Ktory motor

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Ergo
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Stropkov
Vůz: audi a4

Ktory motor

Příspěvek od Ergo »

Zdar,uvazujem o kupe volva v60 (od r.2018) v benzine kedze tie nove diesle niesu velmi chvalene.Ktory motor by ste mi odporucili t4 alebo t5?O mildhybridoch som toho vela nenasiel.Pripadne aka je tam poruchovost a spotreba,niesom ziadny pretekar ale nechodim vzdy podla predpisov.Dakujem za odpovede

FERGU$
Offline
Příspěvky: 166
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Morava na severu
Vůz: V60 MY19 D3 110kW

Ktory motor

Příspěvek od FERGU$ »

Ahoj, nechci tě nijak buzerovat nebo moralizovat, ale je to klasický syndrom nově příchozích na fórum. Místo toho, aby trochu hledali a ve většině případů odpověď najdou, protože auta a motory všech typů už tady byli "rozebrány a složeny nejméně stokrát" :D , tak hned zakládají nové vlákno a zbytečně to tu pak plevelí a celé fórum se stává, čím dál méně přehledné.
Zkus použít HLEDAT, určitě se ti odpovědi dostane.
.... A třeba tady pár odkazů:

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=83069

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=47424

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80765

A diskuzí podobného typu je tady víc.
_________________
V60 II, MY 2019, D3, 110kW, motor D4204T16, Inscription
Galerie: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80299
Minulá Volva: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=29327

Jasper
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

Ktory motor

Příspěvek od Jasper »

Ale když už si vlákno založil, tak by mě tedy jako provozovatele v minulosti a dodnes 5 x D5 motorů ve Volvu, jestli si při výběru vozu vyřadil naftu jen z důvodu, že není moc chválena...Kým a kde. Na internetech? Tady na fóru?
Víš proč se ptám? Ptž si omezit motorizaci na benzín jen proto, že to "někdo" a "někde" nechválí mě přijde zkratkovité. A počkej, až se ti vysype benzín, tak to bude Volvo vyřazeno úplně ...Jo, kdyby si napsal, že jezdíš kolem komína a jen čas od času dálku, pak to třeba smysl začne dávat, ale já ti za sebe doporučuji vyzkoušet i slušnou naftu. Nezatracoval bych ji jen kvůli tomu, že jedna paní povídala. Sumárně těch diesel V60/V90 je o poznání více a tak se může třeba jevit jako poruchovější. Já tu negativní zkušenost nemám a jsem s ní max. spokojen. Ale jsem asi malý vzorek pro takové zásadní rozhodování.
_________________
XC60 T8 Ultra Red Fusion V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar / na prodej

Ergo
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Stropkov
Vůz: audi a4

Ktory motor

Příspěvek od Ergo »

Jazdim do prace 1100km raz mesacne a medzi tym kratke trasy,nemam nic proti nafte ale precital som tu forum a vela ludi pise hlavne nie naftu od vea tak preto,viem ze je to o tom ako clovek to auto servisuje a sprava sa o nemu ale kedze chcem kupit jazdenku tak tam mi ten benzin prisiel ako lespia volba,najprv som zvazoval xc60 d3 s najazdom okolo 60tkm.Ale nikdy som naftu nemal tak preto som skor za benzin.xc60 v benzine ma asi vatsiu spotrebu ako v60 tak preto som sa rozhodol pre v60.
Popripade ako je na tom d3 viem ze mali porblemy s egr niekto tu spominal aj prasknute bloky,problemy s dpf u benzinu som vela problemov nenasiel tak preto sa pytam ze ak uz benzin ktory z tychto 2.Dakujem

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

Ktory motor

Příspěvek od lkopcansky »

D3 110 kW by mala byt už len z princípu najspoľahlivejšia. Ma len 1 turbo, D4/D5 sú biturbo, D5 aj s powerpulse, ak funguje🤣

Osobne mám skúsenosť s XC60 D3 2017 ale minulá generácia. Od nova do 205 tis km(doteraz) a 0 porúch. Servis každých 25-30 tis km, jazdené všetko, nepozerá sa zohrievanie a dochladzovanie. Tamkovany len prémiový diesel…
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

Ergo
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Stropkov
Vůz: audi a4

Ktory motor

Příspěvek od Ergo »

Dakujem konecne za komentar k otazke.Viem ze ta d3 by mala byt z hladiska jednoduchosti najspolahlivejsia ale niektori sem pisali ze na xc60 je slaba lebo tazke auto tak preto mali s tym problemy.Ak este mozem aka je tam spotreba aj ked mate starsiu generaciu ale motor je tam asi ten isty ze?

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

Ktory motor

Příspěvek od lkopcansky »

Treba sa na tom previesť a sám podľa seba zvážiš, či je to pre teba dostatočné. Ma to 8 stup. automat, čo tomu pomáha. Predpokladám, že XC60 D3 bude predokolka
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Ktory motor

Příspěvek od Tod2 »

taky trochu koukám, taky na benzín, osobně chci T5, ale je jich docela málo a často za dvojnásobek ceny co nafta :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Cronicle
Offline
Příspěvky: 208
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Košice
Vůz: Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar

Ktory motor

Příspěvek od Cronicle »

T8 :)
_________________
Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar 240kW

Ergo
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Stropkov
Vůz: audi a4

Ktory motor

Příspěvek od Ergo »

No preto som sa to tu chcel opytat ze ktory motor lebo pri mojom najazde 15-20k rocne by mi skor pasoval benzin len neviem ci t4 alebo t5,vo som sa docital je tam iny kompresny pomer a ine turbo ale z hladiska spolahlivosti mi logocky pride ta t4 aj ked tych 184kw v t5 ma láka😃.

Cronicle
Offline
Příspěvky: 208
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Košice
Vůz: Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar

Ktory motor

Příspěvek od Cronicle »

T8 :P
_________________
Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar 240kW

Ergo
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Stropkov
Vůz: audi a4

Ktory motor

Příspěvek od Ergo »

T8 velmi nie ja sa bojim ist do hybrida😅som skor stara skola benzin a nech to ma primerany vykon k objemu,ae rad si necham poradit a nieco nove naucit

JiFi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 361
Registrován: 2 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

Ktory motor

Příspěvek od JiFi »

A proč je vlastně tohle vlákno ve fóru o P2 apod.? :green:
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14252
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Ktory motor

Příspěvek od raolsa »

Přesunuto
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Dural8
Offline
Příspěvky: 1335
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

Ktory motor

Příspěvek od Dural8 »

Za mě jestli Ti přijde 184kW jako přiměřený výkon k dvoulitru, tak ok. Dle mého je to akorát přefouknutej dvoulitr a doplním to, že všude v inzerci jsou vidět T5 co mají najeto 200-300-400 ať si o tom můžeš udělat vlastní názor, nebo nejsou? Oproti tomu D3 a D4 je vidět dost, spousta těch aut má najeto 300 a v pohodě. Já vím, že tu má David Patočka slovo a když jednou napsal, že VEA D3 a D4 jsou špatný motory, tak to převzalo celý fórum a teď je to tady momentální bublina. Jenomže ono těm pětiválcařům do budoucna nezbyde nic jiného, než si tu VEAu pořídit, pokud zůstanou u Volva a zjistí, že to není tak špatný.
Je to obdoba jako jsem pracoval na opravách HP tiskáren a nikdo ze zaměstanců by si HP tiskárnu nekoupil, protože je to šajz. Je až s podivem, že to byli slavné HP 750-950 s železným šasi co nakonec natiskly statisíce stran. A takhle to tady máme dle mého s VEA.

Navíc dle mého není relevantní, jestli najedeš 15-20t km za rok, ale v jakém složení. Pokud je to 2-5km jedna cesta, pak nafta jasně ne, ale přímovstřikový benzín se už dneska ví, že ten taky ne (ředí olej benzínem z principu věci ). Pokud ale sedneš do auta třeba na 50-100km trasu, pak nemusí být ani pro 20t ročně D3-D4 špatná volba.

Ve spotřebu s předokolkou ve V60 počítej klidně 5-7, když poženeš tak 9-10. V XC60 samozřejmě o něco víc.
_________________
V60 D4

Ergo
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Stropkov
Vůz: audi a4

Ktory motor

Příspěvek od Ergo »

Dakujem za odpoved ono je to tak ako som pisal raz za mesiac cesta 1100km a potom len kratke trasy do 5km preto benzin.A nepovedal som ze 184 je primerane len ze ma to láka a na tu t4 som nenasiel nikde rozumnu recenziu.Asi sa najskor rozhodnem pre tu 140kw verziu vo v60 na zaciatok kedze som volvo nemal a casom mozno aj xc60 v nafte pribudne😅Dakujem vsetkym za postrehy a rady

tomsi
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V60 II

Ktory motor

Příspěvek od tomsi »

Viděl jsem ten dlouhý post od p Patočky a právě že tam vůbec nepsal, že jsou VEA diesely nekvalitní. Když to shrnu, psal tam že je to především o tom, jak se k motoru člověk chová a rozebral tu spolehlivost a typické závady do mnoha bodů, kde došel k tomu, že jsou staré 5 válce a VEA na tom v něčem úplně stejně a v něčem jsou statisticky trochu choulostivější VEA, ale žádný velký hate. Velkou negativní pověst si podle mě VEA nesou kvůli prvním ročníkům, kde byly ty špatné pístní kroužky a špatné EGRy a ještě jim častěji praskaly bloky a když se pak potichu problémy odstraní, negativní pověst zůstane. Na 5km trasy by byla nejlepší Fabia MPi. Na ježdění 1000km 1x za měsíc + spousta krátkých 5km tras, by byl asi nejlepší plugin hybrid, pokud má člověk kde dobíjet. Na 5km trasách si asi zničíte jak moderní diesel tak moderní benzín.

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé