Nikkkino P2 XC 70 2003 - Brůča

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Nikkki
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice / Dresden
Vůz: Xc70 D5 MY2003

Nikkkino P2 XC 70 2003 - Brůča

Příspěvek od Nikkki »

Tak tedy přes váhání a počáteční nejistotu je zde a na značkách.... Jede, řadí, svítí, stírá a zatím nehlásí chyby až na občas nesvitící parkovačku, což jak se ukázalo je následek umytí motoru vapkou.... Najeto cca 850km, dle počítače spotřeba 7,1l/100, ale dlouhá cesta.....
XC 70,2003 120kw D5, 294.000km
IMG_20230322_204903.jpg
IMG_20230322_205018.jpg
IMG_20230322_204944.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Nikkki dne 04 črc 2023 19:35, celkem upraveno 5 x.
_________________
XC70 D5 2003

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvky: 3015
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Koupil jsem si Volvo

Příspěvek od Tod2 »

původní údaj byl 340tis, tak jak? ale to je skoro jedno... :)
no hlavně aby byl ten automat v poho
a palubák vesměs kecá, běžně o litr, někomu i o dva, takže spotřebu ověřit jedině dle tankování
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Nikkki
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice / Dresden
Vůz: Xc70 D5 MY2003

Koupil jsem si Volvo

Příspěvek od Nikkki »

Co se týká chování automatu, tak už to nedělá.... Oleje je v ní správně jak za studena, tak za tepla, podle měrky, a barvu má taky ještě celkem ok. Ale určitě mě čeká výměna. Podle dokladů a servisky snad vše pravidelně dělané. Je možné, že motor konečně vyschnul, pravé světlo ještě ne.... po umytí vapkou (prodávající chtěl auto ještě trochu vylepšit a povedlo se :Search:)
Je fakt, že když jsem přijela na technickou, tak jen nahlédli do motoru, zkontrolovali podvozek, brzdy, atd. emise a za hodinu jsem frčela bez závad. Určitě ten čistý motot dělá dobrý dojem....
Ale motor z mytí dobrý pocit asi nemá.... Snad se nepokazilo víc...
Učím se s ním jezdit.... Při jízdě s tempomatem mi auto ukázalo, jak asi je převodovka nastavená, co je pro ní dobře, tedy jestli uvažuju správně.....
No prostě se učím nové (staré) auto. Po večerech studujou manuál a zdejší fórum. :) :jaj:
_________________
XC70 D5 2003

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvky: 3015
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Koupil jsem si Volvo

Příspěvek od Tod2 »

Nikkki píše: 23 bře 2023 09:31 Učím se s ním jezdit.... Při jízdě s tempomatem mi auto ukázalo, jak asi je převodovka nastavená, co je pro ní dobře, tedy jestli uvažuju správně.....
u mne se převodovka chová/řadí lehce jinak s tempomatem (řadí do vyšších otáček, hlavně teda při jízdě po městě) než bez tempomatu
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Nikkki
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice / Dresden
Vůz: Xc70 D5 MY2003

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Nikkki »

Ano, to s tím tempomatem je pravda, ale myslím že mám trochu tendeci podtáčet motor a že autu to nedělá tak moc dobře, každopádně v otáčkách i převodovka sází rychlosti s menší prodlevou.... Potřebuju si na to zvyknout, jeep měl 4stupňovou, takovou zcela rezistentní...
_________________
XC70 D5 2003

Warcz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5248
Registrován: 5 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Warcz »

Na mám automatu to je stejně. 1500 otáček a jenom si to bublá. Pokud ale na stejné rychlosti zapnu tempomat podřadí to na 2000 otáček. Už mam vyzkoušeno, že tempomat zapínat při 1700 otáčkách pak si to udrží a muže se trochu i zcvakat dolů. Asi to je nějaká ochrana aby si tempomat při větším zatížení hned nepřeřazoval.

Po čase už zjistíš kdy to řadí a budeš vědět. Já si udělal tebůlku otáček/spotřeby:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=819573#p819573
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvky: 3015
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Tod2 »

Warcz
ty otáčky platí pro benzín? protože podobně to mám u nafty, jsem myslel, že benzín bude jinde
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Nikkki
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice / Dresden
Vůz: Xc70 D5 MY2003

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Nikkki »

Ano, to je přesný, protože na nižší otáčky bez tempomatu rychlost přeci jen kolísá v závislosti na profilu dálnice a taky na setrvačnosti auta. Ta hmotnost je fakt znát, ale když si člověk zvykne, dá se toho dobře využít.....
_________________
XC70 D5 2003

Warcz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5248
Registrován: 5 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Warcz »

Ty otáčky jsou podle mě podobné pro BA a naftu.

Jedna zajimavost
2,5T má 320 N⋅m od 1500 otáček
D5 má 340 N⋅m od 1750 otáček.

Člověk by řekl nafta bude mít větší krouťák co ? :-) Obecně ty 5 válce mají fakt dobrý krouťák, takže jim podtáčení nevadí a dávají to pěkně. Ve chvíli kdy potřebují výkon, tak si podřadí.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvky: 3015
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Tod2 »

no čekal jsem větší rozdíl, hlavně teda mi přijde, že D5 má docela malý krouťák, ale zase u automatu, navíc bez možnosti ručního řazení to stejně funguje trochu jinak než u manuálu, i když občas to drží otáčky nesmyslně nízko a pak to řadí z 5 na 3
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Nikkki
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice / Dresden
Vůz: Xc70 D5 MY2003

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Nikkki »

IMG_20230323_125520.jpg
IMG_20230323_124728.jpg
Ano, na to si musím zvyknout, jak si jen tak žbrblá a pak je-li potřeba podřadí o 2 stupně.... Souvisí to i s tím, že je potřeba si zvyknou na vyvážení auta.... Zatím mám jen zběžnou prohlídku na zvedáku a pak na technické, kde se neukazuje nic zcela akutního, ale majitel ho prodával s tím, že před další technickou, bude třeba řešit silentbloky ramen, nebo ty další související.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 2003

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvky: 3015
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Tod2 »

silentbloky ramen jedině origo
ono většina podvozkových dílů se vyplatí dávat origo, pokud teda některé díly nestojí půlku auta, protože třeba spodní čepy jdou koupit za 250 a origo 2500 viz zrovna třeba https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1019340#p1019340
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Nikkki
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice / Dresden
Vůz: Xc70 D5 MY2003

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Nikkki »

Dobré ráno, když připojím přívěs, nedeaktivuje se parkovací asistent. Když zařadím zpátečku, trvale píská..... Je možné asistenta nějak manuálně vypnout? Ve fóru ani v návodu jsem nenašla.
_________________
XC70 D5 2003

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvky: 3015
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Tod2 »

dole na panelu by mělo být tlačítko P
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvky: 3015
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Tod2 »

p.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2935
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Vapik »

Za předpokladu že je tam origo park asist.

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvky: 3015
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Tod2 »

no když vidím ta bílá čidla na fotce, tak bych řekl že origo nebude
ale i při neorigo by měl být někde v kufru vypínač
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2935
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Vapik »

Ano měl by být, ale otázka je kde. Pokud dodělávám park asist nebo TZ tak to vždycky propojuju, ty aftermarket park asisty umožňují vypínání při připojení TZ.

Nikkki
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice / Dresden
Vůz: Xc70 D5 MY2003

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Nikkki »

Pánové díky, vyřešeno, v pojistkové skříňce je pacička na vypnutí. :Yahoo!:
Děkuji, děkuji děkuji....
IMG_20230330_101726.jpg
Z toho pískání by mi totiž jinak jeblo
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 2003

Nikkki
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice / Dresden
Vůz: Xc70 D5 MY2003

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Nikkki »

Zdejší borci zřetelně nejsou tak pálení, aby to propojili dle Vapíka.
_________________
XC70 D5 2003

Nikkki
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice / Dresden
Vůz: Xc70 D5 MY2003

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Nikkki »

IMG_20230407_120150.jpg
Přeji všem Veselé velikonoce🌞🌞🌞
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 2003

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4995
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Romulusw »

Když jsem dělal tažné, dal jsem 13tipólovku s koncovým spinačem zapojení a ten mi relátkem posílá mlhovku z auta do vleku a zároveň odpojuje napájení parkasist.

Potom jsem ja starej blb přišel na to, že je tam to tlačítko :lol:

Nikkki
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice / Dresden
Vůz: Xc70 D5 MY2003

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Nikkki »

Ten můj vypínač ale originál asi není.... Myslím že Tod má pravdu....
_________________
XC70 D5 2003

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvky: 3015
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Nikkkino P2 XC

Příspěvek od Tod2 »

No ano, myslel jsem to tak, že neorigo bude mít vypínač.
Origo se vypne samo po připojení zásuvky.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Nikkki
Offline
Příspěvky: 91
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice / Dresden
Vůz: Xc70 D5 MY2003

Nikkkino P2 XC 70 MY 2003

Příspěvek od Nikkki »

Takže po diagnostice, vymazání chyb, pořešené blinkry a ostatní žárovky. Zatím jezdit a čekat, které hlášky se znovu objeví a zda CEM navlhla při umytí motoru a vyschne, ....
A taky vyřešit kalendář údržby, určitě výměna oleje v automatu, a rovnou asi i v motoru, momentálně hodně jezdím a tak těch 10.tisíc se už možná sejde s výměnou v geartronic.....
_________________
XC70 D5 2003

Zpět na „Galerie uživatelů“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé