komfort jízdy aneb lité x ocel
- Autor
- Zpráva
#1 komfort jízdy aneb lité x ocel
ahojky, mám takovou amatérskou otázečku. zdá se mi, že po té, co jsem přešel z ocelových kol ( ford siera 1988 ) na lité ( volvo ) je jízda jaksi mnohem tvrdší. jako by to auto drncalo přes všechny hrby, zatímco předtím je ten "větší" vzduch v pneu pohltil.... zdá se mi to ? nebo je 850 fakt taková tvrdá ?? anebo jsou tlumiče odejity ???
dík za názory
p.s. na sierce mám 195/R16 , na volvu 255/R16
dík za názory
p.s. na sierce mám 195/R16 , na volvu 255/R16
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3745
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#2 komfort jízdy aneb lité x ocel
195 a 255 na sirce je SAKRA poznat.. rozdil bude nejspis taky v profilu (to druhe cislo).
Kazdopadne ja presel na moji 850 ze 195/60 R15 na 205/55 R16 a ten cm na kazde strane bych dost znat hlavne na jizde v kolejich.. Holt vetsi kola = mensi pohodli.
A Sierra a T5 bude mit taky kapanek jinej podvozek (rozumej tvrdsi)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1059
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Slapy
- Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD
#3 komfort jízdy aneb lité x ocel
No a já k tomu dodám nech si otestovat tlumiče
Bude i záležet na typu gumy, třeba matka přezula z Michelinu E3A 195/60 R15 na Pirelli P6000 205/60 R15 a říká že nejen jízdní vlastnosti jsou o stupeň lepší ale i komfort je na vyšší úrovni.
Ale u tebe to bude změnou auta a hlavně si myslím že budou v háji ty tlumiče.
Bude i záležet na typu gumy, třeba matka přezula z Michelinu E3A 195/60 R15 na Pirelli P6000 205/60 R15 a říká že nejen jízdní vlastnosti jsou o stupeň lepší ale i komfort je na vyšší úrovni.
Ale u tebe to bude změnou auta a hlavně si myslím že budou v háji ty tlumiče.
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1323
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
#4 komfort jízdy aneb lité x ocel
Já když přezul stejnej rozměr z plechu na alu,tak to byl citelný rozdíl,pokud se ptáš na tohle.Autí se líp vede.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
#5 komfort jízdy aneb lité x ocel
to je pravda, cítím se líp, zejména v zatáčkách auto drží jak přibitý, ale představoval jsem si spíš houpajicí se křižník. pneu mám micheliny, jsou původní od itala a tak je budu na příští léto asi měnit. každopádně jsem to zatím vymyslel tak , že na zimu si koupím plechy ( s nokianama - výborná zkušenost ! ) a porovnám...a pak se uvidí
jaký jsou vlastně výhody litých kol ?
1-jsou širší, líp vedou v zatáčkách
a nevýhody ??
1-mají míň vzduchu na tlumení rázů ?
jaký jsou vlastně výhody litých kol ?
1-jsou širší, líp vedou v zatáčkách
a nevýhody ??
1-mají míň vzduchu na tlumení rázů ?
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3677
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#6 komfort jízdy aneb lité x ocel
Šířka kola nezávisí, jestli jsou litý nebo plechy..širší pneu jdou na obé. Dtto víc nebo méně vzduchu na tlumení...taky záleží spíš na pneu než na diskách.
Kvalitní lité kola bejvají lehčí..což ale není pravidlem, a lité bývají více děrované=lepší chlazení brzd. A hlavně estetika.
Kvalitní lité kola bejvají lehčí..což ale není pravidlem, a lité bývají více děrované=lepší chlazení brzd. A hlavně estetika.
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
#7 komfort jízdy aneb lité x ocel
komfort jízdy nezáleží na typu disku ,ale především na profilovém čísle pneumatiky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1491
- Registrován: 19 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
#8 komfort jízdy aneb lité x ocel
Souhlas. Taky nejde srovnávat dvě odlišná auty a přemýšlet o tom, zda za to může plech na jednom nebo Al na druhém.martinopel píše:komfort jízdy nezáleží na typu disku ,ale především na profilovém čísle pneumatiky
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3677
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#9 komfort jízdy aneb lité x ocel
Sakra, když to po sobě čtu ve stavu ranním odpočatém, tak si skoro nerozumím
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1323
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
#10 komfort jízdy aneb lité x ocel
Ono je to ještě malinko jinak,al.disk nepruží,plech ano,tzn.se v zatáčkách mírně deformuje.Proto al. líp drží.Někde jsem na to viděl i video a tam bylo vidět jak se plech krasně kroutil.Pneumatiky atd.je už věc jiná.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 616 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Venca70
-
- 9 Odpovědi
- 1107 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vp676
-
- 15 Odpovědi
- 2753 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Wolfram1944
-
- 5 Odpovědi
- 474 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Rumlik
-
- 8 Odpovědi
- 1053 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od LUBOŠ