MOTOR: Teplota oleja
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: BA
MOTOR: Teplota oleja
Ahojte,
troska sa oteplilo a objavila sa mi na aute zaujimava vec.
Rucicka teploty oleja sa mi potom, co som zastavil mierne zdvihla nad polovicu (2x), v oboch pripadoch som mal pustenu klimu pocas jazdy. Trosku dlhsie som nehal bezat ventilator, resp. ked som nastartoval a presiel par desiatok metrov, tak sa ustalila spat na polke.
Jazdil som aj v minulorocnych horucavach a vtedy to bolo v najlepsom poriadku.
Nestalo sa vam nahodou nieco podobne? Mimo, chladiacu kvapalinu aj olej mam tesne po vymene.
Dik
J.
troska sa oteplilo a objavila sa mi na aute zaujimava vec.
Rucicka teploty oleja sa mi potom, co som zastavil mierne zdvihla nad polovicu (2x), v oboch pripadoch som mal pustenu klimu pocas jazdy. Trosku dlhsie som nehal bezat ventilator, resp. ked som nastartoval a presiel par desiatok metrov, tak sa ustalila spat na polke.
Jazdil som aj v minulorocnych horucavach a vtedy to bolo v najlepsom poriadku.
Nestalo sa vam nahodou nieco podobne? Mimo, chladiacu kvapalinu aj olej mam tesne po vymene.
Dik
J.
_________________
Bolo: Volvo V40 2.0T model 1999 - predane
Mozno raz: XC70 3.2 AWD
Bolo: Volvo V40 2.0T model 1999 - predane
Mozno raz: XC70 3.2 AWD
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5743
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: PRG
Teplota oleja
Prosím tě -myslel jsem si, že už mám fotky všech palubních desek, které se do 40tek dávali, ale asi jsem se mýlil, protože ručičkový indikátor teploty oleje ještě nemám.Jano píše:Rucicka teploty oleja ........
Mohl by jsi sem dát foto tvé palubky???
mooooc mě to zajímá
díky

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: BA
OK, mozno je to teplota chladiacej kvapaliny, v kazdom pripade je to bezny ukazovatel na pravej strane.
FOto som pripojil v inom clanku.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php ... c&start=25
FOto som pripojil v inom clanku.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php ... c&start=25
_________________
Bolo: Volvo V40 2.0T model 1999 - predane
Mozno raz: XC70 3.2 AWD
Bolo: Volvo V40 2.0T model 1999 - predane
Mozno raz: XC70 3.2 AWD
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5743
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: PRG
to moc dobrá fotka nebyla - takhle to snad bude lepší - ne 

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 4755
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: J. Hradec
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: BA
-
Offline
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5743
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: PRG
Takže - předpokládám, že se teda bavíme o indikaci teploty chladící kapaliny.
Já jsem se s tím nesetkal, ale je to dané tím, že zaparkuju a okamžitě vystoupím - takže so dělá teplota poté netuším.
Nicméně to, že se teplota po zastavení zvýší, je docela reálné - motor má daleko vyšší teplotu a navíc kapalina přestane cirkulovat a chladit se, takže proč ne.
Pokud teplota chladící kapaliny neleze přes půlku v průběhu jízdy, nevěnoval bych tomu žádnou pozornost. Osobně se domnívám, že je vše v pořádku.
Já jsem se s tím nesetkal, ale je to dané tím, že zaparkuju a okamžitě vystoupím - takže so dělá teplota poté netuším.
Nicméně to, že se teplota po zastavení zvýší, je docela reálné - motor má daleko vyšší teplotu a navíc kapalina přestane cirkulovat a chladit se, takže proč ne.
Pokud teplota chladící kapaliny neleze přes půlku v průběhu jízdy, nevěnoval bych tomu žádnou pozornost. Osobně se domnívám, že je vše v pořádku.

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: BA
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5743
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: PRG
Jo - to je ale hlavně kvůli Turbu a jeho mazání, nikoliv kvůli teplotám kapalin 

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: BA
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5743
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: PRG
Ne-e. Já se akorát snažím moc nehonit turbo před tím než vypnu motor. Prostě posledních pár minut před zaparkováním a vypnutím motoru jedu opravdu piánko a nevytáčím motor do vysokých otáček. To nejhorší, co můžeš udělat turbu je přijet někam s roztočeným motorem (a zároveň turbem), dupnout na brzdu a vypnout motor. Protože v ten okamžik vypneš i mazání a dotáčející se turbo se najednou nemaže a jede na sucho 

Naposledy upravil(a) Lachtan dne 03 led 2020 04:36, celkem upraveno 3 x.
Důvod: Zbytečná citace.
Důvod: Zbytečná citace.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 395
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: SK, St. Lubovna
jj, robim to same ako Lachtan...
Naposledy upravil(a) dod dne 03 led 2020 04:36, celkem upraveno 3 x.
Důvod: Zbytečná citace.
Důvod: Zbytečná citace.
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk
-
Offline
- Příspěvky: 1883
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
Lachtan píše: To nejhorší, co můžeš udělat turbu je přijet někam s roztočeným motorem (a zároveň turbem), dupnout na brzdu a vypnout motor. Protože v ten okamžik vypneš i mazání a dotáčející se turbo se najednou nemaže a jede na sucho

turbo nemá setrvačníček, navíc se točí i na volnoběh, navíc se tlak oleje udrží i chviličku po zastavení motoru...
jsem přesvědčen, že turbomotor se má vypnout až po chvíli volnoběhu jen proto, aby se turbo ochladilo, ne zpomalilo - a ochlazení nepotřebuje až tak to železo, ale olej a voda, který zůstanou v turbu
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 1883
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
yvona má ve 480 (bez turba) el.pumpu, která honí vodu hlavou nebo malým okruhem - podrobně jsem to nezkoumal, je tam hadic jak ve vodárně
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2900
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Má to poměrně hodně aut s turbem. Taky jsem si říkal, že si takovou vychytávku pořídím do parných veder, neb sedma nemá elektrický ventilátor, tak alespoň tuhle srandu, která celkem hodně pomůže.Jarda S40 píše:Nemívaj některá auta pomocnou vodní pumpu na dochlazování turba??
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 1883
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5743
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: PRG
No tak dobře - plácám nesmysly - nóóóstanda píše:Lachtan píše: To nejhorší, co můžeš udělat turbu je přijet někam s roztočeným motorem (a zároveň turbem), dupnout na brzdu a vypnout motor. Protože v ten okamžik vypneš i mazání a dotáčející se turbo se najednou nemaže a jede na sucho
turbo nemá setrvačníček, navíc se točí i na volnoběh, navíc se tlak oleje udrží i chviličku po zastavení motoru...
jsem přesvědčen, že turbomotor se má vypnout až po chvíli volnoběhu jen proto, aby se turbo ochladilo, ne zpomalilo - a ochlazení nepotřebuje až tak to železo, ale olej a voda, který zůstanou v turbu



_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2900
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Na mot. B230F je vrtule na klíňáku a jak zastaví motor, tak zastaví i vrtule chladiče a vodní pumpa. U novějších aut je elektr. ventilátor, který jede ještě chvíli po vypnutí motoru aby schladil kapalinu. Ono totiž v momentě kdy přestane cirkulovat a chladit se přes chladič, tak dochází k nárůstu teploty a konkrétně hiníkové motory to nemají moc rády, o těsněních O krožcích a guferech nemluvě. U mot B230F nejvíc nadává těsnící gumička mezi hlavou a vodní pumpou.standa píše:čemu pomůže?jarek.krizan píše:
Má to poměrně hodně aut s turbem. Taky jsem si říkal, že si takovou vychytávku pořídím do parných veder, neb sedma nemá elektrický ventilátor, tak alespoň tuhle srandu, která celkem hodně pomůže.
Takže už jsem si pořídil chladič s otvorem pro čidlo a teď ještě vyrobit "saharu" a namontovat do okruhu el. čerpadlo a když se to dobře spočítá a instaluje, tak se kromě toho v zimě zlepší i rychlost náběhu topení.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
To chceš jako předělávat ten B230F? Není to zbytečný? Můj motor najezdil 250 kkm na Floridě, kde je asi trochu tepleji a je bez problémů. Nebo na devítce? Tam bych to chápal. Ale necirkuluje kapalina i po vypnutí motoru samotíží?
Naposledy upravil(a) Jarda S40 dne 03 led 2020 04:36, celkem upraveno 3 x.
Důvod: Zbytečná citace.
Důvod: Zbytečná citace.
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2900
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
-
Offline
- Příspěvky: 111
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Chudolazy
- Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V
Železo to sice asi nepotřebuje, ale vypnutím motoru přestávají obě média cirkulovat, ne? A když je turbo rozpálený na 800°C, tak je asi lepší ho nechat ochladit chvilku na volnoběhu - můj názorstanda píše:Lachtan píše: To nejhorší, co můžeš udělat turbu je přijet někam s roztočeným motorem (a zároveň turbem), dupnout na brzdu a vypnout motor. Protože v ten okamžik vypneš i mazání a dotáčející se turbo se najednou nemaže a jede na sucho
turbo nemá setrvačníček, navíc se točí i na volnoběh, navíc se tlak oleje udrží i chviličku po zastavení motoru...
jsem přesvědčen, že turbomotor se má vypnout až po chvíli volnoběhu jen proto, aby se turbo ochladilo, ne zpomalilo - a ochlazení nepotřebuje až tak to železo, ale olej a voda, který zůstanou v turbu

_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
-
Offline
- Příspěvky: 1883
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
-
Offline
- Příspěvky: 111
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Chudolazy
- Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé