Hydroložiska D5

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
herobrinsorbo
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 2 roky 2 měsíce
Bydliště: Zdice
Vůz: S60 I D5244T

Hydroložiska D5

Příspěvek od herobrinsorbo »

Zdravím, mám klasický problém se smrtí hydroložisek a tím pádem hlasitého zvuku z motoru když otevřu víčko oleje. Když odpojím hydroložiska tak zvuk přestane, takže jsem si jistý že jsou to oni. Jak dlouho můžu jezdit bez nich? Nějaké vibrace v kabině mi nevadí, spíš mi jde o životnost motoru.
Děkuji

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Hydroložiska D5

Příspěvek od raolsa »

No pokud se zvuk z víčka změní, když odpojíš hadičku od silentbloků, tak to ukazuje na to, že jsou dobré. Kdyby se zvuk nezměnil, tak by mohly být špatné.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

herobrinsorbo
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 2 roky 2 měsíce
Bydliště: Zdice
Vůz: S60 I D5244T

Hydroložiska D5

Příspěvek od herobrinsorbo »

Problém je v tom že to dělá tento zvuk: https://www.youtube.com/watch?v=QHLyubTrIQ8&t=114s&ab_channel=SiRobb, tudíž jsou hydroložiska po smrti.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Hydroložiska D5

Příspěvek od raolsa »

Opakuji, pokud se zvuk změní, když odpojíš hadičku, tak silentblokům nic není. Už jsem se setkal s tím, že při připojení hadičky začal motor z víčka cvakat a po odpojení se ztišil.
Taky můžeš mít problém s únikem jinde než u silentbloků. Nezapomeň, že podtlak taky ovládá turbo, nebo u 136 kw verze, klapku EGR.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Hydroložiska D5

Příspěvek od Tod2 »

pokud si nejsi jistý, zapoj si mezi ventil a silentbloky nějaký podtlakový měřák, mělo by tam být něco kolem -0,9bar
pokud bude míň je někde únik, ale napřed bych prošel hadičky, respektive připojení k silentblokům
a malá poznámka, podtlak do silentů funguje jen na volnoběh, pak se odpojí někde kolem 850ot
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 843
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Hydroložiska D5

Příspěvek od powl »

herobrinsorbo píše: 07 dub 2023 18:38 Zdravím, mám klasický problém se smrtí hydroložisek a tím pádem hlasitého zvuku z motoru když otevřu víčko oleje. Když odpojím hydroložiska tak zvuk přestane, takže jsem si jistý že jsou to oni. Jak dlouho můžu jezdit bez nich? Nějaké vibrace v kabině mi nevadí, spíš mi jde o životnost motoru.
Děkuji
na zivotnost motoru to nema vliv
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Hydroložiska D5

Příspěvek od Tod2 »

kecám, podtlak do silentbloků se odpojuje někde kolem 1100ot
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Hydroložiska D5

Příspěvek od mlgviktorko »

S tímhle mám taky problém.

Vibrace na volnoběh do těch cca 1100 otáček.

Když otevřu víčko, tak je to hodně slyšet.

Pokud odpojím hadičku přímo jako na videu a zacpu vývod z té plastové krabičky prstem (tím pádem tuším vyloučím možnost děravých obou silentbloků), tak se však zvuk z víčka nijak nezmění.

Podtlak v tom cítím docela silný, tak netuším v čem by mohl být problém. Asi by to chtělo změřit kolik tam přesně je.

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Hydroložiska D5

Příspěvek od mlgviktorko »

Zdravím, přiznám se, že jsem tento problém nějak odignoroval, ale teď jsem v plném nasazení to vyřešit :D

Dokázal by někdo poradit, co přesně u 136 Kw verze překontrolovat?

Po zacpání podtlaku k tomu ovládacímu ventilu silentbloků se žádná změna nekoná. Raolsa zmínil ještě něco kolem EGRu, je to jediné, co bych mohl prověřit?

Jinak se mi vedení zdá v pořádku a je tam pořád stále silný podtlak...

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Hydroložiska D5

Příspěvek od Romulusw »

Jen soukromé info, co vyrábí ten podtlak? Vývěva pro posilovač brzd?

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Hydroložiska D5

Příspěvek od mlgviktorko »

Mám za to, že ano.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Hydroložiska D5

Příspěvek od Tod2 »

měřákem si vždy změřím, kolik to udělá podtlak v hadicích mezi ventilem a silentbloky, když je to v pořádku, bývá tam zhruba -0,9bar
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Hydroložiska D5

Příspěvek od Romulusw »

Právě, napadlo mě, jestli ta vývěva dost saje.

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Hydroložiska D5

Příspěvek od videoice »

Když otevřu víčko, tak je to hodně slyšet.

Pokud odpojím hadičku přímo jako na videu a zacpu vývod z té plastové krabičky prstem (tím pádem tuším vyloučím možnost děravých obou silentbloků), tak se však zvuk z víčka nijak nezmění.
Mám úplně stejný problém. Když otevřu víčko, tak jakoby "klepou olejové páry". Když zacpu hadičku od podtlakového čerpadla před ventilem k téčku na silentbloky, tak "klepání olejovích par" z víčka je úplně stejně hlasité.

Turbo by na V70 P2 facelift D5 120kW mělo být ovládané elektricky. Co dalšího je napojeného na podtlak?

Objednal jsem potlakový měřák z Alzy, čím by to mohlo být a co mám proměřit?

Jak vůbec ta podtlaková pumpa funguje, resp. proč se ozývá to "klepání olejové páry" z víčka? Ten podtlak jde i nějak do motoru? Může tohle zároveň souviset s vyšší spotřebou oleje?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Hydroložiska D5

Příspěvek od raolsa »

Podtlak ovládá i klapku chladiče EGR, často bývá zaseklá, nebo děravý její ovládací válec. To je pak na výměnu celého chladiče EGR (nebo EGR, teď si nevzpomenu), protože samotný válec, nebo klapka, se nedodává.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Hydroložiska D5

Příspěvek od Tod2 »


Turbo by na V70 P2 facelift D5 120kW mělo být ovládané elektricky. Co dalšího je napojeného na podtlak?

a není to už 136kW?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Hydroložiska D5

Příspěvek od raolsa »

Můžou být obě varianty. Železo je stejný, ale pro některé trhy byl motor podladěn.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Hydroložiska D5

Příspěvek od videoice »

Turbo má dle VIDy elektrické ovládání. Dle webu u D5 od P2 faceliftu.
image.png

Klapka chladiče EGR je tady:
image.png
změřím a zjistím zda jde do EGR nebo chladiče. K čemu tam vůbec je? Myslel jsem, že se EGR ovládá motorkem (9 na obr).

S tou VIDou se teprve seznamuji. Je tam nějaká možnost zobrazit díly složené nebo kam vedou? Občas mi přijde, že je docela peklo nějaký díl najít a zjistit kam vede.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Hydroložiska D5

Příspěvek od raolsa »

Klapka je sice ve Vidě rozkreslená, ale jak vidíš, je u čísla 7 NS, tzn. nedodává se samostatně, pouze s chladičem.

Jiné výkresy nikde k dispozici nejsou, pouze takto. Taky občas hledám díl hrozně dlouho a pak zjistím, že je úplně jinde.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

norbi3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Zvolen
Vůz: S60 D5 136 kw
Bydliště: SK - Zvolen

Hydroložiska D5

Příspěvek od norbi3 »

videoice píše: 28 srp 2024 01:02
Když otevřu víčko, tak je to hodně slyšet.

Pokud odpojím hadičku přímo jako na videu a zacpu vývod z té plastové krabičky prstem (tím pádem tuším vyloučím možnost děravých obou silentbloků), tak se však zvuk z víčka nijak nezmění.
Mám úplně stejný problém. Když otevřu víčko, tak jakoby "klepou olejové páry". Když zacpu hadičku od podtlakového čerpadla před ventilem k téčku na silentbloky, tak "klepání olejovích par" z víčka je úplně stejně hlasité.

Turbo by na V70 P2 facelift D5 120kW mělo být ovládané elektricky. Co dalšího je napojeného na podtlak?

Objednal jsem potlakový měřák z Alzy, čím by to mohlo být a co mám proměřit?

Jak vůbec ta podtlaková pumpa funguje, resp. proč se ozývá to "klepání olejové páry" z víčka? Ten podtlak jde i nějak do motoru? Může tohle zároveň souviset s vyšší spotřebou oleje?
Mal som podobne problemi a zvýšenú spotrebu oleja. Podtlak podla merania v poriadku ale klepot stále rovnaký. Nakoniec pomohlo pretesnenie voditok ventilov a vymena piestnych kruzkov
_________________
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Hydroložiska D5

Příspěvek od videoice »

Nakoniec pomohlo pretesnenie voditok ventilov a vymena piestnych kruzkov
Vydával kryt oleje přetím tento zvuk - https://www.youtube.com/watch?v=QHLyubTrIQ8&t=30s ?

Jinak na kolik vyšel materiál a práce a kde jsi to nechával dělat?

Já to dnes proměřil měřákem podtlaku a vakuová pumpa vytváři v pohodě podtlak 80 - 85 kPa. Pokud se přeruší těsnost, prakticky okamžitě se po opětovném utěsnění podtlak vrátí. Pumpa se zdá tedy ok. Vakuová EGR klapka je těsná. Co není těsné je přední silentblok, tam podtlak uteče okamžitě. Přední by naštěstí měl jít snadno vyměnit. Zadní je s hadičkou od téčka perfektně těsný.

Dočasně jsem tedy téčko do silentbloků nahradil spojkou a zapojil jen ten zadní silentblok. Takto by celý vakuový systém měl být těsný. Bohužel to "klepání olejových par" z víčka neustalo a vůbec se nezměnilo. Má někdo vysvětlení, je možné že to nějak utíká přes vakuovou pumpu byť je těsná?

Servo je úplně nezávislé? Brzdy brzdí, ale taky nějak souvisí s podtlakem?

Může to klepání po otevření víčka souviset i nějak se sáním, kdyby bylo netěsné?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Hydroložiska D5

Příspěvek od raolsa »

A ty máš s autem nějaký problém? Jestli ne, tak neřeš klepání. Ono by se taky mohlo stát, že vyměníš půlku motoru a bude to furt stejné.

Můžeš ještě zkusit odpojit podtlak do posilovače a ucpat vývod vakuovky.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

norbi3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Zvolen
Vůz: S60 D5 136 kw
Bydliště: SK - Zvolen

Hydroložiska D5

Příspěvek od norbi3 »

videoice píše: 28 srp 2024 22:46
Nakoniec pomohlo pretesnenie voditok ventilov a vymena piestnych kruzkov
Vydával kryt oleje přetím tento zvuk - https://www.youtube.com/watch?v=QHLyubTrIQ8&t=30s ?

Jinak na kolik vyšel materiál a práce a kde jsi to nechával dělat?

Já to dnes proměřil měřákem podtlaku a vakuová pumpa vytváři v pohodě podtlak 80 - 85 kPa. Pokud se přeruší těsnost, prakticky okamžitě se po opětovném utěsnění podtlak vrátí. Pumpa se zdá tedy ok. Vakuová EGR klapka je těsná. Co není těsné je přední silentblok, tam podtlak uteče okamžitě. Přední by naštěstí měl jít snadno vyměnit. Zadní je s hadičkou od téčka perfektně těsný.

Dočasně jsem tedy téčko do silentbloků nahradil spojkou a zapojil jen ten zadní silentblok. Takto by celý vakuový systém měl být těsný. Bohužel to "klepání olejových par" z víčka neustalo a vůbec se nezměnilo. Má někdo vysvětlení, je možné že to nějak utíká přes vakuovou pumpu byť je těsná?

Servo je úplně nezávislé? Brzdy brzdí, ale taky nějak souvisí s podtlakem?

Může to klepání po otevření víčka souviset i nějak se sáním, kdyby bylo netěsné?
Ja som to mal niekedy tak ako je to na tom videu.
Avšak neskôr sa začala zvyšovať spotreba oleja a ten zvuk sa už nemenil ani po upchati toho ventilu.
Nasledovala kontrola odvetrania motoru,výmena membrány za olejovym filtrom.
Spotreba oleja sa ale zvyšovala tak po debate tu na fóre a s mojím mechanikom som opravil hlavu vymenil turbo. No spotreba oleja ostala taká istá možno aj väčšia tak nasledovala výmena piestnych krúžkov a dnes po 1200 km spotreba oleja asi 0.3L na 1000km. Myslím že si to ešte sadne aktuálne má motor 498000.

Okrem opravy hlavy som si všetko robil sám len krúžky spolu s mechanikom.
Dnes pri tých istých problémoch by som urobil všetko naraz nakoľko ja si chcem auto nechať a ušetril by som pár tesneni pod hlavu a iných ale hlavne veľa času.
_________________
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Hydroložiska D5

Příspěvek od mlgviktorko »

Já už se na tohle vykašlal :D motor jezdí pořád stejně hezky a z víčka si klepe dál. Od předešlého majitele jsem totiž zjistil, že když měnil v Marra servisu spojku a dvouhmotu, tak se měnily i siláče motoru, takže jsem akci výměny svépomocí odložil :)

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Hydroložiska D5

Příspěvek od videoice »

raolsa píše: 29 srp 2024 04:57 Můžeš ještě zkusit odpojit podtlak do posilovače a ucpat vývod vakuovky.
Včera jsem odpojil hadičku od vakuovky do posilovače a vývod ucpal. Klepání oleje (po otevření víčka) je 100% pryč!

Jde to nějak přetesnit bez kompletní výměny posilovače?

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé