Oprava kardanu na P2

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 41
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001

#1 Oprava kardanu na P2

Příspěvek od Krokr »

Tak se musím podělit se svojí opravou kardanu na P2. Měl jsem vylágrované středové uložení a popraskaný manžety kloubů. Po zjištění, že je kardan nerozebíratelný jsem se rozhodl zkusit opravit po svém. Kdo má přístup k většímu soustruhu a svářečce tak nebude mít problém. Já jsem to dělal v práci kde tyhle možnosti mám. Bohužel nemám vše vyfoceno tak něco bude v malování a něco musim popsat slovně :D Jinak uložení jsem kupoval od Tedgum s ložiskem FAG na XC90,manžety jsem koupil nějaké univerzální a doupravil. Kříž jsem koupil od BluePrint a musel smrknout protože na vidličkách nejsou drážky pro segrovky. Berte to jako kutilskou opravu za cenu jednoho víkendu a 2000kč za díly k tomu potřebných. Mě to funguje a uvidíme jak dlouho.

1) Je potřeba si označit přesnou polohu kardanu. Kdo bude měnit kříž tak i polohu mezi přední a zadní částí. Červené linky značí polohu mezi vidličkou kříže a trubkou kardanu, modrá polohu mezi přední a zadní trubkou pokud budete měnit i kříž
nakres.png
nakres.png (29.4 KiB) Zobrazeno 669 x
2) Rozříznete kardan mezi vidličkou kříže a stř. uložením s označenou polohou. Jelikož jsem tak nějak s kardanem laboroval a byl spíš na pokusy tak jsem vymlatil kříž který je tam nalisovaný natvrdo. Musel jsem tedy koupit nový ale zase jsem měl lepší přístup k vidličce přední části abych jí opracoval na soustruhu.

3) Poté se stáhne stř. uložení a změří se šířka mezi vidličkou a trubkou kardanu aby se podle toho udělal mezikus na svaření.

4) Potom vrazíme trubku do soutruhu, stáhneme čelo a uděláme náběh na vaření stejně tak na vidliččce (na vidličku jsem musel udělat přípravek abych jí osoustružil)
1.JPG
5) Uděláme si mezikus viz foto. Kardan je uvnitř dutý takže se udělá mezikus na který se vše nasadí a tím pádem je vystředěno
2.JPG
3.JPG
6) Svaříme mezikus na trubce a potom stáhneme na soustruhu svár aby jsme mohli nalisovat uložení.
IMG_8509.JPG
7) Poté podle čárek navaříme vidličku (POZOR!!! Označení průběžně obnovujte protože se během práce kolikrát smaže)
IMG_8513.JPG
8) Tak a teď k tomu kříží. Jelikož jsem ho vytloukl ven tak jsem řešil jak ho nahradit. Našel jsem od BluePrint s maznicí co tomu nejvíc odpovídal ale zjistil jsem že má stejně vůli. Musel jsem ho tedy zalepit Loctitem a potom smrknout svářečkou. Kříž musí být uprostřed což je tady problém jak tam nejsou segrovky tak nemá ustavený střed. Odrazil jsem se od stěny vidličky a hloubkoměrem měřil aby byl zapuštěný na každý straně stejně. Nechal zatvrdnout a pak dovařil. To samé se udělá i na straně přední a tím máme kardan spojen dohromady (Zase musíme dodržet označení dvou kusů vůči sobě)
IMG_8507.JPG
IMG_8508.JPG
IMG_8520.JPG
9) Poslední co máme jsou klouby a jejich manžety. Manžety se nedají sehnat tak jsem koupil v autokelly za 500 univerzální manžety na poloosy, nařezal je a upravil pro svoje potřeby.
IMG_8504.JPG
IMG_8505.JPG
IMG_8506.JPG
IMG_8514.JPG
IMG_8515.JPG
IMG_8516.JPG
No a tím máme hotovo. Kardan jsem namontoval zpátky a už zase hrabeme všema čtyrma 8) Žádný vibrace ani hučení. Zatím mám najeto jen 500km ale žádný problémy nebo projevy nějkého nevyvážení nejsou. Zkoušeno jak na blátě, louce a polní cestě tak i na na dálnici v rychlosti 180-200km/h (Ne nejsem hurikán ale potřeboval jsem to vyzkoušet :D )
Kdo má přístup ke strojům nebo má někoho kdo by mu s tím pomohl tak tady je takový menší návod jak na to.
_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 Oprava kardanu na P2

Příspěvek od raolsa »

Pěkná práce. :good:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 41
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001

#3 Oprava kardanu na P2

Příspěvek od Krokr »

Díky :) :) Čekal jsem že bude potřeba ho vyvážit tak jsem se připravoval i na tuhle variantu ale klaplo to a šlape. Jsem zvědavej na životnost toho uložení protože jiný sehnat nešlo. Do budoucna ještě vyřešit tisícihran a načlou úhlovku. Sice jsem jí přetěsnil protože sákla ale to je jen takový oddálení problému.
_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#4 Oprava kardanu na P2

Příspěvek od Zeb »

Respekt! Pekna prace a skvelej popis!
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4745
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#5 Oprava kardanu na P2

Příspěvek od PetrXC70 »

To je supr! Zrovna kardan, kterej se "nedá opravit" :good:
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“