V50 T5: chyba ECM-244B Signal missing
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1364
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
#1 V50 T5: chyba ECM-244B Signal missing
Manželka hlásí, že ji svítí kontrolka motoru. Napíchnul jsem to na vidu a blbnuly obě lambda sondy. Zkusil jsem to smáznout a visí tam ECM-244B - chybí signál. (Přední lambda sonda), také tam viselo ECM-244D - nízký signál.
Celou dobu bez problémů, pak toto. Když jsem otevřel kapotu, našel jsem pecky od třešní v motorovém prostoru. (V létě jsem stával pod třešní na zahradě) Takže tuším, že by za to mohla kuna a někde lízla žílu.
Konektory u motoru od lambda sond jsem našel, jak to mohu zkontrolovat/proměřit?
Nasměřoval by mě někdo, prosím uctivě?
Celou dobu bez problémů, pak toto. Když jsem otevřel kapotu, našel jsem pecky od třešní v motorovém prostoru. (V létě jsem stával pod třešní na zahradě) Takže tuším, že by za to mohla kuna a někde lízla žílu.
Konektory u motoru od lambda sond jsem našel, jak to mohu zkontrolovat/proměřit?
Nasměřoval by mě někdo, prosím uctivě?
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
#2 V50 T5: chyba ECM-244B Signal missing
Je tam šestipinový konektor? Pokud ano, tak výhřev je mezi piny 3 a 4.
3 - zelená se žlutou - napájení +12V při zapnutém zapalování, pojistka F33 v motorovém prostoru
4 - černá se žlutou - pulzní kostra od ECM
Klasicky změřit jestli tam jde napájení a pak odpor PTC tělesa výhřevu.
3 - zelená se žlutou - napájení +12V při zapnutém zapalování, pojistka F33 v motorovém prostoru
4 - černá se žlutou - pulzní kostra od ECM
Klasicky změřit jestli tam jde napájení a pak odpor PTC tělesa výhřevu.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1364
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
#3 V50 T5: chyba ECM-244B Signal missing
Takže dnešní zjištění je následující.
Odpojil jsem prvně 6-pinový konektor přední lambda sondy co je pod trubkou od sání na pravé straně motoru.
Zkontroloval pojistkovou skříň a pojistku č.33 (20A žlutá) a byla přepálená.
Osadil jsem tam novou pojistku, otočil klíče do polohy II a napíchnul na diagnostiku, smazal chyby a znovu tam naběla stejná závada.
Pak jsem si uvědomil, že jsem nezapojil zpátky přední lambda sondu, ok. Než jsem ji připojil zpátky, tak jsem mrknul znovu na pojistku č.33 - opět spálená. Takže hádám problém v kabeláži v motorovém prostoru než, že by byla vadná lambda sonda. Odpor výhřevu přední lambda sondy 3,4 ohm. (Tedy by měl být v pořádku)
Dnes jsem auto neměl na ulici zvednuté, abych se dostal také k proměření zadní lambda sondy za katalyzátorem. Takže jsem ještě nevyloučil, že by pojistku č.33 přepalovala nějaký způsobem/zkratem zadní lambda sonda.
Na víku pojistkového boxu je napsáno na pozici č.33 kromě HEGO SENSORS/(také)VACUUM PUMP.
Může to mít něco společného?
přikládám schéma, jestli někdo nebude moudřejší.
7/15 - přední lambda sonda
7/82 - zadní lambda sonda
6/114 - vakouvá pumpa
8/82 - switch (ventil?) vakuové pumpy
Odpojil jsem prvně 6-pinový konektor přední lambda sondy co je pod trubkou od sání na pravé straně motoru.
Zkontroloval pojistkovou skříň a pojistku č.33 (20A žlutá) a byla přepálená.
Osadil jsem tam novou pojistku, otočil klíče do polohy II a napíchnul na diagnostiku, smazal chyby a znovu tam naběla stejná závada.
Pak jsem si uvědomil, že jsem nezapojil zpátky přední lambda sondu, ok. Než jsem ji připojil zpátky, tak jsem mrknul znovu na pojistku č.33 - opět spálená. Takže hádám problém v kabeláži v motorovém prostoru než, že by byla vadná lambda sonda. Odpor výhřevu přední lambda sondy 3,4 ohm. (Tedy by měl být v pořádku)
Dnes jsem auto neměl na ulici zvednuté, abych se dostal také k proměření zadní lambda sondy za katalyzátorem. Takže jsem ještě nevyloučil, že by pojistku č.33 přepalovala nějaký způsobem/zkratem zadní lambda sonda.
Na víku pojistkového boxu je napsáno na pozici č.33 kromě HEGO SENSORS/(také)VACUUM PUMP.
Může to mít něco společného?
přikládám schéma, jestli někdo nebude moudřejší.
7/15 - přední lambda sonda
7/82 - zadní lambda sonda
6/114 - vakouvá pumpa
8/82 - switch (ventil?) vakuové pumpy
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
#4 V50 T5: chyba ECM-244B Signal missing
Ještě zkus odpojit tu zadní, jestli to nezkratuje ta. Elektrická vakuovka by měla začít bzučet, když při zapnutém zapalování a stojícím motoru vyšlapeš podtlak z posilovače. Je to ta pozice 6/114 ve schématech, taky by to mohla vyhazovat teoreticky. To 8/84 není ventil, ale podtlakový spínač, i když by se to podle obrázku nezdálo.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1364
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
#5 V50 T5: chyba ECM-244B Signal missing
Zítra na to mrknu po práci, ale asi prvně zkusím odpojit tu vakuovou pumpu jako první než budu muset zvednout auto.
Tady jsem možná našel, co hledám. Řešili stejný problém, chyby lambdy a nejspíš to dělala vakuovka. Dokonce tam nakonec asi volvo dělalo nějakou prevenci ve formě přidaného kabelového svazku s relé jakožto ofiko (v odkazu odkaz na TB)
https://www.swedespeed.com/threads/double-oxygen-and-turbo-control-sensor-failure.371361/
Tady jsem možná našel, co hledám. Řešili stejný problém, chyby lambdy a nejspíš to dělala vakuovka. Dokonce tam nakonec asi volvo dělalo nějakou prevenci ve formě přidaného kabelového svazku s relé jakožto ofiko (v odkazu odkaz na TB)
https://www.swedespeed.com/threads/double-oxygen-and-turbo-control-sensor-failure.371361/
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
#6 V50 T5: chyba ECM-244B Signal missing
Už jsem párkrát zažil i sondu ve zkratu, ale je pravda, že ke konektoru od vakuovky bude lepší přístup, nebo na zkoušku by stačilo odpojit i ten tlakáč, ten je na trubce k posilovači.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1364
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
#7 V50 T5: chyba ECM-244B Signal missing
Tak dnes na první pokus nová pojistka 25A (neměl jsem zrovna 20A), odppjil jsem vakuovou pumpu, změřil napětí na konektoru odpojené přední lambdy - na pinech 3 a 4 a při nastartovaném autě tam šlo napětí a pojistka vydržela. Smazal jsem chyby, načetl znovu a bez chyb.
Takže mám nejspíš viníka a tou je vakuová pumpa (volvo 31317530).
Moje původní úvaha, že bych sehnal vakuovou pumpu s naftové verze, kterých je na internetu plno je špatná. Nelze je zaměnit mezi motorizacemi, jsou naprosto odlišné. To jen pro případ, že by to někoho napadlo jako mě.
Takže mám nejspíš viníka a tou je vakuová pumpa (volvo 31317530).
Moje původní úvaha, že bych sehnal vakuovou pumpu s naftové verze, kterých je na internetu plno je špatná. Nelze je zaměnit mezi motorizacemi, jsou naprosto odlišné. To jen pro případ, že by to někoho napadlo jako mě.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1364
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
#8 V50 T5: chyba ECM-244B Signal missing
Včera jsem zpátky zapojil vakuovou pumpu. Než jsem nastartoval, tak jsem několikrát sešlápnul brzdový pedal. Pak nastartoval a pár km to projel. Dnes ráno cesta do práce 10km a zatím bez chyb. Budu sledovat v dalších několika dnech.
Prozatím "opraveno" samo od sebe.
Prozatím "opraveno" samo od sebe.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1364
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
#9 V50 T5: chyba ECM-244B Signal missing
Tak jsme zase na začátku. Než jsem nastartoval teď domů z práce, kontrolak opět svítí. Takže přepalená pojistka od vakuovky.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13157
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#10 V50 T5: chyba ECM-244B Signal missing
No tak vakuovku odpoj a jezdi bez ní, no.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1364
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
#11 V50 T5: chyba ECM-244B Signal missing
Ale přitom ráno ok. No to mám stejně v plánu ve středu kvůli technický, aby tam nesvitily chyby.
AV si řekli 15 kil za jetou. Když to vezmu od Helly, tak nová je za 2.8k narozdíl od autorizaku za 9.7k
Spíš bych rád věděl jak předejít tomu, aby se to neopakovalo a vakuovka neshořela znovu.
Takže jsem ji teď znovu odpojil a vymazal chyby.
AV si řekli 15 kil za jetou. Když to vezmu od Helly, tak nová je za 2.8k narozdíl od autorizaku za 9.7k
Spíš bych rád věděl jak předejít tomu, aby se to neopakovalo a vakuovka neshořela znovu.
Takže jsem ji teď znovu odpojil a vymazal chyby.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#12 V50 T5: chyba ECM-244B Signal missing
Jak se chová když s vypnutým motorem "vyšlapeš" podtlak a pak zapneš klíček?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1364
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
#13 V50 T5: chyba ECM-244B Signal missing
Nemám to vysledované, ale včera i dnes ráno jsem brzdový pedál před nastartováním několikrát vyšlápnul. Odpoledne jsem zrovna telefonoval, když jsem přišel k autu a neuvědomil jsem si to. Takže ještě to asi zkusim na to myslet, pumpu připojit a před nastartováním vyšlápnout brzdu.
Nenarážíš náhodou na ten "tlakáč"/tlakový ventil, který by mohl být špatný a "zaseknutý" by mohl stále pumpě říkat ať pumpuje do aleluja, jelikož ji pak neodpojí?
Nenarážíš náhodou na ten "tlakáč"/tlakový ventil, který by mohl být špatný a "zaseknutý" by mohl stále pumpě říkat ať pumpuje do aleluja, jelikož ji pak neodpojí?
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#14 V50 T5: chyba ECM-244B Signal missing
Ano, buď ten spínač nebo netěsnost toho podtlakového systému.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek