demontaz/montaz manualni prevodovky XC90 D5 120kw

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
NaPhdu
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

demontaz/montaz manualni prevodovky XC90 D5 120kw

Příspěvek od NaPhdu »

Zdravim vsechny, auto me chrasti ze strany prevodovky. Podle vseho to muze byt jak prevodovka tak spojka nebo dvojhmota. Dle servisu je potreba to rozebrat a zkouknout.
Postupne se to zhorsuje (zacalo to cca rok a 20tis km zpet). Uz chrasti i za studena a i na volnobeh, prestane jen pri vyslapnuti spojky.
Auto je y2006 a ma najeto 360tis. Po nakupu ve 2019 a 250tis byla delana spojka vcetne dvouhmoty (6TR) a prevodovka byla na preventivni repasi kdyz uz seto rozebiralo (vymena lozisek a tusim jedne hridele).
Ve 300tis vymenen prevodovy olej, tez znovu a zadne kousky kovu v nem nebyly. Auto jede normalne, za studena jde 1ka a 2ka trochu ztuha.

Me dotazy:
1. jak na lepsi diagnostiku? Lze treba demontovat starter a zahejbat ze setrvacnikem jestli nema vuli?
2. je realne doma demontovat prevodovku? Je potreba specialni naradi na montaz spojky/setrvacniku nebo staci trn na vystredeni.

videl jsem par videi kde demontuji celej predek a vyndaj motor i s prevodovkou. Muzu si pujcit dilenskej zvedak (zirafu) a mam moznost sehnat nahradni M66 v nalezovem stavu.
Nechci to sverovat servisu protoze jejich cena presahne hodnotu auta, resp pak bude lepsi dovest stejne auto s polovicnim najezdem (cca 1000EUR) a investovat do nej.

Diky predem za vase postrehy a doporuceni. Mejte se.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé