Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

  • Autor
  • Zpráva
Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#1651 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Michl »

EDrive je také označení motorizace (eko start/stop diesel 1,6 80 kW...).
Vysvětlením toho nápisu Classic může být třeba označení pro trh dané země, tohle ale jen domýšlím, v ČR to nebylo.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 38
Příspěvky: 2114
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#1652 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od jirka87 »

Ja jen dodam a upozornim, ze aux je az od roku 2007 nebo 2008 (spis) a v ramci naftaku, ktere byvaly nevim proc lepe vybavene bych uz rozhodne trval na lepsim stupni audia. Ja jsem si s tim benzinakem moc vybirat nemohl

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 57
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Popice u Hustopečí
Vůz: V70 II D5 136kw r.2005

#1653 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Veneria »

Ahoj. Pritelkyne se zhledla v teto V50.
Co si o tom myslite?
Dekuji za Vase postrehy.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/v50/18635533
_________________
V70 II D5 AT 136kw r.2005
V70 II D5 AT 120kw r.2002

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 57
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Popice u Hustopečí
Vůz: V70 II D5 136kw r.2005

#1654 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Veneria »

Veneria píše:Ahoj. Pritelkyne se zhledla v teto V50.
Co si o tom myslite?
Dekuji za Vase postrehy.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/v50/18635533
Nikdo nic?
Nekdo kdo dokaze zjistit neco z VIN
Nekdo kdo pojede kolem a mrkne na to
Nekdo kdo pozna nevo treba jen z fotek

Me 50 moc nerika. Na co si tedy dat pripadne pozor.
Dekuji
_________________
V70 II D5 AT 136kw r.2005
V70 II D5 AT 120kw r.2002

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 57
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Popice u Hustopečí
Vůz: V70 II D5 136kw r.2005

#1655 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Veneria »

Dekuji vsem za vecne postrehy ;)
_________________
V70 II D5 AT 136kw r.2005
V70 II D5 AT 120kw r.2002

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 122
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha,Bratislava

#1656 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od sudetak »

Se zvyšujícím se věkem mi klesá rapidně IQ a tak mne napadlo vyměnit S80 za něco mešího.Jsme už jenom dva a tak by nám už stačilo něco menšího,i když ty menší auta o moc úspornější nejsou.
Tak které:
https://www.t6r.cz/cs/volvo-bazar/volvo-s40-2-0_i263
Normální kufr,přijatelný výkon,ale poničená sedačka řidiče-jaké jsou náklady na nový potah+sedačky nejsou vyhřívané+proč je mapa na sedadle spolujezdce a tapecích?

https://www.autobazar.sk/20400376/volvo-c30-1-8-summum/
Můj favorit-málo km,full výbava,ale moc se mi nelíbí barv
https://auto.bazos.sk/inzerat/107388605/volvo-c30-16-benzin-kupovane-sk.php
Full výbava, ale jen 1,6+vyšší cena.

Opraveno.
Naposledy upravil(a) sudetak dne 02 bře 2020 14:53, celkem upraveno 1 x.
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 100
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#1657 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Haben »

Pokud jsi smířený s tím, že S80 je plující loď a S40/c30 bude motokárová, proč nevyměnit, když jste 2.
Kufr není potřeba velký, i do C30 ve dvou toho vleze dost, kór když lze do roviny sklopit zadní sedačky a rázem máš cca 800 litrů zavazadelníku.

Vše, co jsi vybral, jsou ford motory, tak se připrav, že většina lidí zde řeší, že motor žere olej. Dá se to vyřešit opravou za cca 25 tkč - kroužky.

Dvoulitr už tak nějak aspoň trošku jede, 1,8 jede míň a žere stejně. Navíc na 1,8 je něco špatně, už nevím co, ale někdo to hodně haněl. 1,6 už zase nejede, ale ani moc nežere. Jinak u 1,6 máš špatný inzerát. A ta 1,8 tedy full výbava není, ale to je asi jedno.

Jinak sedačku ti čalouník udělá za cca 3 - 5 tkč dle zvoleného materiálu. Ale nejspíš netrefíte úplně barvu.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 122
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha,Bratislava

#1658 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od sudetak »

Haben píše:Pokud jsi smířený s tím, že S80 je plující loď a S40/c30 bude motokárová, proč nevyměnit, když jste 2.
Kufr není potřeba velký, i do C30 ve dvou toho vleze dost, kór když lze do roviny sklopit zadní sedačky a rázem máš cca 800 litrů zavazadelníku.

Vše, co jsi vybral, jsou ford motory, tak se připrav, že většina lidí zde řeší, že motor žere olej. Dá se to vyřešit opravou za cca 25 tkč - kroužky.

Dvoulitr už tak nějak aspoň trošku jede, 1,8 jede míň a žere stejně. Navíc na 1,8 je něco špatně, už nevím co, ale někdo to hodně haněl. 1,6 už zase nejede, ale ani moc nežere. Jinak u 1,6 máš špatný inzerát. A ta 1,8 tedy full výbava není, ale to je asi jedno.

Jinak sedačku ti čalouník udělá za cca 3 - 5 tkč dle zvoleného materiálu. Ale nejspíš netrefíte úplně barvu.
Inzerát opraven,S80 mi sežere cca 1l na 2500.Vím že úplný full to není,ale nechci kůži,ale vyhřívané sedačky ano.
Takže 1,6 je méně problémový motor než 1,8?myslel jsem že je to už všechno Ford.Přečetl jsem o tom hodně a deptá mne že to fakt ho.no vydrží.
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 409
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

#1659 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Juric »

Zdravím vespolek,

mám schválenou investici do rodinného vozu. :Yahoo!:

Ideální cena by byla okolo 85 000,- Kč s nájezdem max okolo 200 000 km.

Má představa je V50/V70 s dieslovým motorem.

Rád bych od Vás chtěl zhodnocení stavu z fotek následujících mnou vytipovaných vozů:

V50 2.0d 100kW 160k km najeto, serviska, manuál
http://www.autocentro.cz/auto/4719?backlink=r6qhl

Design uvnitř se mi hodně líbí, celkově si dali záležet na vyleštění prvků na fotkách. Očově bych nejraději sedl na vlak a jel pro to. Nevím jak moc té servisce věřit, ale vyplývá z ní, že na začátku byly dodrženy intervaly výměny náplní, ale poslední 2 intervaly se blížily k 20t km. Spousta z Vás bude odrazovat od motoru - taky bych rád čistokrevní D5...

dále jsem našel V70 2.4D 136kW manuál z roku 2006:
https://www.dovozauta.cz/volvo-v70-2-4d-d5-136kw-6-rychlosti-r-p-2006-427-s1993.html

auto je bez servisní historie, na předku nad grilem je nějaká vada laku se kterou bych se i smířil.
Co mi ale vadí, je interiér... Nějak mu zatím nemohu přijít úplně na chuť, zvlášť vedle V50. :pardon:
Za to ale D5 vypadá slibně.


Prosím o vaše názory na tyto vozy.
Případně pokud máte tip na jiné V50/V70 tak se nebráním, ale prosím o respektování požadavků - cena, rok, nájezd, stav.. :roll:
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 100
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#1660 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Haben »

Podle fotek vypadají obě relativně zachovalé, víc zachovale na mě působí V70 a byl by to i můj favorit. Proč?
1) D5 motor (ikdyž 136 kw s DPF, ale to se dá na diagnostice a při jízdě zkontrolovat, vyřešíš táhlo vířivých klapek a mohl by být klid)
2) nádherná barva (subjektivní názor)
3) kůže/textil sedačky - kvalitnější jak ty umělé koženková ve V50, které se trhají a nezbude nic jiného, než to nechat přešít

Jinak u obou moc nevěřím kilometrům, u V50 určitě ne - přijde mi psaná serviska jednou rukou - že by od roku 2006 byl vždy jen jeden servisák. Jako zázraky se občas dějí, ale koupit si diesel a nahrkat s tím za 13 let 160 000 km? Vždyť to je cca 12 000 km ročně? No a ni u té D5 bych 207 000 km nevěřil. A pokud by měli tak relativně málo, proč by byla cena relativně nízká. Bude tam čekat 100% nějaký větší servis.

U V50 o vyšším nájezdu svědčí ohmatané knoflíky
1.JPG
1.JPG (56.41 KiB) Zobrazeno 1247 x
a pocuchaná výplň dveří
2.JPG
2.JPG (69.5 KiB) Zobrazeno 1247 x
U V70 dle mne budeš řešit zmatnělé světla = rozleštit
3.JPG
3.JPG (126.33 KiB) Zobrazeno 1247 x
Pokud se ti auta líbí, jeď se podívat. Vem diagnostiku, někoho, kdo ty auta zná. Ale první si ujasni, zda chceš V70 či V50 - ty auta jsou úplně jiná.
V70 se houpe, pluje, nechce se jí moc zatáčet, nemá to rejd - je to takový pohodový kočár s relativně prostorným interiérem - až tedy na místo na nohy na zadních sedačkách. V50 je malá motokára, žádné plutí, ale kopíruje přesně vozovku, po přesednutí z V70 máš pocit, že se třepe, je neklidná. Ale zase má slušný rejd a zatáčky přímo miluje. Prostě je to rozdíl jako si koupit kolo silničku či celopéro...
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#1661 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Michl »

Juric píše:Zdravím vespolek,

mám schválenou investici do rodinného vozu. :Yahoo!:

Ideální cena by byla okolo 85 000,- Kč s nájezdem max okolo 200 000 km.

Má představa je V50/V70 s dieslovým motorem.

Rád bych od Vás chtěl zhodnocení stavu z fotek následujících mnou vytipovaných vozů:

V50 2.0d 100kW 160k km najeto, serviska, manuál
http://www.autocentro.cz/auto/4719?backlink=r6qhl

Design uvnitř se mi hodně líbí, celkově si dali záležet na vyleštění prvků na fotkách. Očově bych nejraději sedl na vlak a jel pro to. Nevím jak moc té servisce věřit, ale vyplývá z ní, že na začátku byly dodrženy intervaly výměny náplní, ale poslední 2 intervaly se blížily k 20t km. Spousta z Vás bude odrazovat od motoru - taky bych rád čistokrevní D5...

dále jsem našel V70 2.4D 136kW manuál z roku 2006:
https://www.dovozauta.cz/volvo-v70-2-4d-d5-136kw-6-rychlosti-r-p-2006-427-s1993.html

auto je bez servisní historie, na předku nad grilem je nějaká vada laku se kterou bych se i smířil.
Co mi ale vadí, je interiér... Nějak mu zatím nemohu přijít úplně na chuť, zvlášť vedle V50. :pardon:
Za to ale D5 vypadá slibně.


Prosím o vaše názory na tyto vozy.
Případně pokud máte tip na jiné V50/V70 tak se nebráním, ale prosím o respektování požadavků - cena, rok, nájezd, stav.. :roll:
Jízdně jsou ty auta hodně rozdílná a je to jak píše přesně Haben, záleží co člověk auta více ocení, zda víc místo a pohodní nebo naopak skvělé jízdní vlastnosti a obratnost. Ideálně si je obě zkusit projet.
Pokud mohu hodnotit obě postovaná auta, tak i přesto že jsem věrným majitelem už druhé V50, tak ta V70 vypadá o dost lépe (xenony, vyhřívané sedačky, navigace, sklápění zrcátek...) a když už bych vybíral V50, tak nějakou lépe vybavenou a ideálně také s D5.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 409
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

#1662 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Juric »

Díky moc :beer:

Těch ošoupaných ovládacích prvků V50 jsem si zaslepeně nevšiml. Díky

Ta serviska se mi právě zdála taky psaná stejnou rukou a to razítko po desetiletí má stále krásnou černou barvu - naše razítka v práci (servis jeřábů) blednou už po 2 letech.
Servis bych klidně kontaktoval, kolega z Milána by tam i zajel se optat, ale v momentální situaci to není možné.

Přikláním se k té V70 i když je celkem z ruky a neznám nikoho kdo by se mnou posoudil stav včetně toho DPF.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 100
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#1663 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Haben »

Zkus uživatele Jancho Bydlí ve vedlejší dědině.
Má stejný motor akorát v XC70 II. Ale nevím, zda má diagnostiku a zda bude mít v současné rizikové době chuť se s někým setkávat...
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 409
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

#1664 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Juric »

Díky za tip, ale nejspíš nebudu nikoho v této době tahat mezi lidi.

Ve Středu tam jedu, tak uvidím co z toho bude. Snad to nebude "vražda". :unknown:

Údajně to ze Švédska přijelo po vlastní ose na pohodu.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

VB
Ověřený
Offline
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 659
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell

#1665 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od VB »

Haben píše:Zkus uživatele Jancho Bydlí ve vedlejší dědině.
Má stejný motor akorát v XC70 II. Ale nevím, zda má diagnostiku a zda bude mít v současné rizikové době chuť se s někým setkávat...
Juric píše:Díky za tip, ale nejspíš nebudu nikoho v této době tahat mezi lidi.

Ve Středu tam jedu, tak uvidím co z toho bude. Snad to nebude "vražda". :unknown:

Údajně to ze Švédska přijelo po vlastní ose na pohodu.
Volva jancho zná a tak se ho zkus zeptat, třeba se Ti na auto podívá.
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: S40 ?

#1666 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Márv »

Zdravím vospolok
Rozhodujem sa pre kúpu prvého auta na dochádzanie po meste do práce a na víkendy k rodičom vzdialených cca 80 km. Keďže by som chcel trocha zvláštnejšie auto ako golfa padlo mi do oka volvo s40, moja predstava je rozpočet 3500 max 4000 €, rok aspoň 2007, nájazd do 180-200tisíc. Ale potreboval by som poradiť po akom motore sa pozerať, neviem ani či benzín alebo naftu, keďže ide o autá s dosť kilometrami potreboval by som niečo čo má predpoklady najmenej sa kaziť a nezrujnuje na servise a zároveň bude mať normálnu spotrebu po meste, pozdáva sa mi benzínová 1,8 s reťazou ale neviem si predstaviť spotrebu alebo naftová 1,6 ale neviem či tá zasa nieje prislabá, aj keď o nejaké pretekanie mi nejde väčšinou chodím podľa predpisov. Čo by ste mi teda poradili ?

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 100
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#1667 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Haben »

Je otazka, co je pro tebe normalni spotreba po meste. Do 10 litru? Pak se da uvazovat o spolehlive benzinove atmosfericke jednotce 2,4i. Ta ti bude kolem 10 l mesto jezdit. Ma pekny zvuk, ma i nejaky vykon. Dalku za 8,0-9,0 k rodicum das.

To dojizdeni po meste s vikendovymi cestami k rodicum 80+80 km jsou tak na hrane mezi benzin a doesel. Za me tedy. I nafta (i ta s DPF filtry) z me zkusenosti to da. O vikendu motor mimo mesto protahnes, vyzenes saze, prohrejes. Ale nesmis jezdit na spotrebu. Ba naopak, vyuzit nelikikrat po zahrati plny rozsah otacek.

Jinak z motoru:
- naftove: 1,6D a 2,0D jsou zabozrouti, na ktere plno lidi nadava kvuli spolehlivosti - odchazi DPF atd. Zase je ale hafo lidi, kterym motory drzi. Je to o zachazeni s temito motory. Ja osobne bych tyto motory jako ohetiny nebral.
Z nafty ti pak zbyva uz jen 2,4 D5 - pravy volvo motor. Pokud bude ok (vstriky, turbo, dvouhmota, egr, intercooler, tlakove hadice) tak bych se jej nebal. Hodne odolny motor. Spotreba ve meste mezi 8-10 l, no v lehke S40 mozna i 7,5.

- benziny: 1,6 a 1,8 a 2,0 jsou od Fordu. Vsechny trpi na pousteni oleje pres postni krouzky, jinak to jde. Oprava za cca 25 tkc. Vyhodil bych 1,8. Jede mene jak 2,0, ale bude ve meste brat nad 9 jak dvoulitr, ktery uz nějakou dynamiku ma. Jediny usporny tak muze byt 1,6, ktera od 7,5 mesto davat bude. Ale je to lenive.
No a pak jsou dva ryzi volvo motory. Zminena atmo 2,4i a hodne dynamicka turbo T5, ktera ma vykonu na rozdavani, ale zere deti kolem silnice - spotreba od 11 ve meste.

Uvadene spotreby se mohou lidit dle tipu mesta, jizdniho stylu a profilu trasy. Ja uvadim kopcovity profil Zlina, kde pri me noze mame horni spotreby na vsech autech.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: S40 ?

#1668 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Márv »

Vďaka za odpoveď
Pre mňa by bola dobrá spotreba v meste tak okolo 7 litrov, o tých 5 valcoch som sa včera dočítal že si to ľudia chvália ale nejak sa bojím toho objemu a spotreby, čiže ideálne by mi bolo previesť sa v nejakej benzínovej 1,6 ako by mi vyhovovala. Ešte keď som sa tak včera prehrabával inzerátmi celkom mi padla do oka aj C30 hlavne tie po facelifte od roku 2010 ale to by som musel aspoň 1000 eur priplatiť, tie sa predávajú hlavne s motormi 1,6d drive to sú tie isté od PSA čo by ste povedali na taký motor s najazdenými 210-tisícmi alebo potom do tohto auta by bola asi vhodnejšia tá 1,6 benzín alebo ? Mne vlastne mi menšie auto a S40 som vybral hlavne kvôli štyrom dverám pre prípad potreby ale keďže by to určite nebolo často tak by my stačilo aj c30.

Čo by ste napríklad povedali na toto, tu sa mi páči farba, aj cenu by som si mohol dovoliť, aj keď výbava asi nič moc a motor má cez 200-tisíc, síce je tam servisná knižka ale kto vie či pravá, príde mi to ako dovoz z Talianska či.

https://www.autovia.sk/osobne-auto/volvo-c30-1-6d-drive-art/21050198/

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 38
Příspěvky: 2114
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#1669 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od jirka87 »

Nerad, ale nacpu se tady se svým názorem, protože mě popravdě už štve, jak každej řeší spotřebu na decilitry.

Já naprosto chápu, že házet peníze do auta, když ej to pro člověka spotřební zboží a způsob přepravy z bodu A do bodu B přijde tomu člověku zbytečné. Pak ale tedy nešpekuluj a kup si Fabii II s 1.6Tdi s ověřeným a doložitelným nájezdem do 150 000Km a pokud se netankoval hnůj, tak tě to doveze na hranici 250 000Km, kde auto pak ještě za 70 prodáš.

Co se týče benzínu. Bude to skoro rok co mám doma V50 s 2.4i. Provoz v drtivé většině město a to opravdu velmi krátké trasy - to se bavím o četnosti, ne poměru km nájezdu. Tam je spotřeba cca 9L/100Km a takto se najede za rok cca 30% kilometrů.

Nyní jsem s autem absolvoval za 3-4dny 950Km přes CZ/PL/SK s tím, že se jelo významně po okreskách, asi 1/4 dálnice. Okresky do 120, ale nejběžněji 95km/hod, dálnice do 130km/hod s občasnými výlety ke 150 a jednou skoro 200 - to ani nepočítám.

2lidi, plnej kufr bordela a celková výsledná spotřeba 7,67L/100Km.

Výhradně okresky na klobouka s tím umím jezdit na hranici reálných 7L = měřeno od plné do plné. A za těchto podmínek se teda s 1.6i crcat fakt nebudu.

Tolik ke spotřebě a řeknu narovinu, že pod těch 103Kw bych už nešel. Takže s nějakou 1.6i nebo 1.8i, které jsou obě známé notoricky pro spotřebu oleje (ale zase ušetříš na vstupu za provedení rozvodů, nikoliv ale už za pomocný pohon drážkovaným řemenem, že..) to nestojí za to. Ten slabší pětiválec je pro mě osobně dnes už minimum pro pohon auta této hmotnostní kategorie abych mohl normálně předjet, zrychlit, odpíchnout se z křižovatky atd...

Prostá matematika :

Pokud bych jezdil například s 1.6i/1.8i za rovných 7,5L na 100Km a najel ročně 20 000Km, spálím v palivu při ceně 30Kč/L (ať se to dobře počítá) - 45 000Kč
Pokud budu mít 2.4 a budu jezdit za 8,5L a najel taktéž 20 000Km, spálím v palivu při ceně 30Kč/Litr částku 51 000Kč.


Chápu, že tento rozdíl je vlastně cena pojištění auta na rok. Ale současně to je taky cena za kterou si někdo (já ne) koupí rifle...přičemž neopomene nadávat, že mu auto žere 8.

Ať si řekne každej sám jestli to stojí za to. To já radši nakrmím ten válec navíc a ten zvuk. Teď hledám náhradu a do 4válce se mi teda vůbec nechce, ikdyž je mezi kandidáty například 2.4i V-tec. Prostě ten hrnek tam chybí.

P.S : naftová Octavia I.generace 66kw žrala na těch našich ultra krátkých pojížďkách po městě 7,4L/100Km, takže sorry, ale jezdit po městě za 6 podle mě fakt nejde, pokud se nebavím o nočním přejezdu Prahou po obchvatu úplně bez provozu na tempomat

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 30
Příspěvky: 12979
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#1670 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od raolsa »

:good:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: S40 ?

#1671 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Márv »

jirka87 píše: 05 srp 2020 14:37 Nerad, ale nacpu se tady se svým názorem, protože mě popravdě už štve, jak každej řeší spotřebu na decilitry.

Já naprosto chápu, že házet peníze do auta, když ej to pro člověka spotřební zboží a způsob přepravy z bodu A do bodu B přijde tomu člověku zbytečné. Pak ale tedy nešpekuluj a kup si Fabii II s 1.6Tdi s ověřeným a doložitelným nájezdem do 150 000Km a pokud se netankoval hnůj, tak tě to doveze na hranici 250 000Km, kde auto pak ještě za 70 prodáš.

Co se týče benzínu. Bude to skoro rok co mám doma V50 s 2.4i. Provoz v drtivé většině město a to opravdu velmi krátké trasy - to se bavím o četnosti, ne poměru km nájezdu. Tam je spotřeba cca 9L/100Km a takto se najede za rok cca 30% kilometrů.

Nyní jsem s autem absolvoval za 3-4dny 950Km přes CZ/PL/SK s tím, že se jelo významně po okreskách, asi 1/4 dálnice. Okresky do 120, ale nejběžněji 95km/hod, dálnice do 130km/hod s občasnými výlety ke 150 a jednou skoro 200 - to ani nepočítám.

2lidi, plnej kufr bordela a celková výsledná spotřeba 7,67L/100Km.

Výhradně okresky na klobouka s tím umím jezdit na hranici reálných 7L = měřeno od plné do plné. A za těchto podmínek se teda s 1.6i crcat fakt nebudu.

Tolik ke spotřebě a řeknu narovinu, že pod těch 103Kw bych už nešel. Takže s nějakou 1.6i nebo 1.8i, které jsou obě známé notoricky pro spotřebu oleje (ale zase ušetříš na vstupu za provedení rozvodů, nikoliv ale už za pomocný pohon drážkovaným řemenem, že..) to nestojí za to. Ten slabší pětiválec je pro mě osobně dnes už minimum pro pohon auta této hmotnostní kategorie abych mohl normálně předjet, zrychlit, odpíchnout se z křižovatky atd...

Prostá matematika :

Pokud bych jezdil například s 1.6i/1.8i za rovných 7,5L na 100Km a najel ročně 20 000Km, spálím v palivu při ceně 30Kč/L (ať se to dobře počítá) - 45 000Kč
Pokud budu mít 2.4 a budu jezdit za 8,5L a najel taktéž 20 000Km, spálím v palivu při ceně 30Kč/Litr částku 51 000Kč.


Chápu, že tento rozdíl je vlastně cena pojištění auta na rok. Ale současně to je taky cena za kterou si někdo (já ne) koupí rifle...přičemž neopomene nadávat, že mu auto žere 8.

Ať si řekne každej sám jestli to stojí za to. To já radši nakrmím ten válec navíc a ten zvuk. Teď hledám náhradu a do 4válce se mi teda vůbec nechce, ikdyž je mezi kandidáty například 2.4i V-tec. Prostě ten hrnek tam chybí.

P.S : naftová Octavia I.generace 66kw žrala na těch našich ultra krátkých pojížďkách po městě 7,4L/100Km, takže sorry, ale jezdit po městě za 6 podle mě fakt nejde, pokud se nebavím o nočním přejezdu Prahou po obchvatu úplně bez provozu na tempomat
Ďakujem za váš pohľad ale skôr by som uvítal keby ste sa na to pozreli mojími očami a nie svojimy, ja nie som nejak zapálený do aút potrebujem ako ste písali niečo na presúvanie s bodu A do bodu B s rozumnými parametrami, nehovorým že sa idem hrať na decilitre pri spotrebe ale pre mňa je rozdiel či auto žerie po meste 10 alebo 7 litrov, pre vás je asi priorita výkon a dobré povozenie kedže minymálny motor by u vás bol 2,4i a asi neriešite spotrebu mimochodom keby bola spotreba toho motora vpohode ako tvrdíte asi by si ich ľudia čo som tu na fóre našiel neprestavovali na Lpg. Neviem odkiaľ máte tú spotrebu pri octávii jazdím doma na dvojkovej, kombi 1,9D 66 kW a spotrebu som nemal cez 6 litrov obyčajne 5,7 jazdí sa hlavne mesto a okresky. Ako píšete hore mne by stačila aj tá 1,5 fábia ale chcel som volvo lebo sa mi zapáčil dizajn ako z vonku tak z vnútra a naozaj by som nechcel aby ma auto za ktoré dám 4000 eur stálo za trebárz dva roky viac na servise a prevádzke aj keď sa to ťažko ráta lebo ani sám neviem koľko vlastne nabehám. Ak mi poviete že jediné motory do ktorých sa ako jazdených oplatí ísť sú tie 5 valce tak sa budem musieť popozerať po niečom inom lebo ako som písal to je pre mňa moc.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#1672 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Urvanej »

Hele to máš těžký. Když budeš mít štěstí, tak při koupi 1,6D budeš jen jezdit a kochat se nízkým údajem o spotřebě. Ale uplně stejně ti ten motor umí zhebnout a jsi v tom za hafo moc peněz.
Takhle univerzálně poradit nejde a můžeme ti říct jen co se tu tak ukazuje abych tak řekl "v průměru", že ty pětiválce jsou spolehlivější a za cenu vyšší spotřeby oproti menším motorům se to prostě v průměru vyplatí. Ona totiž spotřeba neni ten hlavní výdaj na autě a většinou lidi raději vozí peníze na pumpu než do servisu.
Z mýho seznamu aut je poznat, že uplně netrpím syndromem, že nízká spotřeba je pro mě vším, ale přesto dálky (200km+), pokud možno jezdíme naftou, protože je rozdíl jet totéž za 6 nafty nebo 13 benzínu. Nicméně všechna auta mám opravdu spolehlivá a i přes to jen u jednoho historického kusu je servis levnější než palivo. A to si většinu věcí dělám sám.
Spíš se koukni po autě, který má jasnou historii, nájezd a záznamy, neboť u starejch pekáčů opravdu platí, že neni tak důležitá značka a typ auta, jako znalost předchozího majitele.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 38
Příspěvky: 2114
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#1673 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od jirka87 »

Neni treba tady nikomu vykat a uz vubec ne me.

Je treba cist PRESNE co pisu. Ja jsem psal,ze ta Octavia jezdila PO MESTE za 7.4 o okreskach nepadlo ani sluvko. Ciste mesto. Dalky jsem jezdil v pohode o 2L min.

Co se tyce designu Volva,tak sdeluji fakticke veci:

- kufr je maly a nema dvojite dno
- do faceliftu prakticky neexistuje ulozny prostor v prednich dverich. Vejde se tam sotva penezenka
- rok 2005 nema ani aux, bohuzel ani standardni audio jako vsechn jine rocniky a dostavba jakehokoliv vstupu je tezka
- bezna (i draha Kts 250/500) diagnostika nemuai vzdy stacit a mit Vidu je velka vyhoda=muze pusobit potize pri servisu
- nektere nespotrebni dily jsou v cenovem segmentu "koupil sis Vulvo,tak hezky obracej kapsy"
- pro nekoho muze byt kratky sedak prednich sedadel
- atd

Takze uprimne receno za me takto-pokud Volvo,tak petivalec. Pokud neni v tom aute petivalec, nejde dohnat nektere nedostatky toho auta.

A jestlize hledas hezke auto s nizkou spotrebou a nizkymi servisnimi naklady, hledej i jinde.

A ne,neni pro me dulezity vykon. To bych jezdil jinym autem. Tech 103kw+charakreristika/vykonova krivka je pro dnesni provoz tak akorat a to rikam jako clovek,ktery temer vzdy dodrzuje vsude predpisy a rozhodne nedivocim.

Muj tip : Toyota, Honda...Kouknul bych i na mnohem mladsi Renault Megane 3 s 1.6i 74kw-da se sehnat i velmi malo jety levne a pokud vim,problemy s nim nejsou

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 38
Příspěvky: 2114
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#1674 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od jirka87 »

P.s.:pokud chces nutne neco "lepsiho" koukej i po Audi A4 B6/B7 s 1.9tdi 96kw pokud najdes malo jetou s dolozitelnou historii. Je to stejne lepsi auto,nez v50, pritom podvozek je taky skvely a interier i sedadla jsou ve spravne vybave lepsi.

Sup
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 589
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

#1675 Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Sup »

Koukám tu se míchá několik motorů dohromady, takže coby bývalý fordak, kde jsem se v tom pohybovsl 14 let. 1.6 je sice u Fordu od 2005 označována jako Duratec, ale stále je to Zetec, ovšem má seřízení ventilové vůle pomocí hrníčků, starší měli podložky. Na spotřebu oleje netrpí tak pravidelně jako 1.8 a 2.0. 1.6 má rozvody řemenem, 1.8 a 2.0 jsou řetězové rozvody které se vytahují. 1.6 má nesmyslně to krátkou převodovku IB5 ve 130 točíš 4000tis, 1.8, 2.0 má MTX75 která je poctivější stará kovářská práce, ale s otáčkami na dálnici si pomůžeš zhruba o 500... Šestka by jim slušela mazda to se "stejným" motorem uměla. 1.8 i 2.0 trpí na zapekani pístních kroužku a tím větší spotřebu oleje. Stačí špatný olej nebo pozdě vyměněný. Prekrouzkovani rozvody atd jsou za cca 30tis Kč. To že tyhle dva Duratecy postihne je jisté tak, že zítra vyjde slunce. Může se stát,že ne,ale to by byla velká náhoda...

Proto bych si radši sehnal kousek s 2.4 a oželel na město o litr dva větší spotřebu než u 2.0, ovšem ten zvuk a jiné poddaní výkonu za to stojí, plus spolehlivost.

Okey vysr... Se může všechno.
Jsem nejen exFordak, ale přes 4roky jsem strávil v auto. Volvo
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“