odlučovač oleje (separátor)

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Zdenek 13
Offline
Příspěvky: 52
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Šumperk
Vůz: XC70 2,4 D5 136KW

odlučovač oleje (separátor)

Příspěvek od Zdenek 13 »

Dobrý den,
prosím o radu, čistil se tento separátor oleje, vyměnil jsem i víko separátoru (viz.foto).
Po nastartování má tlak (kouř) jít z víka motoru do bočního vývodu separátoru na víku. a odcházet zpět přes boční vývod na víku separátoru do přívodní hadice před turbem.
Bohužel se děje to,že se mi vrací tlak zpátky do víka a víčko nálevky oleje se hýbe a kouří se zněj to samé i z měrky oleje.
Hadice jsou čisté, nikde ucpané.
Za mě je problém v tom separátoru ,že nedosedá nové víko na vnitřní části dílu ,kde je těsnící gumička vymačkaná. Dá se někde sehnat toto červené těsnění??

Děkuji za rady.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Zdenek 13
Offline
Příspěvky: 52
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Šumperk
Vůz: XC70 2,4 D5 136KW

odlučovač oleje (separátor)

Příspěvek od Zdenek 13 »

Pro informaci ,dnes jsem zkoušel jak moc dosedá těsnění z vnitřní části odlučovače na nové víko odlučovače (zbarvil jsem těsnění, zda se otiskne na horní části víka odlučovače) -> skoro vůbec.
Poté jsem vzal staré víko odlučovače a tam se těsnění otisklo krásně.(viz.foto).
Takže problém je vtom, že nové víko je o něco vyšší a nedosedá přesně na vnitřní část.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Sadam
Offline
Příspěvky: 73
Registrován: 2 roky 9 měsíců
Bydliště: Liptovský Mikuláš
Vůz: XC60 D3, D5204T7, 2015

odlučovač oleje (separátor)

Příspěvek od Sadam »

Mal si na tom starom viečku založené aj tesnenie? Ak nie tak preto sa ti tam otlačila farba

Zdenek 13
Offline
Příspěvky: 52
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Šumperk
Vůz: XC70 2,4 D5 136KW

odlučovač oleje (separátor)

Příspěvek od Zdenek 13 »

Ano,vše je stejné,jen staré víčko je původní z roku 2006 ,takže veškeré těsnění je měkké a líp dosedá.

Zdenek 13
Offline
Příspěvky: 52
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Šumperk
Vůz: XC70 2,4 D5 136KW

odlučovač oleje (separátor)

Příspěvek od Zdenek 13 »

Jen se zeptám, pokud to dobře chápu ,směr tlaku by měl jít dle šipek od víka ventilu a odcházet boční stranou na víku do trubky sání?
Momentálně mi jde tlak i kouř zpět do víka a nadzvedává se mi víčko nalévání oleje a lehce kouří.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

odlučovač oleje (separátor)

Příspěvek od raolsa »

Nezapomeň, že to odsává i klikovou skříň. :wink:
Zkoušel jsi měřit komprese?
Je totiž možné, že ti motor tak fouká přes kroužky pod písty, že to odvětrání už nedává.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zdenek 13
Offline
Příspěvky: 52
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Šumperk
Vůz: XC70 2,4 D5 136KW

odlučovač oleje (separátor)

Příspěvek od Zdenek 13 »

Motor je po celkové repasy (hlava srovnaná,otlakovaná,nová gufera na ventilech -prolínal olej)nové těsnění pod hlavou, písty očištěné a nové pístní kroužky, vše přetěsněno (nová těsnění/gufera) + repas turba. Motor při nastartování fouká měrkou i víčkem nálevky oleje. Po nasazení gum.rukavice na otvor nálevky oleje se rukavice nafukuje. Je možné, že je motor tak utěsněn, že to nestíhá odvětrávat a vrací to zpět do víka?
Díky za rady.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

odlučovač oleje (separátor)

Příspěvek od raolsa »

A co máš vlastně za problém? Jenom to že ti to nafukuje rukavicí, nebo ještě něco jiného?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

odlučovač oleje (separátor)

Příspěvek od videoice »

Moje D5ka měrku nevystřeluje, ale z víčka páry celkem dost unikají. Jelikož mám zvýšenou spotřebu oleje (0.4l / 1000 km), tak bych to odvětrávání chtěl zkontrolovat.

Koupil jsem nové víčko separátoru s membránou.

Než ho vyměním tak bych rád to odvětrávání otestoval. Jak na to?

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

odlučovač oleje (separátor)

Příspěvek od videoice »

U vstupní trubky do turba je hodně oleje, dá se s jistotou říct že ten olej tam jde z turba nebo tam ten olej u diesela může jít i přes odvětrávání/odlučovač oleje?

Symtomy: olej ze vstupní trubky turba nakapal až k vaně, auto žere cca 0.8l / 1000 km.

Možná náhoda, možná to souvisí, ale v létě tam olej nebyl. Napadá mě že to buď s přetlakem přes netěsnící podtlaky (již vyřešeno) nebo s rozpouštěčem usazenim v oleji co jsem dával před výměnou.

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

odlučovač oleje (separátor)

Příspěvek od videoice »

Řešil někdo problémy/čištění/výměnu separátoru/odvětrávání na D5? Uvítal bych jakýkoliv postřeh. Díky!

Simon
Offline
Člen VK
Příspěvky: 48
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: V70 D5 MY2006 D5244T5 Chip D5T5 150kw
Bydliště: Hradec Králové

odlučovač oleje (separátor)

Příspěvek od Simon »

Řešil. Vyměňoval jsem ten vrchní kryt s těsněním a čistil trubky. Originál kryt cca 800. Poměrně jednoduchá práce. Nebylo to nijak zvlášť špinavé ale určitě to zasloužilo trošku péče po 380tis km

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

odlučovač oleje (separátor)

Příspěvek od videoice »

Díky, mělo to u tebe nějaký vliv na spotřebu oleje nebo výkon?

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]