Ahoj, často vídám předfacelifotvé S60/V70 se slušnými porcemi nájezdu (300-400) v celkem pěkném stavu. Většinou jde o předfaceliftové verze, kterých ale jezdí celkově mnohem víc, takže to neni uplně vypovídající.
Zajímaj mě vaše zkušenosti - s benzínovou S60 v normálním provozu (50:50 město a dálky), většinou v klidu, občas proženu, auto ve verzi 184kW manuál.
Pěkně se o něj starám, náplně měním, motor nechávám ohřát, prostě trochu líp, něž je obvyklé
Jak dlouho můžu počítat, než se vyskytnou nerentabilní opravy?
Jestli myslíš třeba motor na GO z důvodu že by žral nadměrně olej tak při správné údržbě a nepřetáhnutí olejových servisů si myslím klidně 500K km.
Jinak klasické věci jako spojka, dvouhmota, turbo, AWD beru jako spotřebák (ikdyž už to jsou částky v desítkách tisíc).
Starší T5 jestli trpěly na nějakou bolístku tak to jsou ojniční ložiska na klice. Problém se často projevuje od nějakých 300tis najetých kilometrů. Ale když se problém začne řešit ihned co se objeví, není to finančně likvidační ...
_________________ V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red 760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
No zapomněl jsem napsat, že je to 2,5T 154kW, ale D5T5 z toho udělali 184kW (ale PŘED tím se dělala spojka, setrvák, ložiska, brzdy komplet, převodovka repas od pana Patočky, odfuk kliky, svíčky, cívky, přetěsnění turba, hadice intercooleru).
Jinak je z ESA, není z klubu...
Leju tam každý rok Mobil 1, najedu cca 12k
Takže pohon máš vyřešený. Takže co ještě považuješ za nerentabilní opravu?
Podle mě by to musela být jenom dost silná havárie, eventuálně postupující koroze.
Třeba velká GO motoru nebo právě ta koroze, případně, že auto dojde do fáze, že se začne srát všecko (tak umíraly favority...všechno do kopru + koroze)
Na korozi si u P2, pokud nebyla bouraná, ještě nějakou dobu počkáš.
Osobně jsem ještě neviděl zrezlý ani předface, natož poface a ještě jeden z posledních ročníků.
Myslím, že můžeš být opravdu v klidu
Mám to samý co ty, jen 2005 (tedy jeden z "prvních FL") a v automatu (viz S60 v podpisu), nájezd 277kkm. Asi i podobný poměr město/dálnice - taky znáš ten pocit kdy vykodrcáš z práglozácpy, motor se nadšeně ozve a tlemíš se jak klesá průměrná spotřeba kterou pro tu srandu sleduješ?
Celých 8 let to auto nechtělo nic. Jakože fakt jen spotřebák a dle servisů (Marra, AVdily) nebylo co řešit a já to auto mám rád a péči mělo jak servisní, tak doufám že i lidskou (zahřívání, dochlazování, ne moc odpalů z místa, spíš dynamika za pohybu ). V obou servisech mě znají jako člověka co chce mít auto v dobrým stavu a "radši toho vyměňte víc/za lepší". Ale nebylo to třeba. Až dokud nedošlo na údajně obligátní (ve smyslu není otázka zdali, ale kdy - tak mi bylo v servisech shodně řečeno a i zde na fóru se to obecně probíralo) fouklého těsnění pod hlavou (takže GO motoru) a týden po vyřešení tohoto se ješrě rozloučila AWD úlovka s tisícihranem. Sice to stálo dvě třetiny prodejní ceny toho auta, ale je zas vyřešeno do dalšího "fouknutí těsnění". K tomu prý statisticky dochází okolo 300kkm, plus mínus závislost na řidičovo těžké noze (opět info z těch servisů - dávám jak jsem koupil). A já si to ze začátku hodně užíval.
Chvíli jsem si ťukal na čelo jestli jsem se nezbláznil se do toho tak vysypat, ale je třeba si uvědomit, že ve srovnání s příběhy které tu čtu (nepočítám "ladiče"), nebo slyším od lidí okolo sebe, to auto po těch 8 let fakt nechtělo nic, čímž si na tohleto vlastně vydělalo.
A možná pomůže i subjektivní postřeh z přechodu na S80 T6 (taky v podpisu) - Jezdím je obě. Mám tu S60 tak moc pod kůží, že to S80 měla ze začátku fakt hodně těžký. Nakonec ale asi stárnu nebo co a rodina chce víc místa. S60tak nakonec půjde do světa až se najde někdo u koho jí bude dobře. Ale až to přijde, ořvu jí