Hydroložiska D5
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Zdice
- Vůz: S60 I D5244T
Hydroložiska D5
Zdravím, mám klasický problém se smrtí hydroložisek a tím pádem hlasitého zvuku z motoru když otevřu víčko oleje. Když odpojím hydroložiska tak zvuk přestane, takže jsem si jistý že jsou to oni. Jak dlouho můžu jezdit bez nich? Nějaké vibrace v kabině mi nevadí, spíš mi jde o životnost motoru.
Děkuji
Děkuji
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Hydroložiska D5
No pokud se zvuk z víčka změní, když odpojíš hadičku od silentbloků, tak to ukazuje na to, že jsou dobré. Kdyby se zvuk nezměnil, tak by mohly být špatné.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Zdice
- Vůz: S60 I D5244T
Hydroložiska D5
Problém je v tom že to dělá tento zvuk: https://www.youtube.com/watch?v=QHLyubTrIQ8&t=114s&ab_channel=SiRobb, tudíž jsou hydroložiska po smrti.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Hydroložiska D5
Opakuji, pokud se zvuk změní, když odpojíš hadičku, tak silentblokům nic není. Už jsem se setkal s tím, že při připojení hadičky začal motor z víčka cvakat a po odpojení se ztišil.
Taky můžeš mít problém s únikem jinde než u silentbloků. Nezapomeň, že podtlak taky ovládá turbo, nebo u 136 kw verze, klapku EGR.
Taky můžeš mít problém s únikem jinde než u silentbloků. Nezapomeň, že podtlak taky ovládá turbo, nebo u 136 kw verze, klapku EGR.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Hydroložiska D5
pokud si nejsi jistý, zapoj si mezi ventil a silentbloky nějaký podtlakový měřák, mělo by tam být něco kolem -0,9bar
pokud bude míň je někde únik, ale napřed bych prošel hadičky, respektive připojení k silentblokům
a malá poznámka, podtlak do silentů funguje jen na volnoběh, pak se odpojí někde kolem 850ot
pokud bude míň je někde únik, ale napřed bych prošel hadičky, respektive připojení k silentblokům
a malá poznámka, podtlak do silentů funguje jen na volnoběh, pak se odpojí někde kolem 850ot
-
Offline
- Příspěvky: 843
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Hydroložiska D5
na zivotnost motoru to nema vlivherobrinsorbo píše: 07 dub 2023 18:38 Zdravím, mám klasický problém se smrtí hydroložisek a tím pádem hlasitého zvuku z motoru když otevřu víčko oleje. Když odpojím hydroložiska tak zvuk přestane, takže jsem si jistý že jsou to oni. Jak dlouho můžu jezdit bez nich? Nějaké vibrace v kabině mi nevadí, spíš mi jde o životnost motoru.
Děkuji
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Hydroložiska D5
kecám, podtlak do silentbloků se odpojuje někde kolem 1100ot
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
Hydroložiska D5
S tímhle mám taky problém.
Vibrace na volnoběh do těch cca 1100 otáček.
Když otevřu víčko, tak je to hodně slyšet.
Pokud odpojím hadičku přímo jako na videu a zacpu vývod z té plastové krabičky prstem (tím pádem tuším vyloučím možnost děravých obou silentbloků), tak se však zvuk z víčka nijak nezmění.
Podtlak v tom cítím docela silný, tak netuším v čem by mohl být problém. Asi by to chtělo změřit kolik tam přesně je.
Vibrace na volnoběh do těch cca 1100 otáček.
Když otevřu víčko, tak je to hodně slyšet.
Pokud odpojím hadičku přímo jako na videu a zacpu vývod z té plastové krabičky prstem (tím pádem tuším vyloučím možnost děravých obou silentbloků), tak se však zvuk z víčka nijak nezmění.
Podtlak v tom cítím docela silný, tak netuším v čem by mohl být problém. Asi by to chtělo změřit kolik tam přesně je.
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
Hydroložiska D5
Zdravím, přiznám se, že jsem tento problém nějak odignoroval, ale teď jsem v plném nasazení to vyřešit
Dokázal by někdo poradit, co přesně u 136 Kw verze překontrolovat?
Po zacpání podtlaku k tomu ovládacímu ventilu silentbloků se žádná změna nekoná. Raolsa zmínil ještě něco kolem EGRu, je to jediné, co bych mohl prověřit?
Jinak se mi vedení zdá v pořádku a je tam pořád stále silný podtlak...

Dokázal by někdo poradit, co přesně u 136 Kw verze překontrolovat?
Po zacpání podtlaku k tomu ovládacímu ventilu silentbloků se žádná změna nekoná. Raolsa zmínil ještě něco kolem EGRu, je to jediné, co bych mohl prověřit?
Jinak se mi vedení zdá v pořádku a je tam pořád stále silný podtlak...
-
Offline
- Příspěvky: 5576
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Hydroložiska D5
Jen soukromé info, co vyrábí ten podtlak? Vývěva pro posilovač brzd?
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
Hydroložiska D5
Mám za to, že ano.
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Hydroložiska D5
měřákem si vždy změřím, kolik to udělá podtlak v hadicích mezi ventilem a silentbloky, když je to v pořádku, bývá tam zhruba -0,9bar
-
Offline
- Příspěvky: 5576
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Hydroložiska D5
Právě, napadlo mě, jestli ta vývěva dost saje.
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Hydroložiska D5
Mám úplně stejný problém. Když otevřu víčko, tak jakoby "klepou olejové páry". Když zacpu hadičku od podtlakového čerpadla před ventilem k téčku na silentbloky, tak "klepání olejovích par" z víčka je úplně stejně hlasité.Když otevřu víčko, tak je to hodně slyšet.
Pokud odpojím hadičku přímo jako na videu a zacpu vývod z té plastové krabičky prstem (tím pádem tuším vyloučím možnost děravých obou silentbloků), tak se však zvuk z víčka nijak nezmění.
Turbo by na V70 P2 facelift D5 120kW mělo být ovládané elektricky. Co dalšího je napojeného na podtlak?
Objednal jsem potlakový měřák z Alzy, čím by to mohlo být a co mám proměřit?
Jak vůbec ta podtlaková pumpa funguje, resp. proč se ozývá to "klepání olejové páry" z víčka? Ten podtlak jde i nějak do motoru? Může tohle zároveň souviset s vyšší spotřebou oleje?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Hydroložiska D5
Podtlak ovládá i klapku chladiče EGR, často bývá zaseklá, nebo děravý její ovládací válec. To je pak na výměnu celého chladiče EGR (nebo EGR, teď si nevzpomenu), protože samotný válec, nebo klapka, se nedodává.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Hydroložiska D5
Turbo by na V70 P2 facelift D5 120kW mělo být ovládané elektricky. Co dalšího je napojeného na podtlak?
a není to už 136kW?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Hydroložiska D5
Můžou být obě varianty. Železo je stejný, ale pro některé trhy byl motor podladěn.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Hydroložiska D5
Turbo má dle VIDy elektrické ovládání. Dle webu u D5 od P2 faceliftu.
Klapka chladiče EGR je tady:
změřím a zjistím zda jde do EGR nebo chladiče. K čemu tam vůbec je? Myslel jsem, že se EGR ovládá motorkem (9 na obr).
S tou VIDou se teprve seznamuji. Je tam nějaká možnost zobrazit díly složené nebo kam vedou? Občas mi přijde, že je docela peklo nějaký díl najít a zjistit kam vede.
Klapka chladiče EGR je tady:
změřím a zjistím zda jde do EGR nebo chladiče. K čemu tam vůbec je? Myslel jsem, že se EGR ovládá motorkem (9 na obr).
S tou VIDou se teprve seznamuji. Je tam nějaká možnost zobrazit díly složené nebo kam vedou? Občas mi přijde, že je docela peklo nějaký díl najít a zjistit kam vede.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Hydroložiska D5
Klapka je sice ve Vidě rozkreslená, ale jak vidíš, je u čísla 7 NS, tzn. nedodává se samostatně, pouze s chladičem.
Jiné výkresy nikde k dispozici nejsou, pouze takto. Taky občas hledám díl hrozně dlouho a pak zjistím, že je úplně jinde.
Jiné výkresy nikde k dispozici nejsou, pouze takto. Taky občas hledám díl hrozně dlouho a pak zjistím, že je úplně jinde.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 94
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zvolen
- Vůz: S60 D5 136 kw
- Bydliště: SK - Zvolen
Hydroložiska D5
Mal som podobne problemi a zvýšenú spotrebu oleja. Podtlak podla merania v poriadku ale klepot stále rovnaký. Nakoniec pomohlo pretesnenie voditok ventilov a vymena piestnych kruzkovvideoice píše: 28 srp 2024 01:02Mám úplně stejný problém. Když otevřu víčko, tak jakoby "klepou olejové páry". Když zacpu hadičku od podtlakového čerpadla před ventilem k téčku na silentbloky, tak "klepání olejovích par" z víčka je úplně stejně hlasité.Když otevřu víčko, tak je to hodně slyšet.
Pokud odpojím hadičku přímo jako na videu a zacpu vývod z té plastové krabičky prstem (tím pádem tuším vyloučím možnost děravých obou silentbloků), tak se však zvuk z víčka nijak nezmění.
Turbo by na V70 P2 facelift D5 120kW mělo být ovládané elektricky. Co dalšího je napojeného na podtlak?
Objednal jsem potlakový měřák z Alzy, čím by to mohlo být a co mám proměřit?
Jak vůbec ta podtlaková pumpa funguje, resp. proč se ozývá to "klepání olejové páry" z víčka? Ten podtlak jde i nějak do motoru? Může tohle zároveň souviset s vyšší spotřebou oleje?
_________________
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Hydroložiska D5
Vydával kryt oleje přetím tento zvuk - https://www.youtube.com/watch?v=QHLyubTrIQ8&t=30s ?Nakoniec pomohlo pretesnenie voditok ventilov a vymena piestnych kruzkov
Jinak na kolik vyšel materiál a práce a kde jsi to nechával dělat?
Já to dnes proměřil měřákem podtlaku a vakuová pumpa vytváři v pohodě podtlak 80 - 85 kPa. Pokud se přeruší těsnost, prakticky okamžitě se po opětovném utěsnění podtlak vrátí. Pumpa se zdá tedy ok. Vakuová EGR klapka je těsná. Co není těsné je přední silentblok, tam podtlak uteče okamžitě. Přední by naštěstí měl jít snadno vyměnit. Zadní je s hadičkou od téčka perfektně těsný.
Dočasně jsem tedy téčko do silentbloků nahradil spojkou a zapojil jen ten zadní silentblok. Takto by celý vakuový systém měl být těsný. Bohužel to "klepání olejových par" z víčka neustalo a vůbec se nezměnilo. Má někdo vysvětlení, je možné že to nějak utíká přes vakuovou pumpu byť je těsná?
Servo je úplně nezávislé? Brzdy brzdí, ale taky nějak souvisí s podtlakem?
Může to klepání po otevření víčka souviset i nějak se sáním, kdyby bylo netěsné?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Hydroložiska D5
A ty máš s autem nějaký problém? Jestli ne, tak neřeš klepání. Ono by se taky mohlo stát, že vyměníš půlku motoru a bude to furt stejné.
Můžeš ještě zkusit odpojit podtlak do posilovače a ucpat vývod vakuovky.
Můžeš ještě zkusit odpojit podtlak do posilovače a ucpat vývod vakuovky.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 94
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zvolen
- Vůz: S60 D5 136 kw
- Bydliště: SK - Zvolen
Hydroložiska D5
Ja som to mal niekedy tak ako je to na tom videu.videoice píše: 28 srp 2024 22:46Vydával kryt oleje přetím tento zvuk - https://www.youtube.com/watch?v=QHLyubTrIQ8&t=30s ?Nakoniec pomohlo pretesnenie voditok ventilov a vymena piestnych kruzkov
Jinak na kolik vyšel materiál a práce a kde jsi to nechával dělat?
Já to dnes proměřil měřákem podtlaku a vakuová pumpa vytváři v pohodě podtlak 80 - 85 kPa. Pokud se přeruší těsnost, prakticky okamžitě se po opětovném utěsnění podtlak vrátí. Pumpa se zdá tedy ok. Vakuová EGR klapka je těsná. Co není těsné je přední silentblok, tam podtlak uteče okamžitě. Přední by naštěstí měl jít snadno vyměnit. Zadní je s hadičkou od téčka perfektně těsný.
Dočasně jsem tedy téčko do silentbloků nahradil spojkou a zapojil jen ten zadní silentblok. Takto by celý vakuový systém měl být těsný. Bohužel to "klepání olejových par" z víčka neustalo a vůbec se nezměnilo. Má někdo vysvětlení, je možné že to nějak utíká přes vakuovou pumpu byť je těsná?
Servo je úplně nezávislé? Brzdy brzdí, ale taky nějak souvisí s podtlakem?
Může to klepání po otevření víčka souviset i nějak se sáním, kdyby bylo netěsné?
Avšak neskôr sa začala zvyšovať spotreba oleja a ten zvuk sa už nemenil ani po upchati toho ventilu.
Nasledovala kontrola odvetrania motoru,výmena membrány za olejovym filtrom.
Spotreba oleja sa ale zvyšovala tak po debate tu na fóre a s mojím mechanikom som opravil hlavu vymenil turbo. No spotreba oleja ostala taká istá možno aj väčšia tak nasledovala výmena piestnych krúžkov a dnes po 1200 km spotreba oleja asi 0.3L na 1000km. Myslím že si to ešte sadne aktuálne má motor 498000.
Okrem opravy hlavy som si všetko robil sám len krúžky spolu s mechanikom.
Dnes pri tých istých problémoch by som urobil všetko naraz nakoľko ja si chcem auto nechať a ušetril by som pár tesneni pod hlavu a iných ale hlavne veľa času.
_________________
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
Hydroložiska D5
Já už se na tohle vykašlal
motor jezdí pořád stejně hezky a z víčka si klepe dál. Od předešlého majitele jsem totiž zjistil, že když měnil v Marra servisu spojku a dvouhmotu, tak se měnily i siláče motoru, takže jsem akci výměny svépomocí odložil 


-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Hydroložiska D5
Včera jsem odpojil hadičku od vakuovky do posilovače a vývod ucpal. Klepání oleje (po otevření víčka) je 100% pryč!raolsa píše: 29 srp 2024 04:57 Můžeš ještě zkusit odpojit podtlak do posilovače a ucpat vývod vakuovky.
Jde to nějak přetesnit bez kompletní výměny posilovače?
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: JiFi