B200ft/b230ft celek nebo jen klika

koupě náhradních dílů
Pravidla fóra
V tomto bazaru je nezbytně nutné aby inzerát začínal
Typem vozu - popis dílu(ů)
například
V850 - zadní náprava
  • Autor
  • Zpráva
sedmikraska
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Benešov nad Ploučnicí
Vůz: Volvo 945 B200FT M46 1993( sněhurka)

B200ft/b230ft celek nebo jen klika

Příspěvek od sedmikraska »

Ahoj, bohužel mi pří vyměně rozvodu a těsnění olej. vany, bylo řečeno, že to ťuk ťuk, co jde lehce slyšet na volnoběh, je klika a její uložení.
Jinak zatím je to spíše na dojetí, bylo mi řečeno že to takhle může zvládnout klidně dalších 100k km.
Auto je jinak v hezkém stavu a přítelkyně si ho též oblíbila. :D
Jedná se o Volvo 945, b200ft + m46+OD, r.v. 1993.
Když se nic nenajde, nebo se zazračne někomu neobjeví přebytečně funkční b200ft ve skříni :D
Začnu zvažovat repas kliky/koupě nové.
Každopádně za nápady/nabídky/ rady, budu jedině rád.
IMG_5583.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
S pozdravem
Daniel Rélich

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

B200ft/b230ft celek nebo jen klika

Příspěvek od Urvanej »

V případě, že se rozhodneš, tak kliku na prodej mám.

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2180
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

B200ft/b230ft celek nebo jen klika

Příspěvek od peter cz »

Že by bylo něco s klikou pochybuju, maximálně ložiska, ale ještě spíš jen ojniční ložiska...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

B200ft/b230ft celek nebo jen klika

Příspěvek od Urvanej »

Tak tak, páral jsem, shodou okolností, B200ft, kde olej asi nikdo posledních x desítek tisíc neměnil, maximálně dolejval... no a auto umřelo na kompresi, a byly trochu načatý ojniční... tuten motor fakt vydrží dost. ;-)

sedmikraska
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Benešov nad Ploučnicí
Vůz: Volvo 945 B200FT M46 1993( sněhurka)

B200ft/b230ft celek nebo jen klika

Příspěvek od sedmikraska »

Díky moc za nasměrování, já nemám o tomhle vůbec přehled, jdu s tím co mi bylo řečeno. Po podmětu s ojničnim ložiskem jsem našel pár videí na YouTube, kde se motor projevoval, za mě, stejným zvukem. Na vlastní rozborku motoru si netroufám ani nahodou. Díky na možnost té klikovky, zkusím si najít někoho kdo by se mi do toho pustil a dám vědět. Ale podle všeho by bylo lepší sehnat rovnou novej motor. Tak budu viset na ebay.de, občas se tam něco objeví.
Ještě jednou díky :good:
_________________
S pozdravem
Daniel Rélich

kubavlc
Offline
Příspěvky: 261
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: praha/kladno/kdyně

B200ft/b230ft celek nebo jen klika

Příspěvek od kubavlc »

Na klepajícím 2,3 ft jsem najel skoro pul milionu… Pak se utrhl ojncni cep.
_________________
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976

sedmikraska
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Benešov nad Ploučnicí
Vůz: Volvo 945 B200FT M46 1993( sněhurka)

B200ft/b230ft celek nebo jen klika

Příspěvek od sedmikraska »

Díky za rady a zkušenosti :prayer: ,zkusím sehnat ve svém okolí někoho kdo by se do toho popřípadě pustil. Přiložím video na ytb, jak to zní, kdyby to někoho zajímalo a měl podobný problém. Zatím s tím budu normálně jezdit.



Každopádně, kdyby se někomu doma válel přebytečně kompletní b200ft, byl by to zázrak, zatím poprosím zachovat vlákno, kdyžtak na něj průběžně navážu.

Možnost ač né ideální:
https://srotas.cz/product/s27049936820/
_________________
S pozdravem
Daniel Rélich

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 805
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

B200ft/b230ft celek nebo jen klika

Příspěvek od kishmick »

Mě to teda zní taky hodně podobně, jako klepání pístu do boku -"Piston Slap". Je to u redbloků celkem běžná věc. Děje se to, když je válec cca o 0.1mm širší, než je píst a je tam mezera. Můžeš to mít i možná takhle vyjetý-zvětšený. Ale s tim jezdí lidi normálně hodně dlouho. Neni to nebezpečný pro motor.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

kolemjdouci
Offline
Příspěvky: 675
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 745 kostka
Bydliště: Pha skoro

B200ft/b230ft celek nebo jen klika

Příspěvek od kolemjdouci »

Chtěl jsem psát nějaký moudra k výměně a opravě, ale jak píšou kolegové, ono to může docela dobře taky ještě celkem dlouho fungovat.
Oni jsou ty redbloky fakt držáky.

Pokud se ale chceš připravit tak:
máte štěstí, že jdu kolem :-D
záleží, jak si můžeš dovolit auto odstavit. Jestli má pořád jezdit, tak možnost srotas.cz není úplně marná. Za repasi Tvého motoru nedáš o mnoho méně, spíš možná naopak ( vyzkoušeno), a prohození motoru je pro nešiku na víkend ( také vyzkoušeno). Předpoklad je samozřejmě, že ta věc bude fungovat a jen motory prohodíš. Ta šance tu je, ale..
Jestli může auto stát a baví Tě se v tom hrabat ( což ale z Tvých komentářů moc nevyplývá), tak to doma rozeber a v osobním volnu dávej dohromady. Je to spousta zábavy a poučení. Nicméně i tak počítej, že za těsnění, nadrozměr ložiska, přebroušení kliky stejně něco zaplatíš ( hrubý odhad třeba 10tkč).
Mě se líbí nejvíc možnost pásek i kšandy, tedy koupit náhradní motor, ať auto jezdí, a dávat dohromady původní motor. Třeba si s ním i vyhrát, ať je čistý, těsný, a prostě udělaný. Je to ale možnost nejdražší, nejpracnější, nej, nej..


p.s. víš něco o tý slonový rantlovce v pozadí? díky
_________________
škatule hejbej se

sedmikraska
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Benešov nad Ploučnicí
Vůz: Volvo 945 B200FT M46 1993( sněhurka)

B200ft/b230ft celek nebo jen klika

Příspěvek od sedmikraska »

Ještě jednou děkuji za vaše rady a zkušenosti :prayer: , přesně jak si to rozepsal, chtěl bych tedy v návaznosti na zjištění, že to je prostě projev nějakého opotřebení, sehnat motor nový, ten časem poskládat/zrepasovat dohromady. Prostor pro to mám, ale nejsem naivní a řekl bych že to pro mě bude práce na 1/2 roku minimálně. A prozatimně využívat auto jak je, dokud nebude možnost a příležitost motor prohodit a dat dohromady druhý. V praci mám nájezdovou díru i s jeřabem a kočkou. Takže možnosti mám, ale zkušenosti neeee.
Navíc auto jsem koupil přítelkyni a z pochopitelných důvodů nemůžu teď přijít s tím že to perfektní auto přesně pro ní :jaj: ! :D Teď nebude 1/2 roku jezdit.

A rantlovka je můj žluťák, b230E+m46OD, toho trápí jen běžové plasty interiéru, které snad v následujících měsících dodělám. A taky potřebuji dolakovat a přesoustružit 14” kola :fool:
_________________
S pozdravem
Daniel Rélich

kolemjdouci
Offline
Příspěvky: 675
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 745 kostka
Bydliště: Pha skoro

B200ft/b230ft celek nebo jen klika

Příspěvek od kolemjdouci »

tak při téhle konstelaci asi opravdu jezdit a současně chystat náhradní řešení
žluťák vypadá parádně, zasloužil by si vlákno :-)
_________________
škatule hejbej se

Zpět na „Koupě - Díly“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé