Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1303
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Cena za předface z 2006 mi přijde odpovídající i s R-design packetem. Jinak přední parkovací čidla jsou asi dodělávané a neorigo, dávaly se pokud vím až do faceliftů.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Sokolov, Plzeň, Příbraz
- Vůz: Primera CVT
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Po mesici to tu ozivim s prosbou o konzultaci. Jak na tom budou asi tak vstrikovace u S40 2007 D5 po 350k, jestli jsou jeste puvodni? Hledam benzin, ale tech podle mych predstav moc neni, tak uz me nahlodava i D5.
-
Offline
- Příspěvky: 1303
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Slušně vybavená V50 Summum
Tady jedna slušně vybavená a s volvím benzínem, která by stála za zkouknutí:
https://www.tipcars.com/volvo-v50/kombi/benzin/volvo-v50-2-4i-v5-kuze-navi-automat-6373177.html
Nějak tam ale nevidím levé parkovací čidlo
https://www.tipcars.com/volvo-v50/kombi/benzin/volvo-v50-2-4i-v5-kuze-navi-automat-6373177.html
Nějak tam ale nevidím levé parkovací čidlo

_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 2386
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Ahoj, tento týden jedu s kolegou pro C30 viz.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/c30/18406325?goFrom=list
Napadá vás nějaká najlevárna ohledně tohohle modelu?
VIDU mám.
Díky moc Vašek
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/c30/18406325?goFrom=list
Napadá vás nějaká najlevárna ohledně tohohle modelu?
VIDU mám.
Díky moc Vašek
-
Offline
- Příspěvky: 1303
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Na devět let staré auto bez slušnější výbavy (chybí xenony, vyhřívání sedaček, el. sedačky, HF, mlhovky...), přestože to má něco z R-Design a je to benzín, tak se mi to zdá trochu dražšíVapik píše:Ahoj, tento týden jedu s kolegou pro C30 viz.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/c30/18406325?goFrom=list
Napadá vás nějaká najlevárna ohledně tohohle modelu?
VIDU mám.
Díky moc Vašek

_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1614
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Omega 2.6 V6, Mazda 6 2.5i
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Čau draci,
sháním už HODNĚ dlouho nějaké benzínové kombi s podmínkou nějaké technické jednoduchosti. Tzn. omezení nějaké brutální komfortní výbavy, nestojím o aktivní podvozek a jiné fičury. S manželkou se nedokážeme na ničem shodnout. Ona inklinuje k mladším a menším autům, já k co největším a o něco starším. Kdybych na to měl koule, koupím si V6 Omegu.
Naskytla se možnost koupit relativně solidní (dle fotek) V50 s motorem 2.4i 103Kw. Ten motor je jediná věc, co to pro mě zachraňuje, ovšem, když vidím, jak je tam ten atmo pětiválec nastrkanej, tak bych se skoro i bál, že to bude muset kvůli každé banalitě ven a jak se na tom mění žárovka v čelním světlometu, tak na to jsem teda taky nepřišel.
Otázka zní - může osobu mužského pohlaví a skoro 190cm na té V50 něco uspokojit ? Kromě toho pětiválce, to je jasně daný. Kupříkladu ve Fabii II se cítím stísněný,nejezdí se mi v tom dobře a na základě porovnání rozměrů auta jak venkovních, tak vnitřních u Focus/V50/Fabia II docházím k tomu, že Focus je o fous větší, ale zato Fabia jen o fous menší...
Utekla mi krásná V70 II 2.4i 125kw v Ostravě. Nedá se nic dělat a manželka otravuje a otravovat asi nepřestane s tou hnusnou V50kou, takže se ptám co od takového auta můžu čekat jako 190cm člověk na dlouhé trase ? Nemám v okolí žádný kus, který bych si mohl vyzkoušet, takže bych musel jet vyloženě 100Km k nabízenému autu...
Nahodilá technická otázka - dá se na tom pětiválci vtěsnaném do V50 například bez obtíží přetěsnit olejová vana, nebo tam zavazí nápravnice ?
Dík
Jo a ještě - jak je na tom to auto s antikorozní ochranou ? Protože hádám, že doba a móda nerezových výfuků a brzdových trubek v mědi do V50 jaksi už nedošla, když je to "levoboček" od Fordu. https://forums.swedespeed.com/showthread.php?585425-Thinking-of-upgrading-to-a-V50-but-concerned-about-rust
sháním už HODNĚ dlouho nějaké benzínové kombi s podmínkou nějaké technické jednoduchosti. Tzn. omezení nějaké brutální komfortní výbavy, nestojím o aktivní podvozek a jiné fičury. S manželkou se nedokážeme na ničem shodnout. Ona inklinuje k mladším a menším autům, já k co největším a o něco starším. Kdybych na to měl koule, koupím si V6 Omegu.
Naskytla se možnost koupit relativně solidní (dle fotek) V50 s motorem 2.4i 103Kw. Ten motor je jediná věc, co to pro mě zachraňuje, ovšem, když vidím, jak je tam ten atmo pětiválec nastrkanej, tak bych se skoro i bál, že to bude muset kvůli každé banalitě ven a jak se na tom mění žárovka v čelním světlometu, tak na to jsem teda taky nepřišel.
Otázka zní - může osobu mužského pohlaví a skoro 190cm na té V50 něco uspokojit ? Kromě toho pětiválce, to je jasně daný. Kupříkladu ve Fabii II se cítím stísněný,nejezdí se mi v tom dobře a na základě porovnání rozměrů auta jak venkovních, tak vnitřních u Focus/V50/Fabia II docházím k tomu, že Focus je o fous větší, ale zato Fabia jen o fous menší...
Utekla mi krásná V70 II 2.4i 125kw v Ostravě. Nedá se nic dělat a manželka otravuje a otravovat asi nepřestane s tou hnusnou V50kou, takže se ptám co od takového auta můžu čekat jako 190cm člověk na dlouhé trase ? Nemám v okolí žádný kus, který bych si mohl vyzkoušet, takže bych musel jet vyloženě 100Km k nabízenému autu...
Nahodilá technická otázka - dá se na tom pětiválci vtěsnaném do V50 například bez obtíží přetěsnit olejová vana, nebo tam zavazí nápravnice ?
Dík
Jo a ještě - jak je na tom to auto s antikorozní ochranou ? Protože hádám, že doba a móda nerezových výfuků a brzdových trubek v mědi do V50 jaksi už nedošla, když je to "levoboček" od Fordu. https://forums.swedespeed.com/showthread.php?585425-Thinking-of-upgrading-to-a-V50-but-concerned-about-rust
-
Offline
- Příspěvky: 1303
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Kdybych nebyl s V50 spokojený, tak bych si nekoupil už druhou
. Pěkně se mi v ní sedí (měřím 186 cm/váha 80 kg a žádný problém není cesta třeba do Chorvatska), komfort i výbavu má solidní (to ty ale neoceníš jak píšeš), po jízdní stránce je jistá na rovince i v zatáčkách (nic neodskakuje, netluče, nehoupe se a nežvýká), řízení je pevné a negumové, docela jednoduše se s ní parkuje, skvěle brzdí, nic mi zatím nerezne, řazení je přesné a krátké, odhlučnění má slušné, v interiéru nic nevrže a neskřípe, výkonu má taky dost...tak asi tak
. Na druhou stranu to není auto pro rodinu, vzadu max. 2 spolucestující menšího vzrůstu a ani kufr není přeborníkem třídy (výhodou je po sklopení sedadel rovná podlaha), rychlým vyndáním rolety se to dá vylepšit.
V50 je mrštné, obratné a ovladatelné auto a ne dálniční koráb nebo stěhovák. Záleží co od auta očekáváš? Mnoho lidí na tomto fóru na ni nadává a přitom v ní mnohdy ani neseděli
.
Je to nejen můj subjektivní dojem, ale v porovnání s jinými volvími podvozkovými platformami (měl jsem možnost vyzkoušet P80, P2 i P3) je na tom jízdně P1 nejlépe. Před tím jsem měl Octávku, BMW3,...a i tomto porovnání jsem dnes spokojen.
Drobnosti si na autě dělám sám (např. přelisování vypouštěcího ventilu u olejové vany, výměny kotoučů, destiček, filtrů...), na větší věci už nemám podmínky ani znalosti a ani čas. A mimochodem výměna žárovek je fakt jednoduchá, vytáhneš kolík nahoru a pak celý světlomet ven.


V50 je mrštné, obratné a ovladatelné auto a ne dálniční koráb nebo stěhovák. Záleží co od auta očekáváš? Mnoho lidí na tomto fóru na ni nadává a přitom v ní mnohdy ani neseděli

Je to nejen můj subjektivní dojem, ale v porovnání s jinými volvími podvozkovými platformami (měl jsem možnost vyzkoušet P80, P2 i P3) je na tom jízdně P1 nejlépe. Před tím jsem měl Octávku, BMW3,...a i tomto porovnání jsem dnes spokojen.
Drobnosti si na autě dělám sám (např. přelisování vypouštěcího ventilu u olejové vany, výměny kotoučů, destiček, filtrů...), na větší věci už nemám podmínky ani znalosti a ani čas. A mimochodem výměna žárovek je fakt jednoduchá, vytáhneš kolík nahoru a pak celý světlomet ven.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 1303
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Na vyzkoušení v Přerově máš třeba toto:
https://auto.bazos.cz/inzerat/110426936/volvo-v50-24-d5.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/110426936/volvo-v50-24-d5.php
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1614
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Omega 2.6 V6, Mazda 6 2.5i
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Mě trochu vadí, že to je postaveno na Focusu, kdy v mých očích je to až na motor Focus, ale všechno je na to 3x dražší...Poloosa kupříkladu k sehnání na běžných e-shopech jen ta delší a navíc skoro za 7Tkč. Krátká nikde.
Mě straší zástavba relativně velkého 5válce do tak malého prostoru. Bojím se, aby při případné výměně spojky, které je ve 180-200Tkm podle mě na pořadu dne nemusel ven motor. Jak říkám - o těchto malých polo-Volvech nic nevím a nikdo je v mém okolí nemá a neprovozuje a pokud, tak s 1.6D, což je vrchol prasárny.
Kolik točí ta V50 2.4i na dálnici jsem se dozvěděl tady,kdyby něoho zajímal starší test : https://www.tipcars.com/magazin/testy/volvo-v50-2-4i.html (ale je řeč o 125kw, což na otáčky a zpřevodování hádám nemá vliv)
Mě straší zástavba relativně velkého 5válce do tak malého prostoru. Bojím se, aby při případné výměně spojky, které je ve 180-200Tkm podle mě na pořadu dne nemusel ven motor. Jak říkám - o těchto malých polo-Volvech nic nevím a nikdo je v mém okolí nemá a neprovozuje a pokud, tak s 1.6D, což je vrchol prasárny.
Kolik točí ta V50 2.4i na dálnici jsem se dozvěděl tady,kdyby něoho zajímal starší test : https://www.tipcars.com/magazin/testy/volvo-v50-2-4i.html (ale je řeč o 125kw, což na otáčky a zpřevodování hádám nemá vliv)
-
Offline
- Příspěvky: 3704
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Tak to asi potom nezbývá nic jiného, než sehnat V70 s motorem 3,2
co se týče velikosti je to větší, ale jde o zvyk, moje žena jezdí s XC90 a je spokojená.
A motor bude taky o nečem jiném
co se týče velikosti je to větší, ale jde o zvyk, moje žena jezdí s XC90 a je spokojená.
A motor bude taky o nečem jiném

_________________
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1614
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Omega 2.6 V6, Mazda 6 2.5i
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Zas takhle ne-e....XC90, hladex, úhlovka...to určitě nebude moje cesta.
Potřebuju relativně technicky jednoduché auto a určitě manuál. Jenže to je už jak u debilů se mnou, protože pak narazí člověk na tohle (https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=28&t=67102) a nedá mu se nezamyslet nad věcí : A kde tu použitou špajzku z tohohle auta seženu ? Protože hádám, že nebude stejná jako u 1.8i, 2.4i je v ČR jako šafránu a čekat 3 měsíce, než se objeví nějaká v AV dílech je pro mě porod, to auto musí jezdit.
Pak narazíš ještě na todle : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=783203#p783203 a už to v člověku hryže, že ano, V50 s 5válcem atmo je fajná kombinace hnusu a dobrýho motoru, ale přináší to s sebou plusy i mínusy z této lepenice vzniklé.
Jako upřímně musím říct, že já jsem si auto vždycky koupil bez problémů za týden maximálně. Ale shánět v dnešní době nepřeplňované benzínové kombi střední třídy (+/- tato velikost) je tak na článek do novin jako speciál. Ani tady nebudu popisovat covšechno o různých motorech vím jak od majitelů, tak od servisního zastoupení (Ford/Škoda/Opel.....). V podstatě jediné primitivní auto je Focus mk2 kombi s 1.6i 74kw. Což je taková lepší popelnice, která ve 130 točí 4000ot/min. Chuťovka.
A můj horký kandidát Mondeo mk4 s Duratecem HE 2.0i 107Kw je rovněž popelnice, která nezměrně žere olej, což jak se ukazuje, tak tímto neduhem trpí 75% všech benzínových, nepřímovstřikových atmo motorů z let výroby 2002-2008 bez rozdílu značky výrobce. A to je opět na článek a spousta odkazů. Sorry, ale dolívat 0,75-1L oleje na 1000Km je pro mě osobně nepředstavitelná věc.
Potřebuju relativně technicky jednoduché auto a určitě manuál. Jenže to je už jak u debilů se mnou, protože pak narazí člověk na tohle (https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=28&t=67102) a nedá mu se nezamyslet nad věcí : A kde tu použitou špajzku z tohohle auta seženu ? Protože hádám, že nebude stejná jako u 1.8i, 2.4i je v ČR jako šafránu a čekat 3 měsíce, než se objeví nějaká v AV dílech je pro mě porod, to auto musí jezdit.
Pak narazíš ještě na todle : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=783203#p783203 a už to v člověku hryže, že ano, V50 s 5válcem atmo je fajná kombinace hnusu a dobrýho motoru, ale přináší to s sebou plusy i mínusy z této lepenice vzniklé.
Jako upřímně musím říct, že já jsem si auto vždycky koupil bez problémů za týden maximálně. Ale shánět v dnešní době nepřeplňované benzínové kombi střední třídy (+/- tato velikost) je tak na článek do novin jako speciál. Ani tady nebudu popisovat covšechno o různých motorech vím jak od majitelů, tak od servisního zastoupení (Ford/Škoda/Opel.....). V podstatě jediné primitivní auto je Focus mk2 kombi s 1.6i 74kw. Což je taková lepší popelnice, která ve 130 točí 4000ot/min. Chuťovka.
A můj horký kandidát Mondeo mk4 s Duratecem HE 2.0i 107Kw je rovněž popelnice, která nezměrně žere olej, což jak se ukazuje, tak tímto neduhem trpí 75% všech benzínových, nepřímovstřikových atmo motorů z let výroby 2002-2008 bez rozdílu značky výrobce. A to je opět na článek a spousta odkazů. Sorry, ale dolívat 0,75-1L oleje na 1000Km je pro mě osobně nepředstavitelná věc.
-
Offline
- Příspěvky: 1303
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Ceny dílů
Ceny náhradních dílů z druhovýroby pro Volvo jsou srovnatelné s díly pro konkurenční jiné značky.
U Volvo dílů mám ale pocit, že v porovnání jsou dražší porovnatelné díly na starší P2 či P80 než na novější P1 nebo P3 (což je zase původem podvozek Ford Mondeo).
U Volvo dílů mám ale pocit, že v porovnání jsou dražší porovnatelné díly na starší P2 či P80 než na novější P1 nebo P3 (což je zase původem podvozek Ford Mondeo).
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 3704
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Však jsem psal, že by pro tebe mohla být cesta nějaká V70 s atmosférou 3,2.jirka87 píše:Zas takhle ne-e....XC90, hladex, úhlovka...to určitě nebude moje cesta..
Tu XC 90 jsem tam nahodil jen proto, aby bylo vidět, že ženské se naučí jezdit v čemkoliv, ikdyž brblají, že chtějí nejlépe Matise, protože je vše ostatní obrovské a nezaparkují s tím


_________________
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1614
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Omega 2.6 V6, Mazda 6 2.5i
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
"Deshi" - jenže manželka mi prostě s autem typu Mondeo/V70/Vectra C apod nechce jezdit. Má to všechno cca 4,8m na délku, což je ruku na srdce už relativně dost. A jsem rád, že nepřeceňuje svůj úsudek. Lepší, než dobité auto.
Michl : "Ceny náhradních dílů z druhovýroby pro Volvo jsou srovnatelné s díly pro konkurenční jiné značky. " Není tomu tak minimálně u té 2.4i. Spojka, poloosy atd. jsou podstatně dražší a cenou se to rovná cca dvojkovému Superbu 2.0Tdi 125Kw.
Je to blbej příklad, protože je to samozřejmě dost rozdílný motor, ale dejme tomu..Spojková sada bez setrvačníku pochopiteně na FoFo : https://raglu.cz/autodily/ford/focus-ii-turnier/1.6-74kw/spojka-prislusenstvi/spojka-sada?productId=97606 a na V50 : https://raglu.cz/autodily/volvo/v50/2.4-103kw/spojka-prislusenstvi/spojka-sada?productId=100689
Obě poloosy od SKF stojí na Focuse méně, než jedna (ta delší) na V50 (také SKF) - raglu.cz
Nebavím se o filtrech atd..Tam ano, tam jsou to v podstatě téměř vždy částky plně srovnatelné a mnohdy bez ohledu na stáří auta nebo motorizaci. Oleják 180-220, vzducháč kolem 3-400Kč, palivák podle provedení okolo 200Kč (beru MANN) - ceny berte s rezervou. A je fuk jestli máš Toyotu, nebo Škodu.
Lámání chleba nastává v dílech, které se nemění při běžném pravideném servisu. A že by ty poloosy u V50byly "kuják" dílem, to úplně ne podle toho co tady čtu, tak to vibruje každému druhému bez rozdílu motorizace.
Toto se mi MOC líbí, ale pověst toho motoru je tak příšerná, že prostě ne. Nemám na to odvahu https://auto.bazos.cz/inzerat/110239356/ford-mondeo-sw-20i.php
Hrabu se v těch hrůzách už skoro měsíc a nenašel jsem jediný benzínový motor, který by nežral olej, až na ten Volví 5válec, 1.8i od Opelu a 2.0VVti od Toyoty (naproti 1.8 VVti, co je katastrofa) Jaký význam má si koupit "jednoduchý" benziňák, který je po 150 000Km tak zanesenej karbonem, že se zalepí, fouká do víka ventilů a žere oleje skoro jako 2-taktní motor. 1:50 je ředění běžného 2 taktu. 1L na 1000Km je dejme tomu 1L oleje na 80L paliva, to máme 1:80...To už není od pionýra daleko...
A tady máte jeden z důvodů : https://www.sbazar.cz/AutoDELunicov/detail/72433922-ford-mondeo-20-i-107kw-ghia-serviska
Konkrétně tento obrázek : https://d46-a.sdn.szn.cz/d_46/c_img_H_l/TUyDUg.jpeg?fl=exf|crr,1.33333,2|res,800,600,1|wrm,/watermark/sbazar.png,10,10|jpg,80,,1
Takže "serviska" je super, ale výměna oleje po 30, pak až po dalších 50 (ne po 50 celkově ujetých, ale po dalších najetých 50) atd...Takovou servisku bych vyhodil a ani to tam neukazoval...
Ale to už jsem daleko od všeho co jsem chtěl vůbec probírat. Zkrátka se bojím u toho poloVolva, kterým V50 je koroze (tak jako trpěla první 40-ka oproti modelům V70 nebo i staré 850-nebo aby mě někdo nechytal za slovo viděl jsem X shnilých 40tek a jen málo 850tek a prvních/dvojkových V70tek) a nesouladu velkého motoru v malé kastli + servisní přístup.
Michl : "Ceny náhradních dílů z druhovýroby pro Volvo jsou srovnatelné s díly pro konkurenční jiné značky. " Není tomu tak minimálně u té 2.4i. Spojka, poloosy atd. jsou podstatně dražší a cenou se to rovná cca dvojkovému Superbu 2.0Tdi 125Kw.
Je to blbej příklad, protože je to samozřejmě dost rozdílný motor, ale dejme tomu..Spojková sada bez setrvačníku pochopiteně na FoFo : https://raglu.cz/autodily/ford/focus-ii-turnier/1.6-74kw/spojka-prislusenstvi/spojka-sada?productId=97606 a na V50 : https://raglu.cz/autodily/volvo/v50/2.4-103kw/spojka-prislusenstvi/spojka-sada?productId=100689
Obě poloosy od SKF stojí na Focuse méně, než jedna (ta delší) na V50 (také SKF) - raglu.cz
Nebavím se o filtrech atd..Tam ano, tam jsou to v podstatě téměř vždy částky plně srovnatelné a mnohdy bez ohledu na stáří auta nebo motorizaci. Oleják 180-220, vzducháč kolem 3-400Kč, palivák podle provedení okolo 200Kč (beru MANN) - ceny berte s rezervou. A je fuk jestli máš Toyotu, nebo Škodu.
Lámání chleba nastává v dílech, které se nemění při běžném pravideném servisu. A že by ty poloosy u V50byly "kuják" dílem, to úplně ne podle toho co tady čtu, tak to vibruje každému druhému bez rozdílu motorizace.
Toto se mi MOC líbí, ale pověst toho motoru je tak příšerná, že prostě ne. Nemám na to odvahu https://auto.bazos.cz/inzerat/110239356/ford-mondeo-sw-20i.php
Hrabu se v těch hrůzách už skoro měsíc a nenašel jsem jediný benzínový motor, který by nežral olej, až na ten Volví 5válec, 1.8i od Opelu a 2.0VVti od Toyoty (naproti 1.8 VVti, co je katastrofa) Jaký význam má si koupit "jednoduchý" benziňák, který je po 150 000Km tak zanesenej karbonem, že se zalepí, fouká do víka ventilů a žere oleje skoro jako 2-taktní motor. 1:50 je ředění běžného 2 taktu. 1L na 1000Km je dejme tomu 1L oleje na 80L paliva, to máme 1:80...To už není od pionýra daleko...
A tady máte jeden z důvodů : https://www.sbazar.cz/AutoDELunicov/detail/72433922-ford-mondeo-20-i-107kw-ghia-serviska
Konkrétně tento obrázek : https://d46-a.sdn.szn.cz/d_46/c_img_H_l/TUyDUg.jpeg?fl=exf|crr,1.33333,2|res,800,600,1|wrm,/watermark/sbazar.png,10,10|jpg,80,,1
Takže "serviska" je super, ale výměna oleje po 30, pak až po dalších 50 (ne po 50 celkově ujetých, ale po dalších najetých 50) atd...Takovou servisku bych vyhodil a ani to tam neukazoval...
Ale to už jsem daleko od všeho co jsem chtěl vůbec probírat. Zkrátka se bojím u toho poloVolva, kterým V50 je koroze (tak jako trpěla první 40-ka oproti modelům V70 nebo i staré 850-nebo aby mě někdo nechytal za slovo viděl jsem X shnilých 40tek a jen málo 850tek a prvních/dvojkových V70tek) a nesouladu velkého motoru v malé kastli + servisní přístup.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 08 říj 2019 14:19, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 921
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Za volvo si musíš připlatit. Vždycky budeš jezdit za víc a na servisu zaplatíš víc, než u konfekce. Pokud to nedáváš, jdi o dům dál.
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1614
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Omega 2.6 V6, Mazda 6 2.5i
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Jasný. Taky jde o četnost poruch/opotřebení. Nevadí mi dát za poloosu 10 000Kč, pokud ji vyměním jednou za 300 000Km že jo..(příklad)
Jde o to, že ono to není tak docela Volvo...A jsem zvyklý dělat věci precizně a aftermarketové díly beru ty lepší. Spojku určitě SACHS, než LUK Repset, tlumiče určitěch Sachs, než Kamoka nebo co...Rozhodně Lemforder než Febi...Starline jsem nedal na auto nikdy nic...Díly měním v páru a je mi fuk, jestli ta druhá kost je OK. Měním levou, takže dávám i pravou, neřeším. Ale je rozdíl dát za poloosu stejné značky na auto na stejné platformě cca 3000Kč nebo 7000Kč (a ne, nejsou zaměnitelné...samozřejmě kvůli rozdílnosti v motoru a převodovce). Pokud bychom uvažovali 1.8i FoFo vs V50, je možné, že by ta poloosa byla totožná a hledat to teď nebudu.
A pokud tady místní člen píše, že vlastně ani ten blok 2.4i není stejný se zbytkem Volv, protože mu přibyly nějaký držáky (posunuly se jinam) a v případě kakastrofy se musí shánět právě a jen ten blok z 40/50ky, tak to slušně redukuje servisovatelnost, protože těch aut je v ČR skutečně málo. Totéž převodovka atd....
Jde o to, že ono to není tak docela Volvo...A jsem zvyklý dělat věci precizně a aftermarketové díly beru ty lepší. Spojku určitě SACHS, než LUK Repset, tlumiče určitěch Sachs, než Kamoka nebo co...Rozhodně Lemforder než Febi...Starline jsem nedal na auto nikdy nic...Díly měním v páru a je mi fuk, jestli ta druhá kost je OK. Měním levou, takže dávám i pravou, neřeším. Ale je rozdíl dát za poloosu stejné značky na auto na stejné platformě cca 3000Kč nebo 7000Kč (a ne, nejsou zaměnitelné...samozřejmě kvůli rozdílnosti v motoru a převodovce). Pokud bychom uvažovali 1.8i FoFo vs V50, je možné, že by ta poloosa byla totožná a hledat to teď nebudu.
A pokud tady místní člen píše, že vlastně ani ten blok 2.4i není stejný se zbytkem Volv, protože mu přibyly nějaký držáky (posunuly se jinam) a v případě kakastrofy se musí shánět právě a jen ten blok z 40/50ky, tak to slušně redukuje servisovatelnost, protože těch aut je v ČR skutečně málo. Totéž převodovka atd....
-
Offline
- Příspěvky: 921
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
není to vůbec problém. V50 s motorem 2,4 je nejlepší co můžeš mít. Já při nájezdu 185 t dolejvám 1l oleje za 5000 km 5w-40, kterej je skoro zadarmo a pohoda. Spojková sada se setrvačníkem cca 25 tisíc vč. práce a mám to asi na furt. Tlumiče Sachs jednou za život. Motor - přinejhorším komplet oprava za 50, ale nevim proč by se mi to mělo stát, motor jenom jezdí. Ale tu poloosu snad vyměníš taky jenom jednou. Jestli ti vadí řádově tisícikorunový rozdíly (viz spojková sada), tak to fakt nemá cenu ...jirka87 píše:Jasný. Taky jde o četnost poruch/opotřebení. Nevadí mi dát za poloosu 10 000Kč, pokud ji vyměním jednou za 300 000Km že jo..(příklad)
Jde o to, že ono to není tak docela Volvo...A jsem zvyklý dělat věci precizně a aftermarketové díly beru ty lepší. Spojku určitě SACHS, než LUK Repset, tlumiče určitěch Sachs, než Kamoka nebo co...Rozhodně Lemforder než Febi...Starline jsem nedal na auto nikdy nic...Díly měním v páru a je mi fuk, jestli ta druhá kost je OK. Měním levou, takže dávám i pravou, neřeším. Ale je rozdíl dát za poloosu stejné značky na auto na stejné platformě cca 3000Kč nebo 7000Kč (a ne, nejsou zaměnitelné...samozřejmě kvůli rozdílnosti v motoru a převodovce). Pokud bychom uvažovali 1.8i FoFo vs V50, je možné, že by ta poloosa byla totožná a hledat to teď nebudu.
A pokud tady místní člen píše, že vlastně ani ten blok 2.4i není stejný se zbytkem Volv, protože mu přibyly nějaký držáky (posunuly se jinam) a v případě kakastrofy se musí shánět právě a jen ten blok z 40/50ky, tak to slušně redukuje servisovatelnost, protože těch aut je v ČR skutečně málo. Totéž převodovka atd....
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13012
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Nemusí, dokonce ani nemusí ven náprava (rám pod motorem) jako u V70.jirka87 píše:Mě straší zástavba relativně velkého 5válce do tak malého prostoru. Bojím se, aby při případné výměně spojky, které je ve 180-200Tkm podle mě na pořadu dne nemusel ven motor.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1786
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Kdo se bojí, se*e v koutě.
Já se Volva nebojím, na naopak jsem s cenami spokojen a dostupnost ND z ČR či PL není problém.
Pětiválec je skvělá volba, kór ten s turbem....
Já se Volva nebojím, na naopak jsem s cenami spokojen a dostupnost ND z ČR či PL není problém.
Pětiválec je skvělá volba, kór ten s turbem....

_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1614
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Omega 2.6 V6, Mazda 6 2.5i
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Old.fashioned - pravda tak. S mym najezdem znamena,ze tlumic driv prorezne durch, nez by odesel opotrebenim
50 bych za opravu motoru fakt nedal, kdyz auto stoji 100. To teda ani omylem:-) a tvou spotrebu oleje, pokud jezdis normalne a ne "furtplnej" povazuju ja osobne za dost velkou. Tolik oleje mi nezral ani zadny 20lety diesel. Jen mam nervozitu z protikorozni ochrany, protoze tech rezavych s prominutim kurev jsem mel doma uz dost a neni auto na kterem bych nemusel resit ze se mi propada zvedak, ma to ohnile rohy dveri apod, pritom pri nakupu to vypadalo vsechno fakt dobre. Co mel kamarad 60/70/xc90 tak to me jednoznacne presvedcilo, ze to jsou skvele osetrena auta. U poloVolva si tim nejsem tak jisty
Raolsa : MOC diky, to pomohlo.
Tomasek: ok, ale ja ziju taky jinyma vecma, nez investicema do auta. Mam v zivote vyssi cile, nez opravovat SVOJE vraky. Opravovat je cizim me tesi
nebo jinak to reknu..ne cile, to mi nevadi, ale spis casova investice do tohoto hobby ted neni na poradu dne.

Raolsa : MOC diky, to pomohlo.
Tomasek: ok, ale ja ziju taky jinyma vecma, nez investicema do auta. Mam v zivote vyssi cile, nez opravovat SVOJE vraky. Opravovat je cizim me tesi

Naposledy upravil(a) jirka87 dne 08 říj 2019 19:03, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 1786
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
No vidíš, já neopravuji, já jezdím.jirka87 píše:Old.fashioned - pravda tak. S mym najezdem znamena,ze tlumic driv prorezne durch, nez by odesel opotrebenim50 bych za opravu motoru fakt nedal, kdyz auto stoji 100. To teda ani omylem:-) jen mam nervozitu z protikorozni ochrany, protoze tech rezavych s prominutim kurev jsem mel doma uz dost a neni auto na kterem bych nemusel resit ze se mi propada zvedak, ma to ohnile rohy dveri apod, pritom pri nakupu to vypadalo vsechno fakt dobre. Co mel kamarad 60/70/xc90 tak to me jednoznacne presvedcilo, ze to jsou skvele osetrena auta. U poloVolva si tim nejsem tak jisty
Raolsa : MOC diky, to pomohlo.
Tomasek: ok, ale ja ziju taky jinyma vecma, nez investicema do auta. Mam v zivote vyssi cile, nez opravovat SVOJE vraky. Opravovat je cizim me tesi
Popravdě, neměl jsem jedinou závadu za 100.000km. Jen běžná a preventivní údržba.
Padíka jsem domů přivezl ve 30.000km a je to stále skvělé auto.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1614
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Omega 2.6 V6, Mazda 6 2.5i
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Dobraaaaa, tak ja na ni zitra brnknu. Hadam ze zas tak rychle to nezmizi
ta cena neni kdovi jaka...kilo za 15letou plecku s 200 na hrbu a temer 2.5 obsahem bezneho smrtelnika nijak nelaka

-
Offline
- Příspěvky: 5955
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
S tvym pristupem, kdy na kazdem autu, na kazde motorizaci, neco najdes a hledas v cenove relaci, v jake hledas, tak promin, ale to je jen ztrata casu. Nic takoveho neexistuje.
Proste se smir s tim, ze je riziko, ze se ti neco pokazi, zrezne a zahucis v tom.
Proste se smir s tim, ze je riziko, ze se ti neco pokazi, zrezne a zahucis v tom.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47![Obrázek]()
"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47

"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
-
Offline
- Příspěvky: 2378
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
- Bydliště: Vrchoslavice
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Taky nechápu proč si nenechal toho Sharana !!Haben píše:S tvym pristupem, kdy na kazdem autu, na kazde motorizaci, neco najdes a hledas v cenove relaci, v jake hledas, tak promin, ale to je jen ztrata casu. Nic takoveho neexistuje.
Proste se smir s tim, ze je riziko, ze se ti neco pokazi, zrezne a zahucis v tom.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
-
Offline
- Příspěvky: 921
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...
Tve naroky na auto myslim neodpovidaji realite dnesniho trhu. Pokud kupujes starou volvo plecku, ktera nebyla dostatecne zainvestovana, pocitej s tim, ze zainvestujes ty. Kazdopadne pocitej s vlastnosti techto motoru, ze trochu zerou olej. Ale pokud ti pripada moc i to, ze pokud najedes rocne vic nez 8t, tak musis dolejvat, tak bez od toho.
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé