
Mám motorizaci B4, modelový rok 2024, do provozu červenec 2023, aktuálně najeto 26 000 km. Tedy Mild-hybrid s Android Automotive, systémem Google a nemožností vypnout start-stop jinak, než nezapnutím pásu řidiče.
Do auta jsem se před pár dny musel dostat nouzovým klíčkem mechanicky, vše bylo mrtvé. Předcházelo tomu šestidenní odstavení po předchozích minimálně 2-3 jízdách přesahujících 50 km každá.
Ale už po 3 dnech při kontrole auta přes aplikaci, se nehlásilo. Takže k vybití muselo dojít už po těch 3 dnech.
Pomocí 12V boosteru co přivezla asistenčka, se auto podařilo nahodit a "jezděte alespoň 45 minut". Naštěstí jsem vyjel jen před barák a zajel ke kraji, že si ještě něco vyřídím, než nastoupím na projížďku. Zapnul jsem pás. Kolečko "A" zezelenalo, vybité auto si aktivovalo start-stop.

V autoriz. servisu se divili, jak to auto takhle důkladně selhalo, tam už jim nepomohl ani booster. Ale prý závadu najdou. Za dva dny strávené s náhradní Škodou Superb IV (To neměli dělat, zamiloval jsem se zejména při srovnání infotainmentů a využití prostoru v interiéru), bylo auto vypraveno ze servisu s vyměněnou 12V baterií a žádná závada prý nenalezena. Dostal jsem aktuální velkou aktualizaci SW a... Dál nevím, vše je v pořádku.
Kromě strachu, kdy a hlavně kde se to stane zase, by mě docela zajímalo, co se tam vlastně mohlo stát... Během konzultací a telefonátů na asistenčku jsem slyšel X různých verzí, z nichž bych vyloučil: časté zapínání všech spotřebičů, velmi krátké jízdy, brzdění bez respektování potřeby rekuperovat, ponechání zapnutí výhřevu sedaček.
Přijatelnější verze už jsou: některá z jednotek se "zapomněla" uspat a celé to vybila.
Co je mi ale divné. V servisu zjistili, že 12V pomocná baterijka má 2V a že se zřejmě nedobíjela, nebo co... Nabíjení 12V ale bylo v servisu v pořádku a ani podle diagnostiky prý žádná chyba. 48V baterie co jsem slyšel, byla tedy (asi?) taky vybitá? Auto ale po připojení ke zdroji normálně nastartovalo.
- Volvo má měnič 48/12V, který umí i zpětně 12/48V dobíjet trakční baterii?
- Nebo byla 48V baterie nabitá, ale vybitím 12V baterie nenaskočil systém?
- Proč se aktivoval Stop-Start, když byla zcela vybitá baterie?
Na to mi v servisu řekli, že to tam prostě je dané z výroby a že se Start-Stop aktivuje vždy, i když má vybitou baterii. (Ideálně třeba na křižovatce uprostřed centra).
Byl bych vděčný nějakému technikovi odsud, kdyby mi něco z toho vysvětlil, třeba tady někdo má více informací, než já. V tomhle je to Volvo vážně přísně uživatelské. Nic nenapíše, prakticky nic si tam člověk individuálně nenacvaká, servisní menu, teploty oleje, volty, nic. A nenapíše ani, že je nějaký problém. Na běžných fórech a webech se ani nedočtu, jaká konstrukční řešení byla použita, abych věděl, jak vlastně ta technika pracuje a jak tomu případně jít naproti, aby se nestávaly závady.
Za případné odezvy a info, moc děkuju.
