Tak se musím podělit se svojí opravou kardanu na P2. Měl jsem vylágrované středové uložení a popraskaný manžety kloubů. Po zjištění, že je kardan nerozebíratelný jsem se rozhodl zkusit opravit po svém. Kdo má přístup k většímu soustruhu a svářečce tak nebude mít problém. Já jsem to dělal v práci kde tyhle možnosti mám. Bohužel nemám vše vyfoceno tak něco bude v malování a něco musim popsat slovně

Jinak uložení jsem kupoval od Tedgum s ložiskem FAG na XC90,manžety jsem koupil nějaké univerzální a doupravil. Kříž jsem koupil od BluePrint a musel smrknout protože na vidličkách nejsou drážky pro segrovky. Berte to jako kutilskou opravu za cenu jednoho víkendu a 2000kč za díly k tomu potřebných. Mě to funguje a uvidíme jak dlouho.
1) Je potřeba si označit přesnou polohu kardanu. Kdo bude měnit kříž tak i polohu mezi přední a zadní částí. Červené linky značí polohu mezi vidličkou kříže a trubkou kardanu, modrá polohu mezi přední a zadní trubkou pokud budete měnit i kříž
nakres.png
2) Rozříznete kardan mezi vidličkou kříže a stř. uložením s označenou polohou. Jelikož jsem tak nějak s kardanem laboroval a byl spíš na pokusy tak jsem vymlatil kříž který je tam nalisovaný natvrdo. Musel jsem tedy koupit nový ale zase jsem měl lepší přístup k vidličce přední části abych jí opracoval na soustruhu.
3) Poté se stáhne stř. uložení a změří se šířka mezi vidličkou a trubkou kardanu aby se podle toho udělal mezikus na svaření.
4) Potom vrazíme trubku do soutruhu, stáhneme čelo a uděláme náběh na vaření stejně tak na vidliččce (na vidličku jsem musel udělat přípravek abych jí osoustružil)
1.JPG
5) Uděláme si mezikus viz foto. Kardan je uvnitř dutý takže se udělá mezikus na který se vše nasadí a tím pádem je vystředěno
2.JPG
3.JPG
6) Svaříme mezikus na trubce a potom stáhneme na soustruhu svár aby jsme mohli nalisovat uložení.
IMG_8509.JPG
7) Poté podle čárek navaříme vidličku (POZOR!!! Označení průběžně obnovujte protože se během práce kolikrát smaže)
IMG_8513.JPG

Tak a teď k tomu kříží. Jelikož jsem ho vytloukl ven tak jsem řešil jak ho nahradit. Našel jsem od BluePrint s maznicí co tomu nejvíc odpovídal ale zjistil jsem že má stejně vůli. Musel jsem ho tedy zalepit Loctitem a potom smrknout svářečkou. Kříž musí být uprostřed což je tady problém jak tam nejsou segrovky tak nemá ustavený střed. Odrazil jsem se od stěny vidličky a hloubkoměrem měřil aby byl zapuštěný na každý straně stejně. Nechal zatvrdnout a pak dovařil. To samé se udělá i na straně přední a tím máme kardan spojen dohromady (Zase musíme dodržet označení dvou kusů vůči sobě)
IMG_8507.JPG
IMG_8508.JPG
IMG_8520.JPG
9) Poslední co máme jsou klouby a jejich manžety. Manžety se nedají sehnat tak jsem koupil v autokelly za 500 univerzální manžety na poloosy, nařezal je a upravil pro svoje potřeby.
IMG_8504.JPG
IMG_8505.JPG
IMG_8506.JPG
IMG_8514.JPG
IMG_8515.JPG
IMG_8516.JPG
No a tím máme hotovo. Kardan jsem namontoval zpátky a už zase hrabeme všema čtyrma

Žádný vibrace ani hučení. Zatím mám najeto jen 500km ale žádný problémy nebo projevy nějkého nevyvážení nejsou. Zkoušeno jak na blátě, louce a polní cestě tak i na na dálnici v rychlosti 180-200km/h (Ne nejsem hurikán ale potřeboval jsem to vyzkoušet

)
Kdo má přístup ke strojům nebo má někoho kdo by mu s tím pomohl tak tady je takový menší návod jak na to.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.