Dobrý den,
prosím o radu, čistil se tento separátor oleje, vyměnil jsem i víko separátoru (viz.foto).
Po nastartování má tlak (kouř) jít z víka motoru do bočního vývodu separátoru na víku. a odcházet zpět přes boční vývod na víku separátoru do přívodní hadice před turbem.
Bohužel se děje to,že se mi vrací tlak zpátky do víka a víčko nálevky oleje se hýbe a kouří se zněj to samé i z měrky oleje.
Hadice jsou čisté, nikde ucpané.
Za mě je problém v tom separátoru ,že nedosedá nové víko na vnitřní části dílu ,kde je těsnící gumička vymačkaná. Dá se někde sehnat toto červené těsnění??
Děkuji za rady.
odlučovač oleje (separátor)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 52
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
odlučovač oleje (separátor)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 52
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
odlučovač oleje (separátor)
Pro informaci ,dnes jsem zkoušel jak moc dosedá těsnění z vnitřní části odlučovače na nové víko odlučovače (zbarvil jsem těsnění, zda se otiskne na horní části víka odlučovače) -> skoro vůbec.
Poté jsem vzal staré víko odlučovače a tam se těsnění otisklo krásně.(viz.foto).
Takže problém je vtom, že nové víko je o něco vyšší a nedosedá přesně na vnitřní část.
Poté jsem vzal staré víko odlučovače a tam se těsnění otisklo krásně.(viz.foto).
Takže problém je vtom, že nové víko je o něco vyšší a nedosedá přesně na vnitřní část.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 73
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Liptovský Mikuláš
- Vůz: XC60 D3, D5204T7, 2015
odlučovač oleje (separátor)
Mal si na tom starom viečku založené aj tesnenie? Ak nie tak preto sa ti tam otlačila farba
-
Offline
- Příspěvky: 52
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
odlučovač oleje (separátor)
Ano,vše je stejné,jen staré víčko je původní z roku 2006 ,takže veškeré těsnění je měkké a líp dosedá.
-
Offline
- Příspěvky: 52
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
odlučovač oleje (separátor)
Jen se zeptám, pokud to dobře chápu ,směr tlaku by měl jít dle šipek od víka ventilu a odcházet boční stranou na víku do trubky sání?
Momentálně mi jde tlak i kouř zpět do víka a nadzvedává se mi víčko nalévání oleje a lehce kouří.
Momentálně mi jde tlak i kouř zpět do víka a nadzvedává se mi víčko nalévání oleje a lehce kouří.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
odlučovač oleje (separátor)
Nezapomeň, že to odsává i klikovou skříň. 
Zkoušel jsi měřit komprese?
Je totiž možné, že ti motor tak fouká přes kroužky pod písty, že to odvětrání už nedává.

Zkoušel jsi měřit komprese?
Je totiž možné, že ti motor tak fouká přes kroužky pod písty, že to odvětrání už nedává.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 52
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
odlučovač oleje (separátor)
Motor je po celkové repasy (hlava srovnaná,otlakovaná,nová gufera na ventilech -prolínal olej)nové těsnění pod hlavou, písty očištěné a nové pístní kroužky, vše přetěsněno (nová těsnění/gufera) + repas turba. Motor při nastartování fouká měrkou i víčkem nálevky oleje. Po nasazení gum.rukavice na otvor nálevky oleje se rukavice nafukuje. Je možné, že je motor tak utěsněn, že to nestíhá odvětrávat a vrací to zpět do víka?
Díky za rady.
Díky za rady.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
odlučovač oleje (separátor)
A co máš vlastně za problém? Jenom to že ti to nafukuje rukavicí, nebo ještě něco jiného?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
odlučovač oleje (separátor)
Moje D5ka měrku nevystřeluje, ale z víčka páry celkem dost unikají. Jelikož mám zvýšenou spotřebu oleje (0.4l / 1000 km), tak bych to odvětrávání chtěl zkontrolovat.
Koupil jsem nové víčko separátoru s membránou.
Než ho vyměním tak bych rád to odvětrávání otestoval. Jak na to?
Koupil jsem nové víčko separátoru s membránou.
Než ho vyměním tak bych rád to odvětrávání otestoval. Jak na to?
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
odlučovač oleje (separátor)
U vstupní trubky do turba je hodně oleje, dá se s jistotou říct že ten olej tam jde z turba nebo tam ten olej u diesela může jít i přes odvětrávání/odlučovač oleje?
Symtomy: olej ze vstupní trubky turba nakapal až k vaně, auto žere cca 0.8l / 1000 km.
Možná náhoda, možná to souvisí, ale v létě tam olej nebyl. Napadá mě že to buď s přetlakem přes netěsnící podtlaky (již vyřešeno) nebo s rozpouštěčem usazenim v oleji co jsem dával před výměnou.
Symtomy: olej ze vstupní trubky turba nakapal až k vaně, auto žere cca 0.8l / 1000 km.
Možná náhoda, možná to souvisí, ale v létě tam olej nebyl. Napadá mě že to buď s přetlakem přes netěsnící podtlaky (již vyřešeno) nebo s rozpouštěčem usazenim v oleji co jsem dával před výměnou.
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
odlučovač oleje (separátor)
Řešil někdo problémy/čištění/výměnu separátoru/odvětrávání na D5? Uvítal bych jakýkoliv postřeh. Díky!
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 48
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: V70 D5 MY2006 D5244T5 Chip D5T5 150kw
- Bydliště: Hradec Králové
odlučovač oleje (separátor)
Řešil. Vyměňoval jsem ten vrchní kryt s těsněním a čistil trubky. Originál kryt cca 800. Poměrně jednoduchá práce. Nebylo to nijak zvlášť špinavé ale určitě to zasloužilo trošku péče po 380tis km
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
odlučovač oleje (separátor)
Díky, mělo to u tebe nějaký vliv na spotřebu oleje nebo výkon?
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: JiFi