demontaz/montaz manualni prevodovky XC90 D5 120kw

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
NaPhdu
Offline
Příspěvky: 25
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

demontaz/montaz manualni prevodovky XC90 D5 120kw

Příspěvek od NaPhdu »

Zdravim vsechny, auto me chrasti ze strany prevodovky. Podle vseho to muze byt jak prevodovka tak spojka nebo dvojhmota. Dle servisu je potreba to rozebrat a zkouknout.
Postupne se to zhorsuje (zacalo to cca rok a 20tis km zpet). Uz chrasti i za studena a i na volnobeh, prestane jen pri vyslapnuti spojky.
Auto je y2006 a ma najeto 360tis. Po nakupu ve 2019 a 250tis byla delana spojka vcetne dvouhmoty (6TR) a prevodovka byla na preventivni repasi kdyz uz seto rozebiralo (vymena lozisek a tusim jedne hridele).
Ve 300tis vymenen prevodovy olej, tez znovu a zadne kousky kovu v nem nebyly. Auto jede normalne, za studena jde 1ka a 2ka trochu ztuha.

Me dotazy:
1. jak na lepsi diagnostiku? Lze treba demontovat starter a zahejbat ze setrvacnikem jestli nema vuli?
2. je realne doma demontovat prevodovku? Je potreba specialni naradi na montaz spojky/setrvacniku nebo staci trn na vystredeni.

videl jsem par videi kde demontuji celej predek a vyndaj motor i s prevodovkou. Muzu si pujcit dilenskej zvedak (zirafu) a mam moznost sehnat nahradni M66 v nalezovem stavu.
Nechci to sverovat servisu protoze jejich cena presahne hodnotu auta, resp pak bude lepsi dovest stejne auto s polovicnim najezdem (cca 1000EUR) a investovat do nej.

Diky predem za vase postrehy a doporuceni. Mejte se.

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14681
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

demontaz/montaz manualni prevodovky XC90 D5 120kw

Příspěvek od raolsa »

Na dvouhmotu se od startéru asi nedostaneš, respektive vidíš pouze pevnou část, nikoli tu hýbací.

Jinak vyndání převodovky je jednoduché, hodíš auto vepředu na kozičky, sundáš kola, pověsíš motor na držák, sundáš rám pod motorem, vypustíš olej, odmontuješ poloosy a úhlovku, zvrchu táhla řazení a vše co překáží a pak jde převodovka dát dolů a ven.
Ízy pízy, práce na 8 hodin, když víš co a jak. :D Dalších 10 hodin to budeš dávat zpátky.
Jo a ideální to je dělat nad jámou nebo na dvousloupáku, jinak se tam budeš plazit 2x tak dlouho. :ROFL:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

NaPhdu
Offline
Příspěvky: 25
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

demontaz/montaz manualni prevodovky XC90 D5 120kw

Příspěvek od NaPhdu »

diky za odpoved, je me jasny ze to bude narocnejsi akce.
Jeste par dotazu k demontazi :
- je treba na demontaz uhlovky odpojovat kardan? jak tezko to jde od sebe?
- na montaz spojky je treba specialni naradi nebo staci vycentrovat trnem?
- nejaky pasti pri demontazi a zpetne montazi?
diky
j

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5800
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

demontaz/montaz manualni prevodovky XC90 D5 120kw

Příspěvek od Romulusw »

Kardan musí samo dolů, nedělá to potíže. Nejlépe jej rovnou vyndat celý. Zadek se dělá lépe.

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14681
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

demontaz/montaz manualni prevodovky XC90 D5 120kw

Příspěvek od raolsa »

Jak píše Romulus, kardan odpojit. Úhlovku je někdy porod oddělit od převodovky. :D
Na spojku stačí trn.
Určitě dát nové simerinky, jak do převodovky, tak na kliku. Jo a na setrvák nové šrouby (pokud ho budeš sundávat). Potřebuješ něco, čím setrvák znehybníš, aby jsi je mohl utáhnout -> moment a úhel.
Možná by chtělo zvážit dát nový mezikus na úhlovku, nebo rovnou repasovanou. Ale to podle stavu ozubení, no, aby jsi to po pár tisících nerozdělával znovu.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

NaPhdu
Offline
Příspěvky: 25
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

demontaz/montaz manualni prevodovky XC90 D5 120kw

Příspěvek od NaPhdu »

Ahoj, dekuju za rady. Stravil jsem na tom vikend a jsem sotva v polovine, izy pizy.

Chci se jeste prosim zeptat:
- jak vyhauknout tahla razeni (manual) na strane prevodovky, na jednom je videt zavlacka ale to druhe je nasazeny kloub v jamce, mam to silou vysadit? nebo je na to nejaka finta?

- jak povolit uhlovku, tri spodni srouby se mi podarilo povolit ale na ctvrtej dostanu jen kratky klic a tim to neurvu a na posledni se nedostanu nicim mozna dlouhej nastavec na racnu nejak pod turbem? nebo sundat turbo?

diky, zdravim
jirka
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14681
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

demontaz/montaz manualni prevodovky XC90 D5 120kw

Příspěvek od raolsa »

Táhlo vypáčit.
Na šroub úhlovky mám uřízlou 14 fajfku. Uřízl jsem z ní 15, jinak nešlo zabrat.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

NaPhdu
Offline
Příspěvky: 25
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

demontaz/montaz manualni prevodovky XC90 D5 120kw

Příspěvek od NaPhdu »

tahlo vyskocilo a uhlovku jsem taky nakonec vykutal. Na stare 120kW verzi ma nastesti jen pet der. Na horni sroub se da dostat pod turbem dlouhou 1/2 racnou s kloubovym nastavcem.
Uhlovka jde jednoduse vyndat spodem.
Kardan jsem odpojil jen na strane uhlovky a vyfuk povolil i s drzakem jen na vystupu turba. Komplet jsem to odstrojil podle youtube abych mohl pripadne vyjet ven s celou napravnici ale prevodovka sla nakonec ven levym podbehem.



Musel jsem vzit na vyndani prevodovky pomocnika, je to kus. Pozor na vrchni, treti sroub na zadnim drzaku motoru ktery neni videt, zustali jsme pri prvnim pokusu viset.

Rozborka probehla, uvidime jak to pujde zpet. Prevodovka pri otaceni levou poloosou chrasti tak mozna loziska u diferencialu. Navic dvojhmota ma axialni vuli tak pul cm, coz je asi spatne a budu ji muset taky vymenit.

mejte se a jeste jednou diky
IMG_20250929_181756425.jpg
IMG_20250929_175104724.jpg
IMG_20250929_170810237.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14681
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

demontaz/montaz manualni prevodovky XC90 D5 120kw

Příspěvek od raolsa »

Ten rám jsi si měl vyndat, je tam pak na všechno o mnoho víc místa. Nestojí to za to ho tam nechávat, nemusel by jsi pak vůbec rozebírat ten předek.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

NaPhdu
Offline
Příspěvky: 25
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

demontaz/montaz manualni prevodovky XC90 D5 120kw

Příspěvek od NaPhdu »

prikladam video kde je videt vule v setrvacniku, tohle asi neni dobre co?

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé