Hoši, asi takhle: moje choť je se svojí 745 na Šumavě, já v Brně. Jede si, jede, najednou oblaka páry. Zastaví, obhlídne, vyfotí. Nějakej okolojedoucí traktorista nasadí hadici, ale brble, že to nějak špatně drží. Choť doleje vodu, nedotahuje víčko a pokračuje v jízdě. Motor spokojeně přede...
Prosím vás o posouzení - je ten náústek v pořádku, nebo je nějakej krátkej? A co je uvnitř toho náústku? Já totiž nevím přesně, co bych měl vidět.
Dík.
Hadice a náústek od topení na firewallu - hilfe!
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1793
- Registrován: 21 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
Hadice a náústek od topení na firewallu - hilfe!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 2200
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Hadice a náústek od topení na firewallu - hilfe!
Řekl bych že je trubka ulomená a zbytek zůstal v hadici. Co je to stříbrné vevnitř nepoznám, ale myslim že by to tam být nemělo.
-
Offline
- Příspěvky: 766
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Hadice a náústek od topení na firewallu - hilfe!
Ulomená půlka nátrubku. Když není hadice nasazená ne nadoraz k přepážce a spona je na konci nátrubku a ne na konci hadice, tak v krajích kde se solí to v koutě mezi nátrubkem a hadicí dokáže "hezky" korodovat, co jsem zatím viděl.
Zbytek nátrubku je v hadici (necelé 2 cm). Část se skoro jistě rozpadne, takže ten kdo to bude vyndavat (úzké elektrikářské kleště) by s tím měl počítat a ohnout si hadici tak, aby to padalo ven a ne do motoru.
Jak se průchodka vyndavá zatím nevím, k preventivně-vzdělávací akci "demontáž palubky na devítce" jsem se zatím nerozhoupal...
Nicméně stvořit si násuvný prodlužovák a připájet na trčící nízkoteplotní pájkou (cínostříbrnou) je s dostatečně ostrým ohřevem možné i na autě (mokrý hadr do kterého cmírá hadice ochranu přepážky zvládne).
To bílé bude nejspíš tenký povlak vykrystalizovaných solí z nemrzky.
Zbytek nátrubku je v hadici (necelé 2 cm). Část se skoro jistě rozpadne, takže ten kdo to bude vyndavat (úzké elektrikářské kleště) by s tím měl počítat a ohnout si hadici tak, aby to padalo ven a ne do motoru.
Jak se průchodka vyndavá zatím nevím, k preventivně-vzdělávací akci "demontáž palubky na devítce" jsem se zatím nerozhoupal...
Nicméně stvořit si násuvný prodlužovák a připájet na trčící nízkoteplotní pájkou (cínostříbrnou) je s dostatečně ostrým ohřevem možné i na autě (mokrý hadr do kterého cmírá hadice ochranu přepážky zvládne).
To bílé bude nejspíš tenký povlak vykrystalizovaných solí z nemrzky.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
-
Online
- Člen VK
- Příspěvky: 980
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
Hadice a náústek od topení na firewallu - hilfe!
A co krizově vynechat radiátor a propojit hadice nakrátko kouskem trubičky?
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13170
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Hadice a náústek od topení na firewallu - hilfe!
jojo, jedině sundat ten druhej kus z nátrubku a nasadit tam, kde druhá hadice začíná a v klidu dojede.
Kdyžtak už jsem doma, kdybych mohl pomoci.
Kdyžtak už jsem doma, kdybych mohl pomoci.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1793
- Registrován: 21 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
Hadice a náústek od topení na firewallu - hilfe!
Pánové, děkuju za informace a nabídky pomoci.
Na Šumavě žijou asi samí dobří lidé - nejen traktorista v úvodu patálie, ale i mechanici ze servisu v Kašperských horách byli v pátek odpoledne ochotní Yvoně pomoci. Udělali (asi na popud Vityjana
) zkratovaci propojku mezi hadice topení, ale navíc otestovali chladicí system na výfukové plyny a vyndali termostat, který byl asi příčinou... Prý se neotvíral, zvedl se tlak a náústek (asi už nalomenej) praskl...
Auto včera najelo další desítky kilometrů a dobrý
Mám ještě dotaz: ten náústek je součástí výměníku, nebo jen jakási "průchodka" do kabiny a k ventilu topení? Auto je holobyt bez klimy s posuvnýma ovladačena ventilace.
Ještě jednou díky!
Na Šumavě žijou asi samí dobří lidé - nejen traktorista v úvodu patálie, ale i mechanici ze servisu v Kašperských horách byli v pátek odpoledne ochotní Yvoně pomoci. Udělali (asi na popud Vityjana

Auto včera najelo další desítky kilometrů a dobrý

Mám ještě dotaz: ten náústek je součástí výměníku, nebo jen jakási "průchodka" do kabiny a k ventilu topení? Auto je holobyt bez klimy s posuvnýma ovladačena ventilace.
Ještě jednou díky!
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 71
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha 9 - Vinoř
- Vůz: V 740, B230K, 88´
Hadice a náústek od topení na firewallu - hilfe!
Já mám pocit, že to je přímo už regulační ventil topení. Jednou jsem ho měnil, je tam docela málo místa a špatně se k tomu může.
Na obrázku je to položka 37.
Na obrázku je to položka 37.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 740 GL,2316ccm, r.v. 87, 86kW(B230K), 5ti-kvalt manuál
Volvo 740 GL,2316ccm, r.v. 87, 86kW(B230K), 5ti-kvalt manuál
-
Offline
- Příspěvky: 1793
- Registrován: 21 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
Hadice a náústek od topení na firewallu - hilfe!
Čahoune, díky za info, máš recht.
Auta bez klimy mají jeden náústek ventilu prostrčenej firewallem do motoru a při jeho výměně se musí pootočit o 90st. PO směru ručiček, aby se dal vyjmout. Navíc bowden od posuvného regulátoru ovládá přes přepákování (které je připevněno na ventil) klapku, která směruje proud vzduchu přes/mimo výměník (takhle to má řešené topení, které jsem očumoval u Sarkasmica - na rozdíl od obrázku výše, kde je bowden vedený nejdřív na klapku a od ní dál na ventil
)
Výměna je brnkačka, zejména když je celá bedna s topením mimo auto
Druhej průchod firewalem je řešen kovovou trubkou, která auto přežije... Plasty začínám milovat stejně jako dvoutakty...
Auto už je zpátky v Brně, 300km a gut, takže jsem vám vyfotil, jak se to dělá na počkání v Sudetech
A to po Yvoně chtěli jenom poděkovat
Auta bez klimy mají jeden náústek ventilu prostrčenej firewallem do motoru a při jeho výměně se musí pootočit o 90st. PO směru ručiček, aby se dal vyjmout. Navíc bowden od posuvného regulátoru ovládá přes přepákování (které je připevněno na ventil) klapku, která směruje proud vzduchu přes/mimo výměník (takhle to má řešené topení, které jsem očumoval u Sarkasmica - na rozdíl od obrázku výše, kde je bowden vedený nejdřív na klapku a od ní dál na ventil

Výměna je brnkačka, zejména když je celá bedna s topením mimo auto

Druhej průchod firewalem je řešen kovovou trubkou, která auto přežije... Plasty začínám milovat stejně jako dvoutakty...

Auto už je zpátky v Brně, 300km a gut, takže jsem vám vyfotil, jak se to dělá na počkání v Sudetech


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Online
- Člen VK
- Příspěvky: 980
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
Hadice a náústek od topení na firewallu - hilfe!
Improvizace je zcela na místě 

_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé