S60 III´24 Vybitá baterie po 3 dnech stání

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
Jenda60B4
Offline
Příspěvky: 1
Registrován: 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60 III - B4 -´24

S60 III´24 Vybitá baterie po 3 dnech stání

Příspěvek od Jenda60B4 »

Zdravím členy fóra, doufám, že téma jsem založil správně, i když jde o sedan S60, který není uveden v nadpisu nejnovějších Volv. :D

Mám motorizaci B4, modelový rok 2024, do provozu červenec 2023, aktuálně najeto 26 000 km. Tedy Mild-hybrid s Android Automotive, systémem Google a nemožností vypnout start-stop jinak, než nezapnutím pásu řidiče.
Do auta jsem se před pár dny musel dostat nouzovým klíčkem mechanicky, vše bylo mrtvé. Předcházelo tomu šestidenní odstavení po předchozích minimálně 2-3 jízdách přesahujících 50 km každá.
Ale už po 3 dnech při kontrole auta přes aplikaci, se nehlásilo. Takže k vybití muselo dojít už po těch 3 dnech.
Pomocí 12V boosteru co přivezla asistenčka, se auto podařilo nahodit a "jezděte alespoň 45 minut". Naštěstí jsem vyjel jen před barák a zajel ke kraji, že si ještě něco vyřídím, než nastoupím na projížďku. Zapnul jsem pás. Kolečko "A" zezelenalo, vybité auto si aktivovalo start-stop. :fool: Palubní deska zamžikala a konec. To jsem tedy nečekal... Tak opět volání asistenčky a už doporučení další boosterování neprovádět a nechat auto naložit do servisu. Což se s dalším připojením na zdroj a odbrzděním povedlo.
V autoriz. servisu se divili, jak to auto takhle důkladně selhalo, tam už jim nepomohl ani booster. Ale prý závadu najdou. Za dva dny strávené s náhradní Škodou Superb IV (To neměli dělat, zamiloval jsem se zejména při srovnání infotainmentů a využití prostoru v interiéru), bylo auto vypraveno ze servisu s vyměněnou 12V baterií a žádná závada prý nenalezena. Dostal jsem aktuální velkou aktualizaci SW a... Dál nevím, vše je v pořádku.

Kromě strachu, kdy a hlavně kde se to stane zase, by mě docela zajímalo, co se tam vlastně mohlo stát... Během konzultací a telefonátů na asistenčku jsem slyšel X různých verzí, z nichž bych vyloučil: časté zapínání všech spotřebičů, velmi krátké jízdy, brzdění bez respektování potřeby rekuperovat, ponechání zapnutí výhřevu sedaček.
Přijatelnější verze už jsou: některá z jednotek se "zapomněla" uspat a celé to vybila.
Co je mi ale divné. V servisu zjistili, že 12V pomocná baterijka má 2V a že se zřejmě nedobíjela, nebo co... Nabíjení 12V ale bylo v servisu v pořádku a ani podle diagnostiky prý žádná chyba. 48V baterie co jsem slyšel, byla tedy (asi?) taky vybitá? Auto ale po připojení ke zdroji normálně nastartovalo.
- Volvo má měnič 48/12V, který umí i zpětně 12/48V dobíjet trakční baterii?
- Nebo byla 48V baterie nabitá, ale vybitím 12V baterie nenaskočil systém?
- Proč se aktivoval Stop-Start, když byla zcela vybitá baterie?
Na to mi v servisu řekli, že to tam prostě je dané z výroby a že se Start-Stop aktivuje vždy, i když má vybitou baterii. (Ideálně třeba na křižovatce uprostřed centra).

Byl bych vděčný nějakému technikovi odsud, kdyby mi něco z toho vysvětlil, třeba tady někdo má více informací, než já. V tomhle je to Volvo vážně přísně uživatelské. Nic nenapíše, prakticky nic si tam člověk individuálně nenacvaká, servisní menu, teploty oleje, volty, nic. A nenapíše ani, že je nějaký problém. Na běžných fórech a webech se ani nedočtu, jaká konstrukční řešení byla použita, abych věděl, jak vlastně ta technika pracuje a jak tomu případně jít naproti, aby se nestávaly závady.
Za případné odezvy a info, moc děkuju. :)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13065
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

S60 III´24 Vybitá baterie po 3 dnech stání

Příspěvek od Urvanej »

Auta v záruce tu lidi moc neřeší a nechávají to na prodejci.
Mohlo odejít cokoliv, ty hybridy mají tak složitou architekturu, že se těžko hledá bota, protože porozumění tomu systému neni nic jednoduchýho ani když máš přístup k veškerý dokumentaci.

tomsi
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 2 roky
Bydliště: Brno
Vůz: V60 II

S60 III´24 Vybitá baterie po 3 dnech stání

Příspěvek od tomsi »

Nemohla prostě jen odejít 12V baterie? Je to nejjednodušší a nejpravděpodobnější vysvětlení asi ještě s tím, že se zasekla nějaká jednotka a vybila to. Pokud ta 12V umřela tak, že měla 2V, nedivím se, že auto nechtělo nastartovat i kdyby 48V byla OK. Kdyby na 12V nefungovalo dobíjení, věřím že by to auto dalo vědět kontrolkami a výpisy závad mnohem dřív už za jízdy. Samozřejmě to mohla být i ta zapomenutá jednotka, která se dalším startem a přehráním SW odsekla. Já když auto koupil jako ojeté, tak mi jela tak napůl aplikace a ukázalo se, že prostě byla zaseklá nějaká jednotka v autě a až po resetu v servisu najednou všechny funkce v app naběhly.

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé