, jako znalost předchozího majitele.
Takhle univerzálně poradit nejde a můžeme ti říct jen co se tu tak ukazuje abych tak řekl "v průměru", že ty pětiválce jsou spolehlivější a za cenu vyšší spotřeby oproti menším motorům se to prostě v průměru vyplatí. Ona totiž spotřeba neni ten hlavní výdaj na autě a většinou lidi raději vozí peníze na pumpu než do servisu.
Z mýho seznamu aut je poznat, že uplně netrpím syndromem, že nízká spotřeba je pro mě vším, ale přesto dálky (200km+), pokud možno jezdíme naftou, protože je rozdíl jet totéž za 6 nafty nebo 13 benzínu. Nicméně všechna auta mám opravdu spolehlivá a i přes to jen u jednoho historického kusu je servis levnější než palivo. A to si většinu věcí dělám sám.
Spíš se koukni po autě, který má jasnou historii, nájezd a záznamy, neboť u starejch pekáčů opravdu platí, že neni tak důležitá značka a typ auta, jako znalost předchozího majitele.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Neni treba tady nikomu vykat a uz vubec ne me.
Je treba cist PRESNE co pisu. Ja jsem psal,ze ta Octavia jezdila PO MESTE za 7.4 o okreskach nepadlo ani sluvko. Ciste mesto. Dalky jsem jezdil v pohode o 2L min.
Co se tyce designu Volva,tak sdeluji fakticke veci:
- kufr je maly a nema dvojite dno
- do faceliftu prakticky neexistuje ulozny prostor v prednich dverich. Vejde se tam sotva penezenka
- rok 2005 nema ani aux, bohuzel ani standardni audio jako vsechn jine rocniky a dostavba jakehokoliv vstupu je tezka
- bezna (i draha Kts 250/500) diagnostika nemuai vzdy stacit a mit Vidu je velka vyhoda=muze pusobit potize pri servisu
- nektere nespotrebni dily jsou v cenovem segmentu "koupil sis Vulvo,tak hezky obracej kapsy"
- pro nekoho muze byt kratky sedak prednich sedadel
- atd
Takze uprimne receno za me takto-pokud Volvo,tak petivalec. Pokud neni v tom aute petivalec, nejde dohnat nektere nedostatky toho auta.
A jestlize hledas hezke auto s nizkou spotrebou a nizkymi servisnimi naklady, hledej i jinde.
A ne,neni pro me dulezity vykon. To bych jezdil jinym autem. Tech 103kw+charakreristika/vykonova krivka je pro dnesni provoz tak akorat a to rikam jako clovek,ktery temer vzdy dodrzuje vsude predpisy a rozhodne nedivocim.
Muj tip : Toyota, Honda...Kouknul bych i na mnohem mladsi Renault Megane 3 s 1.6i 74kw-da se sehnat i velmi malo jety levne a pokud vim,problemy s nim nejsou
Je treba cist PRESNE co pisu. Ja jsem psal,ze ta Octavia jezdila PO MESTE za 7.4 o okreskach nepadlo ani sluvko. Ciste mesto. Dalky jsem jezdil v pohode o 2L min.
Co se tyce designu Volva,tak sdeluji fakticke veci:
- kufr je maly a nema dvojite dno
- do faceliftu prakticky neexistuje ulozny prostor v prednich dverich. Vejde se tam sotva penezenka
- rok 2005 nema ani aux, bohuzel ani standardni audio jako vsechn jine rocniky a dostavba jakehokoliv vstupu je tezka
- bezna (i draha Kts 250/500) diagnostika nemuai vzdy stacit a mit Vidu je velka vyhoda=muze pusobit potize pri servisu
- nektere nespotrebni dily jsou v cenovem segmentu "koupil sis Vulvo,tak hezky obracej kapsy"
- pro nekoho muze byt kratky sedak prednich sedadel
- atd
Takze uprimne receno za me takto-pokud Volvo,tak petivalec. Pokud neni v tom aute petivalec, nejde dohnat nektere nedostatky toho auta.
A jestlize hledas hezke auto s nizkou spotrebou a nizkymi servisnimi naklady, hledej i jinde.
A ne,neni pro me dulezity vykon. To bych jezdil jinym autem. Tech 103kw+charakreristika/vykonova krivka je pro dnesni provoz tak akorat a to rikam jako clovek,ktery temer vzdy dodrzuje vsude predpisy a rozhodne nedivocim.
Muj tip : Toyota, Honda...Kouknul bych i na mnohem mladsi Renault Megane 3 s 1.6i 74kw-da se sehnat i velmi malo jety levne a pokud vim,problemy s nim nejsou
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
P.s.:pokud chces nutne neco "lepsiho" koukej i po Audi A4 B6/B7 s 1.9tdi 96kw pokud najdes malo jetou s dolozitelnou historii. Je to stejne lepsi auto,nez v50, pritom podvozek je taky skvely a interier i sedadla jsou ve spravne vybave lepsi.
-
Offline
- Příspěvky: 589
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Koukám tu se míchá několik motorů dohromady, takže coby bývalý fordak, kde jsem se v tom pohybovsl 14 let. 1.6 je sice u Fordu od 2005 označována jako Duratec, ale stále je to Zetec, ovšem má seřízení ventilové vůle pomocí hrníčků, starší měli podložky. Na spotřebu oleje netrpí tak pravidelně jako 1.8 a 2.0. 1.6 má rozvody řemenem, 1.8 a 2.0 jsou řetězové rozvody které se vytahují. 1.6 má nesmyslně to krátkou převodovku IB5 ve 130 točíš 4000tis, 1.8, 2.0 má MTX75 která je poctivější stará kovářská práce, ale s otáčkami na dálnici si pomůžeš zhruba o 500... Šestka by jim slušela mazda to se "stejným" motorem uměla. 1.8 i 2.0 trpí na zapekani pístních kroužku a tím větší spotřebu oleje. Stačí špatný olej nebo pozdě vyměněný. Prekrouzkovani rozvody atd jsou za cca 30tis Kč. To že tyhle dva Duratecy postihne je jisté tak, že zítra vyjde slunce. Může se stát,že ne,ale to by byla velká náhoda...
Proto bych si radši sehnal kousek s 2.4 a oželel na město o litr dva větší spotřebu než u 2.0, ovšem ten zvuk a jiné poddaní výkonu za to stojí, plus spolehlivost.
Okey vysr... Se může všechno.
Jsem nejen exFordak, ale přes 4roky jsem strávil v auto. Volvo
Proto bych si radši sehnal kousek s 2.4 a oželel na město o litr dva větší spotřebu než u 2.0, ovšem ten zvuk a jiné poddaní výkonu za to stojí, plus spolehlivost.
Okey vysr... Se může všechno.
Jsem nejen exFordak, ale přes 4roky jsem strávil v auto. Volvo
-
Offline
- Příspěvky: 6076
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
O C30 s 1,6 atmo na prodej bych vedel. Udrzovana.
Jinak, pokud hledas povoz do mesta s rozumnymi naklady, vyprdni se na Volvo.
Ideal Citigo ci Swift, budes s tim smrdlat do 5,5 az 6 l a treba to Citigo docela i jede, otocis se na fleku, servisni a ND dily smesne levne a nic se tam nesere. Osobni zkusenost, mame to ve firme.
Jinak, pokud hledas povoz do mesta s rozumnymi naklady, vyprdni se na Volvo.
Ideal Citigo ci Swift, budes s tim smrdlat do 5,5 az 6 l a treba to Citigo docela i jede, otocis se na fleku, servisni a ND dily smesne levne a nic se tam nesere. Osobni zkusenost, mame to ve firme.
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: S40 ?
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Ok tak zatiaľ som sa dozvedel že 1,8 a 2,0 i určite nie možno tak 1,6. Tie naftové motory od PSA vyzerá že treba trafiť dobrý kus a istota sú tie volvo 5 valce ale za cenu vyššej spotreby. A čo by ste teda odporučili do C30 tiež 5 valec. Čo sa týka iných začiek prezrel som si skoro všetky značky ale najviac mi do oka padlo Volvo k tomu S40 by sa dala provnať možno VW jeta ako taký menší sedan ale VW sú strašne tvrdé autá na mňa.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Márve .. ty chceš věc, která pěkně vypadá, líbí se ti. Ale z tvých příspěvků (a to je možná jen můj špatný úsudek, nikoliv však snaha se tě dotknout) o autech nevíš téměř nic. A nejsi připraven nést náklady nutné na spotřebu paliva, natož na servis. Nemyslím si, že je pro tebe vhodná 15letá ojetina, která ať chceme, nebo nechceme prostě tenkrát byla v rámci třídy prémiová, čemuž odpovídají technická řešení a u nespotřebních dílů cena náhradních dílů a rovněž určitá servisní specifika.
Za mě je lepší volba ve stejné třídě (tedy výbava, prostor, antikorozní ochrana, ticho v kabině, bezpečnost, kvality podvozku)
https://auto.bazos.sk/inzerat/114096054/audi-a4-19-tdi-avant-s-line.php - ať si říká kdo chce, co chce, PD ve své podstatě v tomto výkonovém stupni je značně odolný motor a s usranou 1.6 Hdi s mnoha problémy se to prostě nedá srovnat.
Ale daleko raději bych viděl, že POKUD je pravda to, co píšu výše, tak půjdeš cestou rozumu v hrsti a vybereš si něco co možná nevypadá tak "chic", ale zato tě to nezatíží finančně a ani častým či nedejbože navíc i nákladným stáním v servisu. A ano, je to za cenu nižší konstrukční kvality a pár věcí, kterou jsou prostě z nižší ligy - ohdlučnění, pdovozek atd..Nicméně otázka je, zda to poznáš.
Je to JEN příklad (a přijde mi, že máme v CZ ty ojetiny levnější..) :
https://auto.bazos.sk/inzerat/113630257/astra-17cdt.php - ty Isuzu motory jsou mechanicky velmi odolné. Sralo se jen el. řízení čerpadla a to lze řešit samostatně a celkem levně.
https://auto.bazos.sk/inzerat/113693880/skoda-fabia-2-combi-elegance-14-16v-benzin-63kw-rv-2008.php - jednoduché a mechanicky VELMI odolné auto. Levné díly. Nejlepší benzínový motor co koncern za posledních X let udělal - opravdu. Ty motory úplně snadno vydrží 300Tkm+
https://auto.bazos.sk/inzerat/114027872/toyota-auris-133.php
https://auto.bazos.sk/inzerat/114324534/renault-megane-iii-16i-16v-rok-2011-1-majitel.php
Za mě je lepší volba ve stejné třídě (tedy výbava, prostor, antikorozní ochrana, ticho v kabině, bezpečnost, kvality podvozku)
https://auto.bazos.sk/inzerat/114096054/audi-a4-19-tdi-avant-s-line.php - ať si říká kdo chce, co chce, PD ve své podstatě v tomto výkonovém stupni je značně odolný motor a s usranou 1.6 Hdi s mnoha problémy se to prostě nedá srovnat.
Ale daleko raději bych viděl, že POKUD je pravda to, co píšu výše, tak půjdeš cestou rozumu v hrsti a vybereš si něco co možná nevypadá tak "chic", ale zato tě to nezatíží finančně a ani častým či nedejbože navíc i nákladným stáním v servisu. A ano, je to za cenu nižší konstrukční kvality a pár věcí, kterou jsou prostě z nižší ligy - ohdlučnění, pdovozek atd..Nicméně otázka je, zda to poznáš.
Je to JEN příklad (a přijde mi, že máme v CZ ty ojetiny levnější..) :
https://auto.bazos.sk/inzerat/113630257/astra-17cdt.php - ty Isuzu motory jsou mechanicky velmi odolné. Sralo se jen el. řízení čerpadla a to lze řešit samostatně a celkem levně.
https://auto.bazos.sk/inzerat/113693880/skoda-fabia-2-combi-elegance-14-16v-benzin-63kw-rv-2008.php - jednoduché a mechanicky VELMI odolné auto. Levné díly. Nejlepší benzínový motor co koncern za posledních X let udělal - opravdu. Ty motory úplně snadno vydrží 300Tkm+
https://auto.bazos.sk/inzerat/114027872/toyota-auris-133.php
https://auto.bazos.sk/inzerat/114324534/renault-megane-iii-16i-16v-rok-2011-1-majitel.php
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: S40 ?
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
No ja som architekt / projektant čiže do áut sa naozaj moc nevyznám a ani ma tá technická stránka moc nezaujíma a tuším som už písal že k Volvu som sa dostal cez jeho dizajn a nie parametre, keď hovoríš že 15 ročná jazdenka by nebola pre mňa čo tak spraviť to ináč napríklad kúpiť niečo novšie za viac niečo dať v hotovosti niečo na splátky, čo napríklad toto vraj má nachodených cez 130-tisíc tak do trebárz 200 by mohlo vydržať bez väčších problémov a nákladov, aj keď v tom inzeráte ni je napísané čo to je za motor ale typujem 1,6 diesel.
https://auto.bazos.cz/inzerat/123499480/volvo-c30-16i-16v-74kw-kinetic-1maj-rv2011.php
Inak s tými cenami máš asi pravdu aj brat keď kupoval auto tak najlepšiu cenu našiel na čechách, s tým by si si rozumel lepšie, má Superb kombi 4x4 automat s tým najvýkonejším motorom aký do neho robia.
https://auto.bazos.cz/inzerat/123499480/volvo-c30-16i-16v-74kw-kinetic-1maj-rv2011.php
Inak s tými cenami máš asi pravdu aj brat keď kupoval auto tak najlepšiu cenu našiel na čechách, s tým by si si rozumel lepšie, má Superb kombi 4x4 automat s tým najvýkonejším motorom aký do neho robia.
-
Offline
- Příspěvky: 6076
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Tipujes spatne. Je to 1,6 atmo benzin
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Připadáš mi jak moje manželka. Já řeknu A, ona slyší Y. Už podruhé opakuju, že moje 2.4i se 103kw není žádný trhač asfaltu a o výkon nejde. Jak by mohlo při bodovém systému ? Mě není 18, abych machroval na ženské s tím, že budu jezdit jako dement. Cca 100Kw (a taky není 100kw jako 100kw, protože turbonaftových 100kw vlivem kroutícího momentu pojede diametrálně odlišně jako atmo benzínových 100Kw) na auto vážící 1400Kg je dneska proste tak akorát na bezpečnou jízdu. Častokrát mi lidi odporujou a říkají - no jo, ale já jsem měl kdysi to a to auto, mělo to 60Kw a jelo to krásně. Ano, jenže to auto nemělo povinně X airbagů, nemělo to ABS, nemělo to tak tlustý plechy atd...Prostě ty auta strašně nakynuly. Když k tomu přidáš katalyzátor (někdy dva), veškeré řízení směsi/emisí, tak prostě zákonitě těch 60kw tehdy není totéž co 60kw dnes...Márv píše: 06 srp 2020 16:54Inak s tými cenami máš asi pravdu aj brat keď kupoval auto tak najlepšiu cenu našiel na čechách, s tým by si si rozumel lepšie, má Superb kombi 4x4 automat s tým najvýkonejším motorom aký do neho robia.
A pokud si trváš na svém a chceš auto pro jeho vzhled, tak si prostě vyber to, které má :
- nejméně najeto
- pokud možno co nejmíň majitelů
- ideálně zakoupené nové na SK
- doložitelnou servisní historii
To je tak jediné co se dá dobře poradit.
-
Offline
- Příspěvky: 504
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
diskuze k tý nový generaci V40 je tady: https://forum.volvoklub.cz/viewforum.php?f=132
ve zkratce by ti tady asi většina doporučila vyhnout se 4 válcům (hlavně 1,6) a vzít pětiválec
tak si to pročti, napsáno je toho dost
a o těch motorech nemusíš hledat info jen přímo o V40, stejný jsou v jiných modelech
ve zkratce by ti tady asi většina doporučila vyhnout se 4 válcům (hlavně 1,6) a vzít pětiválec
tak si to pročti, napsáno je toho dost
a o těch motorech nemusíš hledat info jen přímo o V40, stejný jsou v jiných modelech
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Brodek u Prostějova
- Vůz: V50 2006 2.0D
VIDA Znojmo
Zdravím,
najde se tu někdo, kdo by mi mohl pomoct při nákupu V50 r.v. 2009 - připojit diagnostiku atd? Samozřejmě za úplatu v okolí Znojma.
Díky
Petr
najde se tu někdo, kdo by mi mohl pomoct při nákupu V50 r.v. 2009 - připojit diagnostiku atd? Samozřejmě za úplatu v okolí Znojma.
Díky
Petr
-
Offline
- Příspěvky: 573
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Nevím, co s tím udělá lpg, ale 2.4i je téměř nesmrtelný při běžné údržbě. To se dřív vysype ta převodovka podle mě.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvky: 19
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Český Dub
- Vůz: S40 II T5 220k FWD, manuál
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
nový majitel S40 T5, 2005 hledá a nenalezl. Je nějaká ověřená značka předních ramen? Z předchozích aut jsem kupoval spokojeně Meyle HD, případně Moog, je to i u Volva cesta? Případně na kolik vyjde originál? A ještě sem narazil ohledně ramen na jeden problém, a to rozdilný průměr kužele čepu (18 a 21mm), jak (ideálně bez demontáže a oměření) zjistím správný průměr?
Ohledně rozměrů bych měl i dotaz na brzdy, 300 či 320mm? U nich naštěstí není takový problém změřit přímo na autě.
Díky za ochotu.
Ohledně rozměrů bych měl i dotaz na brzdy, 300 či 320mm? U nich naštěstí není takový problém změřit přímo na autě.
Díky za ochotu.
-
Offline
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Auta určená pro evropský trh měla s motorem T5 nebo D5 spojené vždy přední třmeny na 320 mm kotouče. A ano, hledal jsi správně: existují dvě velikostí kulových čepů na předních ramenech a tady už jen odhaduji, že ty 21mm se dávaly k těm větším brzdám (320 mm), V tohle bych to ale raději oveřil podle VIN, jestli v tom nemá prsty spíš MY auta. Nicméně já mám na T5 AWD MY2009 ty 21 mm. Pokud se ptáš na značku ramen, tak na spodek auta dělá pro Volvo prvovýrobu Lemforder. Takže za mne buď origo nebo Lemforder příp. ještě i TRW ze stejného koncernu.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 19
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Český Dub
- Vůz: S40 II T5 220k FWD, manuál
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
díky moc za radu. Brzdy jsou tedy jasné, 320mm. Čep raději ještě prověřím. Taky sem si myslel, že to bude spíš ten větší...MY2005
OK, na podvozek tedy asi půjde Lemforder.
Ještě jednou díky.
OK, na podvozek tedy asi půjde Lemforder.
Ještě jednou díky.
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 3 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50
Ellektrický šotky V50 2,0D
Dobrý den všem, o radu při koupi jsem již přišla, co radu po koupi? Poradil by někdo?
Jsem vlastníkem V50 2,0D, r. 2005. Při jízdě se samovolně vypíná radio a to je varováním, kdy začne docházet k mírnému cukání při jízdě a na přístrojové desce problikává ikona ABS a ruční brzdy. trvá to pár vteřin, chod všeho se plynule obnoví a takto pořád dokola. Intervaly se zkracují. Bojím se, abych buď auto nezničila úplně nebo někde nepřešlo do nouzového režimu.
Zpočátku auto při jízdě netáhlo,ale nechala jsem vyměnit olejové filtry i filtr paliva a "chyba" se samovolně ztratila, auto teď jede hezky v návaznosti na stlačení plynového pedálu...
Na nevolvácké diagnostice jsem auto již měla, vyskákalo tam 13 chyb, nějaké mi odstranili a přetrvávala hláška některého z airbagů a řekl mi pán, že plynový pedál je na výměnu. Hlavně mi řekl, ať vlastně auto hodim ze sklády, což pro mě není žádný posun.
Popravdě se mi nechce dávat tisíce a tisíce, že někdo půjde autem pokus/omyl... Nemáte někdo s autem podobnou/stejnou zkušenost a doporučení, který směrem pátrat?
Předem děkuji za tipy, rady. Mareee
Jsem vlastníkem V50 2,0D, r. 2005. Při jízdě se samovolně vypíná radio a to je varováním, kdy začne docházet k mírnému cukání při jízdě a na přístrojové desce problikává ikona ABS a ruční brzdy. trvá to pár vteřin, chod všeho se plynule obnoví a takto pořád dokola. Intervaly se zkracují. Bojím se, abych buď auto nezničila úplně nebo někde nepřešlo do nouzového režimu.
Zpočátku auto při jízdě netáhlo,ale nechala jsem vyměnit olejové filtry i filtr paliva a "chyba" se samovolně ztratila, auto teď jede hezky v návaznosti na stlačení plynového pedálu...
Na nevolvácké diagnostice jsem auto již měla, vyskákalo tam 13 chyb, nějaké mi odstranili a přetrvávala hláška některého z airbagů a řekl mi pán, že plynový pedál je na výměnu. Hlavně mi řekl, ať vlastně auto hodim ze sklády, což pro mě není žádný posun.
Popravdě se mi nechce dávat tisíce a tisíce, že někdo půjde autem pokus/omyl... Nemáte někdo s autem podobnou/stejnou zkušenost a doporučení, který směrem pátrat?
Předem děkuji za tipy, rady. Mareee
-
Offline
- Příspěvky: 6076
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Ahoj a vítej. Jsi dle podpisu z Prahy, takže bych se objednal na úvodní diagnostiku do AV díly https://www.avdily.cz/, případně jiného servisu Marra, T6R... Správná daignostika originál diagnostikou je základ, pak můžeš plánovat, kam dál.
Tebou popisované závady i špatný plynový pedál mohou být jen důsledky odcházející CEM - mění se kus za jiný použitý kus, potřeba udělat klon - cca 6 tKč. Dělá to D5T5 https://d5t5.com/
Plynový pedál dokáže podzlobit, ale to na diagnsotice v AV díly ověří, zda digitální i analogový signál jsou stejné (pak je pedál ok a nejspíš za vše může CEM), či se hodnoty rozchází a je na vině plynový pedál.
Fajn bude zkontrolovat i DPF filtr, který může stát za tím, že auto nejelo či nejde, jak by mělo.
Tebou popisované závady i špatný plynový pedál mohou být jen důsledky odcházející CEM - mění se kus za jiný použitý kus, potřeba udělat klon - cca 6 tKč. Dělá to D5T5 https://d5t5.com/
Plynový pedál dokáže podzlobit, ale to na diagnsotice v AV díly ověří, zda digitální i analogový signál jsou stejné (pak je pedál ok a nejspíš za vše může CEM), či se hodnoty rozchází a je na vině plynový pedál.
Fajn bude zkontrolovat i DPF filtr, který může stát za tím, že auto nejelo či nejde, jak by mělo.
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 3 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Děkuji za písmenka, zkusím navržený postup. Mareee
-
Offline
- Příspěvky: 2528
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
x 1
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
A dobíjí to auto vůbec? Zní to trochu jako pokles voltů...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvky: 3592
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Mě se podobně občas chovala V40, když byla baterka na odchodu....
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 3 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Je pravda, že když jsem to byla okouknout v bazaru a chtěla zkušební jízdu, baterka se musela nastartovat přes booster. Ale po koupi auto celou dobu startuje na první dobrou, jezdím každý den min. kol 100 km. A není garážované, mám ho na zahradě, dalo i ty mrazy v pohodě zatím (těch pár mrazivých dní
)
Když se odporoučí radio a prošlápnu plyn, někdy se chod rádia obnoví, někdy ne. Každopádně ty intervaly, kdyto zlobí se prodlužují a zkracují. Nemám z toho dobrý pocit.
Každopádně děkuji za tip, nechám zkontrolovat i to.

Když se odporoučí radio a prošlápnu plyn, někdy se chod rádia obnoví, někdy ne. Každopádně ty intervaly, kdyto zlobí se prodlužují a zkracují. Nemám z toho dobrý pocit.
Každopádně děkuji za tip, nechám zkontrolovat i to.
-
Offline
- Příspěvky: 5677
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Ellektrický šotky V50 2,0D
Mareee píše: 10 led 2022 12:35 Dobrý den všem, o radu při koupi jsem již přišla, co radu po koupi? Poradil by někdo?
Jsem vlastníkem V50 2,0D, r. 2005. Při jízdě se samovolně vypíná radio a to je varováním, kdy začne docházet k mírnému cukání při jízdě a na přístrojové desce problikává ikona ABS a ruční brzdy. trvá to pár vteřin, chod všeho se plynule obnoví a takto pořád dokola. Intervaly se zkracují. Bojím se, abych buď auto nezničila úplně nebo někde nepřešlo do nouzového režimu.
Zpočátku auto při jízdě netáhlo,ale nechala jsem vyměnit olejové filtry i filtr paliva a "chyba" se samovolně ztratila, auto teď jede hezky v návaznosti na stlačení plynového pedálu...
Na nevolvácké diagnostice jsem auto již měla, vyskákalo tam 13 chyb, nějaké mi odstranili a přetrvávala hláška některého z airbagů a řekl mi pán, že plynový pedál je na výměnu. Hlavně mi řekl, ať vlastně auto hodim ze sklády, což pro mě není žádný posun.
Popravdě se mi nechce dávat tisíce a tisíce, že někdo půjde autem pokus/omyl... Nemáte někdo s autem podobnou/stejnou zkušenost a doporučení, který směrem pátrat?
Předem děkuji za tipy, rady. Mareee
A nebo taky KO servocerpadlo, zde je elektricke. Uz jsem se s tim setkal, ze pumpa zlikvidovala chybama pul auta a tvarilo se to jako KO hlavni ŘJ a ejhle, ona ko pumpa.
-
Offline
- Příspěvky: 5677
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
To prave by sedelo na to servocerpadlo
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé